Ateho  Elekma

Lisävaloista juttua

  • 2281 Vastauksia
  • 781040 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #975 : 20.08.2016, 10:17:14 »
Nyt tuli laitettua kolmas bilteman h7 lisäpitkä keulalle, keskimmäinen on ref 50 pistekaukovalo ja reunimmaiset normaaleja ref 37,5 pitkiä xenonmuutossarjalla.
Näin halvalla ei voi paljoa paremmin nähdä  :)



Ja lähelle ei näe mitään. Haha.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


Poissa Juuso.T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #976 : 20.08.2016, 11:03:49 »
No on siinä näköjää aikamoinen ero,mutta tosiaan tota mietin,että kumminkin hinta on noi paljon eri,että kannattaako sitä kiinan "laatua" ostaa.

Aika on ajanut noiden lazerin valojen ohi. Ennen olivat parasta mitä rahalla, mutta nykyään monella kilpailijalla löytyy hintalaatusuhteelta parempaa. Itse hankin nyt sae seeker 20:t. Mielenkiinnolla odotan minkälaiset nuo on. Testien mukaan pitäisi olla hyvät.
kerro ihmeessä sitten oliko hintansa arvoiset.
Sama wattimäärä kallis vs halpa:
 (Kuva poistettu lainauksesta.)

Toki tuossa puhutaan metrin lankuista, mutta sama periaate varmaan pienemmissä.
242R sport,242 t5,240,855t5r,855 500hv+

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #977 : 20.08.2016, 11:21:32 »
Roppasin viimeyönä seekkerit keulapalkkiin kiinni ja kävin koevalaisulla. Ei oo huonot tuolla alhaallakaan. Tosin vähän erilailla valasee ku kokeilin kattoteline asennusta, mut siitä en hokannu ottaa maisemakuvia.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)



Tuossahan näkee vähän seekkerien valokeilaa.
(Kuvissa palaa vain seekkerit - auto parkeilla)
Kyllä niissäkin valokeilan leveys ontuu perinteisiin pannuihin verrattuna mutta tilannetta hämää myös hiukan kuumanpisteen kirkkaus jolla valo kantaa todella kauas..

Oon viimetalvena päässy testaan useita ledilisäreitä ja tuo valokeilan leveys on ihan todellinen ongelma monissa. Jos paneelivalo on vähänkään väärin suunnattu ni et ehkä huomaa onko lisärit päällä lainkaan.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #978 : 20.08.2016, 12:14:27 »
Minulla on ongelma, auttakaa.

Minulla on autossa lisävaloina Hella Comet f220 (muistaakseni noin kirjoitetaan mallinimi), joiden valokuvio on erittäin pistemäinen.
Auton omat pitkät ovat myös erittäin pistemäiset, eikä valoja saa mitenkään suunnattua niin että myös tien reunat valaistuisivat. Nyt jos on yhtään mutkaa/mäkeä, niin ei näe mitään. Tai jos suuntaa niin että näkee penkat, ei näe yli 200m päähän mitään...

Mikä olisi hyvä pudjettiratkaisu? Valoja voi lisätä, joten olisiko ehdottaa jotain halpaa lisävalomallia, jossa olisi mahdollisimman leveä valokuvio? Tällöin voisi suunnata Cometit näyttämään eteenpäin, auton omat hiukan harottamaan ja leveävaloiset lisävalot pitäisivät huolen metsänreunoista.

Asiahan ratkeaisi kunnon LED -paneelilla, muttei mitenkään riitä rahat semmoiseen...

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #979 : 20.08.2016, 12:34:05 »



Tuossahan näkee vähän seekkerien valokeilaa.
(Kuvissa palaa vain seekkerit - auto parkeilla)
Kyllä niissäkin valokeilan leveys ontuu perinteisiin pannuihin verrattuna mutta tilannetta hämää myös hiukan kuumanpisteen kirkkaus jolla valo kantaa todella kauas..

Oon viimetalvena päässy testaan useita ledilisäreitä ja tuo valokeilan leveys on ihan todellinen ongelma monissa. Jos paneelivalo on vähänkään väärin suunnattu ni et ehkä huomaa onko lisärit päällä lainkaan.

Kun lisävalot on asennettu noin alas, niin tuleeko liian lähelle tuo kirkkain alue ja aiheuttaa sen ettei silmä havaitse kauemmaksi/tarpeeksi kauas? Itsellä edelliset led:t oli luminalights 70w pyöreät ledit joiden ongelma oli auton omien valojen tasollekkin asennettu se, että lähelle tuli liikaa valoa. Itse kun kaipaan kirkasta valoa sinne missä auton omat pitkät valot himmenee.

Itse olen havainnut ledien ongelmaksi sen, että valokeila on kyllä leveä, mutta korkeutta ei ole nimeksikään. Tämä aiheuttaa mäkisellå tiellä, ettei valot näytä edes vasta rinteeseen.

Edelleen parhaat lisävalot on olleet nuo X-Visionin dominaattorin xenonit vaikka koko/syvyys oli järkyttävä.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Juuso.T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #980 : 20.08.2016, 14:42:02 »
Näyttää kyllä helvetin hyvälle



Tuossahan näkee vähän seekkerien valokeilaa.
(Kuvissa palaa vain seekkerit - auto parkeilla)
Kyllä niissäkin valokeilan leveys ontuu perinteisiin pannuihin verrattuna mutta tilannetta hämää myös hiukan kuumanpisteen kirkkaus jolla valo kantaa todella kauas..

Oon viimetalvena päässy testaan useita ledilisäreitä ja tuo valokeilan leveys on ihan todellinen ongelma monissa. Jos paneelivalo on vähänkään väärin suunnattu ni et ehkä huomaa onko lisärit päällä lainkaan.
242R sport,242 t5,240,855t5r,855 500hv+

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #981 : 20.08.2016, 17:27:21 »
Onkohan tässä keskustelussa viellä eloa?  :) ,tarkoituksena ois hommata perinteisien kattiloiden tilalle ledibaari,onko kokemuksia kannattaako olla kallis laadukas? vai kiinasta saman hintainen "tehokkaampi?
esimerkiksi http://www.valostore.fi/tuote/e_hyvaksytty_led_ajovalopaneeli_purelux_road_72_led/

http://www.ebay.com/itm/CREE-5D-336W-23-INCH-LED-Combo-Work-Light-Bar-Offroad-Driving-Lamp-4WD-Truck-SUV-/272291481263?hash=item3f65d646af:g:kPIAAOSwSWJXRSMU&vxp=mtr
Kiinasta tilattuna k.o. laite tulee 30-40% lisää tullia (ja mahd. DHL toimitusmaksu) nin että hintaero jää muutamaan kymppiin.  Itse tilasin 54€ näppiksen niin siihen tuli em. maksuja 41€ päälle
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #982 : 20.08.2016, 17:49:00 »
noi työvaloiksi tarkotetut ledbar valot on halpoja ja ei passaa tieliikenteeseen
Traktorin katolla tuo ajaa asian ihan hyvin. Aikaisemmin oli xenon valot niin ei tuossa hirveästi huonompi valoteho mielestäni ole niihin verrattuna. On myös kätevä remontissa kun voi jättää päälle pitkäksi aikaakin, ilman että akku tyhjenee.

Sama wattimäärä kallis vs halpa:
 (Kuva poistettu lainauksesta.)

Toki tuossa puhutaan metrin lankuista, mutta sama periaate varmaan pienemmissä.
Tuo voi olla markkinamiesten muokkaama mainoskuvakin.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #983 : 20.08.2016, 18:52:31 »
Tuo voi olla markkinamiesten muokkaama mainoskuvakin.

Tai olisiko niin, että eurolla saa euron tuotteen ja euron tuotteella on euron tuotteen elinikä.

Itse olen huomannut, että jos Kiinasta tilaa halpaa, niin sieltä saa myös halpaa, koska heidän motto on aina i win you lose...
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa ÖÖ.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • XC70 D5 -03
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #984 : 20.08.2016, 19:33:24 »
Kun lisävalot on asennettu noin alas, niin tuleeko liian lähelle tuo kirkkain alue ja aiheuttaa sen ettei silmä havaitse kauemmaksi/tarpeeksi kauas? Itsellä edelliset led:t oli luminalights 70w pyöreät ledit joiden ongelma oli auton omien valojen tasollekkin asennettu se, että lähelle tuli liikaa valoa. Itse kun kaipaan kirkasta valoa sinne missä auton omat pitkät valot himmenee.

Mulla on vastaava ongelma ihan kilven yläpuolelle asennetuilla perus halogeeni Britaxeilla. Valoa tulee liikaa tuohon 2 - 20 m alueelle ja se häikäisee. Jostain kaukasilta ajoilta muistelen ohjette että mitä korkeammalla valot on sen paremmin ne näyttää.

Onkos kukaan laittanut katolle perus heittimiä tai tuollaista leditankoa?
« Viimeksi muokattu: 20.08.2016, 19:51:30 kirjoittanut ÖÖ. »

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #985 : 20.08.2016, 19:49:25 »
Mulla on vastaava ongelma ihan kilven yläpuolelle asennetuilla Britaxeilla. Valoa tulee liikaa tuohon 2 - 20 m alueelle ja se häikäisee. Jostain kaukasilta ajoilta muistelen ohjette että mitä korkeammalla valot on sen paremmin ne näyttää.

Onkos kukaan laittanut katolle perus heittimiä tai tuollaista leditankoa?

Kuten totesin niin itsellä oli sama ongelma. Saa nähdä miten nuo Sae:n seekerit toimii samalla paikalla?
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #986 : 20.08.2016, 19:56:53 »
Itse olen huomannut, että jos Kiinasta tilaa halpaa, niin sieltä saa myös halpaa, koska heidän motto on aina i win you lose...
Tähän voisin heittää vastakommentin että itse tilannut 3 tuotetta parin kk aikana.  GPS laitteen ~30€  (suomessa sama laite ~100€) Näppis 54€+41€ , (viimeinen kerta kun DHL toimittaa jotain jos voin itse vaikuttaa) ja Ip-valvontakamera 29€ (suomessa vastaava 160€).  Kaikki tuotteet ovat toimineet moitteetta toistaiseksi.
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8900
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #987 : 20.08.2016, 20:05:27 »
Tämmöset pisti silmään kaupassa.



On ainakin edulliset mutta liekö mistään kotoisin?

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #988 : 20.08.2016, 20:11:06 »
Tämmöset pisti silmään kaupassa.



On ainakin edulliset mutta liekö mistään kotoisin?
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/arctic-bright-t45--45w-led-lis%C3%A4valo-kaukovalo-kaukovalot-lis%C3%A4valot   sama tuote verkkokaupassa
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
« Viimeksi muokattu: 20.08.2016, 22:06:37 kirjoittanut -karppa- »
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

 

Elekma  Autoracing