Autoracing  KL-varaosat

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: Start/stop ja bluetooth
« Uusin viesti kirjoittanut Toniko tänään kello 16:50:48 »
Hei. Uutena jäsenenä ja Volvon onnellisena omistajana täytyy kysyä viisaammilta seuraavaa. Eli autona V60 D3 -14. Onko tietoa miksi kännykkä putoaa pois auton handsfree järjestelmästä aina kun s/s sammuttaa auton esim liikennevaloissa? Liikkeelle lähtiessä hakee taas yhteyden takaisin.

Hola!
Ja sama homma. Uus jäsen ja autona V60 D3 -14. N.1kk sitten alkoi katkomaan start/stop:n yhteydessä radioo, usb:tä kun lataa puhelinta sekä bluetooth katkeaa muutamaksi millisekunniksi ja palaa sit takas. Köytin tänään Suomenakuilla näytillä, koska 2vuotta sitten ostetut akut sieltä. Kaveri katsoi vikakoodit ja sieltä löytyi kaikenlaista liittyen navigointiin etc. Yksikään ei liittynyt tähän. Huoltomies vain kyseli et onko tuontiauto ja mun mielestä ei. 4vuotta ollut mulla ja eka omistaja oli etelä-suomesta. No se ei tähän liity. Akun jännite oli ok mut hieman vajaa. Nyt laturissa. Ainoat asiat mitä löyty niin pääakun ja apuakun plus-kengät olivat löysällä. Ne kiristettiin ja kun läksin ajaa niin ekassa liikennevaloissa sama homma jatkui. Pitää seurata onko latauksella vaikutusta ja laitella viestiä sit. Epäilen itse tuota apuakkua, mutta huomenna nähdään tilanne.
2
Muut menopelit / Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Uusin viesti kirjoittanut Kulmamies tänään kello 16:32:38 »
Se on kiva, että meno miellyttää :) Välillä tuntuu, että tallin järjesteleminen saa jo autismiin viittaavia piirteitä, mutta on se silti eri kivaa.

Tubekanavan tilaajamääräkin noussut 50%:lla, mikä on melko huimaa. Nyt tilaajia on jo yhdeksän ;D
3
Showroom / Vs: Volvo V60 D4 AWD R-Design -15 Rebel Blue - Käyttöautotarinoita
« Uusin viesti kirjoittanut Turbo 242 tänään kello 15:27:45 »
Kun vastustaa, niin vastustaa sitten reilusti. Pari vuotta lähes virheettömänä pysynyt tuulilasi sai tänään 80km/h vauhdissa hakerekasta lähteneen kiven tai jonkun muun kappaleen tuulilasiin.  :tickedoff: Kolme jälkeä ilman säröjä ja muutaman kilometrin päästä kotipihassa kirkas teippi päälle. Jospa sen saisi vielä hyväksi paikkaamalla.

Tuulilasia yritetty paikata, lopputulos on että oliko siitä mitään hyötyä. Sillä se nyt on mentävä ja toivottava ettei lasi lähde halkeamaan.

Osuma kuulosti kovalta, mutta vaurioitti vain pintakerrosta pistemmäisesti juuri sen verran että jäi ärsyttävät jäljet. 
4
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: Volvo V70 D5 2008 harkinnassa
« Uusin viesti kirjoittanut Kojontti tänään kello 14:48:51 »
Sen vanhemman mekaniikka on helpompi korjata. Tarkoitan juurikin vaikka alustan osia.
Laakerit, tukivarret etc. Kyllä minä ainakin p2 mallilla olen tiellä pysynyt kun säädöt on kunnossa. ELK

Mulla ei ole ollut mitään ongelmia sähköpurkkien eikä lisälaitteiden kanssa. ???

Laakereita ei hirveästi tarvii stressata,kaks oon vaihtanut. Toinen omaan puolen miljoonan kohdalla ja toinen siskon autoon, 450tkm. Näitä kolmoskoppaisia on lähipiirissä neljä, kolme +400tkm ajettua

Alustan osat on ihan perus ruuvaamista poislukien tuo etupyöränlaakeri joka vaatii oman työkalun käyttöä.

Onhan noissa ihan kohtuudella ollut CEM, REM ja mittaristovikoja vanhemmassa korissa. Uusissa oven johtosarjat on pahinta sähkövikaa, jonkun verran ollut lukkolaitteissa vikoja mutta omaan otantaan ei ole yhtään osunut. Lämmitin on webasto joka on ardicciin verrattuna noin 10 kertaa luotettavampi.
5
Eilen aamulla kasasin oven takaisin vanhan lukon kanssa. Sitä ennen ruikin WD-40 kaikista raoista lukon sisään. Mekaanisesti kaikki lukon osat toimivat herkästi eikä se näyttänyt likaiselta.
Valmistauduin purkamaan oven uudestaan kun saan toisen lukon. Purkamoilta niitä löytyy n. 50€ hintaan.
Ihme ja kumma, rasvattu lukko on nyt toiminut joka kerta! Jos vielä viikon päästä toimii yhtä hyvin niin vika on melko varmasti korjattu.
Jäsen @laatikkovika taisi siis olla oikeassa. Kiitos.
Tämä tarkoittaa myös, että Volvon laatu heikkeni lukkomoottoreiden osalta myöhemmissä malleissa raportoitujen vikojen perusteella. Vaihtoivat johonkin halpaan alihankkijaan tms.

Pahus, löysin vielä yhden lukkovian. Tavaratilan avainlukko ei toimi. Täysin jumissa. En ole koskaan käyttänyt sitä kun keskuslukitus on toiminut. Tahdon kuitenkin saada sen toimimaan kun auto on muuten niin hyvässä kunnossa.
Olen nyt ruikkinut WD-40 ja öljyä sinne, mutta ei auta.
Tässä kuva lukosta. Näyttää että se on väärässä asennossa tai liian syvällä. Avaimen kahva ottaa peltiin kiinni eikä se mahtuisi kääntymään vaikka lukko toimisi. Miltä sen pitäisi näyttää?



image hosting service

P.S. Aion pestä auton tänään.
6
Sisäanturi kannattaa imuroida eikä puhaltaa äläkä missään nimessä sorki sitä niistä raoista vaikka kuinka tekis mieli. :D
7
Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet / Vs: Volvo V60 D3 2012 tuuletus hyperventiloi
« Uusin viesti kirjoittanut Ande92 tänään kello 11:54:45 »
Noilla kilometreillä suosittelen uusimaan tuon koko kompuran. Rupeaa kuitenkin pian olemaan myös kompressorin vapaapyörän laakeri tiensä päässä, jos sitä ei aiemmin ole uusittu.

Tuo humppaus voi myös johtua tuosta rikkinäisestä kompressorista, kun yrittää jäähdyttää tavoitelämpötilaan mahdollisimman nopeasti ja puhallusnopeus pienenee, kun tullaan lähemmäksi tavoitelämpötilaa. Tuo kompressori kun ei tuota kylmää tasaisesti, niin tuon säätökin on varmaa siitä johtuen melko kantikasta.

Kompressorin vaihto näihin on melko simppeli tehdä itse, jos vain yhtään pysyy työkalut kädessä.
8
Offtopic / Vs: Polkupyörä Topicci
« Uusin viesti kirjoittanut danbomp tänään kello 11:50:02 »
Hehee, tuohon verrattuna toi mun maantiekiituri Nishiki on norsu vaikkei sekään hirveitä paina. Jännä juttu toi satula, vanhassa Grisley jyrässä on paljon suikelompi satula kuin tossa Nissessä. Siltikin se Grisleyn satula on "mukavampi", kai tossa Nissen satulassa on sitten joku muoto päin pärsettä mun ahterin mielestä. Toki ajoasentokin on vähän erilainen vaikken ajakkaan kovin syvässä kumarassa.

Tässä aika hyvä linkki satulan valintaan : https://www.youtube.com/watch?v=fm8n9dJG-Ko

Ahterihan on jokaisella omanlaisensa ja siksi onneksi satuloita on moneen lähtöön. Nyt tein tänään kolmannen lenkin tolla "uudella" pyörällä ja kyllä se ehkä alkaa tottua siihen pikku hiljaa, en vielä lähde kaupaan.
9
Robert dyi teki aika hyvän videon 90-volvon ilmastointiosien vaihdosta, jotain tiukkoja liitoksia siellä oli. Aika samanlaisia nää p2-volvot kai on
10
Yleinen keskustelu / Foorumin sähköpostit osoitteesta vrcfry@penguincave.org
« Uusin viesti kirjoittanut TOK tänään kello 11:47:49 »
Foorumin lähettämät sähköpostit tulevat toistaiseksi vrcfry@penguincave.org.


Asiasta laajemmin ja keskustelu foorumin tiedotusosion ketjuun:

Foorumin sähköpostit osoitteesta vrcfry@penguincave.org
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Autoracing  KL-varaosat