Elekma  Autoracing

Lisävaloista juttua

  • 2281 Vastauksia
  • 784775 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #915 : 05.12.2015, 09:54:08 »
Eilen oli toisen kerran mulla ongelmia noiden led-valojen kanssa liikenteessä. Edellisen kerran oli toissa talvena alijäähtyneen veden kanssa, että jäätyi "lasiin" kiinni (Sama homma myös xenoneissa, mutta keskeltä jaksoi pitää sulana X-vision dominator led/xenon).

Tultiin mökille, niin nelostiellä ei tarvinnut pitkiä käyttää. Kun Hirvaskankaalle päin käännyttiin ihmettelin, että onko niin surkea keli ettei lisävalot näytä. Ajeltiin mökin pihaan, niin huikkasin ikkunasta mammalle, että palaako mulla lisäpitkät niin mamma totes, että palaa. Menin sitten vielä itse katsomaan, niin 1-2cm kerros räntää/loskaa oli valojen edessä eli ei ihme jos ei näyttänyt häävisti. Valoina X-Vision meteor led.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #916 : 05.12.2015, 10:22:07 »
Eilen oli toisen kerran mulla ongelmia noiden led-valojen kanssa liikenteessä. Edellisen kerran oli toissa talvena alijäähtyneen veden kanssa, että jäätyi "lasiin" kiinni (Sama homma myös xenoneissa, mutta keskeltä jaksoi pitää sulana X-vision dominator led/xenon).

Tultiin mökille, niin nelostiellä ei tarvinnut pitkiä käyttää. Kun Hirvaskankaalle päin käännyttiin ihmettelin, että onko niin surkea keli ettei lisävalot näytä. Ajeltiin mökin pihaan, niin huikkasin ikkunasta mammalle, että palaako mulla lisäpitkät niin mamma totes, että palaa. Menin sitten vielä itse katsomaan, niin 1-2cm kerros räntää/loskaa oli valojen edessä eli ei ihme jos ei näyttänyt häävisti. Valoina X-Vision meteor led.


Oltiin samassa räntäsateessa. Äänekoskella pysähyin 3. kerran podottamaan parin sentin loskakakut irti. Halogenilähivalot pysy sulana, pitkien (xenonkitti) lasit jääty myös. 740km ajettiin eilen testiä lisäreille.

Noiden alas asennettujen valojen hyväpuoli osoittautui olevan et niillä näkee kovassakin lumipyryssä (vrt. Sumuvalo), eikä pyry sokaise konepellin päällä.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #917 : 05.12.2015, 10:35:15 »
Kävin hakemassa asennus tarvikkeet + valot Mk1:n keulille. Millä ootte vetäny kiinni puskuriin sen rekisterikilven alle tulevan telineen? Onko sen muovikuoren alla heti alumiini palkki vai onko siinä jotain pehmeetä välissä? Lähinnä mietityttää että eikö se korkkaa äkkiä ittensä irti muovisesta puskurista  :o

E: Vastaus 2 sivulla  :)
« Viimeksi muokattu: 05.12.2015, 16:41:44 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #918 : 05.12.2015, 16:40:46 »
Ei se semmonen jääkerros ihan hetkessä sula halogeenilisävalonkaan päältä.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #919 : 05.12.2015, 16:47:18 »
Ei se semmonen jääkerros ihan hetkessä sula halogeenilisävalonkaan päältä.
Riippunee valosta? Nuo Hella Comet FF200 sulaa jo 55w polttimolla yllättävän nopeasti. Alle puolessa minuutissa tippuu kerrosjää pois ja minuutin päästä sula lasi.

Tietysti jos on monta senttiä panssarijäätä koko valon päällä, vaatii "hetkisen".

Poissa -PENA-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 387
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #920 : 05.12.2015, 22:47:21 »
Riippunee valosta? Nuo Hella Comet FF200 sulaa jo 55w polttimolla yllättävän nopeasti. Alle puolessa minuutissa tippuu kerrosjää pois ja minuutin päästä sula lasi.

Tietysti jos on monta senttiä panssarijäätä koko valon päällä, vaatii "hetkisen".

Mutta kun halogen on niin "so last season"... Xenon ja led on asia erikseen.  ;)
- Volvo S80 2,4D Aut. -08
- Volvo S80 D5 Aut. -08

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #921 : 06.12.2015, 07:27:09 »
Mutta kun halogen on niin "so last season"... Xenon ja led on asia erikseen.  ;)
öy shit...

Itse olen haloeenissa pysynyt hinnan ja toimivuuden vuoksi. Voi siitäkin saada samanverran valoa ulos mitä xenonista.

LED tosin on aina kiinnostanut. Ei tosin valmiina sarjana, vaan tekis perkele ite. LEDitekniikan saisi vielä maskiin näkymättömiin piiloon ja aivan varmasti myös valotehoa saisi aikaiseksi aika älyttömästi. :D

Tosin, olen laiska enkä jaksa innostua tinailemaan. Joten ajan halogeeneilla mikä on hyvä ratkaisu.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #922 : 06.12.2015, 14:29:55 »
öy shit...

Itse olen haloeenissa pysynyt hinnan ja toimivuuden vuoksi. Voi siitäkin saada samanverran valoa ulos mitä xenonista.

No hyvästä halogeenivalosta voi saada sen mnkä huonosta xenonista, mutta halogeenit mullakin on keulalla.

Ja joskus opivalla kelillä kun on pidemmän matkan ajanut lyhkäsillä ja muurannut kunnolla ne lisävalot umpeen, niin ihan minuutin poltolla ei noista isoista ämpäreistä ainakaan jäät sula pois. Kyllä se siitä ennenpitkää pois lähtee, mutta aika pitkään se kuitenkin kestää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #923 : 06.12.2015, 14:36:52 »
Ei ole vielä tullut vanhojen bilteman ämpien tasoista kenonia vastaan (tosin 110w polttimolla eli laiton).

Nuo hellan cometit on melko pienet eli siksikin sulavat äkkiä.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #924 : 06.12.2015, 17:06:06 »
Joo se edellisen TM:n halogeenivoittaja oli kyllä kantamaltaan komea, mutta ei ainakaan mun mielestä lisäkaukovalo ole parhaimmillaan jos se antaa yhden helvetin pitkän kapean piikin.. Tai johtuu tieytsti minkälaisten valojen kaveriksi sen laittaa, mutta yleisesti sellainen helvetin kirkas piste suoraan edessä ei ole hyvä, koska sellaisia viivasuoria teitä on kuitenkin niin harvassa että suurimman osan ajasta se näkyy läiskänä jossain pusikossa.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #925 : 06.12.2015, 17:34:46 »
Joo se edellisen TM:n halogeenivoittaja oli kyllä kantamaltaan komea, mutta ei ainakaan mun mielestä lisäkaukovalo ole parhaimmillaan jos se antaa yhden helvetin pitkän kapean piikin.. Tai johtuu tieytsti minkälaisten valojen kaveriksi sen laittaa, mutta yleisesti sellainen helvetin kirkas piste suoraan edessä ei ole hyvä, koska sellaisia viivasuoria teitä on kuitenkin niin harvassa että suurimman osan ajasta se näkyy läiskänä jossain pusikossa.
Samaa mieltä, mutta se jo myynnistä poistuneen bilteman valon kuvio oli leveä. Ainakin paljan silmin katsottuna.

Eikös siitä epäilty että referenssi ilmoitettu pikkuisen alakanttiin?

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #926 : 06.12.2015, 20:08:57 »
Paras lisävalo valokeilaltaan on ollut tuo X-Visionin Dominaattori xenonina. Oli suorakaiteen muotoinen ja tarpeeksi korkea.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12484
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #927 : 07.12.2015, 07:14:37 »
Samaa mieltä, mutta se jo myynnistä poistuneen bilteman valon kuvio oli leveä. Ainakin paljan silmin katsottuna.

Eikös siitä epäilty että referenssi ilmoitettu pikkuisen alakanttiin?
Siinä Bilteman valossa valokuvio oli todella kapea. Näin ne epäili ettei referenssi olisi oikeasti sitä mitä ilmoitetaan. Kyllä vain halogeeni ottaa vastaavalta xenonilta pataan 6-0.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2377
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #928 : 07.12.2015, 17:12:08 »
Mullhan oli farkun keulassa nuo Bilteman "testivoittajat" xenoneilla. Tosi pistemäinen valokeila, jonka takia mä ne Biltsun 7" tinttasin siihen yläpuolelle. Tuo paketti vois olla myynnissä jos jotain kiinnostaa, 242:n kommando-puskuriin mä niitä en laita!

Olihan niissä sellanen levee, mutta matala kaista jonnekkin kaukaisuuteen, nuo 7" anto sitten enempi hajavaloa kun taas noilla isoilla näki kauas...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #929 : 07.12.2015, 21:28:42 »
Samaa mieltä, mutta se jo myynnistä poistuneen bilteman valon kuvio oli leveä. Ainakin paljan silmin katsottuna.

Eikös siitä epäilty että referenssi ilmoitettu pikkuisen alakanttiin?
Ref oli väärä, joka ei tieyti haittaa valojen ostajaa. Samaa sanoivat uudessa testissä  mm. SAE210:stäj akyllähän se piirretty kuvio on aika julma ref10 valolle.

Pitkä ja leveä kuvio perus halogeenilla ei ole oikein toteutettavissa.

Eihän se x-vision dominaattorin valokuviokaan kaikkein pisin ollut/ole, mutta leveys ja kantama ovat hyvin kumpikin katettu.

Mulla on Hellan 3000 halogen 37,5 fererenssillä, ja niissä on mun mielestä jo vähän liian pistemäinen se valo.

 

Carcom Oy  Ateho