Futurez  Kulkukoira

Tiilikeula 740 pitkäisku B230 8v 503whp // Kuulumisia!

  • 809 Vastauksia
  • 387136 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Tehdääs nyt topicia tästäkin. Tosiaan ostin tossa alkukesästä yhden 740:sen B230FT koneella ja ostanut tilipäivinä osia sen mitä pystynyt. Tarkotuksena oli nyt syksyllä sitä ruveta rakentamaan, mutta löyty toinen tiilikeulan kori, minne oli kaaret tehty valmiiksi + penkit ja vyöt jne. B230FT koneella tämäkin. Eli tähän uuteen hankintaan siirty visiot, mitkä piti toteuttaa vanhaan koriin turvakaaria ja penkkejä lukuunottamatta..

Tää vehje on saanu kyllä leipää, happea, löylyä ja mitä näitä onkaan. Jääradalla luisuteltu ja jokkisradalla painettu menemään. Mitäpä sen on väliä, kun moottori tulee rakentumaan uusiksi, ellei sitten jostain löydy halpaa ja kestävää alakertaa ;) Kori oli kuitenkin suora ja lommoton, joka oli yks peruste auton ostolle.

Eli tällästä pitäs kyhäillä. Mitään ei oo kiveen hakattu ja jotkut asiat saattavat projektin aikana muuttua..

Anyway porukkaa varmaan joku speksailu kiinnostaa, niin tarjotaas nyt jotain paskaa tarjottimella niinsanotusti.

Kori siis vm 86 tiilikeula B230FT koneella ja rikkinäisellä M47 laatikolla. Suunnitelmaa olis tällästä ja tehotavote alkuun n.500hp:

KONEESEEN:

-B230 Öljyruiskullinen lohko CHECK
-Wisecon männät CHECK
-H-Profiilit CHECK
-Jos jostain sattuis edullisesti pentan kampura löytymään, niin sellanen CHECK
-Garrett GT37 ahdin 57/62 siivillä CHECK
-Peltisatsi CHECK
-Ulkonen hukkaportti CHECK
-Alakerrassa Victor Reinz tiivisteet ja yläkerrassa Elring CHECK
-531 hattu säädettävällä nokkapyörällä. CHECK 
-Vapaammin virtaava imusarja ja 1000cc suuttimet CHECK
-2x 0.44 Bosch kopiopumppua, suodattimet, AN8 liittimiä, Y-blockia yms roinaa. CHECK
-Teräspunospäällystetyt bensalinjat CHECK
-Jaz 45l turvatankki vaahdoilla CHECK
-Moottorinohjauksena MS2 V3.0 CHECK

Voimansiirto

-BMW 328/M3:sta 5lovinen ZF laatikko vinokoneen kykäkopalla CHECK
-1031 akseli 3.54 välityksellä ja räikkälukolla CHECK
-PO-Metallin vauhtipyörä CHECK
-AP-Racing Ford Mustang asetelma CHECK
-6 lapanen sintterilevy CHECK

Kori/Alusta

-Turvakaaret mallia pinkiksi maalatut CHECK
-Sparco Sprint jakkarat CHECK
-Sabelt vyöt CHECK
-Sparcon mokkaratti CHECK
-Kiiltävän musta maalipinta CHECK
-Lintulauta (en tarkota mitään alumiinisiipeä :D) Ei sopinut auton ulkonäköön --> myyty
-Vanteiksi levipellit / siistit aluavanteet CHECK
-Kirkkaat etuvilkut --> Muutettu tummiksi CHECK
-Uudemman mallin takavalot CHECK siltä osin, että hyllyssä on.
-Bilstein alustasarja CHECK
-PU Puslat
-Siisti, mutta simppeli sisusta. CHECK
-Tuplavakaaja
-3.5" putkisto CHECK
-Säädettävä panhard
-Jarrulinjat uusiksi KAIKKI ! CHECK
-Jarruiksi black diamondin levyt ja yellow stuff palat. CHECK


Tässä rupeaa jo silmät olemaan ristissä viikonlopun jäljiltä ja varmasti jäi jotain kertomatta. Toivon saavani ehdotuksia yms ideoita, koska en ole aijemin tehnyt mitään näin isoa projektia. Lukenut olen kyllä noita eri topiceja ja kaveripiirissä Volvo/rakenteluihmisiä, niin apuja tulee myös sieltä! :)

Kerrotaan nyt, että näyttelyissä olen jo ravannut mopoaikoina, joten koitan tehdä tästäkin jotain suht näppärää.. Ja autohan tulee rakentumaan sillä kaavalla, että tarkotuksena on ottaa rakentamisen jälkeen ilo irti kaikella tapaa radalla ja tien päällä! :)
 
Parit kuvat ja lisää otan huomenna:


















-Miika
 
« Viimeksi muokattu: 26.03.2019, 21:42:17 kirjoittanut migl »
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Jonte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Tiilikeula 740 B230FT rakentelua ja kikkailua
« Vastaus #1 : 02.09.2013, 14:21:06 »
Hyvä aloitus postaus ja tsemppiä projektiin. 8)

Mitäs meinasit sille toiselle 740 volvolle tehä ?

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Tiilikeula 740 B230FT rakentelua ja kikkailua
« Vastaus #2 : 02.09.2013, 16:46:55 »
Kiitoksia. ! :) Se on myynnissä ja huomenna sitä joku tuleekin kattomaan. Meinasin kartanovolvon hommata käyttikseksi.

Josko sitä lähtis GTS Tolppia siis irrottelee tosta käyttiksesta ja pistäis projektin alle paikoilleen ;)
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Tiilikeula 740 B230FT rakentelua ja kikkailua
« Vastaus #3 : 02.09.2013, 23:19:45 »
Tosiaan etutolppien vaihtoa tässä suorittelen kotipihassa, eikä mene niinkuin strömsössä. Napsahti laadukas kiinalaisvalmisteinen alapallohaarukka poikki.. Raidetangon päätä irrottaessa. Huomenna kikka kolmosia käyttöön, josko se sieltä luonnistuis.. Kuvia löytyy jokunen puhelimesta, mutta kellon lyödessä näin paljon, koitan keretä huomenna ! :)
« Viimeksi muokattu: 02.09.2013, 23:21:49 kirjoittanut migl »
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 638
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Tiilikeula 740 B230FT rakentelua ja kikkailua
« Vastaus #4 : 03.09.2013, 09:36:27 »
Vasaralla napaosan kylkeen paukauttamalla irtoaa varmasti :)
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Tiilikeula 740 B230FT rakentelua ja kikkailua
« Vastaus #5 : 07.09.2013, 20:23:00 »
Päivitellääs vähäsen. Lisäsin alotusviestiin kuvia autosta. Tosiaan tässä osahankintoja teen ja tekeminen vähästä. Luovutin iskarinvaihtohommat ja jätin GTS alustan edelliseen käyttikseen, nostin nettiautossa hintaa alustan takia ja nyt ajelen 850 T5:lla  ::)

Haarukka ja jonkinsortin ulosvetäjä antautu tossa raidetangon pään kanssa ja sitten palo hermot ja luovutin.. :D


No sitten hankin itselleni (toivottavasti) hyvän lohkon tuolta racing osien puolelta. Tälläsillä spekseillä:

B230 Öljuruiskullinen lohko sillä ihanalla Volvo Pentan kampiakselilla, eli pitkäisku: CHECK, Wiseco takomännät, H-profiili veivit. 500Km ajettu ed. omistajan mukaan ja jokunen dynoveto. Aijon ainakin KK-laakerit ja mahdollisesti runkolaakerit vaihtaa kun se vielä on helppoa ja öljypohjan (nykynen saanut osumaa).

KUVAT LOHKOSTA:








Hmm.. Ei kai mulla muuta tällä kertaa.. Jostain syystä Aijaa.com kuvapalvelu ei suostu antamaan suoralinkkiä kuvaan, että pystyis ne tolla img hässäkällä lisäämään suoraan näkyville, mutta korjaan tilanteen heti kun se toimii taas. Maanantaina vähän uusia osia katsomaan ja ruokalistalla näyttäs olevan seuraavat kaks viikkoa (tilipäivään asti) kynsien pureskelua ja auto kulkee suunnilleen pyhällä hengellä.. :) On mulla onneks "pahan päivän" säästöt, niin pirkkaruokaa nassuun ! ;) 

-Miika
« Viimeksi muokattu: 12.09.2013, 22:44:32 kirjoittanut migl »
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Tiilikeula 740 B230FT rakentelua ja kikkailua
« Vastaus #6 : 10.09.2013, 08:56:32 »
Dodiih. Tuli eilen tehtyä visiitti Tuusulan touhupajalla ja mukaan tarttu 531 duunattu kansi, muokattu imusarja, asiallinen pakosarja, 1000cc suuttimet, 50mm muokattu ulkonen hukkis ja mukaan tarttu myös paljon tietoa. :) tattista o-pp, boost ja kumppanit! Kirjottelen illalla tarkempia speksejä ja lisään kuvia.

 -Miika
« Viimeksi muokattu: 10.09.2013, 08:59:44 kirjoittanut migl »
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Tiilikeula 740 B230FT rakentelua ja kikkailua
« Vastaus #7 : 10.09.2013, 12:03:42 »
Tää onkin haettu ihan tosta mun vierestä 10km päästä :) Hienon pelin siitä saa. Vissiin ihan tieliikennekäyttöön tulossa?

Edit. Se lukikin tuolla, my bad!  :P
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
No hitto kun ois ollu tiedossa, ni ois voinu poiketa siinäki kattelemaan ysisatkua, jos kotosalla rakennat tai muuten vaan jauhamaan paskaa. Kuitenkin matkaa oli sen 500km suunnilleen per suunta ;D

Sitten lupasin speksailla kannesta, eli tässä tietoja:

531 perusportattu kansi 46/37mm rosteriventtiileillä. R-seetit. Noin millin laskettu. Nokka FS280 (280 ast. (245@1mm), 11,5 nosto, 110 nokkakulma). Nokassa 2mm pienempi perusympyrä, mutta venat on pitkää mallia, joten lash-capejä ei käytetä. VW yksinkertaiset "pugpack" jouset (vähän alle 60kg seetillä ja auki yli 100kg, en muista tarkkaan). KL-racing teräsretainerit. Omavalmiste säädettävä nokkapyörä, kanttihammas. <--- o-pp:ltä ostettu ja hänen ilmotukesta kopsattu. :)

Samalla tarttu matkaan pakosarja + muokattu 50mm hukkis, muokattu imusarja (olisko ollu k-jetronic?) isommalla kaasuläpällä, 1000cc suuttimet ja sen sellasta.

Siinä oli niin paljon informaatiota yhelle illalle, niin en ny kaikkea tarkalleen muista, mutta tulen olemaan o-pp:n kanssa yhteydessä jatkossakin, joten sitten rakenteluvaiheessa speksailen tarkemmin noita ja kysyttäessä myös voin tarkentaa ja kertoa yksityiskohtasemmin.

Loppuun kuva... Tulee taas linkkinä, kun tuo kuvanlataus sivusto ei mun kanssa yhteispeliin suostu.. Ennen oon saanu kuvat suoraan näkyviin, mutta nyt ei toimi kun linkkinä.. Täytyy vaihtaa sivustoa. Tässä kumminkin huono kuva setistä, mutta näkeepähän jotain.

http://aijaa.com/TQPezu

Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
No hitto kun ois ollu tiedossa, ni ois voinu poiketa siinäki kattelemaan ysisatkua, jos kotosalla rakennat tai muuten vaan jauhamaan paskaa. Kuitenkin matkaa oli sen 500km suunnilleen per suunta ;D
No eipä arvannu :/ joo ja siellähän minä. Pitää pistää rojekti seurantaan ;)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
No tattista vaan :) Onhan sitä sunkin topicia seurailtu. Hyvin paljon yhteistä, kun ei itelläkään kaikki mene niinkun strömsössä..

Tänään olin yhteydessä yhteen katsastuskonttorin sihteeriin yhteyksissä, jolta kyselin kylkiputkesta, mutta ei se ainakaan saa matkustamon puolella käydä kertaakaan.. Täytyy varmaan leiman ajaksi tehä putki menemään jostain muualta.. :D Tänään haen kaverilta moottoripukin ja kotitallissa rupeen kasailemaan palapeliä nimeltä moottori. Suht helppohan se on, mutta kk laakerit vaihdan alakerrasta ja runkolaakerit ja stefat. Sitten laskeskelemaan ja mallailemaan soveltuuko kansi ja männät yhteen.. Toivon mukaan kyllä.. Eihän sitä voi tietää etukäteen. 
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Täälläpäin putki on pienin murhe  leimatessa. :D Tarpeeksi iso konjamiinipullohan usein unohtuu vänkärin penkille  ;D
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Voi kun noita ns. kunnon konttoreita olis täälläkin päin.
« Viimeksi muokattu: 12.09.2013, 22:19:19 kirjoittanut migl »
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Nyt on uus kuvanlataus sivusto käytössä. Kuvat näkyvissä!

Tässä kuva kannesta, imu- ja pakosarjasta. Vaihdelootasta myös.



Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Voi kun noita ns. kunnon konttoreita olis täälläkin päin.
Aika vähissä on täälläkin eli aika 50/50 mahdollisuuksilla voi mennä läpi. Joka kerta konjamiinit on kuitenkin kelvanneet :D

Millaisia tehoja tähän kaavailtu?
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo