Autoracing  KL-varaosat

240 D24TIC '87 #backto90's

  • 157 Vastauksia
  • 77848 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kuuleri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Diesel '87 back to 90's
« Vastaus #60 : 25.08.2013, 19:36:04 »
Ei ollenkaan paha  :pomo:

Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • D24 on kuningasmoottori
    • jjupes_garage
Vs: 240 Diesel '87 back to 90's
« Vastaus #61 : 25.08.2013, 21:41:46 »
Tänään vaihdettiin lambda-anturi ja samalla tarkistin kaikki muutkin vikakoodit :) Lambdan valo sammu, mutta onnistuin sytyttämään abs-merkkivalon mittaristoon muita vikakoodeja tarkistellessani.. abs:yksiköltä antaa koodin 1-1-1 joten ei pitäisi mitään vikaa olla. Tässäpä vielä kuvia parilta päivältä  :hello:




Vikakoodien tarkistusta..

Pakoputken paikkaus ja lambdan vaihto :)


(Vaikka tämä nyt 240- pyhitetty topicki onkin, tuun tänne luultavasti kaikki muutkin omiin volvoiluihin liittyvät asiat kirjoittelemaan :) )
242 GT '80 / 240 DL '88 / EX 240 GL TDIC '87 /

Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • D24 on kuningasmoottori
    • jjupes_garage
Vs: 240 Diesel '87 back to 90's
« Vastaus #62 : 14.09.2013, 16:33:42 »
240 tilanne ei paljoa oo edenny, mitä nyt joitan osia on tullu haalittua projektia varten (muunmuassa dieselin kiekkamittari) Saattaa olla että tässä lähiaikoina selviää tuo tallipaikan tilanne niin pääsis jo kantta irroittelemaan. Mitä muuten ootta mieltä tuosta kannentiivistehommasta, eikö se niin ollu että "peltinen" tiiviste on parempi.. Ja niitähän vissiin saa jokasesta varaosaliikkeestä? Kävin jo kyselemässäkin mutta eivät suostuneet kolmilovista myymään kun kuulemma puristukset laskee liikaa jos mulla sattuu siellä vaikka kakslovinen olemaan..
Mutta 850 osalta tilanne alkaa olemaan selvä, käytiin se paripäivää sitten katsastamassa ja nyt kun sille ei käyttöä löytynytkään niin myyntiin vain :) http://www.nettiauto.com/volvo/850/5920211



242 GT '80 / 240 DL '88 / EX 240 GL TDIC '87 /

Poissa Kari Takaeilola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Diesel '87 back to 90's
« Vastaus #63 : 16.09.2013, 13:08:24 »
Tuu kysyyn multa niin katotaan sulle vaikka 7 lovinen kannentiiviste jos haluat :D Paras on kuitenki mitata paljoko männät tulee lohkon tasosta yli ja sillee niinku tiiät :D Kannattaa kannentiivisteen vaihto opetella hyvin. Siitä ku tulee nuitten deekujen kans rutiinia kuitenki  :buck2: Öljynpaine mittarille tarviit anturin. En osaa kyllä sen kummemmin neuvoa että mihin ja miten. Ja tuohon vikakoodien tutkimiseen on älypuhelin ihan kiva keksintö :)
« Viimeksi muokattu: 16.09.2013, 13:12:41 kirjoittanut Kari Takaeilola »

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 240 Diesel '87 back to 90's
« Vastaus #64 : 16.09.2013, 13:47:48 »
Ja niitähän vissiin saa jokasesta varaosaliikkeestä? Kävin jo kyselemässäkin mutta eivät suostuneet kolmilovista myymään kun kuulemma puristukset laskee liikaa jos mulla sattuu siellä vaikka kakslovinen olemaan..
Sanot niille että turpa kiinni, tässä rahat, antakaa tiiviste, tai haen muualta.

Kolmelovinen on aina hyvä valinta. Dieselkorjaamossa laitettiin aina kolmelovinen riippumatta mikä on aikasemmin ollu.

Siitä ku tulee nuitten deekujen kans rutiinia kuitenki 
60tkm+ kaasupohjassa+syötöt tapissa ajoa eikä vielä yhtään kansipahvinvaihtoa oo tarvinnu suorittaa omaan kalustoon. *koputtaa puuta*
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Kari Takaeilola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Diesel '87 back to 90's
« Vastaus #65 : 16.09.2013, 16:47:18 »
Yks kannentiiviste meni ja tein ison rempan deekuun ja asennusvirheestä nokka-akseli poikki. Pärjää kai nuitten kans jos tuuri käy ja nätisti käyttää ja olosuhteet on oikeat. Lämmitykselle ja jäähytykselle meleko tarkka moottori. Vinokoneen kans ei tartte säikkyä muutaku päästelee menemään ja jos kansipahvi meniski nii vaihtoki on helppoa.

Monesti oon miettiny volkkarin 4-pyttystä turpotiisseli konetta esim. 740 farkun koriin. Deekussa ku ei paljo sen enempää tehoa oo kuitenkaan mitä vähä piristetyssä 4-pyttysessä.  :P

Mikä etu siitä 3-lovisesta tiivisteestä sitte ois? Liittyykö jotenki siihen että pääsis ahtaan enemmän ku puristukset laskee?

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 240 Diesel '87 back to 90's
« Vastaus #66 : 16.09.2013, 19:17:40 »
Mikä etu siitä 3-lovisesta tiivisteestä sitte ois? Liittyykö jotenki siihen että pääsis ahtaan enemmän ku puristukset laskee?
Ei sillä haeta mitään etua, mutta se on käytännössä se ja sama mikä siellä on, mutta varmuudeks kannattaa aina se kolmonen viskata paikalleen jossei jaksa arpoa ja turhaa mittailla jollain heittokellolla.

Eikä diiselissä tarvii laskea muutenkaan puristuksia ahtamisen takia, ainakaan näillä paineilla mitä volvomiehet harrastaa, tietenkin jossain pullinkipaineilla sillä voi olla merkitystä.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Kari Takaeilola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Diesel '87 back to 90's
« Vastaus #67 : 17.09.2013, 16:12:38 »
No eikö se oo paras että sielä on semmonen tiiviste mikä sinne on tarkotettu eikä vaan sellanen joka sielä nyt menee :) Kai sielä on koko moottori suunniteltu oikeille osille. Sitte ku laitetaan vähä erilainen nii kai sielä joku ominaisuus huononee. Vaikka moottori sinänsä toimiski :)

Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • D24 on kuningasmoottori
    • jjupes_garage
Vs: 240 Diesel '87 back to 90's
« Vastaus #68 : 30.09.2013, 17:10:12 »
Nyt on tallipaikka hommattuna! Ja vieläpä ihan kotikylästä parin kilometrin päästä.. Tulee tuo talli samalla varastoksi noille kaikille autonosille ja pitää vielä hyllyjä, pöytä, yms. työkaluja sinne hommata niin ei ihan vielä pääse 240 remonttia tekemään :) Jos tuota ensviikonloppuna tai sitä seuraavalla viikolla sais jo auton halliin ja kannen irti niin näkee mitä son syöny  :pomo:
Tuohon tiivisteasiaan palaten, päätin nyt sitten muidenkin mielipiteistä johtuen ensin avata sen kannen ja ihan oikeasti mitata mäntien ylitykset että tulee varmasti oikea tiiviste  ;)
« Viimeksi muokattu: 30.09.2013, 17:12:46 kirjoittanut Jusbo »
242 GT '80 / 240 DL '88 / EX 240 GL TDIC '87 /

Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • D24 on kuningasmoottori
    • jjupes_garage
Vs: 240 Diesel '87 back to 90's
« Vastaus #69 : 02.12.2013, 23:53:52 »
Suurta hiljaiseloa tässä on eletty. Muita (tietysti Volvo) -projekteja on ollut meneillään.
- 850 2.5 10V -94 nahkasisusta ja kattoluukkukin löytyy

- 850 T5 Farkku -94 beige puolinahkasisusta, automaattiloota ja automaatti-ilmastointi :)


Sitten itse asiaan, eli kakslankkuun. Se on tuossa noiden muiden volvojen ohella seisoskellu eikä sille mittään oo tehty. Paripäivää nyt sillä kruisailtiin ja tänään ois loppunu leima... Viimetipassa viidenjälkeen kerettiin katsastuskonttorille ku piti renkaat vaihtaa ja valoja korjailla mutta leimahan sieltä tuli paperiin! Eikä minkäänlaisia (edes suullisia) korjauskehotuksia. Savutusarvo 0.41 jos oikein luin.

Eiköhän tämä rojekti nyt ala edistymään kun eilen sunnuntaina tuli käytyä maakuntamatkailemassa ja noukkimassa 940 tdic motti kyytiin.. Koneeseen laitettu edellisen omistajan mukaan kanteen uutta osaa, kannentiiviste, jakopää ja männänrenkaat. Näistä saatiin kuitit todisteeksi. Muuttu siis homma perus turbotuksesta ihan koneen vaihtoon asti. pitää nyt tuota irrallaan olevaa moottoria vielä fiksailla ja suuttimet kattoa yms. ja nostaa tässä jokupäivä vanha moottori pois keulilta. Kiva ku tuli tää inspiraatioki nyt takas nii vois lähiaikoina saada jotain aikaankin!  :hello:



Tähän loppuun vielä pari kuvaa konehuoneesta nykytilassa..  http://youtu.be/orGuIng9BBs




To buy:
-Ilmansuodatin, öljynsuodatin, polttoainesuodatin, pari silikonimutkaa, värkkiä pakoputken tekoon hehkut (ainakin 2kpl), suuttimien käret, dp:n laippa, öljypohjan tiiviste, öljynpainemittarin anturi
« Viimeksi muokattu: 03.12.2013, 17:54:37 kirjoittanut Jusbo »
242 GT '80 / 240 DL '88 / EX 240 GL TDIC '87 /

Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • D24 on kuningasmoottori
    • jjupes_garage
Vs: 240 Diesel '87 back to 90's
« Vastaus #70 : 08.12.2013, 12:51:11 »
Niin se lähti moottori helposti irti kun oli nosturi millä nostaa. Siinä koneen noston jälkeen huomattiin että kytkinakseli oli vääntäny kytkinasetelman pilalle.. ei muutaku uutta ostamaan  >:( Tuon pois nostetun koneen ajattelin säilyttää kokonaisena varamoottorina joten vauhtipyörä ja öljypohja tulee varaosamoottorista joka on nivalassa. Nyt vuorossa uuden lohkon maalailua ja konehuoneen putsailua. Samalla vaihtaa vielä varalta tuohon koneeseen vesipumpun ja jakoremmin, myös nokka-akselin stefat samalla vaihtus ku ei erikoistyökalua venojen säätämiseen ole.

Löyty muuten syy ohjaustehostimen toimimattomuuteen, toinen niistä tehostimen putkista on niin lommolla etteihän siitä tavara läpi kulje.. oisko kenelläkään halvalla heittää sitä? Eihän noita varmaan uutenakaan saa.. siis se putki mikä menee tässä tehostetun hammastangon alapuolella puolelta toiselle.

To buy: -Ilmansuodatin, pari silikonimutkaa, värkkiä pakoputken tekoon, suuttimien käret, dp:n laippa, ohjaustehostimen putki, jakoremmi, pumpun remmi
« Viimeksi muokattu: 09.12.2013, 23:31:29 kirjoittanut Jusbo »
242 GT '80 / 240 DL '88 / EX 240 GL TDIC '87 /

Poissa Kari Takaeilola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Diesel '87 back to 90's
« Vastaus #71 : 17.12.2013, 18:02:39 »
Pihalla seisoo toi 740 farkku tiiseli vieläki jos niitä letkuja haluat tutkia siitäki ;)

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 240 Diesel '87 back to 90's
« Vastaus #72 : 17.12.2013, 18:31:55 »
jossain kuvassa näky takapuskurin alla keskellä lärpäke,onko se vetokoukun suoja?
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • D24 on kuningasmoottori
    • jjupes_garage
Vs: 240 Diesel '87 back to 90's
« Vastaus #73 : 18.12.2013, 23:36:59 »
Kävin teettämässä Cramolla siihen letkun putken tilalle :) Ja tuo mikä puskurin alla näkyy on vetokoukun se putkiosa, nuppi ja muut on rälläköity siitä irti :) Saapu muuten uus öljykello ja TDIC kytkinasetelmaki sopivasti tänään.

Tuli taas suunnitelmiin pikku muutos kun tuli yks täydellinen konepaketti haettua  jossa turbo yms. laturit ja kaikki paikollaan  :hello: Kuitit sain mukaan ja runkolaakereista lähtien kaikki vaihdettu. Pitää vaan vaihtaa turbon pumppu paikoilleen ja öljypohja kakssatasesta. Turbo myös vaikutti vähä huonommalta ku mikä mulla on tuolla hyllyssä nii vaihtelen siihen paikalleen. Kuvia tulee taas jonninverran ku vaikee muistaa kirjottaa kaikkea mitä on taas tullu tehtyä :)

Konehuone motti irti ennen pesua :)

Vääntyny vanaha kytkinasetelma  :-\

Sähköjen rakentelua




Ohjaustehostimen putkiletkuviritys


Tällähetkellä tallilla näyttää siis tältä: Deekujahan ei koskaan voi olla liikaa  :hello:

Konehuonetta pitää vielä siistiä ja maalailla + sähköjä tehdä uusiksi. Ja moottoriin vaihtaa osat mitä ylhäällä luettelin niin saa heittää paikoilleen. 
Mulla jää nyt tuo 400tkm + vapari moottori ylimääräseksi (pumput ja kaikki paikollaan) ja samoin tuo just rempattu TDIC moottori ylimääräseksi (siinä uudet männänrenkaat, kannentiiviste yms.) Joten näistä voi tarjota jos ketään kiinnostaa? tdic myyty, vapari jäljellä
« Viimeksi muokattu: 11.03.2014, 20:34:32 kirjoittanut Jusbo »
242 GT '80 / 240 DL '88 / EX 240 GL TDIC '87 /

Poissa Aetheries

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
Vs: 240 Diesel '87 back to 90's [Sisustan kasailua]
« Vastaus #74 : 19.12.2013, 01:53:48 »
240 lähtee tässä parinviikonsisään luultavasti Sieviin kun sain sieltä hallipaikan niin pääsee turbotushommia puuhailemaan :) Lämppäriongelmalle ei vielä tehty mitään mutta ikkuna korjattiin, johdot poikki :D Mikä tuo syöttöpumpussa oleva musta sähköhässäkkä on? onko sillä mitään merkitystä vai voiko repiä suoraan irti..
Parit lisämittarit kojelautaan  :hello: Miten tuon öljynpainemittarin saa kytkettyä? tarviiko erillisen anturin vai mitä.. Ja saakohan tuota alkuperäistä ahtopainemittaria mitenkään pelaamaan? kun ei tosiaan mitään letkunlähtöä siellä ole :D

Mistä hommasit noi lisämittarit ?
Kun myin tossa syksyllä omani pois, ettei vaa ois sulle menny kun samat mittarit tossa järestyksessä muistaakseni oli ;D

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo