KL-varaosat  Race.fi

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3080 Vastauksia
  • 890722 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #660 : 10.01.2012, 07:25:27 »
Kyllä vaan usein perussyöttöäkin on sen verran reilusti laitettu että katsastukseen on parempi varuiksi vähän pudottaa. se kun ei niin iso homma ole kuitenkaan. Vääntää vaikka rajotinruuvia sen verran kiinni. Ja ihan jo senkin takia että ruuvatulla pumpulla kierroksetkin karkaa aika hurjaksi paikallaan kaasutellessa jossei syöttöä tiputa.

Katsastuksen savutusmittaushan kertoo lähinnä sen minkä silmäkin kertoo, eli että kuinka sankkaa savu on. Oli auto sitten vähäpäästöinen tai ei. Tosin raja-arvothan vähän saattaa vaihdella, mutta jokatapauksessa menee kyllä läpi jos ei ihan mahdotonta usvaa puske paikallaan kaasutellessa.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #661 : 10.01.2012, 07:30:52 »
Eihän se mee vitosella luisus ;D

Luulis et 4 vaihdetta piisaa siihen nurkkaluisuuttamiseen? :D

Mitäs muuten oot autosta tykänny ku oot jo hetken sillä ajellu?

paras auto tähän mennes  :) ja kyllä se vitosellaki sutii näin talvella, ei tartte ku päästää vähän ahdoille ni hyppää perä sivuun.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #662 : 10.01.2012, 09:13:42 »
Kyllä vaan usein perussyöttöäkin on sen verran reilusti laitettu että katsastukseen on parempi varuiksi vähän pudottaa. se kun ei niin iso homma ole kuitenkaan. Vääntää vaikka rajotinruuvia sen verran kiinni. Ja ihan jo senkin takia että ruuvatulla pumpulla kierroksetkin karkaa aika hurjaksi paikallaan kaasutellessa jossei syöttöä tiputa.

Katsastuksen savutusmittaushan kertoo lähinnä sen minkä silmäkin kertoo, eli että kuinka sankkaa savu on. Oli auto sitten vähäpäästöinen tai ei. Tosin raja-arvothan vähän saattaa vaihdella, mutta jokatapauksessa menee kyllä läpi jos ei ihan mahdotonta usvaa puske paikallaan kaasutellessa.

Joo tottakaihan se perussyöttö siihen vaikuttaa..ja pitäähän sitäki vähä ruuvata jos halajaa voimaa koneesta lisää. Sittepä sen näkee..joku vaan sano vinkkinä et perussyöttöä vaan vartti - ½ kierrosta ja sitte ahdonalainen täysille.

Mut se on iha tosi et noilla autoilla pitää osata ajaa..muuten ne rikkoo jollain 1,5 bar ahdoilla, vakio M47 laatikolla yms. Se vääntö saattaa joskus olla liikaa niille kangille.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa TDIC

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #663 : 12.01.2012, 10:41:55 »
Omassa kun meen mittaamaan paikalliselle korjaamolle päästöt, niin kytken kojelaudasta napilla ahtojenalaisen pois käytöstä ja homma selvä.

Joskus tulee ruuvattua syöttöä lisää jos ei kierrä riittävästi.

Ahtojenalaisen kanssa saattaa kierrokset karata 6-7krpm välille jos pitää pikkasen liian kauan kaasua pohjassa.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #664 : 12.01.2012, 14:05:13 »
Ahtojenalaisen kanssa saattaa kierrokset karata 6-7krpm välille jos pitää pikkasen liian kauan kaasua pohjassa.

näin kävi mulla

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #665 : 13.01.2012, 20:51:18 »
Mitenköhän mahtaa olla ku kaveri soitteli pp-dieselille nestepään vaihdosta ni sanovat siel et vakio pumpulla (heidän säätämänään) ja T03 ahtimella hukkaportin läppä kiinni hitsattuna on penkitetty pyöriltä ~180 hp  :o
Melkee tekis mieli lähettää pumppu sinne ku sano et 350€ olis täys huolto ja rukaaminen  :buck2:
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #666 : 13.01.2012, 20:59:53 »
Mitenköhän mahtaa olla ku kaveri soitteli pp-dieselille nestepään vaihdosta ni sanovat siel et vakio pumpulla (heidän säätämänään) ja T03 ahtimella hukkaportin läppä kiinni hitsattuna on penkitetty pyöriltä ~180 hp  :o
Melkee tekis mieli lähettää pumppu sinne ku sano et 350€ olis täys huolto ja rukaaminen  :buck2:

eiköhän tuo ihan uskottavalta kuullosta, voi olla kyllä että putkisto tehty edellä mainittujen lisäksi. tai mistä sitä tietää, tuskin he ainakaan valehtelevat.

pumpun huolto 350e ? onko siinä jotain vikaa ? mitä tarkoitat rukaamisella ?

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #667 : 13.01.2012, 21:25:18 »
Ei tolla ahtimella kuuhun kyl mennä se on fakta.
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #668 : 13.01.2012, 21:37:46 »
T03 ahtimella hukkaportin läppä kiinni hitsattuna
ja pakopaineet olleet 10bar luokkaa ;D

Ei tolla ahtimella kuuhun kyl mennä se on fakta.
en kyllä itse menis hitsailemaan hukkista kiinni AR.36 T3:sesta... ::)
« Viimeksi muokattu: 13.01.2012, 21:39:21 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa TDIC

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #669 : 13.01.2012, 22:55:45 »
Yhden pumpun oon teettänyt PP:llä 10mm nestepäällä muutama vuosi sitten. Olin tyytyväinen muutokseen.
Voimaa oli vakioon verrattuna reilusti enemmän (siltä se silloin tosiaan hetkellisesti tuntui  ;)) ja savutus ei ollut häiritsevä.

Muistaakseni kellotin 945:sen 1600kg:n massalla n.8.8s 0-100km/h. Ahtopaineet oli 1.3bar luokkaa.
Perussyöttöä nostamalla ja ahtopaineet 1.5bariin putosi 0-100km/h -->  n.8.5s. Sen alle ei päässyt vaikka ruuvas savua ja painetta lisää.
Liiallisella syötöllä ja ahtopaineella meno tuntui vain huononevan.

Putkisto taisi olla silloin 3"DP + 2,5" loput. Pakopesän ar = .36

Pakopaineet taisi karata jossain 4100rpm jälkeen (2bar+). Pidemmälle ei kannattanut vedättää.
« Viimeksi muokattu: 13.01.2012, 22:57:18 kirjoittanut TDIC »

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #670 : 13.01.2012, 22:57:31 »
Oliko siinä 945:sessa pitkä vai lyhyt perä ?

Tuollaisella kiihtyvyydellä veikkaisin että pitkä :P

Poissa TDIC

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #671 : 14.01.2012, 07:48:18 »
En muista mikä perävälitys siinä on mutta 100km/h = n.2600-2700rpm.

Laatikkona M90, jolla voi saada hieman nopeammat vaihdot kuin M46:lla.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #672 : 14.01.2012, 12:23:31 »
Omassa kun meen mittaamaan paikalliselle korjaamolle päästöt, niin kytken kojelaudasta napilla ahtojenalaisen pois käytöstä ja homma selvä.

Joskus tulee ruuvattua syöttöä lisää jos ei kierrä riittävästi.

Ahtojenalaisen kanssa saattaa kierrokset karata 6-7krpm välille jos pitää pikkasen liian kauan kaasua pohjassa.

Miten oot ton toteuttanu..? ois kiva ittekki laittaa tollanen systeemi, niin ei tarttis syöttöihin koskea aina leimalle mentäessä vaan sais olla samat säädöt aina. :) Onko sulla joku sähköseti ohjattu venttiili, jolla suljet sen ilman pääsyn sinne torniin vai?
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #673 : 14.01.2012, 14:05:17 »
Oisko juurikin mangneettiventtiili ahdonalaisen letkun  välissä  ??? 8)
Oisko jollakin muuten kuvia noista pumppujen eroista  ??? ??? 
tai vaikka kuvaa ylipäätään irtonaisesta pumpusta, niin vois vähän vertailla eroja eri vuosimallin pumpuista  :P
Tuo ahdonalaisen lisääminen vaparin pumppuun taka-ajatuksena ;)
« Viimeksi muokattu: 14.01.2012, 14:11:46 kirjoittanut Ari E »

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #674 : 14.01.2012, 16:20:53 »
En muista mikä perävälitys siinä on mutta 100km/h = n.2600-2700rpm.

Laatikkona M90, jolla voi saada hieman nopeammat vaihdot kuin M46:lla.
Omassa on 100km/h vauhdissa kierrokset mittarin mukaan 3000rpm ja laatikkona kans M90...

 

Autoracing  KL-varaosat