Ongelmia puolella kaasulla/"siirtymäalueella", vetää reilusti laihalle. Pintakaasulla ja täydellä kaasulla seokset on suurinpiirtein alueella, afr pyörii about 12-13 paikkeilla.
40 DHLA:t kyseessä 32mm sisäkurkuilla. Alkuun oli 135 pääsuuttimet, 185 ilmat, 6 seosputki, 58 tyhjäkäyntisuuttimet. Muita ei tähän hätään muista. Alkuun kokeiltu suurentamalla tk-suuttimia reilusti, ei vaikutusta. Pääsuuttimia on kokeiltu 140, 150 ja 160 ja niiden kanssa ilmasuuttimia suurennettu saman verran, ei vaikutusta tuohon kuolleeseen kohtaan. Äsken kokeilin seosputkia vaihdella, 2 ja 11 mitä löytyi ja muuten samoilla suuttimilla, mutta ei auttanut, veti vaan yläpäästä reilusti laihemmalle. Eli noilla kutosen seosputkilla on tähän mennessä toiminut parhaiten.
Kysymys kuuluukin että mitkä seosputket tohon olis sopivat? Niiden numeroinneissa ei tainnut mitään logiikkaa olla..? Kuinka suuri vaikutus tk-seosputkella on tuohon siirtymävaiheeseen? Vai löytyisköhän ongelma kiihytyspumpuista?
Muu kokoonpano tällä hetkellä on suurinpiirtein seuraava:
-B230A lohko
-531 kansi
-A-nokka
-Ilmeisesti Hiipakan suht pitkä imusarja, oliskohan n. 110mm ollut
-40mm pitkät suppilot, paitsi nelosella hieman lyhyempi tilanpuutteen vuoksi..
-4-2-1 peltisarja+2½" putkisto parilla vaimentimella
-Kevennetty littupyörä
Muutakin ongelmaa tuossa ilmeni, kirjoitellaan nyt tähän samaan vaikkei ehkä ihan oikean otsikon alle menekään.. Aiemmin oli hitsinokka, nostoa 11,8mm ja asteita myyjän puheiden mukaan n.280-300. Tällä nokalla ei viiden tonnin jälkeen kiertänyt enää puhtaasti/isommilla vaihteilla ei jaksanut kunnolla kiertää tuon viiden tonnin yli. Seokset vaikutti olevan ihan kohillaan, ajattelin että nokan ajoitus pielessä.
Nyt ei kuitenkaan tuolla A-nokallakaan tunnu kiertävän yli 6000rpm. Oliskohan venttiilinjouset tiensä päässä vai mikähän olis pielessä?