Samppasport  Futurez

Tiilikeula 740 pitkäisku B230 8v 503whp // Kuulumisia!

  • 809 Vastauksia
  • 387982 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #315 : 07.03.2015, 08:08:33 »
Tuossa on perusmoottori h-profiileja lukuunottamatta vakio T6, kone tuotti 200hv vapaastihengittävänä kun laski ahtopaineen mukaan,  ei se putkisto ole ahistanut.

Enemmänkin ihmettelen miten se tuotti noinkin paljon 98e bensalla ja tosiaan nokilla jotka nostaa huimat 7.9mm

Yleensä putkistojen koot ammutaan täysin yli.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #316 : 07.03.2015, 13:01:45 »
Veikkaan, että ei se paine siellä putkessa kovinkaan oleellisesti nouse 3"putkellakaan. Downpipe toki voi olla niin isoa, kun fiksusti sinne saa... Laita sinne 3"putki ja mittaa tarkalla painemittarilla paljon on putkistossa painetta ;D

edit:
Tämmöinen tiedusteltu kaverilta.
Rallicross  Evo 6.
45 mm kuristajal n 550 hp ja n. 800 nm ja 3"putkisto alusta loppuun 3"katilla...
« Viimeksi muokattu: 07.03.2015, 16:45:06 kirjoittanut miikel »

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #317 : 07.03.2015, 17:15:09 »
Niin, hyvää faktaahan tuo. Entä kuinka virtaukseen vaikuttaa 8v kansi verrattuna moniventtiilikansi? Käsittääkseni kun kasitappinen vaatii esim isomman pakopesän. Mulla ei siis taustalla mitään laskelmia, mut oon kuullu ku isot pojat puhuu :D
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #318 : 07.03.2015, 19:17:46 »
Niin, hyvää faktaahan tuo. Entä kuinka virtaukseen vaikuttaa 8v kansi verrattuna moniventtiilikansi? Käsittääkseni kun kasitappinen vaatii esim isomman pakopesän. Mulla ei siis taustalla mitään laskelmia, mut oon kuullu ku isot pojat puhuu :D

Mitään absoluuttista faktaa en edes väittänyt esittäväni :idiot2: Tuo oli yksi esimerkki mikä on toteutettu ja jarrutettu... Edelleen samaa mieltä, että kova sälli mittaisi sen paineen, vielä kovempi sälli penkittäisi tämän putkisto eron :D

Poissa ipijee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #319 : 07.03.2015, 19:26:06 »
Niin, hyvää faktaahan tuo. Entä kuinka virtaukseen vaikuttaa 8v kansi verrattuna moniventtiilikansi? Käsittääkseni kun kasitappinen vaatii esim isomman pakopesän. Mulla ei siis taustalla mitään laskelmia, mut oon kuullu ku isot pojat puhuu :D


Pakopesän kokoon vaikuttaa aikas monikin muu asia moottorissa (kannen virtaus, nokat, ennakot ym ym ym,), mutta putken halkaisija määräytyy aikasta hyvin teho / moottorin tilavuus mukaan..
Ahdetussahan saisi periatteessa olla niin iso kuin mahdollista ilman että putki on "liian iso", koska periaatteessa ei tartte vastapainetta.
Eri asia sitten on alkaako se 3" oikeesti ahistamaan vaikkapa 400 hp tehoilla, epäilen että ei. DP ehkä siinä ja siinä mutta tuskin vielä sekään.
DP 3,5":ksi ja loppuputki 3" kunnon vaimentajilla ni veikkaan ettei vielä 500 hp tehoillakaan voida puhua että putkisto juurikaan "ahdistaa"..

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #320 : 07.03.2015, 23:49:45 »
Help ! Vissii nyt täytyy ostaa uus nokkapyörä ja jakohihna (mistä nopeesti?) Alahihnapyörä on niinkun "isoilla hampailla" mulla löytyy samalla hampailla oleva myös öljypumpulle, mutta ! Nokkapyörä on ns. Perushampainen niinkuin hihnakin. Öljypumpulle siis löytyy tuo ns vakiohammastuksella oleva lätty.. Se on nyt kiinni.. Näyttää ilkeelle tuo väljä tila alahihnapyörässä.. Pahimmillaan syö hihnaa v##usti ja jako pomppaa ja kone on valmis keinäselle (romuttamo) eli eli... vissiii hihna ja nokkapyörä vaihtoon vai uskaltaako tolla tosiaan ajaa noin (onko muut ajanu..?) Maalaisjärkijuttuja saattaa olla mut kysyvä ei tieltä eksy..
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #321 : 08.03.2015, 00:13:45 »
Siis nyt on vanhaa ja uutta hihnapyörää sekaisin?
No kun halvalla sai.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #322 : 08.03.2015, 00:48:20 »
Paahan samaa sarjaa molemmat.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #323 : 08.03.2015, 01:09:13 »
Kanttihampaisella koneella ajettu pyöreähampaisella hihnalla yksi vaihtoväli. En silti lähtis tälläsessä laitteessa lottoamaan.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #324 : 08.03.2015, 10:02:37 »
Joo nyt pitäs vaan löytää hihna & säädettävä hihnapyörä nokkaan tota ilmeisesti uutta mallia. Eli ei kanttimallista :D mistä ? 940sen ku myin ni hinta ei sinänsä ongelma, muttei nyt iha mitää ylihintasta :D ja toimitusaika saa olla hyvin nopea... :D

Kuis nopsaan kl racing esim toimittaa ?
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #325 : 08.03.2015, 10:08:11 »
Joo nyt pitäs vaan löytää hihna & säädettävä hihnapyörä nokkaan tota ilmeisesti uutta mallia. Eli ei kanttimallista :D mistä ? 940sen ku myin ni hinta ei sinänsä ongelma, muttei nyt iha mitää ylihintasta :D ja toimitusaika saa olla hyvin nopea... :D

Kuis nopsaan kl racing esim toimittaa ?

Someron miehellä saattais löytyy hyllystä nokkapyöriä. Olikohan proffa -nic.

E: proffa100
« Viimeksi muokattu: 08.03.2015, 10:12:08 kirjoittanut j_tapio »

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #326 : 08.03.2015, 18:36:32 »
niisen hihna tosiaan muuttuu jossain vm.92 tienoilla pyöree hampaiseks.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #327 : 16.03.2015, 00:00:36 »
KL-Racingille lähti tilaus. 16 tappisen leveet rattaat ja säädettävä nokkapyörä uiskentelee kohti Suomea. Samassa toki noille romuille hihna..

Täytyy US-Partsilta hakee Griffinin alusyyläri. Toi on iha räjähtäny toi vanha.. Hirveen näköne...

On tullu painettuu prokkista päivittäin eteenpäin.. Maalaus viikon pääst sunnuntaina. Race.fi:ltä odottelen edelleen EBC:n keltasia paloja ja taakse Black Diamondin jarrulevyjä.. Tää viikko on hiomispainotteinen, mutta tekniikkaakin tullu niputettua ja ovet nostettu paikoilleen. Sisustakin alkaa olla jiirissä.. Laitetaan muutamat kuvat tästä jakoon.









No jos nyt sit vähän keventäis tunnelmaa ja paljastais tommosen seuraavan kohteen 740:sen jälkeen.. :D Eli tällänen tuli hommattua (projektipäiväkirjaa myöhemmin) ettei vaan tekeminen lopu jos toi seiska vaikka valmistuiski..

MK1 V70R todennäkösesti jakolaatikko paskana. Kardaanin on börje laittanu kiertoon ennenku auto tullu Suomeen. Ei tullu katottua onko jakolaatikkokaan paikallaan.. Anyway mitä todennäkösimmin kulmavaihteen holkki sanonu moro --> ainakin kardaani otettu pois jne..

ABS vikaa ym. Mutta toi äRrä oottelee sitten niitä aikoja, kun 740:sen kanssa pöly laskeutuu ja se rokkaa. Yks asia kerrallaan ;)

PS: Ärrästä tulee vanteet lainaks tohon seiskaan messutouhujen ajaks.







Juuhh... On verot maksettu, mutta rekisteröintikatsastus jääny tekemättä ja keskeytetty.. Eihän se nyt ilman kardaania läpi mee  :2funny:

Jos jollain ärrään kardaania myydä sopuhintaan niin infotkaa..

Mutta palataan asiaan tuon seiskan merkeissä taas kun joutaa. Aika vähän kerkee nyt koneen ääressä istuskelemaan. Kuten arvata saattaa niin kiire senkun kasvaa  :2funny: :2funny:
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2468
  • Kantti on kaunista.
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #328 : 18.03.2015, 16:36:48 »
Pakko kysyä, vaikkei niinkään seiskaan liity, mut mitkä nuo vanteet on ärrässä? ???

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #329 : 18.03.2015, 20:15:30 »
Pakko kysyä, vaikkei niinkään seiskaan liity, mut mitkä nuo vanteet on ärrässä? ???

En tähän hätään muista eikä oo ärrrä lähistöllä. Joku saattaa kuvastakin tunnistaa. Azevit on aika lähellä ainakin totuutta
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

 

Samppasport  Futurez