KL-varaosat  Race.fi

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15782 Vastauksia
  • 3283941 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija

Paikalla puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2003
  • Näpräilijä
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8327 : 24.07.2015, 14:50:21 »
Eikös edellisen katsastuksen päästölaput kelpaa jos siitä on alle 3kk aikaa? Ja mitattu katsastuksen yhteydessä.
No kun halvalla sai.

Poissa Masa71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8328 : 24.07.2015, 16:08:14 »
Eikös edellisen katsastuksen päästölaput kelpaa jos siitä on alle 3kk aikaa? Ja mitattu katsastuksen yhteydessä.
Kelpaa.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8329 : 24.07.2015, 17:07:17 »
B280, onko vesipumpussa vai kannessa oleva lämpöanturi moottorinohjaukselle? Ja minkälaisia lukemia ehjä anturi antaa?

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8330 : 24.07.2015, 18:36:19 »
B280, onko vesipumpussa vai kannessa oleva lämpöanturi moottorinohjaukselle? Ja minkälaisia lukemia ehjä anturi antaa?
Mitenkäs kun 6. sylinteriltä ottaa suuttimen piuhan irti ja käynti ei muutu niin onko vika suuttimessa vaiko kertooko se vaan että ko.sylinteri on pimeänä vaikkapa syttypuolen vian takia?
Suuttimesta mitattu vastus, 16,8ohm näytti kuten myös vitosen suutin. Ja H4-poltinkin syttyi kun laitto piuhoihin kiinni. Uuden suuttimen vastusarvo näyttäs olevan 15,9-16ohm.

Syttytulpat vaihdettu eikä vaikuttanut mitään. HC arvo oli n.290-330 ja CO Melkein 7. Tosin pakoputki ei ole tiivis joten vaikuttaa tuohon CO:hon.
« Viimeksi muokattu: 24.07.2015, 18:39:14 kirjoittanut Sawo »

Poissa Bansku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8331 : 25.07.2015, 12:02:57 »
Missäs kaikissa takavetomalleissa on nestekytkin? Pitäs tohon 740:iin kehitellä jostain poljin ja pääsylinteri, ilmeisesti 940/960:in romut käy suoraan, mutta entäs 850:in? Onko kuinka suuria eroja?

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8332 : 25.07.2015, 12:09:48 »
Missäs kaikissa takavetomalleissa on nestekytkin? Pitäs tohon 740:iin kehitellä jostain poljin ja pääsylinteri, ilmeisesti 940/960:in romut käy suoraan, mutta entäs 850:in? Onko kuinka suuria eroja?

740 facelift malleista löytyy nestekytkintä.
Onko säiliössä lähtöä letkulle?

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8333 : 25.07.2015, 18:31:13 »
Mitäs tommonen 940 automaatti imee jarrunestettä? Riittääkö puoli litraa?

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8334 : 25.07.2015, 18:37:10 »
Otin suoraan litran, tais olla 7,90€ :D Puolikas tuli tuhlattua takapään huuhteluun, toinen menee etupään kautta kierrätykseen . DOT5.1 laitoin rehvakkaasti

Hintaa korjattu
« Viimeksi muokattu: 25.07.2015, 18:40:24 kirjoittanut Orlov »

Niko_S

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8335 : 25.07.2015, 19:28:51 »
0,4 litraa on jarrujärjestelmän tilavuus, mutta itsekin varaisin melkein sen litran, jotta riittää, jos täytyy ilmata jarruja.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8336 : 25.07.2015, 19:45:57 »
Millä irrotan 1031 pinionista laakerin? :uglystupid2:

Paikalla HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1618
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8337 : 25.07.2015, 20:07:45 »
Huuhtelu ei ole välttämätön kunhan ei ole mitenkään yhteensopimattomat nesteet kyseessä, mutta ei huonoakaan tee, saa aina vähän sakkaa pois koneesta.

Ajattelin viikonloppuna pumpunvaihdon yhteydessä kokeilla joskus foorumilta luettua kikkaa, tiskiainetabletti termarin paikalle ja kone lämpimäks. Jos sais vähä kennoja puhdistumaan.
Tämänpäiväisen perusteella sanoisin että kannattaa, tuli jo pelkällä vedellä melkoinen määrä paskaa koneesta, vaikkei viime vaihdosta ja huuhtelusta ole kovin montaa vuotta.

Myös konetiskiaine huolellisine huuhteluineen todettu varsin päteväksi puhdistuskonstiksi. Samalla havaittu, ettei vinokoneesta ilman termaria saa lämpöjä nousemaan reippaammallakaan pommituksella kesähelteellä. :)
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Niko_S

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8338 : 25.07.2015, 21:57:23 »
Kyllä itseltäkin saa äänen tuo jäähdytysjärjestelmän huuhtelu.
Ei koskaan tee pahaa, etenkin jos jäähdytinnesteitä ei ole hetkeen vaihdettu.

Omaan farkkuun kun vaihtelin maaliskuussa vesipumpun stefoja, niin huuhtelin samalla vaivalla jäähdytysjärjestelmän.
Lämppärin kennon olin jo aiemmin huuhdellut, mutta samassa yhteydessä sitten uudemman kerran.

Jäähdyttimeen suihkuttelin liotinpesuainetta, ja laskin vettä läpi 4 - 5 litraa, niin p*skaa tuli ulos aika huolella (astiassa on siis se huuhteluvesi):


Paisuntasäiliö ja sen letkut tuli myös lirutettua liotinaineen kanssa läpi samalla, kun paisarikin oli kerännyt aika paljon moskaa,
vaikka olin pessyt sen puhtaaksi viimeksi heinäkuussa 2013, kun tein moottoriin tiivisteremonttia.


Meikäläisellä oli ongelmaa tuossa tammi - helmikuussa 2015, kun tuli kovat pakkaset tänne, niin jäähdytysjärjestelmä jäätyi / meni tukkoon jostain kohtaan, ja auto sai olla tyhjäkäynnillä pariin kertaan tyhjäkäynnillä 20 - 30 minuuttia, ennen kuin alkoi puhaltamaan lämmintä kabiiniin.

Nyt tuleva talvi ja pakkaset eivät toivottavasti tuo samaa ongelmaa enää, koska koko järjestelmä on huuhdeltu, ja vuodot tukittu.
 





Poissa Bansku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8339 : 25.07.2015, 23:31:55 »

740 facelift malleista löytyy nestekytkintä.
Onko säiliössä lähtöä letkulle?
joo mäin oletinkin että niissä on. Mutta eikös 940/960 poljinhässäkkä ja pääsylkkä mene ihan bolt on tollaseen 740:iin. Ja säiliössä on valmius tosiaan nestekytkimelle ja tulipellissä paikka myös. Käypästä sylkkää ja pedaalia lähinnä hakusessa vai joutuuko soveltamaan muista. Noita 850 volleja on tässä lähellä joka kuusen alla niin kuinka suoraan sellasen kamat kävisi?

 

RallyBaron  Samppasport