Proturbo  Autodiagnoosi

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3079 Vastauksia
  • 886033 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #360 : 30.09.2011, 11:44:24 »
kun auto on käynnissä ja oma vesipumppu hoitaa kierron niin kuinkas tuo sähköinen haittaa virtausta ?
vai antaako sen siivet virtauksen mukana myöden ?
vissiin näin

ja toisin päin

eli kun ulkoisen pumpun pitäisi kierrättää vettä niin onko auton oma mekaaninen pumppu virtauksen tiellä kuristuksena ?
vai hyväksyykö siinä pumpun siivet ohivirtauksen vai pyörivätkö ne jopa mukana ?

jos mahdollista noin yksinkertaisesti vain lisätä menovesiletkuun tuo pumppu niin tämä täytyy kyllä tehdä, halpa vakuutus kannelle.

E: ja saman aikainen pumppujen käyttö ei varmaan ole hyvä, eli kytkisin ulkoisen vain niin että auton sammuessa aina se 2min pyörisi.
« Viimeksi muokattu: 30.09.2011, 11:47:04 kirjoittanut skebazu »

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1867
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #361 : 30.09.2011, 11:47:17 »
Johtuu kai vähän rakenteesta, mutta ainakin perinteinen vesipumppu on pelkkä pyöreä peltilevy jossa on väkäsiä, eikä se niinollen paikallaan ollessaan erityisemmin vastusta veden vapaata virtausta.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #362 : 30.09.2011, 16:49:25 »
Asiaa tutkittu, ei löydy kyseisiä vesipumppuja suomen piirimyyjiltä tahi tehtaaltakaan
enään. Olihan se odotettavissakin, loppunu joskus 90-luvun puolessa välissä
niitten valmistus niin.. Nekin mitä ollu jossain romutettu siis.

Noh, jos ei muuta iloa, niin voi ainakin itse toteuttaa tuon kiertovesipumpun tehtaan
suunnitelmien mukaan, kun manuaalissa on vedenkierto-"kartta", ja mihin
se liitetään. Luulisi että insinöörit on sen osannut tehtaalla suunnitella.
Jos toteuttaa.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #363 : 30.09.2011, 18:53:33 »
kun manuaalissa on vedenkierto-"kartta", ja mihin
se liitetään. Luulisi että insinöörit on sen osannut tehtaalla suunnitella.
Jos toteuttaa.

onko sulla mahdollisuutta skannata tätä ja pistää kuva tänne ?

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #364 : 30.09.2011, 19:07:14 »
onko sulla mahdollisuutta skannata tätä ja pistää kuva tänne ?

Eipä o skanneria että ei oikein o mahollisuutta  :-\

Pitääs alkaa kärkiäkin vaihtaa suuttimiin.
Onko kellään kokemuksia esim. motonetin? Toki olisi houkuttelevaa
ostaa ihan uudet rungot kärkineen, mutta ne rahat voi käyttää muualliekkin.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Hannu_264

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #365 : 03.10.2011, 14:29:28 »
Tuo olisi aika helppo selvittää tarvitseeko oikeasti siirtopumppua, lisää vain painemittauksen pumpun ulostulon välille, niin pääsee näkemään miten pumpun sisäinen paine (=ruiskutus ennakko) käyttäytyy kuormituksessa.


Tarkennetaan vielä tätä asiaa sillä että pumpussa on tuommoinen ennakonsäätömekanismi. Sen tehtävä on aikaistaa ruiskutusennakkoa tietyn kierrosnopeuden jälkeen. Kun täysi syöttö on päällä niin ruiskutushetki aikastuu vielä jossakin 2500-3000 rpm tietämillä tällä systeemillä, tällä kompensoidaan tuota palonopeuden hitautta. Mekanismi koostuu vivusta, männästä ja jousesta, jotka ovat siinä pumpun alaosassa. Käyttövoimana on pumpun sisäinenpaine mikä siirtää ruiskutushetkeä aikaisemmalle.

Osanro 31 ja kytkyksissä 803 osien kautta tuohon rullapidikkeeseen.


« Viimeksi muokattu: 04.10.2011, 08:25:24 kirjoittanut Hannu_264 »

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #366 : 03.10.2011, 15:12:21 »
No niin, olihan siellä hydrauliikkaakin mukana ennakon säädössä. Olishan tuo systeemi pitänyt muistaa eikä vaan inttää, sori  :-[

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #367 : 04.10.2011, 00:12:09 »
Tältä näytti meno kun kävin omaa piristettyä d24:sta polkemassa sen vikan kerran :D Tosiaan viimeinen ilta siirtokilvillä, ennen omistajan vaihdosta :) Harmi kun en voinut säätä valita, eikä sylintereitä ollut enää kuin viisi käytössä. Olis se kai kuivallakin jaksanut metrin-pari sutasta, kuudella pytyllä. Mut hauskaa oli niinkuin videosta näkyy vaikka akku lentelikin pitkin takakonttia :D
PS.80km/h ajavan rekan ohitus käy aika näpärästi ;) Olisko se konevikaisena noin 3-4sek 80-120  ;)

http://www.youtube.com/watch?v=ktHV25iWFYQ
« Viimeksi muokattu: 04.10.2011, 09:51:06 kirjoittanut VahuJ »
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #368 : 07.10.2011, 09:44:35 »
Paljonko tossa volvossa oli voimaa?
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #369 : 07.10.2011, 10:17:09 »
Paljonko tossa volvossa oli voimaa?

Ei mitattu. Loppunopeuksien perusteella +200hv...
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #370 : 07.10.2011, 17:03:43 »
Käsiin haalittu yksi OEM suutinkärki..
Tulee vähän infoa asiasta kun saan käteen motonetin monarkin valmisteet,
että minkälainen suihku on uudella OEM:llä verrattuna uuteen monarkkiin,
kun suutintesterillä säädän avautumispaineet kohilleen, ni voi yhellä
rungolla testatakkin tuota..

Eli en kuitenkaan ostanu uusia runkoja, vaihan vaan kärjet runkoihin
ja säädän avautumispaineen kohilleen.
Tekniikka on tulossa tod.näk 2 viikon päästä, joka rakennetaan
talven aikana kunnolla kuntoon. Siitä sitten myöhemmin lisää.
« Viimeksi muokattu: 07.10.2011, 17:05:58 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Hannu_264

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #371 : 10.10.2011, 08:08:49 »
Tulee vähän infoa asiasta kun saan käteen motonetin monarkin valmisteet,

Monarkin valmisteiden kanssa puuhailin 10 vuotta sitten, 18 suutinkärkeä tarvitsi hakea motonetistä, jotta sain tehdyksi 6 toimivaa suutinta... Niissä oli kaiken näköisiä vikoja, pahimmat niissä suuttimen liikkuvanosan tiivistepinnoissa; hionta vikoja, valuhuokosia, jne. Tein reklamaation, mihin liitin mikroskoopilla otetut kuvat vioista ja vaadin selvitystä sekä hyvitystä 20e / suutin työstäni. Rahat sain takaisin kun palautin ne 12 suutinkärkeä, mutten minkäänlaista vastausta reklamaatioon hyvityksestä puhumattakaan. Silloinen Motonetin noista vastaava tuotepäälikkö oli myös niin "munaton", ettei hän voinut ottaa edes tämän pohjalta niitä jo viallisiksi todettuja kärkiä pois myynnistä  :idiot2:

No 10 vuodessa Monarkin laatukin on toki voinut parantua, mutta kannattaa kyllä testata ne kaikki ja kiinnittää huomioita suuttimen suihkuun / vuotamiseen. Jos tähän ei ole mahdollisuutta niin Boschin kärjet ovat luotettavampi vaihtoehto, niistä varmaan >95% käy suoraan "vaihtolaitteeksi" eli ei tarvit shimmailla ja toiminta on ok. Olisiko ollut 25e/kärki kun noita viimeksi ostelin.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #372 : 10.10.2011, 11:19:29 »
Monarkin valmisteiden kanssa puuhailin 10 vuotta sitten, 18 suutinkärkeä tarvitsi hakea motonetistä, jotta sain tehdyksi 6 toimivaa suutinta... Niissä oli kaiken näköisiä vikoja, pahimmat niissä suuttimen liikkuvanosan tiivistepinnoissa; hionta vikoja, valuhuokosia, jne. Tein reklamaation, mihin liitin mikroskoopilla otetut kuvat vioista ja vaadin selvitystä sekä hyvitystä 20e / suutin työstäni. Rahat sain takaisin kun palautin ne 12 suutinkärkeä, mutten minkäänlaista vastausta reklamaatioon hyvityksestä puhumattakaan. Silloinen Motonetin noista vastaava tuotepäälikkö oli myös niin "munaton", ettei hän voinut ottaa edes tämän pohjalta niitä jo viallisiksi todettuja kärkiä pois myynnistä  :idiot2:

No 10 vuodessa Monarkin laatukin on toki voinut parantua, mutta kannattaa kyllä testata ne kaikki ja kiinnittää huomioita suuttimen suihkuun / vuotamiseen. Jos tähän ei ole mahdollisuutta niin Boschin kärjet ovat luotettavampi vaihtoehto, niistä varmaan >95% käy suoraan "vaihtolaitteeksi" eli ei tarvit shimmailla ja toiminta on ok. Olisiko ollut 25e/kärki kun noita viimeksi ostein.
Laatu on vähän ailahtelevaa, itse hain 7kpl boschilaisia kärkiä (tietoisesti yksi ylimääränen jos joku on huono), no eihän siinä, yhtäkään hyvää ei niissä uusissa boschilaisissa ollut. Suurin osa oli sentään kohtuullisia, mutta nyt 70tkm myöhemmin on savun määrä aika runsas ja korvakuulolta sanoisin että yksi suutin räkii ihan miten sattuu. Hieman vaan mietityttää, että pirustakos mie nyt kärjet hankin jos nuo bossilaisetkin on tuommosia?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa TD Power

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • Mutu, mutumpi, öljykeskustelu
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #373 : 10.10.2011, 17:05:58 »
Kuulemani mukaan Boschiltakin saa hyvää tavaraa, kun ottaa Ranskalaiset tai Saksalaiset kärjet. Intialaisista Boscheista en hyvää ole kuullut, itsekin totesin 5 kpl kuseviksi tuoreeltaan.
Volvo 164 Turbo -74
Volvo 760 Turbo -89
Volvo S80 D5 -05

Paikalla bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1466
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #374 : 11.10.2011, 21:30:56 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)
kuka tunnustaa? :o

SYYLINEN

hän tunnustan kuka paparazzi on käyny mun tallissa?? :o

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron