Proturbo  Autodiagnoosi

Moottorikelkkailu

  • 259 Vastauksia
  • 97809 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Oksanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kerettiläinen
Vs: Moottorikelkkailu
« Vastaus #120 : 30.09.2015, 13:33:09 »
Piti keväällä käydä laittaas säilytysaineet skippadoon tankkiin. Ovat muuten edelleen volvon takaluukussa  ;D. Täytyy toivoa ettei noi sdi:n ruiskusuuttimet o kauheen herkkiä, ei kuulemma edellinenkään omistaja ollu käyttäny mitää aineita talvisäilytyksessä ja hyvin perkas.

Alkas oleen kauhee kelkanvaihtokuume, taitaa vaan alkaa oleen aika vaikee työntää tota 2008 mxz vaihdossa, ja himoitsemaani 137" Freerideä ei tunnu kauheen edukkaasti saavan vieläkään... Toinen vaihtoehto olis si 3300 pitkä Lynx RE, joko 600 tai 800.

Kyllähän tolla nykyselläkin vermeellä varmaan yhden kauden pärjäis, mutta vielä pitäs 17kg saada ukosta pois ennen kauden alkua jotta sais alustan kestään ees vähä paremmin ;D. Lynxi olis kyllä siitä hyvä ettei olisi ihan tähän tahtiin noita pukkien repeämisiä mitä tolla skippadoolla on tullut.
BMW 535 Turbo 1985
BMW E36 323 1996
Begravningsbil 1979

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: Moottorikelkkailu
« Vastaus #121 : 30.09.2015, 14:52:12 »
Prkl..olis tutulla kelkka myynnissä kun on muutakin rahan menoa kuulemma. Ihan sopivan hinnankin sanoi mun mielestä. Vaan eipä taida olla mitään järkeä tänne Lahden korkeudelle ostaa. Ja kun ei ole kärryä eikä koukkua autossa ja..kyllä vaan kuumetta silti nostaa.
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: Moottorikelkkailu
« Vastaus #122 : 30.09.2015, 19:59:23 »
justiin hain postista uuden kampiakselin tuohon 800 h.o:hon, ihanan kallista  :tickedoff: kestäs ees talven :D
LH&ostrich

Paikalla SamigoGTE

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3340
  • Nonnih!
Vs: Moottorikelkkailu
« Vastaus #123 : 30.09.2015, 20:00:16 »
Prkl..olis tutulla kelkka myynnissä kun on muutakin rahan menoa kuulemma. Ihan sopivan hinnankin sanoi mun mielestä. Vaan eipä taida olla mitään järkeä tänne Lahden korkeudelle ostaa. Ja kun ei ole kärryä eikä koukkua autossa ja..kyllä vaan kuumetta silti nostaa.
Son sit autoa vaihettava ja kärry ostettava :D
- Subaru Foresteri 2.5 XT -07
- Skodillac Octavia 1.8t -09

Poissa Oksanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kerettiläinen
Vs: Moottorikelkkailu
« Vastaus #124 : 08.12.2015, 14:50:35 »
Nooo, jokos olisi aika alkaa herättelemään tätäkin topikkia? Joko porukalla on alkanut huoltokausi, tahi pohjoisen pojilla ajokausi? Juuri tuossa viime viikolla pistäydyin jällivaarassa työreissulla, kyllä itku pääsi kun kotiin tuli tänne pimeyteen ja vesisateeseen :'(. Siellä jo jotkut työnsi tienvarsia pitkin kelkoilla :P.

Itse tuli aloitettua huoltokausi telaston irroittelulla, ja ripakopallinen iskareita meni huoltoon. Etupukin vahvistukset oli jopa kestäneet viimeisimmän reissun, meinasin vielä jotain pientä vahviketta siihen kolvailla jos kauden joutuukin aloittamaan tolla nykysellä rysällä. Telaston pyörien laakerit menee kaikki vaihtoon ja liukumuovit tuli haettua. Jospa sitä runkoakin vähän katselisi sillä silmällä ja laittaisi vahvikkeita jos tarttee. Sitten voisikin yrittää työntää myyntiin tahi vaihdokiksi johonkin. Elopaino ei olekaan mystisesti alentunut vaikka tavoite olikin tiputtaa 20kg ;D. Joten nettimoto on ollut ahkerassa käytössä josko joku lynx löytyisi...
BMW 535 Turbo 1985
BMW E36 323 1996
Begravningsbil 1979

Paikalla SamigoGTE

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3340
  • Nonnih!
Vs: Moottorikelkkailu
« Vastaus #125 : 08.12.2015, 14:53:13 »
Vielä kelkka makaa pihalla ilman kuomua. Mattoon pitäs piikit laittaa ku on muuten niin onneton.
- Subaru Foresteri 2.5 XT -07
- Skodillac Octavia 1.8t -09

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: Moottorikelkkailu
« Vastaus #126 : 09.12.2015, 20:51:24 »
ensviikolla monien vaiheiden saattelemana saapuu OIKEA kampiakseli tontille, joten pääsee motoria kasaamaan. tulee mottiin uusittu kampura kaikkine hiluineen, uudet männät ja tiivisteet. Tällä hetkellä tuntuu vaan että on sitten viimeinen 800 rotax tässä talossa :D seuraavana oiski sitte suunnittelu alustan jatkamisen kans, lähinnä miten että ehtiikö oikeat pitemmät liukurungot vaiko jatkopaloilla ja suurinpana että kuinka pitkäksi :D 136" tai 146" on ollu vaihtoehtona..
LH&ostrich

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottorikelkkailu
« Vastaus #127 : 09.12.2015, 22:25:59 »
Mä hommasin kattiin jatkopalat 136"sex. Renkaaksi tilasin 44mm backcountryn.
Tunneli on vielä muuttamatta, ostin puolipitkästä purkukelkasta koko tunelin ni samalla vaihtuu pitkät vesikanavatkin.



Suksiksi olin tilaamassa powder pro:t, mutta vastaan tuli sopivasti katin omat lisävaruste powderit, 7" leveät. Hurjan näköiset vakioiden 5" rinnalla.
www.tori.fi/vi/22755558.htm

Minkälaisia ohjureita ootte suosinu? Raudat ois vielä hankinnassa. Ajot on pääosin reittiä, mut umpihankikin alkanu kiinnostaan.
« Viimeksi muokattu: 09.12.2015, 22:30:14 kirjoittanut j_tapio »

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: Moottorikelkkailu
« Vastaus #128 : 10.12.2015, 20:22:10 »
ite tykkään miedoista raudoista, nytkin on jarlan prusmallit, eli ei mitkää sprint tms. ummellehan on ihan sama mitkä raudat on, ku ei ne ohjaa siellä. ainaki tuo revi on jo pelkästään nuilla powder pro suksilla jo nii äkänen ohjaamaan lumessa että ei kaipaa raudoilta ihmeitä
LH&ostrich

Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: Moottorikelkkailu
« Vastaus #129 : 10.12.2015, 22:35:45 »
Eipä oo saanu aikaseksi haettu kelkkaa etes omaan hallin. Porukoilla ollu keväästä asti jemmassa. Viime lauantaina kävin sentään ruuaan iskarit pois niin velipoika saa viedä huoltoon samalla ku omastaki. Sarvet pitäs varmaan vaihtaa matalempiin ja huoltaa kytkin.

Suksiksi voin suositella pollen grippereitä. Edellisessä kelkassa oli powderit ja ovat tietyllä kelillä hengenvaaralliset ja todella raskaat ajaa ainakin lynen alla. Nykyisessä switsbackissä on gripperit ja ovat kyl makiat sukset. Pelaa niin reitillä ku ummellaki.

Poissa Oksanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kerettiläinen
Vs: Moottorikelkkailu
« Vastaus #130 : 13.01.2016, 11:42:56 »
Nyt kun on LUMIKAAAOS niin joko joku on käynyt ajamassa asti? Itse ruuvailin eilen alustan takaisin kiinni skippadoohon ja kaveri vieressä kasas lynxinsä. Kyllä toi doo vaan on niiiin pilipalitavaralla tehty alustastaan, mm. lynen alusta kiinni tukevasti M12 ruuveilla, skeidassa M10, lynen telaston pyörän M8, skeidassa M6 jne... Toisen suksen ohjainraudasta oli hävinny kovametallipala, niin tilailin sitten totaltekin uudet raudat svh.fi:stä. Orkkis varin hihnat oli siellä suorastaan epäilyttävän edullisia niin piti tilata sekä itselle että kaverin lyneen, saa nähdä mitä sieltä sitten lopulta tulee.

Onkos kellään kokemuksia Skidoo Helium lämmitettävistä ajolaseista? Hieman polttelis hankkia sellaiset, viime talvena suurin vitutus irtoilevan kaasukahvan jälkeen oli huurtuvat lasit, olen suhteellisen paskassa kunnossa oleva liki 100kg mätisäkki ja hiki valuu kyllä heti ensimetreiltä lähtien, joten lasit huurtuvat vaikka mitä tekis...
BMW 535 Turbo 1985
BMW E36 323 1996
Begravningsbil 1979

Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
Vs: Moottorikelkkailu
« Vastaus #131 : 13.01.2016, 14:41:38 »
Onkos kellään kokemuksia Skidoo Helium lämmitettävistä ajolaseista? Hieman polttelis hankkia sellaiset, viime talvena suurin vitutus irtoilevan kaasukahvan jälkeen oli huurtuvat lasit, olen suhteellisen paskassa kunnossa oleva liki 100kg mätisäkki ja hiki valuu kyllä heti ensimetreiltä lähtien, joten lasit huurtuvat vaikka mitä tekis...

Silmälasien vuoksi on tutuksi tulleet huononäköisten tuotteet.

Ainakin takavuosina Smith mallistosta löytyi lasit, joissa on enemmän tilaa, eli pitäsi silmalasit sopia alle. Eivät huurru niin helposti. Silmälasien kanssa käytettäväksi suunniteltuina ilmatilavuus on isompi ja ilmanvaihto parempi. Kertaakaan itse ajolasit ei ole huurtuneet noissa, alla käytetyt silmälasit kyllä.

Ainakin 5 vuotta on ollut käytössä Rudy Project lasit, joissa kiinni vahvuuksilla olevat linssit, eli periaatteessa silmälasit, joissa ei ole sankoja vaan on pidike vahvuuslinsseille. Näissä aivan vastaava probleema kuin aiemmin mainitussa. Kuvittelisin että ilman noita vahvuuksilla olevia laseja & pidikettä olisi myös varsin huurteeton ratkaisu. Itse ajolasit on kyllä todella laadukkaat, notkeat myös pakkasessa jne. hyvistä materiaaleista tehdyt.

Tietysti stopatessa esim. tienylitys pitää henkeä hetken pidätellä, ja tauoilla heti lasit pois. Samoin muistaakseni Smithin valikoimista löytyy irtaallaan olevia hengityksenohjaimia (kangasta tms, eli ei jäykkä muovinen), tulee kypärään kiinni, yläreuna laseja vasten (lasin tiivisteen ja ihon väliin) ja alareuna yltää kypärän alareunan tasolle. Ehdoton varuste ja vähentää huurreongelmia merkittävästi, 15v kokemuksella.
« Viimeksi muokattu: 13.01.2016, 14:43:18 kirjoittanut macro »

Poissa Kamppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottorikelkkailu
« Vastaus #132 : 13.01.2016, 14:59:58 »
Katohan, tämmönenkin topikki näyttää olevan. Tuosta kypärästä. Itellä ei kokemusta crossi kypärästä. Käytössä ollu vain Lazer Modular ja nykyinen Hjc is-max sähkövisiirillä. Modular oli tosi hyvä. Ainoastaan hengitysputket jäätyivät umpeen mutta se huomas ajois kun henkiä saanut. Hjc:sta en oikein pidä. Jopa harkinnassa sen myynti ja tilalle hommata brp modular. Pailakoita löytyy kaksi, sdi rev -04 ja sr viper xtx jolla kruisaillu pari talvee. Ei vain tuo viper pärjää edelliselle 800:lle x-trimmille. Mutta kausi kuiten aloitettu ja lumia odotellessa.

Poissa Oksanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kerettiläinen
Vs: Moottorikelkkailu
« Vastaus #133 : 19.01.2016, 14:22:30 »
Nyt alkaisi olemaan valmius kauden aloitukseen, ohjainraudat tuli vaihdettua ja kävinpä kaverin pellolla ensi metritkin ajamassa. Karvalakissa ja asentajanrukkasissa meinasi olla vähän kylmää hommaa. Kytkimet irroiteltiin sekä mun että kaverin kelkasta ja purettiin ja putsailtiin, ei ollut mitään hälyttävää missään. Talvisäilytyksen jälkeen kelkka lähti kolmannella nypyllä käymään, mutta hetken tyhjää käytyään alkoi mittaristo muistuttamaan ranskalaisen ajoneuvon mittaristoa, nopeus ja kierroslukumittari alkoi tanssimaan ja kaikki valot vilkkumaan eikä kelkki ottanu kierroksia. Akkuhan oli kelkassa koko kesäsäilytyksen eikä ollut käynyt laturissa, tuossa kun tallilla latailin akun täyteen niin kaikki toimi hienosti, ekalla tai viimestään tokalla nyppäsyllä herää. Pitää nyt vielä jossain vaiheessa mittailla että se myös lataa. Akku saattaa olla orginaali, eli onhan se siellä jo kohta 8 vuotta ollut.

Kone oli todella paskainen kytkimen päästä, irroittelin stefan suojuksen mutta se oli stefan puolelta täysin puhdas ja stefa muutenkin näytti tuoreelta, joten en nyt sitten ala stefajumppaan. Suurin osa paskasta taisi olla kumia. Kilsojahan koneessa on 8400km, jos en tuota tänä talvena työnnä vaihtoon niin ens tai seuraavana kesänä alkaa oleen mäntäjumppa ajankohtaista, sillon pitää sitten vaihdella tiivisteet jos mäntähommiin ryhtyy.

Vielä kun skidoolla olisi yhtä hyvät ohjeet alustan säädöstä kuin lynxillä. Tuohon pitää perehtyä kun baanalle pääsee...
BMW 535 Turbo 1985
BMW E36 323 1996
Begravningsbil 1979

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: Moottorikelkkailu
« Vastaus #134 : 24.01.2016, 06:17:13 »
Kauden alotus Rukalla itsenäisyyspäivänä.





Kauden toinen reissu käytiin Hemavanissa, itellä oli vuokrakampe alla kylläkin. RR:n koneen aihto on kesken eikä huvittanu alkaa hätäilee liikaa kun ei ole mikään bolt-on.



X6 35D

F20 120d M-Sport

 

Samppasport  Futurez