Nostin koneen pois auton keulalta, kävi vähän joutuisammin kuin ensimmäisellä kerralla. Eipä tullut purettua muuta kuin absin boksi, flekti ja koneen takatuki. Mahtui nousemaan varsin kivuttomasti, jäähdyttimet ovat siis keulalla paikallaan ym.
Nyt moottori on palasissa osapesurissa, öljynlauhdutin pitäisi vielä huuhdella jollain aineella+paineilmalla. Olisiko diesel hyvää tähän tarkoitukseen?
Muissa laakereissa ei tosiaan ollut merkittäviä jälkiä. Öljypumppu vaikuttaisi toimivan kun keskustelin koneistamon miehen kanssa, öljynpaine pysyi ylhäällä vaikka kone oli hajalla eli yhden kaulan öljyreikä oli käytönnössä auki mutta pumpun kapasiteetti riitti pitämään paineet tyhjäkäynnillä. Kävin hakemassa varmuuden vuoksi erillisen öljynpainemittarin, ei mitään tuning mallia siis. Pumpun ohivirtausventtiili pitää vielä putsailla varmuuden vuoksi mutta öljynpainepuolelta tuskin löytyy syytä hajoamiselle.
Kävin hakemassa eräältä foorumilaiselta sopuhintaan 20V vaparin kampiakselin, yksi uusi H-veivi on myös tilauksessa samppasportilta, valikoin hieman muita veivejä painavamman yksilön että saa sitten kaikki samanpainoisiksi kun vähän työstää. Parempi noinpäin kuin että uusi veivi olisi neljää entistä kevyempi ja kaikki pitäisi kikkailla samanpainoisiksi.