Elekma  Autoracing

Tiilikeula 740 pitkäisku B230 8v 503whp // Kuulumisia!

  • 809 Vastauksia
  • 387985 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #465 : 25.06.2015, 11:53:44 »
Itelle tulee ainakin mieleen että tuleeko sieltä tankilta keulaan polttoainetta ylipäätään ollenkaan? Näyttää sitte mittari mitä hyvänsä, mutta silmällähän näkee hyvin alkaako avonaisesta letkunpäästä suihkuamaan ainetta kun pumppu/pumput pyörii.

Monesti vaan tullu vastaan niitä, että alkaa etsimään vikaa pikkusen liian monimutkaisesta päästä, ja vika onkin sitten ollu joku ihan simppeli tyyliin "bensa loppu" tai "akku tyhjä" :)
E: vai oonko mä nyt taas taistellu turhaan. Bilteman BP säädin kierrätti kokoajan ainetta ympäri. HUOM AUTO ON SAMMUKSISSA VAAN BENSAPUNPUT PÄÄLLÄ.


Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #466 : 25.06.2015, 13:56:29 »
Okei eli hmm.. Bilteman bp säätimellä se kierrätti tavaraa ympäri linjoja ennen kun aeromotiven ostin. Nyt tolla aeromotivella ei mitään. Huomenna tulee kaveri ni saadaa kahestaa katottua. Mulla oli tänään tuo palikka levällään eikä tosiaan mitään erikoista..

Perkele.. Viikonlopun cruisingit lähestyy..

Lukihan se tuolla kun oikein tavas...  ::) Olin vaan jotenkin siinä uskossa että se Biltsun paineensäädin ei tässä polttoainesetupissa ole ollut, vaan jossain aiemmassa/muussa.
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #467 : 05.07.2015, 21:42:21 »
Tää menee oudommaks kokoajan.. :D Nyt on ne relekytkennät tehty ja kyllä nyt pumput surraa paremmin. Niinki hyvin, että paine nous 7 bariin ja pamautti bensapainemittarin letkun irti ja takakontti sai bensakäsittelyn. Aeromotive levälleen jälleen ja ei siellä taaskaan mitään ihmeellistä ollu.

Tuli kans testattua, että soppaa tulee säätimelle asti. Laitettiin kaverin kansletku  tyhjään läpinäkyvään vesikannuun ja sen autoasentajan silmämääräsellä kokemuksen ei niin syvällä rintaäänellä se sano, että pitäs tulla ihan tarpeeks.. Nyt mä sit mietin et voiko paluulinja olla tukossa vai mikä v*ttu tota riivaa.. Tässä ois pikkuhiljaa pakko saada tää ongelma ratkottuu, koska tartteis pikkuhiljaa alkaa saada autosta sauhuja pihalle. Muutenkin turhauttaa..

Anyway jotain positiivista on siinä, että öljylinjat on nyt hyvät ! Vihdoinkin.. Eli se tulikin loppujenlopuks sieltä lauharin ryöstölaipan lähtöjen välistä. Syy oli se, että tuo todella moneen kertaan tehty rakennelma tuli niin pitkäksi, että pakosarjan kuumuus olis muutellu sitä öljyä siinä ja mittarit olis näyttäny ei luotettavaa dataa.

Eli sen y-haaran sain kiinni ja siitä lähtee puolmetriä teräspunosletkua, jonka päässä on se palikka, missä on kiinni öljyn lämpö- ja paineanturit. Tolla letkulla saan ne siirtymään kivaan paikkaan, pois pakosarjasta päin.

Öhh.. Ei kai muuta tällä kertaa. Nojoo ledivalot on pistetty kattoon tuomaan tunnelmaa. Jotain pikku hifi hifi kakkaa tässä on myös väännetty.. Ens viikolla tiedossa varmaan pitkää iltaa.. Viikonloppuna ois menoa ja se ois ikävä perua tollasten tyhmien juttujen takia. Noh. Tää on motorsporttia ja tekevälle sattuu. Jokseenki tuo bensahomma ihmetyttää ja aiheuttaa syvää masennusta..

Yks mikä tietty vois olla jos paluulinja ois menny tukkoon, mutta miten..? AN8 linjaa pitkin melkeen oravakin voi virtaa takasin tankkiin.
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa vmattine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #468 : 05.07.2015, 21:50:00 »
eikö sen nyt saisi testattu paineilmalla paluulinjan ettei ole tukossa ? veikkaan että joku pieni vika sieltä jostain kuitenkin paljastuu :D
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #469 : 05.07.2015, 21:52:28 »
Eli sen y-haaran sain kiinni ja siitä lähtee puolmetriä teräspunosletkua, jonka päässä on se palikka, missä on kiinni öljyn lämpö- ja paineanturit. Tolla letkulla saan ne siirtymään kivaan paikkaan, pois pakosarjasta päin.
Ei taida öljynlämpö näyttää oikein jos anturi on letkun pääs?
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #470 : 05.07.2015, 23:16:08 »
Paluulinjaan on muistettu tehä nipalle kierteet mutta reikä unohtunu porata  ???

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa vee40td

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1297
  • V40
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #471 : 06.07.2015, 15:25:12 »
Ei taida öljynlämpö näyttää oikein jos anturi on letkun pääs?
Ei varmana näytä oikein. Paiti jos se öljy kiertää siellä niin sitten ehkä sinnepäin.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #472 : 06.07.2015, 17:32:05 »
Ei varmana näytä oikein. Paiti jos se öljy kiertää siellä niin sitten ehkä sinnepäin.

Täytyy siihe tehä kierto :)

E: nyt tilanne ois se, että bensalinjat pelittää.. Kuvaa pakko saada esille.. Oli jotenki päätyny tukkoon tuo bensalinja.

Veikkaan että an8 liittimiä asentaessa sulanu kuumailmapuhaltimesta. No nyt on pätkä poissa ja its wörkking ! 4.2 baria pumppujen kohilla ja joku 3.7 aeromotivella. Hyvä vai alemmas ? Paljos ois optimi pumpuilla ja aeromotivella?
« Viimeksi muokattu: 06.07.2015, 19:47:40 kirjoittanut migl »
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #473 : 06.07.2015, 21:33:01 »
3bar on hyvä perus paine.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa 144

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #474 : 06.07.2015, 22:03:01 »
Täytyy siihe tehä kierto :)

E: nyt tilanne ois se, että bensalinjat pelittää.. Kuvaa pakko saada esille.. Oli jotenki päätyny tukkoon tuo bensalinja.

Veikkaan että an8 liittimiä asentaessa sulanu kuumailmapuhaltimesta. No nyt on pätkä poissa ja its wörkking ! 4.2 baria pumppujen kohilla ja joku 3.7 aeromotivella. Hyvä vai alemmas ? Paljos ois optimi pumpuilla ja aeromotivella?

Nyt on kyllä pakko kysyä että mihin ihmeeseen olet kuumailmapuhallinta AN liittimien asennukseen tarvinnut??

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #475 : 07.07.2015, 08:19:11 »
Nyt on kyllä pakko kysyä että mihin ihmeeseen olet kuumailmapuhallinta AN liittimien asennukseen tarvinnut??

Lämmitin sitä elämääkin kovempaa letkua, niin menee ne liittimet kivemmin kiinni kun nehän kieritetään siihen letkun päähän. Letkussa ollu varmaan jotain bensajämää, syttyny tuleen tms ja sulattanu letkun kasaan, koska kaikki liitinasennukset tein samalla tekniikalla ja tosta yhestä vaan tuli tollanen :D
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa 144

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #476 : 07.07.2015, 14:38:20 »
Lämmitin sitä elämääkin kovempaa letkua, niin menee ne liittimet kivemmin kiinni kun nehän kieritetään siihen letkun päähän. Letkussa ollu varmaan jotain bensajämää, syttyny tuleen tms ja sulattanu letkun kasaan, koska kaikki liitinasennukset tein samalla tekniikalla ja tosta yhestä vaan tuli tollanen :D
Oletko varma ettei muissakin letkuissa ole kuristusta? Minusta toi 0,5bar häviö AN 8 linjassa kuulostaa aika huimalta.. Ja ei, letkua ei lämmitetä kun liitin kiettetään kiinni! Ensin letkun pää katkaistaan suoraksi, holkki kierretään paikoilleen ja sit dippaa letkun pään moottoriöljyyn. Sitten kara letkuun ja kierretään kerralla, pysäyttämättä oikeaan syvyyteen. Hyvällä letkulla asennustyökalu helpottaa aika paljon, muttei tietty toimi kun suoran liittimen kanssa. Syy miksei kesken asennuksen saa keskeyttää on se että öljy karkaa välistä ja kumi tarraa karaan kiinni ja kun jatkaa ni letkun sisäosa pyörähtää ja rikkoo letkun.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #477 : 09.07.2015, 21:37:44 »
Oorrait hyvä tietää jatkoa ajatellen (seuraavat linjat teen muusta kun kiinalaisesta tavarasta.. :D)

E:Putki tehty ja kannakointi jne. Enään tuo sisällä olevan osuuden kannakointi (LVI panta) ja sitte konehuoneessa hifistelyä. Huomenna toivottavasti saapuu pelastuspartio paikalle ja sais vähän käytettyä tätä vekotinta ja ehkä ensimetrit.. No.. Se on pitkä matka, mutta sais edes megalle säätöjä. Toivottavasti kaikki menis kerrankin nappiin.. Tää viikko täällä hallilla on vaan ollu liian hyvä ollakseen totta *koputtaa puuta* vaikka ukkona sataa ni paistaa se päivä risukasaankin. Nyt vikat motivaatiotunnit ja autoa kasaan :)

Anteeks tää suppea kuvien lisääminen.. Niitä on puhelimessa mut täältä hallilta meen suoraan nukkumaan ja sit töihin ja hallille ym.. Ja viikonloput on täynnä ohjelmaa.

« Viimeksi muokattu: 09.07.2015, 21:52:48 kirjoittanut migl »
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Näinhän se on, että joskus asiat menee lopulta jiiriin, kun tarpeeksi menee v#tuilleen. Tästä riemukkaasta tapahtumasta saan tuhannesti kiittää kahta päivänpelastajaa o-pp:tä ja boostia. Nämä kaksi seppää saapu tallille eilen illalla (tulin suoraan 1000km roadtripiltä) ja siinä sitten homma lähti rullaamaan. Ei pahempia takapakkeja koko iltana/yönä (isoin takapakki tais olla se, että jeesuksenaikanen ajotuslamppu ei tullu hukkakipinapuolan kanssa toimeen ja siltäkin osin säädöt kattomatta) suurimmat ongelmat toivottavasti selätetty, mutta niinkun arvata saattaa, niin se käy. Kone käy terveesti ja säädötkin semmoset, että ihan nätisti tuo hörisee.

Kunhan tuning.fi kuvaukset on ns. paketissa ja hengähdystauko tulee, niin pamautan kuvia ja videoo tulemaan ! :)

Vielä kerran tuhannet kiitokset o-pp ja boost ! Megasquirtin maailma on mulle vielä liian iso, etten kylmiltään uskalla lähteä tollaseen veistokseen mitään työntämään, mutta halu oppia on iso, joten ajan kanssa itekkin joskus tuosta toivottavasti otan selvää ja itsenäisesti hifistely onnistuu. Vierestä katsoneena "pojilla" on homma kyllä hyvin lapasessa ja matkaa tuollaseen tieto/taitoon on pitkä ja kivinen, muttei mahdotonta ;)

Riemukas tunnelma töissä kun silmäluomet painaa 3h yöunien jälkeen. :D tätähän se motorsportti on.

Paljon on hommaa eessä siihen haluttuun täydellisyyteen, mutta tässä tarvii päästä ajamisestakin nauttimaan välillä ja siitä, ettei tarvi heti töistä syöksyy hallille ja hallilta muutaman tunnin unien kautta töihin..

Palataanhan astialle taas. Ja kiitos tähän väliin myös teille seuraajille ja auttajille. Teistä kaikista ollu iso apu ja ilo, kun te ainakin yritätte olla kiinnostuneita tästä meikäläisen askartelusta ! :)
« Viimeksi muokattu: 13.07.2015, 09:02:46 kirjoittanut migl »
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa 7kanelkeet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • www.vrcf.fi
Kohta ei puutu ku se +500whp penkkilappu!  ;) Toivotaan että kaikki menee nappiin ja vehkeet kestää!
Jos pää ei tiedä mitä perse tekee, silloin on pyykkiä
Volvo 940 Turbo
Volvo 765 Turbo *USA*
Dodge Ram 2500 5.9 Cummins 4x4

 

Samppasport  Futurez