Kulkukoira  Proturbo

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3080 Vastauksia
  • 890677 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #825 : 06.08.2012, 19:55:55 »
Koitin selailla kyllä markkinapaikalta käytettyjä sarjoja, mutta eipä niitä löytynyt. Tai löyty, mutta oli >:(

Pitää varmaan ettiä tarkemmin...  Ja joku sanokin että Saksasta saisi kuulerin reilulla satkulla kuluineen. Voiskos joku ltietäväinen linkittää sivulle? eBayn kautta saa Briteistä 120e Erotus ei ole iso, mutta jos Saksasta saisi myös silikoonit samalla, niin mielummin ostaisin kaikki samasta firmasta..

Laitoin sulle yv:tä nuista
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #826 : 06.08.2012, 23:15:01 »
se sun volvos kyllä kestää sen 1.5kiloa tai enemmän mutta kytkin ei välttämättä ehkä enää kestä.. eipä noilla kannata edes alle kilonpaineilla ajella.. ei ahdin tee vielä kunnolla töitä :)
740 M50B25

Poissa janekki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #827 : 06.08.2012, 23:15:53 »
Kiitoksia kaikille nyt asiallisista viesteistä!

 Olen nyt päätynyt siihen tulokseen, että turbotan tuon volvon noilla vakio sisuskaluilla, mutta vain 0.8ahdoilla. Myöhemmin sisuskalujen päivitys ja 1.5ahdot, isompi nestepää, ja parempi laatikko. Turboksi ei ole nyt tulossa holsetti, muttei mitään kinukkiakaan. Ajattelin Garretin K27 sarjalaista.
mihinkäs koppaan nämä on tulossa? :hello:

oma 245 koitettu ahistaa melko halvalla budjetilla:
pakosarja 25e
ö-suodattimen siirtojalka 20e
ahdin t3 50e
dp  20e
tdic kytkin 160e
kuuleri 105e
ahtoputkisto about 70e
td-pumppu 50e
ja jotain sekalaista pikku hilpettä muutamalla kympillä, varmasti unohtu jotain mutta ei vaan tule nyt mieleen.

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #828 : 07.08.2012, 00:25:57 »
Millä ahdoilla sulla on, ja miten on kestänyt? Aika halvalla olet päässyt! Olekko käynyt penkittämässä?

Ja koppa on 240 :)

Tikkku: Meinaakko tosiaan, että vakio alakerta kestää puolentoista kilon paineet? Kytkimen vaihdan uuteen vahvistettuun tottakai, mutta tosiaan ettei ne "linnunluut" pamahtais  ???
Ei viittis vedellä äärirajoilla, vaikka alakerran vahvistankin myöhemmin. Siksi ajattelinkin pitää maltillisempia ahtoja.


Poissa janekki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #829 : 07.08.2012, 00:51:18 »
Millä ahdoilla sulla on, ja miten on kestänyt? Aika halvalla olet päässyt! Olekko käynyt penkittämässä?

Ja koppa on 240 :)

Tikkku: Meinaakko tosiaan, että vakio alakerta kestää puolentoista kilon paineet? Kytkimen vaihdan uuteen vahvistettuun tottakai, mutta tosiaan ettei ne "linnunluut" pamahtais  ???
Ei viittis vedellä äärirajoilla, vaikka alakerran vahvistankin myöhemmin. Siksi ajattelinkin pitää maltillisempia ahtoja.
vielä on ahot siellä 0.7 mutta kilon hujakoille nostan, kestäähän nämä päälle 2 kiloo kuhan ei perus t3 sella yritäkkään.
Ei oo vielä penkissä käyny mutta lähiaikoina käy että pääsee muutoskatastamaan.

240 ssä ei sitten vakio td pakosarjan kanssa sovi t3 sta isompi ahdin, tuollaki jää enää pikkurillin mentävä kolo runkopalkin ja ahtimen väliin. ;)

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #830 : 07.08.2012, 00:52:56 »
Millä ahdoilla sulla on, ja miten on kestänyt? Aika halvalla olet päässyt! Olekko käynyt penkittämässä?

Ja koppa on 240 :)

Tikkku: Meinaakko tosiaan, että vakio alakerta kestää puolentoista kilon paineet? Kytkimen vaihdan uuteen vahvistettuun tottakai, mutta tosiaan ettei ne "linnunluut" pamahtais  ???
Ei viittis vedellä äärirajoilla, vaikka alakerran vahvistankin myöhemmin. Siksi ajattelinkin pitää maltillisempia ahtoja.
alakerta taitaa näissä kestää kohtalaisesti JOS teho ei tule alhaalta
t3 ei kannata paineistaa yli 1.2 bar, tulee vaan pakopainetta ja lämpöä
niinku sanottiinkin jo

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #831 : 07.08.2012, 08:54:51 »
Tikkku: Meinaakko tosiaan, että vakio alakerta kestää puolentoista kilon paineet? Kytkimen vaihdan uuteen vahvistettuun tottakai, mutta tosiaan ettei ne "linnunluut" pamahtais  ???
Ei viittis vedellä äärirajoilla, vaikka alakerran vahvistankin myöhemmin. Siksi ajattelinkin pitää maltillisempia ahtoja.

Mulla on nyt pian 30tkm ajettu vakiokangilla ja männillä (tosin tdic, eli öljyruiskut löytyy, mutta nekään eivät oleellisesti vaikuta tehonkestoon) hx35:lla ja yli 2 bar ahdoilla, eikä mitään.
Eli ei niitä kankia heti tarvitse vaihtaa.
Kanget tosin tappaa väätö ennemmin kuin teho, mutta jos vääntöä alkaa olla niin paljon että kanget ei kestä niin siinä vaiheessa on tuhottu jo peräkärryllinen m46/47 laatikoitakin yms.  Eli kannattaa panostaa ne rahat ennemmin voimansiirtopuolelle kuin sisuskaluihin :)
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #832 : 07.08.2012, 12:16:12 »
Koitin selailla kyllä markkinapaikalta käytettyjä sarjoja, mutta eipä niitä löytynyt. Tai löyty, mutta oli >:(

Pitää varmaan ettiä tarkemmin...  Ja joku sanokin että Saksasta saisi kuulerin reilulla satkulla kuluineen. Voiskos joku ltietäväinen linkittää sivulle? eBayn kautta saa Briteistä 120e Erotus ei ole iso, mutta jos Saksasta saisi myös silikoonit samalla, niin mielummin ostaisin kaikki samasta firmasta..
Saa ebayn kautta Briteistä myös cooleri + putket&silikonit samasta firmasta..makso muistaakseni 140 puntaa. Eli kannattaa myös sieltä kattoo.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #833 : 07.08.2012, 14:49:29 »

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #834 : 11.08.2012, 08:57:56 »
2 varamosaa,cooleri,12mm np,3"rst putki,männänrenkaat,laakerit,tiivisteet,2xkannentiiviste2xkannenpulttisarja,kannen plaanaus,hx35,260 getrag,sre,kytkinlevy,torsen ym kilkkeet ni taitaa jäädä viel nippanappa alle 2k€  8)


Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #835 : 11.08.2012, 09:01:17 »
No vähän enemmän pikasen laskutoimituksen jälkee..2227€

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #836 : 11.08.2012, 12:36:45 »
No vähän enemmän pikasen laskutoimituksen jälkee..2227€

Mistä namibiasta oot ton kaiken ostanu ?  :2funny:
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #837 : 11.08.2012, 12:55:18 »
Ihan suomesta vaan..mul on kato kavereita(tai niin mä ainaki itelleni uskottelen)  :P

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #838 : 01.09.2012, 09:14:58 »
Siin ois oma käppyrä

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #839 : 01.09.2012, 09:19:20 »
Siin ois oma käppyrä (Kuva poistettu lainauksesta.)
Jos se nyt vaikka näkys  :hello:

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy