Futurez  Kulkukoira

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Yleinen keskustelu / Vs: Volvo 240 tuonti ruotsista
« Uusin viesti kirjoittanut Slowman tänään kello 22:35:58 »
Okei kiitos. Tiedätkö tarviiko autossa olla vakio alusta tuossa katsastuksessa kun siinä on nyt joku alustasarja paikoillaan?

Tuohon löytynee joku viisaampi vastaamaan, nykyäänhän vissiin pitää olla joku papru sarjan sopivuudesta ko. ajoneuvoon mutta mä en niistä ymmärrä mitään.
2
Yleinen keskustelu / Vs: Volvo 240 tuonti ruotsista
« Uusin viesti kirjoittanut FabbeXXX tänään kello 22:29:07 »
Jokunen kymppi voi olla vero, rekkarointikatsastus tarvitaan jos auto tulee liikenteeseen.
Okei kiitos. Tiedätkö tarviiko autossa olla vakio alusta tuossa katsastuksessa kun siinä on nyt joku alustasarja paikoillaan?
3
Yleinen keskustelu / Vs: Volvo 240 tuonti ruotsista
« Uusin viesti kirjoittanut Slowman tänään kello 22:11:27 »
Eli tarkoituksena olisi tuoda 240 volvo vuosimallia -77 ruotsista. Kuinka paljon nuissa on tuontivero ja pitääkö nuo rekisteröintikatsastaa? Onko vielä jotain muita kuluja mistä olisi hyvä tietää?

Jokunen kymppi voi olla vero, rekkarointikatsastus tarvitaan jos auto tulee liikenteeseen.
4
Ostetaan renkaat ja vanteet / Vs: Comet vanteet hakusessa
« Uusin viesti kirjoittanut Salmari tänään kello 22:10:14 »
Löytyy
6
Projektipäiväkirjat / Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika tänään kello 21:59:46 »
Joo, eikä nää viinabensat helpota tilannetta yhtään. ELK
7
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / Vs: v70 mk1 alavesiletku irtosi
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika tänään kello 21:48:01 »
Ei mitään väliä kun et sekottele. Vihreetä noissa perinteisesti on käytetty.
Omassa 2001 käytän punaista vai onko se nyt pinkkiä long life nestettä ja kaikki huutaa naama punasena että sulla on väärät nesteet.
Kyllä ne ihan suorat on olleet kun toimii. :2funny:
8
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: V60 D3 2016 , stop / start akku
« Uusin viesti kirjoittanut ErkkiXC tänään kello 21:44:40 »
Lienee se akkukotelo samanlainen kuin tuossa XC70:ssä ja laitoin siihen 80Ah AGM-akun eli 315mm pitkän ja sopii hyvin. Alkuperäinen kansi ei mene enää kunnolla paikoilleen ja siihen on (kaiketi) saatavissa pidempi/korkeampi kansikin ja itsekin sellaisen tilasin siniseltä, mutta ei tullut oikea ja edelleen on se alkuperäinen paikoillaan, ei se siitä ole mihinkään karannut vaikka pääty onkin hiukan koholla. Jossain keskustelussa täällä tais olla jopa sen pidemmän kannen varaosanumerokin.
Kuvassa se vanha alkuperäinen akku.


9
Veteraanien korjaamo / Vs: B18+dellorto dhla 40 säädöt.
« Uusin viesti kirjoittanut Miksa89 tänään kello 21:23:50 »
Tänään taas kokeiltiin ja laiteltiin… porailin tyhjäkäynnit 65 kokoon ja tein metalli tuen kaasareiden väliin.
Imuvuotoja en enään läytänyt präkiksellä ruiskiessani, tähän varmaan vaikutti pakosarjan laippojen passaus imusarjojen korkoon sekä uusi tiiviste ja silikoonit.

Kuitenkin auto käyttäytyy nopesti kaasua painaessa samalla tavalla kun esim 60 suuttimella :idiot2: eli booaa. Mutta taas vähän kaasua painaessa kierrokset saa ylös helposti. Alhaalla video:
https://youtube.com/shorts/mQGIiWU5xMc?si=z5NOFryFG6BBRuuC

 Vieläkin näyttää olevan laihalla kaasua painaessa, koska eihän liian rikas tai paksu seos booaa vaan ja alkaa rötätä. Alkaa itseltä loppua ideat tuon kanssa… :-\

Mietin vielä tota bensan pinnan liiallista alhautta ja bensan loppumista. Itsellä ilman kohoja tuntuu olevan muutaman millin alempana kuin 27mm mutta taas kohot paikallaan suutinputken reiästä mitattuna vähän ylempänä kuin esimerkiksi sulla.

Btw Onkos täsä ihan orkkis virranjakaja ja alipaine-ennakko käytössä?

Tuo kaasun tinttaus tyhjäkäynniltä pohjaan on vähän semmonen että kyllä tuo omakin siinä vähän empii,tarvii olla joku 2000rpm että vastailee kunnolla siihen jos äkkiä polkasee kaasun pohjaan.

Eikä tuo omakaan ajossa tykkää siitä että pieniltä kierroksilta polkasee nopeesti kaasun pohjaan,kaipa siinä vaan tippuu virtausnopeus kun pienillä kierroksille läppä aukeaa nopeasti.

Itse suosin sitä metodia omassani että en polkase kaasua pohjaan alle 2500rpm.

Ooks jo koittanu sillain kun aiemmin laitoin että tukit noi imusarjasta lähtevät letkut?

Onnistuuko normaalisti ajaminen mitenkään?
Ihan pikkuhiljaa kaasua lisäämällä niin saapi eliminoitua kiihdytyspumpun vaikutuksen ja näkee selkeemmin missä kohtaa alkaa ongelmat.

Jos ei oo kierroslukumittaria niin kattoo vaikka nopeuden ja sit laskee kierrosnopeuslaskurilla kierrokset suunnilleen kun korvakuulolta hankala arvioida.

Kyllä pidän melko erikoisena jos 32mm kurkuilla ja 65 tyhjä,150pää/200ilma kompinaatiolla menee niin laihalle että ei ajaan pysty kun Alfa-romeon 2 litrasissakin on noita saastemalleja ja niisä pienemmät suuttimet mutta samat seosputket ja kurkut.

Voi niitä bensanpintoja viä koittaa nostaa josko se auttas,kun se on ainoa konsti oikeestaan saada pääpiiri tuleen mukaan aikasemmin kun noisa saastemalleisa on 8,10 tai 11 seosputket aina. Tosin noisahan on tyhjäkäynti ja pääpiiri ikäänkuin samassa mikäli oikein oon ymmärtäny niin en ihan varma oo miten se noissa toimii.

Niin ja tosiaan koita ajon jälkeen kuinka paljon kaasarit lämpiää,siis sillain että kun sammuttaa suoraan ajosta ja kokeilee saman tien kaasareita ilman että antaa yhtää seistä.

E:Laitappas Free technicsille sähköpostia ongelman tiimoilta niin saa jonkun muunkin näkemyksen kun täälä ny ei oikei kukaan muu tunnu kertovan visioitansa kun mää ja ne mun on kaukana ammattilaisen neuvoista.  :idiot2: >:(
Auttavat mielellään,itekkin sieltä sain jeesiä aikojen alussa.  :)







 










10
Hei

Pitäisi vaihtaa jarrulevyt ja palat taakse. Ostin Bilteman Volvolle tarkoitetun testerin, mutta se ei toimi. Herjaa, ettei auto ole aktiivinen (tarkoittanee ettei virta ole päällä). Virta on kuitenkin päällä. Kokeilin testeriä -17 malliseen XC60 ja jarrujen huoltoasentoon ajo toimi. Onko kukaan tuskaillut tuon testerin ja V90 kanssa?

Onko jotain muuta keinoa ajaa takajarrut huoltoasentoon? Vanhemmissa voi käyttää 9v paristoa, mutta uskaltaako näissä uudemmissa kokeilla sitä?
Ei ole kokemusta Bilteman testeristä, mutta Vdash + dice yhdistelmällä homma hoitui saman vuosimallin V90:een.

Toimintaperiaate on sama kuin vanhemmissakin, joten en näe estettä käyttää ulkopuolista virtaa moottorien ajeluun.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Race.fi  Puotilan autokorjaamo