Autodiagnoosi  Carcom Oy

Ahistettu kartano D24>D24TIC

  • 194 Vastauksia
  • 69817 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa janekki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: Ahistettu kartano 245 D24 -> D24TIC
« Vastaus #60 : 21.11.2011, 21:43:59 »
Täytyy tänään rueta väsään ja sovittelemaan downpipeä.
Ei oo liikaa tilaa 3"selle putkellekkaan, mutta eiköhän se paikkansa hae.

Suutinkärjet kaveri lupas vaihtaa ja säätää tälläviikolla. Sitte ei pitäis ensisavut olla enää kaukana.
Tietty sähköt pitää uusia ku oli siirtomoottorin johtosarjassa sulaneita johtoja
ja oman johtosarjan oli nafta pilannu ku kaikki eristeet ihan haperoja.

Mistä kannattais hommata tuo alucuuleri?
Ja meneekö tuo 600x300 kenno kaksatasen keulalle?
kyllä sinne 3" rööri sopii melko nätisti.
jos jaksaa ootella niin saksasta halvalla cooleri, sopii 600x300 kun hivenen laikkaa näyttää 8)
Komeeta jälkee kaikkiaan ;)

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahistettu kartano 245 D24 -> D24TIC
« Vastaus #61 : 21.11.2011, 22:29:54 »
Nonni.
Hyvinhän se tosiaan sinne passas.
Downpipe olis nyt valmis.

Muutama kuva.

 

 

 

 

 

 

Kaunis se ei ehkä oo, mutta ajaa asiansa.

 
« Viimeksi muokattu: 21.11.2011, 22:32:49 kirjoittanut SanttuM »
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa arppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahistettu kartano 245 D24 -> D24TIC
« Vastaus #62 : 21.11.2011, 22:47:09 »
asiallisen näkönen tuo alku pätkä ku on oikeista kurveista tehty, eikä rälläkällä viistelty suorasta putkesta:D
ainakin bilteman perän ylitykseen joutuu loveja tekemään ja varmasti monen muunki firman myymään.

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahistettu kartano 245 D24 -> D24TIC
« Vastaus #63 : 21.11.2011, 22:53:41 »
Juu sai helposti sovitettua nuista valmiista 45asteen mutkista.
Nuo on juurikin bilteman kamaa. Tosi hyvää hitsata migillä.

Niin juu kiitti vinkistä sen ylityksen kans. 
Pitää mallata se vasta sitte ku akseli on paikallaan.
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: Ahistettu kartano 245 D24 -> D24TIC
« Vastaus #64 : 22.11.2011, 08:54:27 »
Työstövara on onneton juuri siksi, että venttiilit tulevat liian liki kannen pintaa, jos työstetään yli 0,2/0,05 millin yli. Silloinhan sitten tarvii upottaa venat syvemmälle, enkä ainakaan minä tuohon alkaisi.
Raakakannen hinta taitaa pyöriä siinä tonnin tietämissä nykyään.

Tästä perustinkin jo aiheen tuonne: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12581.0

Eli mihin tuo perustuu että ei saisi työstää? Ja miksi venttiilit ei saisi tulla tasopinnan yli?
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahistettu kartano 245 D24 -> D24TIC
« Vastaus #65 : 25.11.2011, 10:07:18 »
Hommat seisoo paikallaan  :P

Huomenna vaihdetaan suutinkärjet ja sit olis melkolailla käyntikunnossa,
lukuunottamatta cooleria joka on saksanmaalta tulossa  8)

Niin joo tänään pitäis rakentaa tuo uusi öljynpaluulinja turbolle, kun vanha letku oli niin saakelin hapristunu ja rutussa.
Moottorin johtosarja pitää kans tänään kunnostaa.
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahistettu kartano 245 D24 -> D24TIC
« Vastaus #66 : 27.11.2011, 18:37:46 »
Nyt olis pumppu ja suuttimet paikallaan.
Vielä olis tekemistä että saan savut pihalle.
Turbon öljynpaluulinja ei oo vielä valmis, mutta jos huomen sais sen valmiiks.



Sähköpumppukin löysi paikkansa konehuoneesta



Se muokattu laturiteline ei sitte ollukkaan enää linjassa kampiakselin hihnapyörän kanssa joten,
jouduin tekemään kiinnikkeen kokonaan uusiksi.

Laturi paikallaan uudella kiinnikkeellä ja sopivan mittanen remmikin löyty





Ei ihan hirveesti jääny tilaa turbon imuputkelle vaikka laturi tuli ihan lähelle lohkoa

Täytyy ettiä ne liittimet lauhduttimeen niin saan laittaa öljyt koneeseen.
Sähkötkin aiheuttaa vähän päänvaivaa.

Ei kellään sattuis olemaan -82 diesel 240:sen sähkökaaviota???
Niin joo ja 740 tdn sähkökaaviota?

« Viimeksi muokattu: 29.11.2011, 11:58:51 kirjoittanut SanttuM »
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: Ahistettu kartano 245 D24 -> D24TIC
« Vastaus #67 : 27.11.2011, 18:54:35 »
Hyvältä näyttää remontti  O0
Ei se deeku niin montaa johtoa tarvi et joutuis sähkökaavioita lukemaan  ::)
Itselläni ainakin toimii ihan hyvin kun vaihoin bensa koneen tilalle deekun. Ja joku 6 johtoa plus hehkun releen piuhat siihen vaan joutu kytkemään  ;)
Eli startille, laturille, pumpulle, lämpömittarille ja sit tuo hehkun rele. Ja jos välijäähdyttimen laitat keulille ni itse ainaki vaihtaisin tuon imusarjan tilalle 200srj vaparin imusarjan.
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahistettu kartano 245 D24 -> D24TIC
« Vastaus #68 : 27.11.2011, 18:56:35 »
Jaa miksi vaparin sarja???
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: Ahistettu kartano 245 D24 -> D24TIC
« Vastaus #69 : 27.11.2011, 19:02:37 »
Näkeehän sen jo sokeekin et on virtaukseltaan parempi ku tuo mikä sulla nyt on kiinni  :2funny:
Ja samalla voisit jättää tuon blowoff venttiilin pois. Tämä siis oli vain minun mielipiteeni. Noo mutta kukin taaplaa tyylillään vai miten se meni...
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahistettu kartano 245 D24 -> D24TIC
« Vastaus #70 : 27.11.2011, 20:42:43 »
No joo kyllä tuo venttiili lukitaanki jumiin, ja eiköhän se ilma paineella tuostakin osaa sylintereihin.
Vaihtaa sit ku isompaa turboo ja nestepäätä vaihtaa.

Nythän on tarkotus vaan saada leima autoon ja liikenteeseen
ja myöhemmin viilata lisää kun rahaa vähän karttuu hankintoihin
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahistettu kartano 245 D24 -> D24TIC
« Vastaus #71 : 29.11.2011, 11:56:56 »
 >:( Iski sittee kuumeen päälle! prkl...

Ei oikeen jaksa mitään tehä, muutako maata soffalla ja surffata netissä.

Tänä aamuna kuljetusfirman lähetti toi kotiovelle paketin.



600x300 kokonen cooleri ja turboruuvi kotiovelle kannettuna 130€ ei paha mun mielestä.

Niin joo en jaksanu ettii liittimiä siihen lauhuttimeen ni hitsautin työkaverilla äkkiä liittimet.



Paluupuolelle tei reiän ja kierteen öljynläpötila anturille. saa mitata moottoriin palaavaa öljyn lämpöä.

Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahistettu kartano 245 D24 -> D24TIC
« Vastaus #72 : 01.12.2011, 23:17:49 »
Noh eikai sitä näin saa herneitä nokkaan vetasta.  :D
Kai sitä meinaa tulla hulluks ku on koko viikon maannu kuumeessa neljän seinän sisällä...

Onneks nyt on kuume takana eli rojekti jatkukoon.  :)
« Viimeksi muokattu: 02.12.2011, 08:18:02 kirjoittanut SanttuM »
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: Ahistettu kartano 245 D24 -> D24TIC
« Vastaus #73 : 04.12.2011, 21:11:00 »
Noniin sitähän minäkin  :)
Onks toi muuten joku bensa vehkeen ahdin ku on niin paljo erilainen molempiin deekun t03:siin verrattuna... (mm. hukkaportin kello, downpipen laippa, imupesä)
« Viimeksi muokattu: 04.12.2011, 21:40:51 kirjoittanut räkänokka »
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3439
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Ahistettu kartano 245 D24 -> D24TIC
« Vastaus #74 : 04.12.2011, 21:16:57 »
Noniin sitähän minäkin  :)
Onks toi muuten joku bensa vehkeen ahdin ku on niin paljo erilainen molempiin deekun t03:siin verrattuna... (mm. hukkaportin kello, downpipe, imupesä)
Samanlainen on mullakin deekun kyljessä...
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

 

Kulkukoira  Proturbo