Elekma  Autoracing

Polttoainepumpun ilmaus

  • 35 Vastauksia
  • 49682 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa wildcard

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • Volvo oma mekaanikkosi!
Vs: Polttoainepumpun ilmaus
« Vastaus #30 : 17.04.2017, 15:00:53 »
Nostan vähän tätä.
Imasin ilmat koneeseen kun en suodatinta täyttänyt :idiot2:

Ilmasin paluuletkulta, en kaikkia kuplia saanut pois.. Hyvin lähti silti käymään. Rutinaahan sieltä kuului ja kuplia meni. Pian rauhottui...

Nyt parin päivän jälkeen kuuluu kytkintä painaessa rutinaa ja kierroksia polkiessa menee kuplia lisääkin meno letkussa diisselin seassa. Olen katsonut kaikki liittimet ja vaihdoin vielä toisen kerran jopa suodattimen O-renkaan. Epäilin että suodattimen paikkeilta ilmavuotaa..
Voiko olla mahdollista että pitkät startit olisi hajoittaneet jotain pidemmältä. vai mistä tuota vikaa tulisi etsiä? Liittimet näyttäisi olevan kunnossa suodattimelta. ilmausruuvit kiinni ja suodatin tiukasti paikalleen.. Mitä olen ymmärtänyt kaiken ilman pitäisi olla pois kirkkaasta meno letkusta? Mutta sitä näyttäisi tulevan lisää kun kaasua pumppaa. Suodattimen vaihdon jälkeen ajettukin jo pari sataa kilsaa.

Ensinnäkin veikkaisin seuraavaa..

Se että putkeen tulee "ilmaa" ei tarkoita automaattisesti sitä että siellä on vuoto.

Vaan kun olet ensimmäisen kerran "ilmannut" tuon järjestelmän, niin sinne on jäännyt ilmaa kuten sanoitkin. Mutta kun se ilma on siellä ja painat kaasua jolloin virtaus putkessa lisääntyy, liikkuu myöskin ilma putkessa. Ja yleensä se menee nousee juurikin siinä läpinäkyvässä putkessa siihen ylimpään kohtaan joka on helposti havaittavissa.

Se että jos olet käyttänyt pumpun tyhjäksi aineesta, niin sitä ilmaa voi tulla sieltä vaikka kuinka paljon. Se olettamus että polttoaine virtaus veisi tuon tyhjän ilman suuttimille ja se ilmaantuisi itse, on väärä.

Haet apteekista ison ruiskun, dieseliä ja putken pätkä. Otat suodattimen kannesta ilmausruuvin löysälle ja samalla putken polttoainepumpusta irti. Painat dieseliä niin että putkesta tulee ilmat pois ja toinen napsauttaa putken paikalleen. Tämän jälkeen vielä painat muutaman ruutallisen dieseliä jotta sitä kulkee varmasti pumppuun saakka.
Volvo V50 2004 2.0D
Ex V40 01 1,9 TDI

Poissa Volvo 24T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: Polttoainepumpun ilmaus
« Vastaus #31 : 17.04.2017, 18:34:44 »
Mullaki kulkee ilmaa ja kuulemma kuulu kulkeakin.. Epäilin et johtu huonokäynti siitä vaa eiku. Egr oli jumis.. Käytin autoa suoralla letkulla kanisterista ja aiva samalai kävi.. Siihen suodattimen kanteen ei saa eriksee niitä kahta o-rengasta vaa pitää ostaa koko muovi juttu, varmasti saa mitoilla jostain.... Mutta kuulemma turhaa jos sitä ilmaa ei mene iha hirveenä.. Mulla mene sillon ku kaasuttaa ja löysää ja uuestaa painaa helminauhana niitä sekunnin ajan..
Volvo V70 2.4T -03 ex. Volvo S40 1.8 -97
ex. Nissan Pick-Up Rokkimonsteri 2.5TD -88
ex. Mercedes-Benz C 200 -01
ex. Jeep Grand Cherokee 3.1TD -01

Poissa ___

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Polttoainepumpun ilmaus
« Vastaus #32 : 19.04.2017, 18:36:34 »
Mullaki kulkee ilmaa ja kuulemma kuulu kulkeakin.. Epäilin et johtu huonokäynti siitä vaa eiku. Egr oli jumis.. Käytin autoa suoralla letkulla kanisterista ja aiva samalai kävi.. Siihen suodattimen kanteen ei saa eriksee niitä kahta o-rengasta vaa pitää ostaa koko muovi juttu, varmasti saa mitoilla jostain.... Mutta kuulemma turhaa jos sitä ilmaa ei mene iha hirveenä.. Mulla mene sillon ku kaasuttaa ja löysää ja uuestaa painaa helminauhana niitä sekunnin ajan..

Mulla auto seissyt ( kävi wetterillä ). Auto suhkot tuore ostos ja vikakoodeja (mm EGR) palaa kun lukijalla lukee.
No tämä piti heillä pistää kuntoon tälläviikolla.  Olettaen että vika ollut ostovaiheessa..

No huomasin myös vajjaa viikko sitten jäähdytinnesteitten olevan aivan tummat. Vetäsin volvon sinne odottelemaan vuoroaan. Tänään olivat sitä katelleet.. vanhaa nokea oli myyjän neuvo. Sanoi ettei tarvi edes huuhdella.. Nesteet olivat kysymättä vaihtaneet huollonpuolella. Huoltoukkoa en päässyt jututtamaan missään vaiheessa. Myyjä käski tulla huomenna maksamaan... nojooooooo, asiasta varmasti keskustellaan...
Lukijalla löytyi heti vielä koodit P2141 ja P1335. Eli eivät olleet tehneet muoviämpäri yhtään mitään näille. minkä vuoksi alunperin auto sinne meni.
Roklatusta käskin käydä kuuntelemassa kun autooni pääsin ja sanoi myyjä vain että kuumia putkia. Mitäää? Tuntuu että lykätään vaan vastuuta että leipoo myöhemmin..
Kojetaulussa ei mitään valoja ole syttynyt missään vaiheessa.  Huomenna vissii tapellaan.

Ps hetken jo mietin muoviämpäriä mutta taisi tulla toisen sanan tilalle :D
« Viimeksi muokattu: 19.04.2017, 18:38:18 kirjoittanut ___ »

Poissa ___

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Polttoainepumpun ilmaus
« Vastaus #33 : 19.04.2017, 18:43:52 »
Ensinnäkin veikkaisin seuraavaa..

Se että putkeen tulee "ilmaa" ei tarkoita automaattisesti sitä että siellä on vuoto.

Vaan kun olet ensimmäisen kerran "ilmannut" tuon järjestelmän, niin sinne on jäännyt ilmaa kuten sanoitkin. Mutta kun se ilma on siellä ja painat kaasua jolloin virtaus putkessa lisääntyy, liikkuu myöskin ilma putkessa. Ja yleensä se menee nousee juurikin siinä läpinäkyvässä putkessa siihen ylimpään kohtaan joka on helposti havaittavissa.

Se että jos olet käyttänyt pumpun tyhjäksi aineesta, niin sitä ilmaa voi tulla sieltä vaikka kuinka paljon. Se olettamus että polttoaine virtaus veisi tuon tyhjän ilman suuttimille ja se ilmaantuisi itse, on väärä.

Haet apteekista ison ruiskun, dieseliä ja putken pätkä. Otat suodattimen kannesta ilmausruuvin löysälle ja samalla putken polttoainepumpusta irti. Painat dieseliä niin että putkesta tulee ilmat pois ja toinen napsauttaa putken paikalleen. Tämän jälkeen vielä painat muutaman ruutallisen dieseliä jotta sitä kulkee varmasti pumppuun saakka.

Täytyy kokeilla ilmata vielä paluuletkun kautta. Ilmeisesti ei tässä ole sähköistä polttoainepumppua!? ainakin jokin ohje oli ilmata paluuletkun kautta. Tuntuu vaativan vain niin perkeleesti imua. Täytyy nyt kattoa lähteekö vielä käymään huollossa muutenkin. Jaksaako enää näprätä itse....

Poissa polarbearfin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Polttoainepumpun ilmaus
« Vastaus #34 : 19.02.2018, 21:21:10 »
Mites tuossa D5:ssa homma hoituu? Onko siinäkin jotain erityis toimenpiteitä?
Eikös se ole sama asia, jos tankista loppuu tai matkalta ( suodattimen vaihto )?

Ohjekirjan mukaan polttoaineen loppumisen jälkeen pitäisi toimia seuraavasti:
 Polttoaineen loppuminen
Polttoaineen loppumisen jälkeen ei tarvita
mitään erityistoimenpiteitä. Polttoainejärjestelmä
ilmataan automaattisesti, kun jännitteen
annetaan olla tilassa II noin 60 sekuntia
ennen käynnistysyrityksen aloittamista.


Ei ole tarvinnut vielä kokeilla.

D5 ei tarvitse toimenpiteitä, toimii juuri noin. Suodattimen vaihdon jälkeen vaati hieman pidemmän sahaamisen, mutta siinä kaikki.

Poissa Astalo

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Polttoainepumpun ilmaus
« Vastaus #35 : 03.03.2018, 13:09:58 »
Ei d5 tarvi edes pitkää sahausta, sillä särkee enintään korkeapainepumpun. Virrat päälle ja odottaa, varmuudeksi vaikka toiseen kertaan ja sitten lähtee normi startilla.

 

Elekma  Autoracing