Kulkukoira  Proturbo

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3079 Vastauksia
  • 886125 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa janekki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #600 : 30.12.2011, 20:30:41 »
Päinvastoin kaikki kannet ei jostain syystä ole vaihtokelpoisia.
Esim. Hembaland voi kertoa tästä, hänen turbon pumpun LDA-tower
ei sopinut pulttijaoltaan vaparin pumpun kanteen.

Mulla itseasiassa on tää kyseinen kansi itsellä, pitää verratakkin
huvikseen omaan td:n egr:llisen kanteen, josko siinä on se ero.
on nuissa muitakin hiuksenhienoja eroja esim eripaksusia syöttöruuveja. 2 kpl 80 luvun alkupuolen vaparin pumppuja ja toisessa selvästi paksummalla kierteellä sopparuuvi.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #601 : 30.12.2011, 21:40:37 »
on nuissa muitakin hiuksenhienoja eroja esim eripaksusia syöttöruuveja. 2 kpl 80 luvun alkupuolen vaparin pumppuja ja toisessa selvästi paksummalla kierteellä sopparuuvi.

No joo. Kaikkea löytyy jos hakemalla aletaan hakeen mut pääosin noi kaikki osat sopii yhteen... ;)
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #602 : 30.12.2011, 22:14:33 »
On. 240/740/940 on täysin sama pumppu vaan 7xx ja 9xx sarjan ahdetuissa on se ahdonalaisensyötönkansi. Ja toisin kuin moni luulee tuolla td:n pumpulla ei saada yhtään enempää maksimi syöttöä vaan päin vastoin sillä vähennetään syöttöä(savutusta) ala-kierroksilla ennen ahtoja. Plussana tietty että kulutus tippuu ja tyhjäkäynti laskee kun ei ole perussyöttö isolla.

Ei saadakkaan, tarkotuksena nimenomaan on vähentää sitä alakierroksilla savutusta ja myös moottorin "hyvinvointia" kun ei sitä perussyöttöä niin hirmusesti nosteta. Ja matka-ajossa kulutus ei käytännössä nouse pätkääkään..

Päinvastoin kaikki kannet ei jostain syystä ole vaihtokelpoisia.
Esim. Hembaland voi kertoa tästä, hänen turbon pumpun LDA-tower
ei sopinut pulttijaoltaan vaparin pumpun kanteen.

Mulla itseasiassa on tää kyseinen kansi itsellä, pitää verratakkin
huvikseen omaan td:n egr:llisen kanteen, josko siinä on se ero.
on nuissa muitakin hiuksenhienoja eroja esim eripaksusia syöttöruuveja. 2 kpl 80 luvun alkupuolen vaparin pumppuja ja toisessa selvästi paksummalla kierteellä sopparuuvi.

No vois ottaa oman pumpun irti ja käydä vaikka tuossa backfältin autopurkaamolla jos niillä sattuis oleen ja kokeilla asentaa siinä sen kannen..

Tai sitten vaan ostaa sen TD pumpun 100€:lla ja ostaa siihen 12mm nestepään ja vie toho "naapurin" pojalle asennettavaks tai laittaa isse..
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #603 : 31.12.2011, 12:05:42 »
Päinvastoin kaikki kannet ei jostain syystä ole vaihtokelpoisia.
Esim. Hembaland voi kertoa tästä, hänen turbon pumpun LDA-tower
ei sopinut pulttijaoltaan vaparin pumpun kanteen.

Mulla itseasiassa on tää kyseinen kansi itsellä, pitää verratakkin
huvikseen omaan td:n egr:llisen kanteen, josko siinä on se ero.
Pulttijako on sama mutta ne härvelit ja kikkelit siinä kannen alla ovat hieman erilaisia. Uskon kuitenkin että sopivasti yhdistelemällä ne saa sopimaan.

Niin ja mulla oli myös sellanen ero pumpuissa että pumppu oli -86 ja LDA -92:sesta.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #604 : 31.12.2011, 12:07:14 »
Pulttijako on sama mutta ne härvelit ja kikkelit siinä kannen alla ovat hieman erilaisia. Uskon kuitenkin että sopivasti yhdistelemällä ne saa sopimaan.

Niin ja mulla oli myös sellanen ero pumpuissa että pumppu oli -86 ja LDA -92:sesta.

Okei, muistin sit väärin. Sen sentään muistin että jotain eroa oli ;D
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #605 : 31.12.2011, 15:27:26 »
Näköjään syöttöruuvi vaikuttaa vähän alavääntöihin mutta yläkierroksilla ei ole oikeastaan mitään eroa noilla vakiosyötöillä, verrattuna 1 kierros ruuvattuihin syöttöihin :P

savuarvo oli noilla katsastusasetuksilla 1.78...


Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #606 : 02.01.2012, 17:35:29 »
Tästä on varmaan aikasemminki keskusteltu mut.. Käykö Volvo 740TDiC kytkin asetelma 240 D24:seen ja M47 lootaan ja kestääkö se yli 400Nm..vai pitääkö laittaa sintteri?? Tarkotus ois tohon meikäläisen 240 D24 turbottaa ja sitte siihen kytkin..edullisin tietenkin :D lukemat tulis oleen jtn +200hp/ +400Nm.. Vai tuleeko halvemmaks laittaa Sachs SRE..? paljonko muuten tolla Sachsilla on hintaa ja mistä niitä saa??
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3422
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #607 : 02.01.2012, 17:59:59 »
Tästä on varmaan aikasemminki keskusteltu mut.. Käykö Volvo 740TDiC kytkin asetelma 240 D24:seen ja M47 lootaan ja kestääkö se yli 400Nm..vai pitääkö laittaa sintteri?? Tarkotus ois tohon meikäläisen 240 D24 turbottaa ja sitte siihen kytkin..edullisin tietenkin :D lukemat tulis oleen jtn +200hp/ +400Nm.. Vai tuleeko halvemmaks laittaa Sachs SRE..? paljonko muuten tolla Sachsilla on hintaa ja mistä niitä saa??
Käy suoraan
Ei tahdo kestää TDIC vakio asetelmalla ainakaan vakio levyllä.
Sachs SRE paikalleen vakio levyllä niin pitää sen mitä saat sieltä koneesta ulos.
maksaa 300-330e pelkkä asetelma uutena.
US-Parts ainakin myy.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #608 : 02.01.2012, 18:23:06 »
Käy suoraan
Ei tahdo kestää TDIC vakio asetelmalla ainakaan vakio levyllä.
Sachs SRE paikalleen vakio levyllä niin pitää sen mitä saat sieltä koneesta ulos.
maksaa 300-330e pelkkä asetelma uutena.
US-Parts ainakin myy.

ilmeisesti myös race.fi myy.. 329€ + pk. siihenkö käy sitte TDIC:n levy..? eikös se levy oo sama myös 240 D24:ssa? Mites painelaakeri sitten tuohon Sachsiin..?
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #609 : 02.01.2012, 20:14:43 »
Vauhtipyörä on kaikissa d24 versioissa sama, eli sama asetelma käy kaikkiin. d24tic asetelma pitäisi olla jäykempi kuin d24/d24t, joten pitää vähän enemmän. Itsellä oli juuri laitettu koko paketti uutta d24tic kamaa, mutta alkoi luistaa hiukan kun vääntö meni yli 400nm. Levy on muuten sama, mutta laatikko, eli toisinsanoen kytkinakseli määrää mikä sopii.
Itse laitoin omaan d24tic + m90 yhdistelmään vain sre asetelman, vakio levyn kanssa. sre pitäisi sopia kaikkien vakio-osien kanssa ilman muutoksia.

Sillon kun minä ostin niin kaikista halvin oli virtala racing. En 100% varmaksi muista hintaa, mutta muistelisin että jäi alle 300e+postikulut. Se tosin oli reilu vuosi sitten, siitä on hinnat kai vähän nousseet.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #610 : 02.01.2012, 21:39:40 »
Vauhtipyörä on kaikissa d24 versioissa sama, eli sama asetelma käy kaikkiin. d24tic asetelma pitäisi olla jäykempi kuin d24/d24t, joten pitää vähän enemmän. Itsellä oli juuri laitettu koko paketti uutta d24tic kamaa, mutta alkoi luistaa hiukan kun vääntö meni yli 400nm. Levy on muuten sama, mutta laatikko, eli toisinsanoen kytkinakseli määrää mikä sopii.
Itse laitoin omaan d24tic + m90 yhdistelmään vain sre asetelman, vakio levyn kanssa. sre pitäisi sopia kaikkien vakio-osien kanssa ilman muutoksia.

Sillon kun minä ostin niin kaikista halvin oli virtala racing. En 100% varmaksi muista hintaa, mutta muistelisin että jäi alle 300e+postikulut. Se tosin oli reilu vuosi sitten, siitä on hinnat kai vähän nousseet.

onkos levyillä sitten eroa dieselin ja bensan välillä? Käykö sachs sre d24 asetelmaan bensakoneen levy joka passaa vaikka m47 laatikon kanssa ja onko levy yhtä kestävä mitä dieselissä? motonetissä ainaki oli bensaturboon levy joka passas m47 mut mietin et onko sama levy mitä d24 levy..

Eli asetelma riippuu vauhtipyörästä ja levy vaihdelaatikosta..mutta lähinnä noita kestävyyseroja mietin.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #611 : 03.01.2012, 04:46:34 »
onkos levyillä sitten eroa dieselin ja bensan välillä? Käykö sachs sre d24 asetelmaan bensakoneen levy joka passaa vaikka m47 laatikon kanssa ja onko levy yhtä kestävä mitä dieselissä? motonetissä ainaki oli bensaturboon levy joka passas m47 mut mietin et onko sama levy mitä d24 levy..

Eli asetelma riippuu vauhtipyörästä ja levy vaihdelaatikosta..mutta lähinnä noita kestävyyseroja mietin.
Bensakoneen levy käy jos se on 228mm.
Bensaturbon levy tuskin yhtään sen pitävämpi kuin deekunkaan.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #612 : 03.01.2012, 10:28:45 »
Bensakoneen levy käy jos se on 228mm.
Bensaturbon levy tuskin yhtään sen pitävämpi kuin deekunkaan.

Joo se motonetin levy muistaakseni on 228mm. Niin, eikös nuo oo periaatteessa samoja levyjä dieselin ja bensan välillä jos vain laatikko on sama..? vain asetelmassa on eroja?

muistin väärin.. ei se oo turbon levy. Ei kuvaa

Kytkinl.VOLVO B200/B230 ø228mm

    B23 83->8.84 M47 5-vaihteinen (ø228mm) [1983-1984]
    B230 9.84->93 M45 4-vaihteinen (ø228mm) [1984-1993]
    B200/B230 9.84->93 M47 5-vaihteinen (ø228mm) [1984-1993]


79.90 €

diesellevy on melkee saman hintanen mut niitä ei oo varastossa.. :/

Kytkinlevy Volvo D24/D20

    D24/D20 78->8.84 ø228mm "aito Diesel" [1978-1984]
    D24 9.84->93 Diesel (ø228mm) [1984-1993]

99.90 €

mut asialla ei oo kiire..katotaan tuleeko noita levyjä lisää täs parin kk sisällä.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #613 : 03.01.2012, 10:33:38 »
200hv tehohin deekussa riittäisi mielestäni hyvin T3/T4 ahdinkin :P


Garrett GT32; imusiipi 47mm ja pakosiipi 54mm. AR 0,69. Tommonen ois tyrkyllä, edullisesti.. onks toi pakopesä passeli tolle D24:lle?
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #614 : 03.01.2012, 10:41:40 »

Garrett GT32; imusiipi 47mm ja pakosiipi 54mm. AR 0,69. Tommonen ois tyrkyllä, edullisesti.. onks toi pakopesä passeli tolle D24:lle?

sama kuin mulla, herää sitten vasta 3000rpm

jos tavoite vain 200hp niin pienempi mukavempi

 

Proturbo  Autodiagnoosi