Elekma  Autoracing

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3079 Vastauksia
  • 886141 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #945 : 17.10.2012, 20:45:27 »
Löytyy täält ku luet vaan..ja kun on virittely vaan vähän mieles ni lyöt sen isomman turbon kiinni ja syöttöpumppuu isompi nestepää ja unohat noi kannentiivisteet ja kiertokanget ;) kytkin antaa periks jos manuaali..se korjaantuu -763 sre asetelmalla ja loota jos m46 tai m47 ni ei kestä pitkää..m47 antaa ensin periks..noista on hyvä lähtä :)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #946 : 17.10.2012, 22:59:09 »
Löytyy täält ku luet vaan..ja kun on virittely vaan vähän mieles ni lyöt sen isomman turbon kiinni ja syöttöpumppuu isompi nestepää ja unohat noi kannentiivisteet ja kiertokanget ;) kytkin antaa periks jos manuaali..se korjaantuu -763 sre asetelmalla ja loota jos m46 tai m47 ni ei kestä pitkää..m47 antaa ensin periks..noista on hyvä lähtä :)

Joo eipä tossa oikeen, jos on jo orkkisturboriisseli niin tartte muutako kytkin laittaa jämäkempi, nimenomaan juuri tuo 763 sre, ja M4x -laatikot ny kestää sen minkä kestää.. Volvoon on niin nätti vaihtaa laatikko, ettei sillä oo väliä vaikka aluks ajelee sen M4x-sarjan laatikon paskaks..  :3/4 jättää sen: Toki sit jos pitää alkaa sinne getragia sovittaan niin siinä ny joutuu hetken varmasti touhata..

Omia kokemuksia ei ole, mutta tuskin se M90 laatikkokaan mihinkää hirveeseen driftinkiin sopii sen paremmin mitä M4x-sarja..Saattaa kestää pitempään mutta eiköhän senki hajalle saa. Joskus itte hirvittää verättää 3. vaihteella asfaltilla ku ei tiedä millon tuo M47 nostaa kytkintä..  ;D

Mutta mitää remmiahtimia ne deekun vakiokanget ei sit kyl varmaan kestä.. eikä turbookaan kannata liian isoo laittaa, jos haluaa ajomukavuuden säilyttää.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa TomppaP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #947 : 19.10.2012, 12:46:38 »
Moro!

2.5tdi v70 volvo olis kyseessä. eli kertokaapas te viisaammat miten saan nostettua ahtoja tuosta.

Kiitos jo etukäteen.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #948 : 19.10.2012, 14:52:28 »
Moro!

2.5tdi v70 volvo olis kyseessä. eli kertokaapas te viisaammat miten saan nostettua ahtoja tuosta.

Kiitos jo etukäteen.

Tuo vois olla osuvampi topicci http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=1798.0
:)
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #949 : 19.10.2012, 14:55:19 »
Terve! olis vähä deekun virittely mieles, niin olis kiva tietää mitä sinne pitäis laittaa. Vahvempi kannen tiiviste ainaki, mutta mistä? Sitte entä nuo kiertokanget?

Riippuu tosiaan miten paljon on tarkotus virittää, mutta aika pitkälle vakiokangetkin ja tiivistekin kestää.
Jos moottori on kunnossa niin ei sitä aukoa tarvitse ihan ensimmäisenä.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #950 : 20.10.2012, 10:47:23 »
Jos vaihtaa nestepään deekun pumppuun, niin
Mikä se k-mitta pitää olla? Vepikun jutussahan oli
4sylinterisen pumpun k-mitta.

Onko kutoseen eri mitta?
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #951 : 20.10.2012, 10:52:39 »
En oo noista k-mitoista itekkä päässy selvyytee vaikka oon koittanu haeskella vastauksii vähän joka puolelt..ite ku vaihoin nestepään ni mittasin vanhan nestepään männän pituuden säätöpalan kans ja vertasin sitä uutee ja samat mitat oli..ei muutaku paikallee ja toimii :)

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #952 : 20.10.2012, 10:54:00 »
Ok. Teitkö pumpulle muuta samalla?
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #953 : 20.10.2012, 10:58:34 »
En tehny muutaku syöttöruuvin säädin kohillee..kuvernöörii ois joskus tarkotus perehtyy mut siitä sitte lisää ajallaa ;)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #954 : 20.10.2012, 11:32:12 »
En tehny muutaku syöttöruuvin säädin kohillee..kuvernöörii ois joskus tarkotus perehtyy mut siitä sitte lisää ajallaa ;)

Toi kuvernööri kannattaa säätää tappiin, niin sillon saa maksimikierrokset ja maksimi syötöt ulos pumpusta eikö vaan? Jos tarkotat mitä luulen..eli säädät sitä kaasuvivun asentoa?
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa jagu81

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #955 : 22.10.2012, 19:18:32 »
Aivan järjettömästi kokeiluja ja nippeli tietoa.. Hienoa.

Tässä olisi yksi lisäpähkinä.. Itse tässä haaveilen D6 turbon alaväännön maksimoimisesta. Tarkoitus olisi saada ahdin heräämään miltein tyhjäkäynniltä ja vetävän tuonne 3-4krpm asti. Mitään isoja rahoja en haluaisi hassata ja koneen pitäisi olla luotettavakin koska tulisi venekäyttöön. Ei ole kiva saaristossa tahi merel alkaa konehuonees voivottelemaan et mites ny rantaan pääsee. ASIAAN, Eli minkälaista ahdinta suositellaan ja kannattaako pumppuun tuota 12mm nestepäätäkään vaihtaa? Kone nyt peruskorjataan ja laitetaan, kuin myös suuttimet.. Ihan tarkoitus makeavesikoneeksi tehdä. Vinkkejä?.. Teho ihanne ois 160hp ja vääntöö sen jonku 250-350Nm..

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #956 : 22.10.2012, 20:49:42 »
Aivan järjettömästi kokeiluja ja nippeli tietoa.. Hienoa.

Tässä olisi yksi lisäpähkinä.. Itse tässä haaveilen D6 turbon alaväännön maksimoimisesta. Tarkoitus olisi saada ahdin heräämään miltein tyhjäkäynniltä ja vetävän tuonne 3-4krpm asti. Mitään isoja rahoja en haluaisi hassata ja koneen pitäisi olla luotettavakin koska tulisi venekäyttöön. Ei ole kiva saaristossa tahi merel alkaa konehuonees voivottelemaan et mites ny rantaan pääsee. ASIAAN, Eli minkälaista ahdinta suositellaan ja kannattaako pumppuun tuota 12mm nestepäätäkään vaihtaa? Kone nyt peruskorjataan ja laitetaan, kuin myös suuttimet.. Ihan tarkoitus makeavesikoneeksi tehdä. Vinkkejä?.. Teho ihanne ois 160hp ja vääntöö sen jonku 250-350Nm..
Teho ihanteeseesi päästäksesi tarvit 12mm nestepään. Jos meinaat maksimoida alavääntöä ni joutuu kiertokanget aika koville. Jollain Vnt ahtimella vois saada kohtuu hyvät alaväännöt tai parempi vois olla remmiahdin.
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #957 : 22.10.2012, 22:02:44 »
Teho ihanteeseesi päästäksesi tarvit 12mm nestepään.
Höpöhöpö, ihan hyvin piisaa vakiopää tuohon 160hp. Ahdin kannattais vaihdella vähä isompaan kun vakio...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #958 : 22.10.2012, 23:15:03 »
Höpöhöpö, ihan hyvin piisaa vakiopää tuohon 160hp. Ahdin kannattais vaihdella vähä isompaan kun vakio...

Joo teoriassa riittää ja käytännössäki varmaan joo. Mut tuo 160hp alkaa olla jo aika hilkulla varmaan tuolla 10mm nestepäällä. Noin 150hp ja sen 300Nm vääntöä saa 1,0barin ahtopaineilla ja tolla T03:lla vakio turbolla, ainaki tommosta juttua olen täältä lukenu? En tiiä sit onko pakopaineet enää alle 1,0bar vai joutuuko laittaa isomman turbon pakopaineiden takia..? Mutta jos turbo alkaa olla niin iso, että sillä haetaan jotain 2,0 bar ahtoja niin sillon herääminen kärsii jo aika raakasti.

Remmiahdin ois paras niin ei tarttis pakopaineista huolehtia ja sais varmaan tuon 150-160hp irti ihan vakiopumpulla ja vääntöäki ois mukavasti, ahtopaineen ollessa n. 1,0bar. Mutta sillon joutuu ehdottomasti vaihtaa kanget, kuten varmaan muutenkin koska tulee venekäyttöön.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #959 : 23.10.2012, 11:56:18 »
Höpöhöpö, ihan hyvin piisaa vakiopää tuohon 160hp. Ahdin kannattais vaihdella vähä isompaan kun vakio...
Rajoilla mennään... tyhjäkäynti on jo ainakin taivaissa koska ahdonalaisen lisäksi myös perussyötön joutuu ruuvaamaan "kaakkoon". Mutta liekö sillä väliä venekäytössä?

Mutta en ehkä venekäyttöön ees 12mm nestepäätä laittais... enemmän ruokaa(mustaa)->enemmän lämpöä. Venekäytössä moottori on kuitenkin paljon kovemmassa käytössä kuin autossa. Koko ajan kova kuormitus ja ahdoilla mennään. Toi kansi kun ei kuulemma muutenka oo kestävimmästä päästä.
« Viimeksi muokattu: 23.10.2012, 12:00:51 kirjoittanut VahuJ »
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

 

Proturbo  Autodiagnoosi