Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Henk626 - 07.08.2012, 12:13:04

Otsikko: 940 Classic ajonesto ja hälytin
Kirjoitti: Henk626 - 07.08.2012, 12:13:04
Ajonesto vilkuttaa punaista, eikä autoa voi käynnistää. Ovet sai kyllä auki avaimella, mutta silloin alkoi hälytin huutamaa. Ennen tätä kaukosäädin ei aina ottanut hyvin vaan sai auton vieressä rämpytellä kunnes aukesi. Nyt ei tapahdu kaukosäätimestä mitään.

Testattu uusilla pattereilla molempiin avaimiin, mutta tuloksetta. Testattu myös tuota 5 kertaa virrat pois ja päälle ja lopuksi napista, mutta ei ole auttanut. Hälytin käy huutamaan kun avaa oven tai työntää avaimen virtalukkoon.

Täytyykö tuossa uudelleen ohjelmoitaessa odottaa että hälytys lakkaa ja vasta sitten ohjelmoida? Ohittaminenhan on tietysti yksi vaihtoehto, mutta parempihan tuo olisi saada toimimaan jos siihen joku keino löytyy.
Otsikko: Vs: 940 Classic ajonesto ja hälytin
Kirjoitti: jogiin - 07.08.2012, 12:23:54
Käyttö oppaassa oli joku stoori tosta jos kaukosäädin tekee lakon ja tarvii avaimella mennä sisään
Otsikko: Vs: 940 Classic ajonesto ja hälytin
Kirjoitti: sekokupu - 07.08.2012, 12:31:34
Käytä hälytin virratta,  sitten virrat takaisin ja koodaat kaken uusiksi. Hälytin tosiaan ei saa olla aktivoituneen ja kaikkien luukkujen kuuluu olla kiinni (myös niiden antureiden täytyy toimia) että saa koodattua kaukon.
Otsikko: Vs: 940 Classic ajonesto ja hälytin
Kirjoitti: Henk626 - 07.08.2012, 12:46:26
Eli akkukenkä irti ja odottetava se 24 tuntia?
Otsikko: Vs: 940 Classic ajonesto ja hälytin
Kirjoitti: jose - 07.08.2012, 19:41:36
Jos ei noita toimenpiteitä tehden rupee toimimaan rele voi olla viallinen.Se on
hanskalokeron takana B tolpassa.
Otsikko: Vs: 940 Classic ajonesto ja hälytin
Kirjoitti: Henk626 - 08.08.2012, 23:06:15
Ohjekirjan neuvolla sain hälyttimen pois päältä, mutta kumpaakaan säädintä ei saa ohjelmoitua. Toisesta säätimestä ainakin patterin nasta katki, mutta toinen piippailee.

Kannattaisiko lähteä uuden säätimen ostoon vai tarkastaa ensin noiden hälyttimen releiden ja vastaanottimen toiminta? :idiot2:
Otsikko: Vs: 940 Classic ajonesto ja hälytin
Kirjoitti: sekokupu - 09.08.2012, 07:46:29
Ohjekirjan neuvolla sain hälyttimen pois päältä, mutta kumpaakaan säädintä ei saa ohjelmoitua. Toisesta säätimestä ainakin patterin nasta katki, mutta toinen piippailee.

Kannattaisiko lähteä uuden säätimen ostoon vai tarkastaa ensin noiden hälyttimen releiden ja vastaanottimen toiminta? :idiot2:

Itsellänikin toinen on hiljainen ja toinen piippailee. Ovat hieman eri ikäisiä.

Kun ohjelmoit niitä avaimia, avainten ränkkäämisen jälkeen rupeeko hälyn ledi vilkkumaan nopeasti? Se merkkaa että ollaan ohjelmointitilassa. Sitten kun painat kaukosta, pitäisi ledi kuitata parilla väläyksellä että meni onnistuneesti.
Otsikko: Vs: 940 Classic ajonesto ja hälytin
Kirjoitti: donk - 09.08.2012, 18:10:02
Anna hälyn huuta aikansa (muistaakseni 30s) sitten seuraavan 5 s aikana pitäisi saada avaimella startattua ja samalla kuittaantuu.
Otsikko: Vs: 940 Classic ajonesto ja hälytin
Kirjoitti: Henk626 - 10.08.2012, 14:10:46
Ledi kyllä vilkkui nopeasti eli se oli ohjelmointitilassa, mutta ei vain ottanut kumpaakaan säädintä. Paikalliselta siniseltä kävin kysymässä uuden säätimen hintaa, 80€. Jää ainakin näillä näkymin ostamatta, saahan nuo ovet lukkoon avaimellakin, ei vain ole sitten häly päällä.

Kiitokset auttaneille!  :)
Otsikko: Vs: 940 Classic ajonesto ja hälytin
Kirjoitti: MatiasS - 15.08.2012, 23:37:28
Mulla on tuossa tulokkaassa 940 tuo hälytin. Kaukosäätimessä iso nappi päällä ja pieni alla. Tuulilasin kulmassa on semmonen mötikkä kiini ja vieressä siinä kaiuttimen ritilässä se ledi. Onkos tuossa ko vaihtaa patterin säätimeen, jotain ihmeempiä, että tarviiko esim. Tietää jotaki koodeja tai muuta? Ei ole uskaltanu tehä mitään ettei mene ajonesto pääle mutta ja ohjekirjat ruottia muttei ole osunu kyllä hälytintä niistä mistään kohale. Olis kiva kokeilla että toimiiko keskuslukitus kaukosäätimellä, mutta olenko sitten kusessa jos menen räpläämään tuota. Intoa vähän rajottaa seki että pitäs rekisteröiä tuo auto suomeen ko vasta tuotiin ruottista ja voi olla vaikea jos ajonesto päälä :D
Otsikko: Vs: 940 Classic ajonesto ja hälytin
Kirjoitti: Juike - 17.01.2017, 07:25:52
Tänä aamuna sitten päätti itseltä kake kuolla otsikon vehkeestä, menin avaimella sisään mutta ei sanonut mitään tuon 30sek jälkeen. Kävin noutamassa toisenkin avaimen muttei auttanut. Jätin muistaakseni 1 ja 13 sulakkeet irti nyt työpäivän ajaksi, liekö vaikutusta? Jos ei, niin pitääkö akunkenkä sitten irrottaa x ajaksi vai miten tuon nyt saisi käynnistymään?

E. Työpäivän jälkeen sain hälyn kuitattua pois tuolla ohjekirjan rituaalilla.
Otsikko: Vs: 940 Classic ajonesto ja hälytin
Kirjoitti: mestari sarjassaan... - 21.01.2017, 10:20:24
Jatkan tähän samaan aiheeseen, itellä on jonkinlainen hälytin, muttei mitään käsitystä miten toimii, tai millä ohjataan, laitan kuvan ja olisin kiitollinen jos joku tietäis kyseisestä laitteesta jotain kertoa.. a-pilarissa sijaitsee
(https://s27.postimg.org/ssqp56xov/20161216_130148.jpg) (https://postimg.org/image/ssqp56xov/)
Otsikko: Vs: 940 Classic ajonesto ja hälytin
Kirjoitti: sekokupu - 21.01.2017, 10:44:18
Jatkan tähän samaan aiheeseen, itellä on jonkinlainen hälytin, muttei mitään käsitystä miten toimii, tai millä ohjataan, laitan kuvan ja olisin kiitollinen jos joku tietäis kyseisestä laitteesta jotain kertoa.. a-pilarissa sijaitsee
(https://s27.postimg.org/ssqp56xov/20161216_130148.jpg) (https://postimg.org/image/ssqp56xov/)

Kyseessä Volvo guard alarm I, google kertoo paljon hälystä. Esim vähän vaikeemmalla kielellä: http://www.volvotips.com/brochures/850/Volvoguard-instruction-owners-manual-NL-Dutch.pdf
Otsikko: Vs: 940 Classic ajonesto ja hälytin
Kirjoitti: mestari sarjassaan... - 21.01.2017, 11:14:05
Okei, kiitoksia. Tuos siis pitäis olla kaukosäädin? Auto on 5v ollut omistukses, kertaakaan en oo tuohon koskenut ja hyvin on pärjätty, mieles vaan ollut ett jos alkaa temppuileen joskus omia aikojaan..
Otsikko: Vs: 940 Classic ajonesto ja hälytin
Kirjoitti: remotion - 14.12.2017, 20:22:40
Nostan tätäkin vanhaa topikkia kun osuu kanssa omaan tarpeeseen.

Mitäköhän maksaisi uusi volvon hälyttimen/lukkojen kaukosäädin, meillä on niitä kaksi ja kumpikin aika tiensä päässä jo ja kaukosäädintä joutuu painaa kovalla voimalla ja yleensä 4-5kertaa ennenkuin mitään tapahtuu. Muutaman kerran on mennyt avain niin mykäksi että auto on sitten jouduttu hinaamaan volvolle, josta se suureksi v*tutukseksi on seuraavana aamuna toiminutkin taas ihan normaalisti tuolla kaukosäätimellä tms mikä onkaan nimi. Itse fyysinen avain on tietenkin hyvässä kunnossa mutta nuo nappulat on erillisessä motukassa mistä avataan ovi.

Toisekseen kiinnostaisi tietää saako jotenkin auton toimimaan niin että lukkojen ja varashälyttimen saa kytkettyä päälle ja pois myös siitä fyysisestä avaimesta ovessa kääntämällä. Nythän se itse auton avain on ihan viraton hädän tullen kun siitä ei tapahdu samat asiat kun siitä kaukosäätimen napista ja silloin alkaa hälytin ulvoa eikä auto anna käynnistyä. Jotenkin kyllä kiinnostaisi ottaa koko ajonesto pois koska tuskin se näin vanhassa mitään murtoa estää mutta aiheuttaa vaan omistajalle harmia...
Otsikko: Vs: 940 Classic ajonesto ja hälytin
Kirjoitti: 945turbo23 - 29.12.2017, 16:15:26
Moro!

Mitäs toi manuaali sanoo, kun mun classikista on käyttöohjekirja (ja huoltokirja) kevennetty pois? :D

Onko noit kaukosäätimet minkä hintaisia? Ja mistä saa?
Otsikko: Vs: 940 Classic ajonesto ja hälytin
Kirjoitti: Huikkoster - 29.12.2017, 16:37:46
Käyttöohjekirjassa on muuten ohje miten pääsee ajamaan vaikkei kaukosäädin toimi. Muistaakseni piti odottaa että hälytys/ valojen vilkkuminen loppuu ja sitten virrat päälle. Tarkistan kun pääsen kotia

Edit:
"Jos kaukosäätimenne jostain syystä ei toimi mutta kuitenkin haluatte käynnistää auton tehkää näin: Avatkaa kuljettajan ovi avaimella. Hälytys aktivoituu ja tuuttaa. Odottakaa kunnes hälytys on soinut loppuun n. 30sek. Käynnistäkää auto 5 sekunnin kuluessa siitä kun tuuttaus on päättynyt."
Otsikko: Vs: 940 Classic ajonesto ja hälytin
Kirjoitti: remotion - 29.12.2017, 16:46:38
Moro!

Mitäs toi manuaali sanoo, kun mun classikista on käyttöohjekirja (ja huoltokirja) kevennetty pois? :D

Onko noit kaukosäätimet minkä hintaisia? Ja mistä saa?

Kaukosäädin maksoi volvolla 85€. Ostin sellaisen mutten saanut volvolta saamillani ebaysta printatuilla ohjeilla toimimaan. Aika eriskummallista että bilian tiskiltä tulee ohjeet jotka printattu ebay ilmoituksesta...  mutta en saanut niillä avainta koodattua käyttöön.
Otsikko: Vs: 940 Classic ajonesto ja hälytin
Kirjoitti: Huikkoster - 29.12.2017, 17:25:21
(https://thumb.ibb.co/eKrcRb/15145610776092736303141704064618.jpg) (https://ibb.co/eKrcRb)

upload image (https://fi.imgbb.com/)
Otsikko: Vs: 940 Classic ajonesto ja hälytin
Kirjoitti: sekokupu - 29.12.2017, 17:52:36
Kaukosäädin maksoi volvolla 85€. Ostin sellaisen mutten saanut volvolta saamillani ebaysta printatuilla ohjeilla toimimaan. Aika eriskummallista että bilian tiskiltä tulee ohjeet jotka printattu ebay ilmoituksesta...  mutta en saanut niillä avainta koodattua käyttöön.

Meneekö edes ohjelmointitilaan? Yleisin ongelma on jos kaukoja ei meinaa saada paritettua, niin on se että jokin anturi antaa vikatietoa/joku luukku tai ovi auki.
Otsikko: Vs: 940 Classic ajonesto ja hälytin
Kirjoitti: remotion - 29.12.2017, 18:12:59
Meneekö edes ohjelmointitilaan? Yleisin ongelma on jos kaukoja ei meinaa saada paritettua, niin on se että jokin anturi antaa vikatietoa/joku luukku tai ovi auki.

Ei mene ohjelmointitilaan...