Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Tiilikeula 740 pitkäisku B230 8v 503whp // Kuulumisia!

  • 809 Vastauksia
  • 388003 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
no onko tällä tarkotus joskus ajaakin vai onko tämä vaa kuvausta varten  ::)
Veikkaisin, että haluaa tehdä valmiiksi ensin.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa levis69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Kyllä siinä jokin letku kestää. Samaa mitä käytetään jarrusatuloihin menevissä letkuissa.

Jarrunestettä ei kestä kuin teflon jälkiasennuksissa kannattaa uskoo ihan kerrasta... kaikista muista tulee läpi.......Ihme litkua...  >:(

Letkut turpoo kuin sulhaspojan mulkku.. :D
« Viimeksi muokattu: 13.08.2015, 00:00:58 kirjoittanut levis69 »

Poissa levis69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
no onko tällä tarkotus joskus ajaakin vai onko tämä vaa kuvausta varten  ::)
Kaikki ajallaan...Ei pidä hötkyillä.... ;)

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
no onko tällä tarkotus joskus ajaakin vai onko tämä vaa kuvausta varten  ::)

Ajamalla se on tohon hallin yhteydessä olevalle tehtaan lastauslaiturillekkin menny ;) Tarkotus on nyt aikalailla idioottivarmasti saada tää toiminaan kerralla ja kunnolla. Se kun tirvaset vanhaan paskaan 744:seen 15-20 tonnia suomalaista valuuttaa kiinni, niin haluaisit ehkä säkin olla varma, että kaikki toimii varmasti ennenkun kylille lähetään polkemaan autoa kuin maksullista naista.

Ensimmäinen iso projekti tää auto mulle ja sen suhteen oon tosi varovainen. En oo missään hyvätulosessa duunissa, niin ei huvita rikkoa mitään. Sitten asiaan..

Nyt ne löi pätkän jotain vesi/paineilmaletkua kumiliikkeessä lapaseen. Kokeillaan sillä.. Sanoivat sen kestävän kaikenlaista. Joku nimi sillä letkulla oli.. se on nyt paikoillaan.

Sitten ööhh.. Jarruja pitää ilmata edestä. Nyt vetää takaa lukkoon kun jarruttaa.

Sähköjä pläräsin tänään läpi ja jännää kun virta-avaimesta kääntää niin pyyhkijät menee keskinopeudelle päälle. Ei täysille eikä tihkulle vaan se keski.. Sitte viiksestä kun veivaa niin se nopein asento menee päälle kyllä.

Sit valoihin sain sähköö. Jotain kosketus/maadotushäikkää.. vasen etuvalo toimii normaalisti oikee himmeesti. Pitkät muistaaksee molemmis vai oisko seki vaa ollu vasurissa..

Joku ottaa maihin ja polttaa sulaketta 21. Jos jollain B200F niin viittis kertoo siit tuhkakupin pohjast mikä se on? Mulla se on jossain ko sitä ei tuu. Jossen väärin muista niin vilkut tais olla ainakin sen takana..

Sit öö.. Lämppäri ei toimi. Ei puhalla mitään. Tosin konehuoneen läpiviennin piuhoista mitään en oo kytkeny enkä kovaa letkua (mitä ne ees on)

Laturin herätettä en löydä mistään. Käänsin virrat päälle siihen vikaan asentoon ja en löytäny mistään niistä liittimistä mitkä menis koneen johtosarjaan niin +12v. Startin herätettä en ettiny. Täl hetkel auto käynnistyy hyppylangalla.

Ja tänään kävin pikkupalikoita hakemassa ym tilpehööriä ja virittelin map-anturille uutta letkua. Boxi pöydällä, letku kiinni ja quick epoxyt jäi yöks kuivuu. Nipparilla vielä vedonpoistaja siihen ni luulis pysyvän.. Olikohan muuta.. eikai. Tässä kaikki tällä kertaa ja menee tää yks ja ainoo kesälomaviikko näinkin. Penkkiaikaa täs myös työnalla. SS-Motorsille menossa jossei hirveetä jonoa oo.. Toivottavasti ei.

Palaillaan !
« Viimeksi muokattu: 13.08.2015, 01:49:40 kirjoittanut migl »
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1397
  • www.vrcf.fi
Jarrunestettä ei kestä kuin teflon jälkiasennuksissa kannattaa uskoo ihan kerrasta... kaikista muista tulee läpi.......Ihme litkua...  >:(

Letkut turpoo kuin sulhaspojan mulkku.. :D
Sori lievä OT...

Gatesin letku kestää ainakin kun ei ole painepuolella. Mulla on lumikoneessa puoli metriä paikallisen putkan myymää bensaletkua säiliöstä pääsylkälle ja kestää kolme kertaa pidempään kuin tuon tsekkoslovakian maatalouskoneistuksen saavutuksen jarrusylinterit... Eli jostain 2000-luvun alusta asti ollut.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Nyt tässä käyttiksen leimaamista ym juomiskarkeloita ollu, niin tekeminen ollu vähempää. Kuitenkin se startin heräte sieltä sitte löyty.

Sulake 21 ottaa maihin. Siinä onkin työmaata selvittää mistä. Map-anturin letkua uusin tossa ja nyt ei ainakaan ihan normaalisti pienellä koittamisella auto lähtenykkään käyntiin. Pitää kattoa, oonko tyriny asennuksissa jotain.. On se hassua veivata avaimesta käyntiin kun ennen kikkaillu hyppylangalla..

Kunhan läppärin saan takaisin, niin pääsee tutkailee, miksei käynnisty. Ja aivan joo. 1.9 on sitten se päivä kun pitäs koittaa dynorullilta jotain saada irti tai sitten rikkinäinen auto talliin.  :-X

Hyvää yötä

















E: Vesiputkesta tulossa kiinteä versio kunhan kaveri sen rst:stä kerkeää hitsaa :) Ja tallipölyt taas kuvissa. Hyi..
« Viimeksi muokattu: 18.08.2015, 23:51:05 kirjoittanut migl »
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa 144

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Onhan ruiskun virta kytketty niin että saa virtaa avaimen ollessa starttiasennossakin?

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Onhan ruiskun virta kytketty niin että saa virtaa avaimen ollessa starttiasennossakin?

Joo Megasquirtin boxi, bensapumput, lisämittarit ja flekti on kytketty erillisillä on/off kytkimillä ja ei mene jännitteettömiksi startatessa. Tai ei ainakaan bensapumput lopeta surraamista.
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Paa etunapoihin rasvakupit, kestää laakerit pitempään  ;)

Sääkö ihan vaan lätkit releet summassa paikoilleen vai käsitinkö väärin? Google kuva haulla menee n. 1sek." volvo 740 relays" ja selviää järjestys  :2funny:

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Paa etunapoihin rasvakupit, kestää laakerit pitempään  ;)


Ja lukkosokat etunapojen muttereihin.. Saattaahan ne olla paikallaankin, mutten kuvasta erota.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vesiputkesta kiinteä? Jätä sitten riittävästi kumiletkua liitoksiin ettei ala paikat hajoilemaan.
On sitä laitettu P>
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Paa etunapoihin rasvakupit, kestää laakerit pitempään  ;)

Sääkö ihan vaan lätkit releet summassa paikoilleen vai käsitinkö väärin? Google kuva haulla menee n. 1sek." volvo 740 relays" ja selviää järjestys  :2funny:

Ekaks lätkin joo summa mutikassa paikoillee mut on ne jo oikein. Sulake 21sen kanssa oaini menossa.

Ja joo. Toisen puolen rasvakuppi paikassa nimeltä jemma :D

Mitä mieltä turbomyssyistä? Ihan näppärähän se on ku  lämpöä eristää mut onha se ny perkele ku se lämpö siellä muhii. Kiva semmone ois laittaa mut jos joku pakopesä halkee ni..

Vesiputkeen tulee kyllä kumiletkua riittävästi :)
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Mitä mieltä turbomyssyistä? Ihan näppärähän se on ku  lämpöä eristää mut onha se ny perkele ku se lämpö siellä muhii. Kiva semmone ois laittaa mut jos joku pakopesä halkee ni..

Jos siinä lähellä on jotain mikä lämmöstä ei tykkää niin sitten miksei, ihan huvin ja viihteen takia en laittaisi jos ei sillä mitään käytännön tarkoitusta ole.

Hieman täytyy kyllä ihmetellä rakentelutyyliä kun rahaa on kuitenkin upotettu tekniikkaan ja muuallekin autoon aikalailla ja sitten sähköhommat on tuohon tyyliin että heitellään releitä sinne tänne summassa ja ihmetellään kun ei toimi? Jos moottorinohjauksen sähköt on tehty samalla mentaliteetilla niin ei muuta kuin onnea matkaan... :idiot2:

Ei sitten mitään herneitä nekkuun, mutta itse olisin varmaan pyrkinyt tekemään sähköt ihan avaimesta toimivaksi eikä niin että nappeja pitää käännellä kuin lentokoneessa ennen kuin pääsee liikenteeseen. ;)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
samaa oon kattonu, tekniikka maksanu mansikoita vaan tuo viimeistely... kannattas panostaa iha perusasioihin enemmänki ettei tuu niitä kalliita pamauksia ihan tyhjän takia. taas tuntuu että rakennetaan sitä suurta ja mahtavaa lahojen perustusten päälle.
LH&ostrich

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Hieman täytyy kyllä ihmetellä rakentelutyyliä kun rahaa on kuitenkin upotettu tekniikkaan ja muuallekin autoon aikalailla ja sitten sähköhommat on tuohon tyyliin että heitellään releitä sinne tänne summassa ja ihmetellään kun ei toimi? Jos moottorinohjauksen sähköt on tehty samalla mentaliteetilla niin ei muuta kuin onnea matkaan... :idiot2:

Ei sitten mitään herneitä nekkuun, mutta itse olisin varmaan pyrkinyt tekemään sähköt ihan avaimesta toimivaksi eikä niin että nappeja pitää käännellä kuin lentokoneessa ennen kuin pääsee liikenteeseen. ;)

Tästä tulikin Mieleentm, täytyy ottaa omasta 242:sta motivaatiokuva releistä ja johdotuksista. :juhau: Ja ei, en ole itse niitä tehnyt vaan ne ovat isän kädenjälkiä. Flektille ja ahtopaineen magneettiventtiilille on kytkimet, muuten kaikki toimii virta-avaimesta (flekti toimii myös anturin ohjaamana).
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

 

Autoracing  KL-varaosat