RallyBaron  Samppasport

940 tdic farkku & HX35 "IsoDee" 267hv/~420nm

  • 70 Vastauksia
  • 40443 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sitkuura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
    • Kaikki timantit ei oo ikuisia...
Vs: 940 tdic farkku & HX35 "IsoDee" Dynotettu 8.9.2011 254hv
« Vastaus #30 : 14.09.2011, 19:12:55 »

Katsotaan nyt mitä seuraavaksi.. tuo pumpun rassailu on kuitenkin sen verran henkimaailman hommia etten ihan heti viitsi itse lähteä kokeilemaan..vaatisi sen verran pitkää perehtymistä ettei tahdo aika riittää. Eiköhän se kokolailla hyvä ole kun sen on PP-diesel tehnyt  ;)


Ihmisentekemiä ne on ::) pari viikkoa nettiä selaten ja sit jotakin romupumppua käpistelemään.... kun tuntuu tutulta ni sit oikee pumppu levälleen n.sataan kertaan :idiot2:

Vaikka se pumppu olis kenen tekemä ni se ei sano sitä et se olis just käypänen ko.moottoriin... ei nyt välttämättä ihan metässä kun kuitenkin noin hyvin on vetoja ::)
Köyhän on pakko yrittää...

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 940 tdic farkku & HX35 "IsoDee" Dynotettu 8.9.2011 254hv
« Vastaus #31 : 27.09.2011, 11:06:09 »
Sepä se onkin kun ei ole ole aikaa kauheasti ton kanssa asua ja toisekseen pitäis melkeen olla joku testipenkki tai vähintään dyno missä saisi kokeilla aina joka muutoksen jälkeen tuliko lisää vetoja.

Eilen kävin hakemassa keskisen kyläkaupasta facet merkkisen siirtopumpun tonne, tuotto 132litraa/tunti. Joittenkin laskukaavojen mukaan laskeskelin että bensakoneisessa 300hv tehoihin riittää 110l/h joten tuon pitäisi dieselissä riittää kai tuohon mun autoon mutta mistäpä tuotakaan nyt sitten paremmin tietää. Parempiakaan kaavoja en löytänyt.
No, kuitenkin, eilen kötöstelin sen tonne kiinni ja koeajelin, muttakun ei tää mun persdyno oikeen mitään osaa kertoa. sen reilu 50hv tehonlisäyksenkin huomasin just ja just.

Eli nyt pitäisikin päästä dynoon testaamaan. Ideoita mihin menisi? Että saisi kierrostiedonkin ja sitäkautta vääntökäyrän?
Itsehän asun siis Töysän kunnan Tuurin kylässä, eli jostain kohtuullisen matkan päästä täältä jos olisi, niin ei tarvitsisi kaukaa hinata kotiin  :2funny:
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 940 tdic farkku & HX35 "IsoDee" Dynotettu 8.9.2011 254hv
« Vastaus #32 : 27.09.2011, 11:18:40 »
Sepä se onkin kun ei ole ole aikaa kauheasti ton kanssa asua ja toisekseen pitäis melkeen olla joku testipenkki tai vähintään dyno missä saisi kokeilla aina joka muutoksen jälkeen tuliko lisää vetoja.

Eilen kävin hakemassa keskisen kyläkaupasta facet merkkisen siirtopumpun tonne, tuotto 132litraa/tunti. Joittenkin laskukaavojen mukaan laskeskelin että bensakoneisessa 300hv tehoihin riittää 110l/h joten tuon pitäisi dieselissä riittää kai tuohon mun autoon mutta mistäpä tuotakaan nyt sitten paremmin tietää. Parempiakaan kaavoja en löytänyt.
No, kuitenkin, eilen kötöstelin sen tonne kiinni ja koeajelin, muttakun ei tää mun persdyno oikeen mitään osaa kertoa. sen reilu 50hv tehonlisäyksenkin huomasin just ja just.

Eli nyt pitäisikin päästä dynoon testaamaan. Ideoita mihin menisi? Että saisi kierrostiedonkin ja sitäkautta vääntökäyrän?
Itsehän asun siis Töysän kunnan Tuurin kylässä, eli jostain kohtuullisen matkan päästä täältä jos olisi, niin ei tarvitsisi kaukaa hinata kotiin  :2funny:

Tiedä sieltä suunnasta mutta kyllä täälä vaasassa noita penkkejä löytyy :) onko liian pitkä matka?
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 940 tdic farkku & HX35 "IsoDee" Dynotettu 8.9.2011 254hv
« Vastaus #33 : 27.09.2011, 11:20:26 »
Tiedä sieltä suunnasta mutta kyllä täälä vaasassa noita penkkejä löytyy :) onko liian pitkä matka?

Eipä vaasaankaan niin mahdoton matka ole. Kukas ja missä sen skebazun volvon penkitti?
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 940 tdic farkku & HX35 "IsoDee" Dynotettu 8.9.2011 254hv
« Vastaus #34 : 27.09.2011, 11:48:41 »
Eipä vaasaankaan niin mahdoton matka ole. Kukas ja missä sen skebazun volvon penkitti?

pistin yv:tä
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Laserblue

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • RWD

964 2.0 16V T -92, 944 B230FT AW71L -98

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Joskus vuosia sitten tuolla seinäjoen koulun penkissä järjestettiin penkkipäiväkin. Jos jollain vaan on tuonne suhteita tai tietoa muuten vaan, voidaan sellainen hyvinkin järjestää vrcf:n puitteissa. Tämä voisi olla tämän projektin kannalta helppo homma ja ehkä moni muukin olisi kiinnostunut.

Lupaan olla yhdistyksen puolesta mukana jos tällaista järjestetään. Jos kiinnostusta tai tietoa on, laittakaa mulle privaa. Ei sotketa projektia tällä asialla tämän enempää.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
onpas komea.

en löytänyt tietoa että mikä laatikko tässä on ?

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
allekirjoituksessa lukee että M90..
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Kiitoksia vaan :)

Lisäilin ekaan viestiin lisätietoja tekniikasta. Oli näköjään unohtunut.


Kyselin kaverilta joka on tuolla seinäjoella koulussa, niin lupaili selvitellä tuota penkitysasiaa ja ilmoittelee loppuviikosta jos ei unohda :D Pitäisi kyllä onnistua jos aikataulut antaa myöden.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Lapualla Tomi Pihlajamäki 040-5868728 ja Erkki Rintakari 050-5623088, Härmäs Jarmo Ylipelkonen 0400-435827, Kyyjärvellä korjaamo Uusisalo J.A 0400-809170. Pihlajamäki on ainakin edullinen ja on hyvä penkki, ei Rintakarinkaan penkki toki huono ole (Erkillä haetaan säädöt vesijarrulla ja mitataan tehot inertiadynolla).
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Maukki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • www.vrcf.fi
    • Galleria
Autosähkö Matalamäki on myös koskenkorvalla, kesällä käytettin vanhus siellä..
940 Stw Classic
242 2.3 tic -75

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Korjataan sen verran, että Ylipelkonenkin on Lapualla, Härmässä on autosähkö Saarimaa
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa ramperi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Mikäs syöntön ennakko J-Lanttolalla on näin ison turbon kanssa?

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Ennakon pistin siihen noin 1.00 millin tuntumaan. Pumpun edellinen omistaja, joka pumpun teetti, sanoi että PP-dieselin ohje pumpun ajoitukseen oli 0.95-1.00mm
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

 

Elekma  Autoracing