KL-varaosat  Race.fi

940 B230FT -98 "The Black"

  • 268 Vastauksia
  • 97927 Lukukerrat

janezki_ ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #15 : 30.06.2013, 14:21:27 »
Näppärän näköinen ysi, mustia ei kovin usein jostain syystä näe! Itselläkin joskus oli tuollaiset vanteet omistuksessa, tosin 740 alla..
Ja pari kyssäriä,
Pitäisikö mittariston ulkolämpötila näytön olla taustavalaistu? Pimeellä siitä ei meinaan näe mitään.
Ja voiko tuon turvavyön raklatusta saada pois? Liitin irti vyönlukolta? Ainakin aiemmissa volvoissa näin on onnistunut. Vai tuleeko vikakoodeja yms muita ylimääräistä?

Pitäisi olla valaistu, ei olisi ensimmäinen joka sekoaa. Omassa 960:ssä on jotain valaistun ja pimeän välimaastosta. :D Turvavyön muistuttimenhan saa eliminoitua näissä vielä ottamalla liittimen irti, ei tule vikakoodeja tai mitään muutakaan herjaa.
« Viimeksi muokattu: 30.06.2013, 14:24:11 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #16 : 01.07.2013, 17:40:54 »
Pitäisi olla valaistu, ei olisi ensimmäinen joka sekoaa. Omassa 960:ssä on jotain valaistun ja pimeän välimaastosta. :D
Ei taida olla kuintekaan seonnut kun aina pimeenä, polttimoa varmaan tarvii vaihtaa  ::)
Turvavyön muistuttimenhan saa eliminoitua näissä vielä ottamalla liittimen irti, ei tule vikakoodeja tai mitään muutakaan herjaa.
Jep, raklatus loppu. Hetken sai sitä liitintä etsiä, löyty siitä tuolin vasemman kiskon etunurkasta.
Ja moralisoijille tiedoksi: Auto käyntiin, ja lähetään valumaan pihasta pois jonka aikana vyö menee kiinni. Edes tätä lyhyttä aikaa ei viitsi sitä kuunnella, tai kuluttaa releitä.  :)

Polttimot vaihtuivat Philips blue vision ultraan.
Ja samalla tuli mitan kanssa säädettyä korkeudet kuntoon.





Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #17 : 10.07.2013, 21:05:48 »
Puolsi kovasti oikealle ja ratti oli n. klo 1300 kun mentiin suoraan.
Tänään kävin suuntauksessa ja lopputuloksena auto kulkee suoraa mutta ratti on noin klo 12:30 suoraa ajettaessa.
Ehkei kuitenkaan täydellinen, mutta huomattavasti jo parempi.  :)

Tänään lähti myös Autogauge kohti kuikkaa ja tilalle tuli Autometer
Mustapohjainen olisi sopinut kyllä paremmin mutta menkööt, tausta väri ainakin sama muiden kanssa, eli vihreä.
Ja ei kyllä tuo gaugekaan ollut musta kun sammutettuna  :D




Uusi mittari näytti toimivan hyvin, suurta eroa ei kyllä aseteissa ollut, mutta neulan vapiminen loppu  :)
Sen mitä autogaugekin näytti oli että pitkässä vedossa esim 4. vaihteella ahdot nousee 0,9bar ja n. 4000rpm jälkeen lähtee ahdot nousemaan yli 1bar
Mistä tämä nyt sitten johtuu? Ei varmaan hyvää tee?

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #18 : 16.07.2013, 17:36:47 »
Autoa pestessä huomasin kuinka huonosti veden poisto reitit vetivät, joten niitä tuli availtua.
Tankinkorkin ympärys ei vetänyt yhtään vaan vesi jäi täysin seisomaan siihen.

Samalla tuli myöskin pestyä tuo vaparisuodatin ja sitten öljyttyä.


Kilven valot vaihtuivat, niistä tulikin vihreät vaikka polttimot olivat sinisessä kortsussa.  :( Näyttää melko typärälle, täytyy löytää sinisemmät.




Purkaamolta löytyi snowcapi, tosin melko heikosssa hapessa.
Sitä tuli sitten paikkailtua ja maalailtua uudestaan, hyllystä ei löytynyt kun mattamustaa jolla se tuli suihkuteltua.






Voisi kyllä harkita korin väriin.



Snowcapiä asentaessa huomasin kuinka tuon ritilän alla on havunneulasia yms roskaa... Imurilla koitin saada niitä pois, mutta ei mitään toivoa imutehossa.
Millä tuonne pääsee?

Samalla purkamo reissulla löytyi Volvon alkuperäiset kaukalomatot myöskin eteen, takana ne olivat jo.
Olivat vaan melko törkyiset kun löytyivät homeisesta autosta  :(, silikoniöljyllä koitin elvytellä ja niistä tulikin ihan ok.
Ja kuskin matto liukuu jatkuvasti polkimien alle/väliin, joten tulevat vielä vaihtumaan.

Keula kaipaisi vieläkin vinoviivaa, saisi tarjota/vinkata jos jostain löytyisi tuohon sopiva.  :)

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #19 : 16.07.2013, 17:43:03 »
Tosi siisti auto :P!

Ritilä on kiinni kolmella pultilla tulipellin yläreunassa (yhdet saranoiden takana ja yksi keskellä kumitiivisteen tmv alla piilossa. Pyyhkijän varret pitää ottaa irti.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #20 : 17.07.2013, 20:48:10 »
Tosi siisti auto :P!

Ritilä on kiinni kolmella pultilla tulipellin yläreunassa (yhdet saranoiden takana ja yksi keskellä kumitiivisteen tmv alla piilossa. Pyyhkijän varret pitää ottaa irti.
Kiitos, ja kiitos neuvosta.
Puhdasta tuli ja mikään ei mennyt rikki  :)





Tänään tuli sitten käytyä vaihtamassa lastua, eli Viking lähti ja nyt on Tonin lastu.
Eron huomaa kyllä siinä missä luvattiikin, eli ampaisee aiemmin.  :)


Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #21 : 18.07.2013, 10:48:36 »
Täällä samat ajatukset lastun vaihdosta.
Onko niissä oikeasti eroa?

V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #22 : 18.07.2013, 11:00:59 »
Täällä samat ajatukset lastun vaihdosta.
Onko niissä oikeasti eroa?
Tehoissa ei kyllä tuntunut eroa tai mitä nyt perseellä tuntee, mutta herääminen tapahtuu vähän aiemmin.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #23 : 18.07.2013, 11:03:16 »
Tehoissa ei kyllä tuntunut eroa tai mitä nyt perseellä tuntee, mutta herääminen tapahtuu vähän aiemmin.

Jos herääminen tapahtuu aikaisemmin, niin tehoalue on myös kasvanut?
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #24 : 18.07.2013, 11:08:23 »
Jos herääminen tapahtuu aikaisemmin, niin tehoalue on myös kasvanut?
Kyllä juu  :D

tempula

  • Vieras
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #25 : 18.07.2013, 11:14:07 »
On kyllä tosi tyylikäs! Näyttää varmasti häijyltä kun ajat pimeellä jonkun perässä ja kirkkaat valot vaa paistaa.  :pomo:

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #26 : 19.07.2013, 18:18:19 »
Ilmastoinnin kompuran kiinnitys/kiristys ruuvit puuttui, oli vain kammettu tiukalle ja kiinni, joten hain siniseltä uudet.
No sieltä tuli se koko tanko mukana. Ei muuta kun vaihtamaan ja ei muoviämpäri.. tää on laturin ruuvit/tanko.
Eipä enään samaa patenttia jaksanut rakentaa kun mikä siellä oli, ja piti kuitenkin saada heti kuntoon.
Niin sahailin ja viilasin niitä laturin palikoita että ne sai sopimaan ilmastointiin.
Sainkin niistä toimivat että sain hihnan takas kireälle, mutta pienellä virityksellä.
Tästäkin oppi sen että siniseltä turha hakea mitään ellei ole itse katsonut varaosanumeroa valmiiksi.... :peetu:


Termari vaihdoin eilen vaikka vanha toimi ihan hyvin, no ei ainakaan tarvitse talvella jumppaamaan.


Ja mittariston lämpötilanäytön taustavalo oli pimeenä niin senkin vaihdoin, siinä menikin kevyt tunti, oli nimittäin todella tiukassa se mittariston kehys.

Poissa seiskanelonen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 286
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #27 : 24.07.2013, 01:20:57 »
Molemmat lattiakaukalot pitäisi olla kiinni semmoisilla kakshampaisilla klipsuilla etupäädystään. Siniseltä ainakin pitäisi saada muistaakseni jotain 6-7 euroo kpl. Kiinittyvät lattian suojamuovin alareunaan
sisäänajettuja volvoja
144Gl-74, 244 Dl-79,  244 Dl-83,  244 Gle-84,
740 Gle-90, 940 Ft-94

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #28 : 05.08.2013, 22:55:13 »
Molemmat lattiakaukalot pitäisi olla kiinni semmoisilla kakshampaisilla klipsuilla etupäädystään. Siniseltä ainakin pitäisi saada muistaakseni jotain 6-7 euroo kpl. Kiinittyvät lattian suojamuovin alareunaan
Jep, kävin sinisellä kyselemässä. Vastattiin että nykyään matot on vaan "pyöreillä klipsuilla" suoraan lattiassa, ja ei noita enään ole.
No täytyy varmaan purkaamoilta käydä kattomassa, vissiin 700 samalla tekniikalla?

Pitäisi olla valaistu, ei olisi ensimmäinen joka sekoaa. Omassa 960:ssä on jotain valaistun ja pimeän välimaastosta. :D

Polttimo siellä oli vain palanut, sen vaihdolla taas loistaa.
Samalla tuli ilmastointipaneelin valot vaihdettua kun oli toinen pimeeänä.
Ja myöskin vähän vahingossa löytyi noi ratin ympärärillä olevien katkasijoiden taustavalot kun olivat kaikki 3 pimeenä. Olivatkin halpaa mallia, nettikaupoista n.10e kpl ja siniseltä en uskaltanut edes kysyä. No motonetistä sitten löytyikin samaa muistuttavia 1,5e kpl, joita saikin vähän työstää että sopivat.. Onneksi ei työn jälki sentään näy niissä.
Mutta nyt pitäisi olla kaikki polttimot taas kunnossa!

Ilmastoinnin kompuran kiinnitys/kiristys ruuvit puuttui, oli vain kammettu tiukalle ja kiinni, joten hain siniseltä uudet.
No sieltä tuli se koko tanko mukana. Ei muuta kun vaihtamaan ja ei muoviämpäri.. tää on laturin ruuvit/tanko.
Tästäkin oppi sen että siniseltä turha hakea mitään ellei ole itse katsonut varaosanumeroa valmiiksi.... :peetu:
Kävin tilaamassa uudelleen tuon tangon, tosin olin jo itse selvittänyt varaosanumeron tuolle...
Mainitsin tuosta aijemmasta tapahtumasta, niin eivät tuntuneet olevan mitään mieltä.
Kuitenkin pyöristivät tuon uuden osan sentit nolliin....Ihan hyvä alennus noilla kattelilla  ;D


Nyt on ainakin patentit poissa ja kunnolla kiinni kun tänään tuon sinne vaihdoin, samalla myös kaikki kiilahihnat vaihtuivat kun jokin luisti kylmänä.



Konepellissä oli isoja kiveniskemiä joita oli yritetty paikkamaalata huonolla menestyksellä.
Läheltä sitten sattui löytymään samaa väriä ja kun vielä halvalla sai vaihtooperaation kanssa (kiitos wh) niin konepelti vaihtui viikonloppuna.
Tänään tulikin sitten istutettua sitä keskelle tunnin verran, olikin vähän tekemistä että joka nurkka oli kohillaan. Takareuna jäi vähän ylemmäs mutta muuten kyllä kelpaa.

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #29 : 07.08.2013, 17:57:00 »
Hommasin tuollaisen bilteman höyrypesurin, jolla pesin sisustan kokonaan.
Pahin wunderin haju oli kyllä jo laantunut mutta kyllä tuolla joku vaikutus taisi olla. Melko neutraali nykyään sisältä.

Ulkokuori tuli myöskin pestyä ja myös vahattua. Myllytystä kaipaisi, melkosesti pesunaarmuja yms....  :-[

Ja vihdoin löyty myös vinoviivalla varustettu maski  S* Samalla siirsin tuon defan pistokkeen vähän piilompaan, ainakin näin kesäksi.










 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron