Autodiagnoosi  Carcom Oy

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3080 Vastauksia
  • 891667 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #735 : 11.03.2012, 20:46:48 »
Tuohon 3 kysymykseen.. Miten aattelit vaparin pakosarjalla turbottaaaaa :D
jossain nähty versio jossa nuo pakosarjat käännetty ympäri ja niistä vedetty sitten putket turbonlaipalle
saa helposti jaetulla pesällä olevan laipan kiinni 8)

vaikka tuossa taisi käydä ajatusvirhe ja tarkoitettiin vaparin imusarjaa joka optimaalinen turbotukselle kunhan saa sen kumitulpan pysymään kiinni
« Viimeksi muokattu: 11.03.2012, 20:49:13 kirjoittanut Ari E »

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #736 : 11.03.2012, 21:24:58 »
vaikka tuossa taisi käydä ajatusvirhe ja tarkoitettiin vaparin imusarjaa joka optimaalinen turbotukselle kunhan saa sen kumitulpan pysymään kiinni
Kumitulppa pysyy 1,5bar jos vaan vetää tuplaklemmareilla kiinni ja kireelle.

Kysymys 1: Mistä kannattaa ottaa öljynkierto turbolle?
Kysymys 2: Kestääkö vaparin vakioimusarja kilon ahtopaineita?
Kysymys 3: Tarvitseeko tai kannattaako vaparin alkuperäistä pakosarjaa vaihtaa/muokata jos turbottaa?
Kysymys 4: Minkähän kokoinen välijäähytin olis sopiva?
1: Helpoin on TDn suodatinjalka jossa lähtö ahtimen öljykierrolle.
2: Miksei kestäisi? Kumitulppa vaan 2klemmarilla kiinni ja kovaa ajoa
3: Vaparin pakosarjalla turbotus on pirun vaikeeta, sillä ajalla/vaivalla/rahalla ostaa TDn pakosarjan, hinta liikkunee muutamassa kympissä.
4: 450x300x76 on meikäläisellä t03sen kaverina ollunna, mahtuu 240ssä jäähdyttimen ollessa vakiopaikalla jäähdyttimen eteen vielä niin että lamput on paikallaan. :buck2:

Jos löydän jostain tutulta Garretin t3:sen, niin sellainen tulee, jos sellaista ei löydy niin ainakin aluksi kokeilen Pajeron turbolla... Kunhan saisi tuon autonkin haettua ensin... 
krhmn....
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #737 : 11.03.2012, 23:24:49 »
Tuohon 3 kysymykseen.. Miten aattelit vaparin pakosarjalla turbottaaaaa :D
tarkotin ihan alkuperäista TD:n turbopakosarjaa, en vaparin... :P

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #738 : 12.03.2012, 09:17:41 »
Voi kai siihen vaparin pakosarjaankin jonkun mutkäpätkän laittaa jatkoksi, jonka päässä sitten on ahtimelle sopiva laippa. Mutta kaikista helpoimmalla pääsee kun ostaa sen valmiin turbokoneen pakosarjan. Niillä ei hintaakaan nykypäivänä ole juuri mitään kun noita motteja on jo joka nurkalla purettuna. Helpointa jos löytää samasta paikasta seuraavat:
-Öljynsuodattimen siirtojalka (ahdin tulee siihen missä suodatin on vakiona), josta saa samalla öljynlähdön ahtimelle.
-Vakioturbo
-Turbokoneen pakosarja.

Näillä pääsee jo alkuun, loput askartelee sitten itse.
Tosin 200-sarjasta mulla ei ole kokemusta, eli siitä en mene takuuseen miten se ahdin sinne mahtuu.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #739 : 12.03.2012, 09:24:20 »
Tosin 200-sarjasta mulla ei ole kokemusta, eli siitä en mene takuuseen miten se ahdin sinne mahtuu.
Sen kun viskaa sinne pellin alle, paikalleen laitossa ahdasta mutta kun saa paikalleen niin mahtuu olemaan tosi hyvin.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #740 : 12.03.2012, 09:29:47 »
kannattaisko meikäläisen tehä vakiopakosarjasta muokattu versio vai teenkö iha kunnon "käärmeepesän"? ku mulla se turbo ei mahdu sinne vakio paikalle ku en laita t03 pakokaasujarrua vaan isomman. Lyhimmän viiveen sais vakiopakosarjaa muokkaamalla mut nouseeko pakopaineet sit liikaa "käärmeenpesään verrattuna?
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #741 : 12.03.2012, 11:01:16 »
kannattaisko meikäläisen tehä vakiopakosarjasta muokattu versio vai teenkö iha kunnon "käärmeepesän"? ku mulla se turbo ei mahdu sinne vakio paikalle ku en laita t03 pakokaasujarrua vaan isomman. Lyhimmän viiveen sais vakiopakosarjaa muokkaamalla mut nouseeko pakopaineet sit liikaa "käärmeenpesään verrattuna?

Valurautapakosarjan muokkaaminen on melko rajallista, eli jos laippaa johonkin suuntaan vinoon plaanaamalla ei saa sopimaan, niin itse tekisin mahdollisimman lyhyen ja yksinkertaisen sarjan tuubikäyristä. Tästä on montaa mielipidettä mutta sanoisin että sillä ei edes ole juuri merkitystä onko putket saman mittaisia vai ei.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #742 : 19.03.2012, 13:11:42 »
Jos se vakiosarja toimii muokkaamatta pelkän laipan pulttaamisella kiinni, niin miksipä sitä pitäisi alkaa käärmeenpesiä rakentelemaan?

Poissa Hannu_264

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #743 : 20.03.2012, 13:26:35 »
Jos se vakiosarja toimii muokkaamatta pelkän laipan pulttaamisella kiinni, niin miksipä sitä pitäisi alkaa käärmeenpesiä rakentelemaan?

Saahan tuohon tehdyksi putkimutkasta ja parista laipasta jatkepalan millä ahdin nousee ylemmäksi ja lähemmäksi konetta. Itse laiskana meinasin GT2559 VNT:n saada siten vakio sarjan jatkeeksi...

Poissa alarli00

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #744 : 05.04.2012, 21:24:12 »
Miten on oliskhan paljon apua laatikon kestoon jos laittais rättinivelen kartaaniin kun kaverilla ois 230 fb:ssä rättinivel m46 jatkeena  :o  niin vois vaihtaa itelle sen ja kokeilla lisää tuon sintterilevyn kans että miten kestää vetoja.

Oon ihmetellykki miten mulla ei oo rättiniveltä vakiona ja jyrryyttäähän tuo laatikkoa aika paljon kun on vauhtipyörästä vanteeseen rautaa...

Poissa Joona.S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #745 : 06.04.2012, 13:59:32 »
Mites se on muute sujunu se possilaisen rivipumpun naittaminen , taisha se jo käyväkkii jollai tappoo ?

Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #746 : 06.04.2012, 17:30:15 »
Mites se on muute sujunu se possilaisen rivipumpun naittaminen , taisha se jo käyväkkii jollai tappoo ?

Eipä oo edenny mihinkään hetkeen. Pumpun säädintä etiskelly ja miettiny et miten sen vois korvata sähkösellä kierrostenrajottimella. Tuo säädin ei kuitenkaa säädä kierroksilla mitään muuta ku maksimia joten vois olla mahollista korvata se sähkösellä rajottimella. Kuhan kelkkakelit loppuu niin kerkee taas keskittyyn volleenki. Jospa sillä ennen seuraavia lumia ois koeajot ajettu.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #747 : 07.04.2012, 10:04:45 »
Paljon toi K-mitta pitää olla tossa D24:sen koneessa 12mm nestepäällä ja vakionokkalevyllä?

Tos on tolle volkkarille mut mites toho kutosen pumppuun?

"Säädä k-mitaksi 10-12mm nestepään ja esim. korkea nostoisen AAZ nokkalevyn kanssa 3.7 ±0,1mm, Vakion 1.6 JR, RA, SB moottorin nokkalevyn kanssa k-mitaksi riittää 3.4mm. "
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #748 : 21.04.2012, 00:17:45 »
Posti käytti aikoinaan 90-luvulla näitä D24:sia että saisi nopeammin postin perille... normi kirjeet meni 1.6d:llä mutta pikakirjeet 2.4td:llä.

http://www.youtube.com/watch?v=pqJD_FhOGk4&feature=channel&list=UL
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Commander

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • Volvo V90 -ST
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #749 : 26.04.2012, 23:02:20 »
Kuinka suurella ahdolla olette pitäneet 35 Holsetilla? Ekalla testilenkillä nakkas hukkiksen letkun veke ja nappas sen 2bar ja aloin jo himmaamaan. Veto oli kuitenkin kohdallaan niin tohtiiko tuosta enää nostaa? Niinku kansipahvin puolesta siis?

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo