Proturbo  Autodiagnoosi

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3079 Vastauksia
  • 886267 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #435 : 21.11.2011, 07:22:46 »
Se voi olla kyllä että molemmilla alkaa tuo pumppu loppua noissa lukemissa

ahtoja vähän reipas 2bar.

joo ei savuta enään ahdoilla, tietyn aikaa antaa savua ahtimen heräämispisteestä mutta sitten korkeilla kierroksilla loppuu savutus, mutta ei tunnu kyllä mitään hyytymisen merkkejäkään tuon johdosta.

mulla oli penkin mukaan ahtoja 1.9bar vaikka mittarin mukaan olis luullu että noin 2.5 bar... millä mittarilla olet mitannut ?

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #436 : 21.11.2011, 10:32:54 »
mistä kohasta penkin mittari mittaa ahdot?

kuulostaa aika hurjalta erolta jos 0,6bar ois mittari virhettä
volvo 240 tdi :)

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #437 : 21.11.2011, 15:03:37 »
Isommalla ahtimella näistä kahdesta tapauksesta tuskinpa tehoa enempää tulee kun se ei tule ilmasta. Kärsii vaan käyttöominaisuudet. Aika usein tuntuu teho jäävän siihen 260-280 hevosvoiman tietämille ve6 pumpulla. Eli seuraavaksi menee mielenkiintoiseksi kun pitäis keksiä jotain parempaa tilalle...
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1868
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #438 : 21.11.2011, 17:30:17 »
joo ei savuta enään ahdoilla, tietyn aikaa antaa savua ahtimen heräämispisteestä mutta sitten korkeilla kierroksilla loppuu savutus, mutta ei tunnu kyllä mitään hyytymisen merkkejäkään tuon johdosta.

mulla oli penkin mukaan ahtoja 1.9bar vaikka mittarin mukaan olis luullu että noin 2.5 bar... millä mittarilla olet mitannut ?

Kummonenko penkki? Tuollainen paine-ero voi selittyä sillä ettei se vaan ehdi keräämään enempää painetta.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #439 : 21.11.2011, 19:54:33 »
joo ei savuta enään ahdoilla, tietyn aikaa antaa savua ahtimen heräämispisteestä mutta sitten korkeilla kierroksilla loppuu savutus, mutta ei tunnu kyllä mitään hyytymisen merkkejäkään tuon johdosta.

mulla oli penkin mukaan ahtoja 1.9bar vaikka mittarin mukaan olis luullu että noin 2.5 bar... millä mittarilla olet mitannut ?

Niin eihän se hyydykään vaikka seos menee laihalle, pumpussa vaan tulee raja vastaan ja teho ei tietystä pisteestä enää nouse, vaikka ahdot nousisikin. Eli sama teho saattaisi mullakin tulla pienemmilläkin ahdoilla.

Mulla on toi joku autogaugen perus mittari kiinni. En tiedä sitten miten paljon valehtelee.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #440 : 21.11.2011, 19:59:40 »
Isommalla ahtimella näistä kahdesta tapauksesta tuskinpa tehoa enempää tulee kun se ei tule ilmasta. Kärsii vaan käyttöominaisuudet. Aika usein tuntuu teho jäävän siihen 260-280 hevosvoiman tietämille ve6 pumpulla. Eli seuraavaksi menee mielenkiintoiseksi kun pitäis keksiä jotain parempaa tilalle...

Joo kyllä tuo on tiedossa että aine siellä loppuu kesken. Ilma riittäisi kyllä suurempiinkin lukemiin mutta ainetta ei vaan tule enempää.
Kai tuollekin pumpulle jotain taikoja vielä pystyy tekemään mutta se onkin mysteeri että mitä. HP-dieselin pumpullahan on enemmänkin revitty mutta sitä ei taida tietää kuin virittäjä itse mikä se taika siinä on. Eikä varmaan sitä paljasta.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #441 : 21.11.2011, 20:01:20 »
Ai niin, tuossa vielä kuva uusimmasta dynolapusta:
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #442 : 21.11.2011, 20:50:15 »
Kai tuollekin pumpulle jotain taikoja vielä pystyy tekemään mutta se onkin mysteeri että mitä. HP-dieselin pumpullahan on enemmänkin revitty mutta sitä ei taida tietää kuin virittäjä itse mikä se taika siinä on. Eikä varmaan sitä paljasta.

No parikymmentä heppaa kai enemmän otettu mutta tuollainen ero saattaa jo tulla vaikka penkkiä vaihtamalla. Tietysti sama pätee myös toiseen suuntaan ;) Ei muuta kuin talvella pelit iskuun ja kesällä mittaamaan suorituskykyä vartille :) Mää voin tulla mun vakio d24tic:llä häviimään sit teille :D
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #443 : 22.11.2011, 06:40:37 »
Onko kukaan mitannu polttoainepaineita pumpulta tai suodattimelta penkissä.?
Meinaan että saako pumppu tarpeeksi ruokaa, jos on alkuperäiset
polttoainelinjat.

On meinaan aika ahtaat ainaki tossa 200sarjassa.
Varsinkin tankin sisällä ne putket.
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #444 : 23.11.2011, 14:12:18 »
Auttakaas miestä mäessä.

Missä ja kenellä kannattais vaihattaa pumppuun tuo 12mm nestepää?
Soitin PP Dieselille ja se ei rupea ollenkaan vaihtamaan kiinanpäätä. :tickedoff:

tietty sen itekki sais vaihettua kai? Mutta pitäis kai sille säätimellekkin jotain tehä ettei tuu sitä nytkytystä,
minkäkans caideman tappeli aikanaan.
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #445 : 23.11.2011, 15:08:29 »
No jos itse alkaa vaihtelemaan niin tuolla on siihen hyvät ohjeet kuvien kanssa...

http://www.netikka.net/vepiku/nestepasennus.htm

Poissa ramperi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #446 : 23.11.2011, 16:22:52 »
Auttakaas miestä mäessä.

Missä ja kenellä kannattais vaihattaa pumppuun tuo 12mm nestepää?
Soitin PP Dieselille ja se ei rupea ollenkaan vaihtamaan kiinanpäätä. :tickedoff:

tietty sen itekki sais vaihettua kai? Mutta pitäis kai sille säätimellekkin jotain tehä ettei tuu sitä nytkytystä,
minkäkans caideman tappeli aikanaan.

Kokeileppa soittaa HP dieselille.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #447 : 23.11.2011, 16:42:17 »
Auttakaas miestä mäessä.

Missä ja kenellä kannattais vaihattaa pumppuun tuo 12mm nestepää?
Soitin PP Dieselille ja se ei rupea ollenkaan vaihtamaan kiinanpäätä. :tickedoff:

tietty sen itekki sais vaihettua kai? Mutta pitäis kai sille säätimellekkin jotain tehä ettei tuu sitä nytkytystä,
minkäkans caideman tappeli aikanaan.

Joo näin oon kans kuullut että pp-diesel ei enää nykyään laita kiinapäit. Ennen laittoi kyllä. Kuulemma liikaa laatuvaihtelua.
Tiedä sitten. Aidolla bochilaisella tehtynä taas *keleen kallis.

Nestepään vaihtaa kyllä itsekin, mutta ainakaan kuulopuheiden mukaan ei älyttömiä tehoja vielä saavuteta, vaan pumpulle pitää tehdä muutakin. Älkää kysykö enempää, en tiedä.

Kannattaa nyt ainakin ensin kysyä HP-diesel, Mynädiesel ja HSD. Voi olla ettei kukaan näistäkään laita mutta kannattaa kuitenkin kysyä. Ilmottele tännekin jos saat vastauksi.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Icharus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • A4 quattro
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #448 : 23.11.2011, 19:53:47 »
Joo näin oon kans kuullut että pp-diesel ei enää nykyään laita kiinapäit. Ennen laittoi kyllä. Kuulemma liikaa laatuvaihtelua.
Tiedä sitten. Aidolla bochilaisella tehtynä taas *keleen kallis.

Nestepään vaihtaa kyllä itsekin, mutta ainakaan kuulopuheiden mukaan ei älyttömiä tehoja vielä saavuteta, vaan pumpulle pitää tehdä muutakin. Älkää kysykö enempää, en tiedä.

Kannattaa nyt ainakin ensin kysyä HP-diesel, Mynädiesel ja HSD. Voi olla ettei kukaan näistäkään laita mutta kannattaa kuitenkin kysyä. Ilmottele tännekin jos saat vastauksi.

Kylla se pelkkä nestepään vaihto auttaa sen verran että parin testikiihdytyksen jälkeen oli kolmosen rattaat siliänä, pakko rajoittaa syötöllä tehoa että uskaltaa kolmosellakin polkea. 80-120km/h n. 5sec turvallisilla säädöillä laatikolle talveksi, syöttö isolla huomattavasti nopeampaa, ei vaan kerinny kellottaa sattuneesta syystä  :'(

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #449 : 23.11.2011, 20:12:55 »
Kylla se pelkkä nestepään vaihto auttaa sen verran että parin testikiihdytyksen jälkeen oli kolmosen rattaat siliänä, pakko rajoittaa syötöllä tehoa että uskaltaa kolmosellakin polkea. 80-120km/h n. 5sec turvallisilla säädöillä laatikolle talveksi, syöttö isolla huomattavasti nopeampaa, ei vaan kerinny kellottaa sattuneesta syystä  :'(

Sun täytyy laittaa iso-ahdin ni hävii alavääntö eikä hajoo paikat :D
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy