Nyt alkaisi olemaan valmius kauden aloitukseen, ohjainraudat tuli vaihdettua ja kävinpä kaverin pellolla ensi metritkin ajamassa. Karvalakissa ja asentajanrukkasissa meinasi olla vähän kylmää hommaa. Kytkimet irroiteltiin sekä mun että kaverin kelkasta ja purettiin ja putsailtiin, ei ollut mitään hälyttävää missään. Talvisäilytyksen jälkeen kelkka lähti kolmannella nypyllä käymään, mutta hetken tyhjää käytyään alkoi mittaristo muistuttamaan ranskalaisen ajoneuvon mittaristoa, nopeus ja kierroslukumittari alkoi tanssimaan ja kaikki valot vilkkumaan eikä kelkki ottanu kierroksia. Akkuhan oli kelkassa koko kesäsäilytyksen eikä ollut käynyt laturissa, tuossa kun tallilla latailin akun täyteen niin kaikki toimi hienosti, ekalla tai viimestään tokalla nyppäsyllä herää. Pitää nyt vielä jossain vaiheessa mittailla että se myös lataa. Akku saattaa olla orginaali, eli onhan se siellä jo kohta 8 vuotta ollut.
Kone oli todella paskainen kytkimen päästä, irroittelin stefan suojuksen mutta se oli stefan puolelta täysin puhdas ja stefa muutenkin näytti tuoreelta, joten en nyt sitten ala stefajumppaan. Suurin osa paskasta taisi olla kumia. Kilsojahan koneessa on 8400km, jos en tuota tänä talvena työnnä vaihtoon niin ens tai seuraavana kesänä alkaa oleen mäntäjumppa ajankohtaista, sillon pitää sitten vaihdella tiivisteet jos mäntähommiin ryhtyy.
Vielä kun skidoolla olisi yhtä hyvät ohjeet alustan säädöstä kuin lynxillä. Tuohon pitää perehtyä kun baanalle pääsee...