Kulkukoira  Proturbo

Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)

  • 3105 Vastauksia
  • 828182 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #1245 : 26.01.2017, 19:24:01 »
Netistä löytyy aika hyvä lista mihin pulloihin pystyy lyömään itse korkin.

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #1246 : 26.01.2017, 19:37:28 »
Netistä löytyy aika hyvä lista mihin pulloihin pystyy lyömään itse korkin.
Noiden aikojen jälkeen en ole kuin irroittanut korkkeja pulloista. :D
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #1247 : 26.01.2017, 19:47:37 »
Juu en minäkään mut nyt ois muutaman uutteella harjotteluerän jälkeen tarkoitus hankkia mäskäysvälineet ja alkaa tehdä alusta asti omia reseptejä  ;)

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #1248 : 26.01.2017, 20:00:38 »
Juu en minäkään mut nyt ois muutaman uutteella harjotteluerän jälkeen tarkoitus hankkia mäskäysvälineet ja alkaa tehdä alusta asti omia reseptejä  ;)
Porttiteorian lopputulemma:     :D
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #1249 : 27.01.2017, 10:25:43 »
Oliskos vinkkiä, että millaiseen momenttiin kiristäisin paineilmakompressorin kannen uusilla tiivisteillä. Tiivisteet lienee grafiittiia  ???
Lohko on todennäköisesti mallia ABAC B5900B. Lohko on valurautaa, kansi alumiinia. Kiinni kuudella M10 pultilla. Uusien tiivisteiden mukana ei tullut ohjetta, enkä äkkiseltään netistäkään löytänyt  ???

Tämän näköinen kikkare:
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #1250 : 27.01.2017, 11:40:43 »
Oliskos vinkkiä, että millaiseen momenttiin kiristäisin paineilmakompressorin kannen uusilla tiivisteillä. Tiivisteet lienee grafiittiia  ???
Lohko on todennäköisesti mallia ABAC B5900B. Lohko on valurautaa, kansi alumiinia. Kiinni kuudella M10 pultilla. Uusien tiivisteiden mukana ei tullut ohjetta, enkä äkkiseltään netistäkään löytänyt  ???

Tämän näköinen kikkare:
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Osaiskohan Kiviniitys tai Kivirannas antaa jotain vinkkii?  :idiot2: Ite soveltaisin samoja käytäntöjä kun autoissa mut ehkä vähän soveltaen.
V70 TDI

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #1251 : 27.01.2017, 12:18:23 »
Oliskos vinkkiä, että millaiseen momenttiin kiristäisin paineilmakompressorin kannen uusilla tiivisteillä. Tiivisteet lienee grafiittiia  ???
Lohko on todennäköisesti mallia ABAC B5900B. Lohko on valurautaa, kansi alumiinia. Kiinni kuudella M10 pultilla. Uusien tiivisteiden mukana ei tullut ohjetta, enkä äkkiseltään netistäkään löytänyt  ???

Tämän näköinen kikkare:
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Riippuu pulteista. 8.8 kestää suunilleen 55nm, 10.9 75nm.
Tärkeintä pulttien kireydessä on se että ovat yhtä kireällä. ;)
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #1252 : 27.01.2017, 13:14:56 »
Riippuu pulteista. 8.8 kestää suunilleen 55nm, 10.9 75nm.
Tärkeintä pulttien kireydessä on se että ovat yhtä kireällä. ;)


Pultit taisi olla 12.9, eli niistä ei jää kiinni. Eilen vedin rannetuntumalla hiukan, mutta tuntu et noi tiivisteet antaa periksi aika paljon. Välissä on kuitenkin kolme kappaletta á 0,5mm paksuja tiivisteitä.

Pitää ehkä kokeilla jotain ~50nm. Tilaa sit uudet tiivisteet kun porsii ekat :D

EDIT :

Löytyi tälläinen : https://cdn.virtasenkauppa.fi/assets/2448-xt150480-xt200480-xt200580-xt200800-xt200900-kayttoopas-fi.pdf

Sisäänajo
Kytke virta laitteeseen ja käynnistä kompressori nostamalla käyttökytkin ylös (ON-asentoon). Anna kompressorin käydä ilman kuormitusta ainakin
5 minuuttia ennen ensimmäistä varsinaista käyttökertaa hanat ja pohjatulpat auki. Sisäänajo pidentää voitelua vaativien osien käyttöikää huomattavasti. Liitä sisäänajon jälkeen pakkauksessa oleva pikaliitin säiliön päähän. Kun laitetta on ajettu sisään 2 tunnin ajan, tarkista öljyn määrä ja
KIRISTÄ SYLINTERIN KANNEN PULTTEJA uudelleen laitteen ollessa kylmä. Uudelleenkiristyksellä voidaan välttää tiivistevaurioita.

Kiristysmomenttitaulukko

                 Nm minimimomentti           Nm Maksimimomentti
Pultti M6                9                                       11
Pultti M8               22                                      27
Pultti M10             45                                      55
Pultti M12             76                                      93
Pultti M14            121                                    148

Samoja Italialaisia lohkoja nuo varmaan on, niin eiköhän tuo ole ihan pätevä taulukko :)
Aika liki olisi mennyt hatusta vetämällä  :juhau:
« Viimeksi muokattu: 27.01.2017, 13:52:44 kirjoittanut Timo_R »
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

s73

  • Vieras
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #1253 : 28.01.2017, 08:37:02 »
Sonyn kdl wd653 telkkariin pitäisi laittaa 
ulkoinen kovalevy, onko niissä eroja vai käykö mikä tahansa?

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6578
  • 1% Hybridi
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #1254 : 28.01.2017, 10:42:49 »
Sonyn kdl wd653 telkkariin pitäisi laittaa 
ulkoinen kovalevy, onko niissä eroja vai käykö mikä tahansa?
USB kaapelilla toimivaa tarkoitat ? Mulla on ollut omassa sonyssä 2010 vuodelta ulkoinen 500gb ja toimii ok. Tallennukset ja katsomiset toimii telkun oman käyttöliittymän kautta. AInoa haitta on, ettei telkussa ole kuin yksi digiviritin, niin ei voi katsoa toista kanavaa jos toinen on nauhoituksessa.
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

s73

  • Vieras
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #1255 : 28.01.2017, 11:27:36 »
USB kaapelilla toimivaa tarkoitat ? Mulla on ollut omassa sonyssä 2010 vuodelta ulkoinen 500gb ja toimii ok. Tallennukset ja katsomiset toimii telkun oman käyttöliittymän kautta. AInoa haitta on, ettei telkussa ole kuin yksi digiviritin, niin ei voi katsoa toista kanavaa jos toinen on nauhoituksessa.


Usbia.
Laitetaan toinen viritin kiinni.  ;D

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #1256 : 29.01.2017, 11:52:34 »

Pultit taisi olla 12.9, eli niistä ei jää kiinni. Eilen vedin rannetuntumalla hiukan, mutta tuntu et noi tiivisteet antaa periksi aika paljon. Välissä on kuitenkin kolme kappaletta á 0,5mm paksuja tiivisteitä.

Pitää ehkä kokeilla jotain ~50nm. Tilaa sit uudet tiivisteet kun porsii ekat :D

EDIT :

Löytyi tälläinen : https://cdn.virtasenkauppa.fi/assets/2448-xt150480-xt200480-xt200580-xt200800-xt200900-kayttoopas-fi.pdf

Sisäänajo
Kytke virta laitteeseen ja käynnistä kompressori nostamalla käyttökytkin ylös (ON-asentoon). Anna kompressorin käydä ilman kuormitusta ainakin
5 minuuttia ennen ensimmäistä varsinaista käyttökertaa hanat ja pohjatulpat auki. Sisäänajo pidentää voitelua vaativien osien käyttöikää huomattavasti. Liitä sisäänajon jälkeen pakkauksessa oleva pikaliitin säiliön päähän. Kun laitetta on ajettu sisään 2 tunnin ajan, tarkista öljyn määrä ja
KIRISTÄ SYLINTERIN KANNEN PULTTEJA uudelleen laitteen ollessa kylmä. Uudelleenkiristyksellä voidaan välttää tiivistevaurioita.

Kiristysmomenttitaulukko

                 Nm minimimomentti           Nm Maksimimomentti
Pultti M6                9                                       11
Pultti M8               22                                      27
Pultti M10             45                                      55
Pultti M12             76                                      93
Pultti M14            121                                    148

Samoja Italialaisia lohkoja nuo varmaan on, niin eiköhän tuo ole ihan pätevä taulukko :)
Aika liki olisi mennyt hatusta vetämällä  :juhau:
Toi taulukko on 8.8 pulteille, varmaan kestää sun Kiinalaiset pultit noi.
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #1257 : 30.01.2017, 14:52:17 »
Toi taulukko on 8.8 pulteille, varmaan kestää sun Kiinalaiset pultit noi.


Vedin hiukan reiluun 50nm, eikä ainakaan heti hajonnu  :2funny:
Ihan hyvin tuntuisi ilmaa tulevan....pitänee "kellottaa" joskus tyhjästä täyteen säiliöön.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #1258 : 30.01.2017, 21:03:29 »
Valittaakos katsurit miten herkästi jos rekisterikilpi on vähän (tai vähän enemmän) vinossa? Sais kiinni valmiisiin reikiin, mut tosiaan varsin mielenkiintoiseen asentoon  :P

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6578
  • 1% Hybridi
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #1259 : 30.01.2017, 22:20:57 »
Valittaakos katsurit miten herkästi jos rekisterikilpi on vähän (tai vähän enemmän) vinossa? Sais kiinni valmiisiin reikiin, mut tosiaan varsin mielenkiintoiseen asentoon  :P
Kuinkahan ne rost-look vw:t saa leiman, kun se kilpi on muodin mukaisesti 45° väärässä. Jos olisin poliisivirkamies, niin repisin jokaisesta kilven irti .
No en ole, mutta on ne vaan niin yököttäviä laitoksia
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy