Proturbo  Autodiagnoosi

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3079 Vastauksia
  • 886070 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #915 : 09.10.2012, 22:13:01 »
Jos kustannuksia ajatellaa,ni mieluummin se mekaaninen ahdin..yhtä paljon menee rahaa ja aikaa..mekaanisen ahtimen saa ahtamaa jo tyhjäkäynnilt asti eikä varmasti pakopaineet nouse liikaa jos siin on iso turbo käytös..ja plussana ne mekaanisen soundit  ;)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #916 : 09.10.2012, 22:48:26 »
Jos kustannuksia ajatellaa,ni mieluummin se mekaaninen ahdin..yhtä paljon menee rahaa ja aikaa..mekaanisen ahtimen saa ahtamaa jo tyhjäkäynnilt asti eikä varmasti pakopaineet nouse liikaa jos siin on iso turbo käytös..ja plussana ne mekaanisen soundit  ;)

Toi on kyllä harvinaisen totta.. Paljon tollaset mekaaniset yleensä kustantaa..? Joskus kuullu villiä huhua, että ne on aika kalliita.. Joku Eatonin ahdin, joka riittää vaikka ny 1,0bariin asti tommosessa dieselikoneessa..

Sori, menee vähän tonne ahdin topic puolelle, mutta tässä topicissa varmasti kaikki kokemukset virityksestä koskee dieseleitä..ei bensavehkeitä voi laskea mukaan.

Siinähän sitä oiski kampiakselin päähän sovittamista..remmiahdin ja rivari.. :D meinaan ei tuo jakajapumppu kovin pitkälle riitä, tosin eipä kestä deekukaan.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa rasse1363

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #917 : 09.10.2012, 22:53:20 »
Ihan perus settiä toi on isolla ahtimella. Kun ahdin herää niin kierrokset(vetävät pumpusta) loppuu pikkuvaihteilla samantien kesken... eikös tunnukkin meno aina vaan paremmalta mitä isompaa vaihdetta lykkää silmään? ;) Se on niin onneton se ve6 jakajapumppu että huhhuh... en ymmärrä miksi ihmiset viitti edes enää leikkiä niiden kanssa kun parempaakin on tarjolla. Rivipumpun asennus vie varmasti aikaa ja vaatii pähkäilyä mutta on varmasti kyllä menokin vähän erillaista!

Ja useamman sekunnin viive on myöskin ominaisuus näissä yhdellä isolla ahtimella varustetuissa dieseleissä... kaksois ahtaminen(tai remmiahtaminen) poistaisi tuon ongelman. Ja automaatilla pysyisi ahtopaineet ylhäällä myöskin vaihtojen ajan ;)

Eli itte jos alkaisin tollasta kyhäämään niin tulis rivipumppu+pari ahdinta+automaatti 8)
Löytyi ihan nurkan takaa m47 vaihteisto joten heitin sen tänään sinne, katsotaan kauanko kestää että paukkuu taas  :2funny: , tuntuu tosin että on paremmassa kunnossa kun entinen laatikko. Tuli samalla fixattua "muutama" öljy sekä jäähdytinneste vuoto. Kävin myös testilenkillä ja tuo ahtimen hitaus oli kuskista kiinni, pitää vaan lykätä isompaa silmään nopeasti niin ahdot ei tipu alle 1 bar, rauhallisin vaihdoin pääsee tietenkin tippumaan 0 bar ja sieltä taas kestää että saadaan turboon vauhtia. Kai siellä jotain voimaa on pellin alla, ajoin rinnakkain 240 heppasen s13:sen kanssa aika pitkän matkan ennenkun suora loppui. Katselin myös turboa nopeasti ja ei osunut mitään mallimerkintää silmään muutakun tyyppikilpi jossa numerosarja, joku holsetti sielä kuitenkin on. Torstaina luultavasti yritetään leimaa  :o

Poissa rasse1363

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #918 : 09.10.2012, 22:56:58 »
kunnon kuvat konehuoneesta ja etenkin ahtimesta ois kivat  :hello:
Laitetaan lähipäivinä  ::)

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #919 : 09.10.2012, 23:35:38 »
ei tule kestämään pitkään tuo uusi loota etenkään noilla race vaihdoilla   :buck2:

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #920 : 10.10.2012, 09:51:41 »
Löytyi ihan nurkan takaa m47 vaihteisto joten heitin sen tänään sinne, katsotaan kauanko kestää että paukkuu taas  :2funny: , tuntuu tosin että on paremmassa kunnossa kun entinen laatikko. Tuli samalla fixattua "muutama" öljy sekä jäähdytinneste vuoto. Kävin myös testilenkillä ja tuo ahtimen hitaus oli kuskista kiinni, pitää vaan lykätä isompaa silmään nopeasti niin ahdot ei tipu alle 1 bar, rauhallisin vaihdoin pääsee tietenkin tippumaan 0 bar ja sieltä taas kestää että saadaan turboon vauhtia. Kai siellä jotain voimaa on pellin alla, ajoin rinnakkain 240 heppasen s13:sen kanssa aika pitkän matkan ennenkun suora loppui. Katselin myös turboa nopeasti ja ei osunut mitään mallimerkintää silmään muutakun tyyppikilpi jossa numerosarja, joku holsetti sielä kuitenkin on. Torstaina luultavasti yritetään leimaa  :o

Onko siitä mitään penkityslappua olemassa? Leimallehan sen ainakin tarvii, ootko jo hakenut? Samalla reissullahan sen mittaa sitten lailliset tehot ja huipputehot ;)
Niin, ellei sitten satu olla hyvää pataa katsastusmiehen kanssa  V:>
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #921 : 10.10.2012, 10:34:03 »
Maanantain käytin oman auton leimalla..vilkas konehuoneesee ja tokas että tänne on näköjää laitettu joku scanian turbo..joo jotain sinne päin ja pelti kiinni ;)

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
« Viimeksi muokattu: 10.10.2012, 10:55:55 kirjoittanut vpernu »

Poissa rasse1363

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #923 : 10.10.2012, 19:20:40 »
Onko siitä mitään penkityslappua olemassa? Leimallehan sen ainakin tarvii, ootko jo hakenut? Samalla reissullahan sen mittaa sitten lailliset tehot ja huipputehot ;)
Niin, ellei sitten satu olla hyvää pataa katsastusmiehen kanssa  V:>

Uskon etten tarvitse penkkilappuja katsastukseen, sen näkee sitten kun käyn näyttämässä.. Eipä nää vanhat diisselivolvot ollut oikeen mun juttu  ;D Jos joku haluaa ton pihasta ajaa pois niin 1600e käteen niin onnistuu  :)

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #924 : 10.10.2012, 20:20:54 »
Uskon etten tarvitse penkkilappuja katsastukseen, sen näkee sitten kun käyn näyttämässä.. Eipä nää vanhat diisselivolvot ollut oikeen mun juttu  ;D Jos joku haluaa ton pihasta ajaa pois niin 1600e käteen niin onnistuu  :)

Mitäs siinä sitte on vikaa ku nettiautossaki hinta putos aika nopeesti...
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa rasse1363

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #925 : 10.10.2012, 20:56:48 »
Mitäs siinä sitte on vikaa ku nettiautossaki hinta putos aika nopeesti...
En tiedä. Itse oon ajellut pari päivää vähäistä ajoa ja tekniikka on pelannu hyvin, jäähdytinnestettä olen kerran lisännyt. Oliskohan jäännyt joku ilmatasku vuotojen korjaamisen sekä nesteen vaihdon jälkeen. Niin ja sisusta on aika rotta lookkia. Niin ja ostaessani auton vaihdekepin kiinnitys laatikkoon oli murtunut+ laatikko huonossa kunnossa. Nämä nykyään kunnossa.
« Viimeksi muokattu: 10.10.2012, 20:59:43 kirjoittanut rasse1363 »

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #926 : 10.10.2012, 23:09:06 »
Uskon etten tarvitse penkkilappuja katsastukseen, sen näkee sitten kun käyn näyttämässä.. Eipä nää vanhat diisselivolvot ollut oikeen mun juttu  ;D Jos joku haluaa ton pihasta ajaa pois niin 1600e käteen niin onnistuu  :)

Lain mukaan vaatii penkityslapun ja muutoskatsastuksen, mutta voihan se tietysti onnistua ilmankin. Mutta laillinen se ei silti ole. Ei nyt sillä että sillä kauheasti käytännön merkitystä olisi, mutta ajattelin vain kertoa, ettei kukaan saa sellaista käsitystä että pitäisi onnistua ilman dynolappuja tai muutoskatsastuksia, jos itse on ryhtymässä vastaavaan muutokseen.
Muistelin vain siitä myynti-ilmoituksesta lukeneeni, ettei vaadi dynolappuja, mikä ei pidä paikkaansa.
Mutta jos onnistuu ilman lappuja niin ainahan se helpompi on :) Tulevaisuutta ajatellen tietysti olisi parempi ja varmempi kun ottaisi muutokset otteelle, kun se kerran on mahdollista. Itse tosin olen hiukan huono moralisoimaan mitä muutoskatsastaa ja mitä ei..
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1867
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #927 : 12.10.2012, 10:16:58 »
Sitä ahtojen putoamisti vaihtojen välillä voisi ehkä vähän hillitä jollain dumppiventtiili patentilla.

Jokin sähkökytkin hässäkkä pitäisi tehdä jolla paineet laskisi suoraan ulos aina kun kaasu ylhänä jolloin turbo ei hidastuisi niin rankasti vaihdon aikana..

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #928 : 12.10.2012, 17:50:03 »
Sitä ahtojen putoamisti vaihtojen välillä voisi ehkä vähän hillitä jollain dumppiventtiili patentilla.

Jokin sähkökytkin hässäkkä pitäisi tehdä jolla paineet laskisi suoraan ulos aina kun kaasu ylhänä jolloin turbo ei hidastuisi niin rankasti vaihdon aikana..

Vois alkaa jossain vaiheessa ketuttaa suhina dumpista tyhjäkäynnilläkin  ;)
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1518
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #929 : 12.10.2012, 20:19:23 »
dumppi on kyllä yhtä tarpeellinen diisseli koneelle kuin satelliitti sialle.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

 

Futurez  Kulkukoira