Elekma  Autoracing

Tiilikeula 740 pitkäisku B230 8v 503whp // Kuulumisia!

  • 809 Vastauksia
  • 388003 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Ihan tarkotuksella halusin tota race henkeä autoon tekemällä nuo bensapumput, megan boxin jne katkasijoiden taakse. Tosta konehuoneen kuvasta voi kattoa miten päin persettä noi on tehty. Ihan valmis johtosarja megalle tuli protopartsilta ja sitä joutunu tietysti muokkaamaan johtojen pituuksien ym takia. Kytkentäkaaviokin tuli protopartsilta. Kaikille löytyy sulakkeet. Mun mielestä päävirtakatkasija on parempi kun virtalukko, koska siitä menee kaikki pimeeks. Sillon ekan kerran kun releitä laitoin niin nakkasin ne summa mutikassa mutten sillon niille virtaa syöttäny.

Älkää siihen takertuko. Se on kunnossa jo. Sulake 21 on se ainut kun ottaa maihin jossain. Se on sähköjen puolesta probleema. Ja tuo auto on muutenkin silleen tehty, että ois helppo huoltaa. Downpipe on huono ja menee uusiksi. Vaikka on kääreessä niin en tykkää, että on tulpanjohtojen lähellä.

Turbomyssyä miettiny siks kun on kyllä kaikkea siinä lähellä. Se just mietityttää, että miten se ahtimeen vaikuttaa kun kaikki lämpö muhii siellä.
« Viimeksi muokattu: 20.08.2015, 10:54:16 kirjoittanut migl »
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Laita osittainen lämpösuojapelti. Ei sitä koko turboa tarvitse peittää esim tulpanjohtojen suojauksen takia :).
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
En kyllä näe ongelmaa myssyn suhteen isojen ahtimien kanssa. Ei ne ihan helposti sula tai halkea tai sitten on vika jossain muualla. Kaikki lämpö mitä säteilee, niin ois hyvä rajata minimiin. Ei silti mikään pakollinen tuo myssy.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa filth

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Laita osittainen lämpösuojapelti. Ei sitä koko turboa tarvitse peittää esim tulpanjohtojen suojauksen takia :).
+1 kiiltävä suojapelti antaa enemmän detaljia konehuoneeseen kun myssy  ;)

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Mulla tuli tossa ahtimen mukana semmonen pelti. Aika karseen näkönen mun silmään semmonen mut myssy on jo tilattu :) sen saa kuitenkin helposti pois jos on jotain näytöshommia.

Hmhh. Lähti se näköjään käyntiinki kun kokeilin. Noh eikai. Jarrujen ilmaukseen ja sulake 21 selvittelyyn -->
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Myssy mielestäni paremmannäköinen kuin ruosteinen pakopesä.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Jarruista. Luulin et etusissa on ilmaa, muttei oo. Eli se lyö takajarrut lukkoo ku voimakkaast jarruttaa ja etusia ei.

Miten tää nyt näin :D pitäskö vaihtaa paikkoja linjoille konehuoneen puolella.
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
googlaa techline turbo blue :)

Poissa Eezka-H

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • Nou Volvo
Isot pojat on kertonu, että tuommonen puruletku turbon ilmanotossa ahistaa, vieläpä ihan huomattavasti. Itellä ei oo kokemusta asiasta. Ei varmastikkaan kyllä ole paras mahdollinen virtauksiltaan tuommonen "jurmu" letku. Aika monissa autoissa noita kyllä näkee. Helppohan tuommosella on tuo toteuttaa ja varsinkin, jos on ahdas paikka. Tuohon olisi helppo tehdä jollain sileä seinämäisellä putkella tuo ilmanotto, kun tilaa on noin paljon.

Pirteen värinen häkki konttorissa  O0

The moose

  • Vieras
Mulla tuli tossa ahtimen mukana semmonen pelti. Aika karseen näkönen mun silmään semmonen mut myssy on jo tilattu :) sen saa kuitenkin helposti pois jos on jotain näytöshommia.

Hmhh. Lähti se näköjään käyntiinki kun kokeilin. Noh eikai. Jarrujen ilmaukseen ja sulake 21 selvittelyyn -->

Hatusta heittäisin että sulake 21 olis toinen takavalo ja / tai osa kojetauluvaloista. Ittellä teki rikkinäinen polttimo ( lasikanta ) päänvaivaa kun sulake meni aina välillä ja saatto taas hetken olla.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Isot pojat on kertonu, että tuommonen puruletku turbon ilmanotossa ahistaa, vieläpä ihan huomattavasti. Itellä ei oo kokemusta asiasta. Ei varmastikkaan kyllä ole paras mahdollinen virtauksiltaan tuommonen "jurmu" letku. Aika monissa autoissa noita kyllä näkee. Helppohan tuommosella on tuo toteuttaa ja varsinkin, jos on ahdas paikka. Tuohon olisi helppo tehdä jollain sileä seinämäisellä putkella tuo ilmanotto, kun tilaa on noin paljon.

Pirteen värinen häkki konttorissa  O0

Kiitos häkin kehuista ! :) Pitää seurata tuon purunpoistoputken elämää. :P

googlaa techline turbo blue :)

Mitäs tuosta ?


Ja palatakseni sulake 21seen. Siellä oli ison vianetsinnän jälkeen löyty tämä.





Mikä tuo liitos oikeen on ? Tuo punanen meni maihin...? Kuskin jalkotilaan..? Sen kun otti pois maista, rupes sulake 21 lakkaamaan piippaamasta yleismittarilla maata vasten. Samanlailla teki takalasissa oleva lisäjarruvalo.. Sen liittimen kun otti irti niin lakkas kans sulake 21 piippaamasta maata vasten.

Ja tuo on vasen vilkku.
« Viimeksi muokattu: 24.08.2015, 21:49:29 kirjoittanut migl »
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2468
  • Kantti on kaunista.
Siellä on ilmeisesti ollut itseoppinut sähkömies töissä. :2funny:

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
googlaa techline turbo blue :)
Niin sitä vaan että vaihtoehto jos ei se myssy ole mieleen niin tuolla maalaa Downpipen, pakosarjan ja pakopesä niin ainakin näyttää hyvälle :) pitäisi eristää lämpöä
« Viimeksi muokattu: 24.08.2015, 22:16:17 kirjoittanut lakeshead »

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Hei ! Kertokaa öljyistä. Eli mitä te suosittelette penkitykseen. Yheltä taholta sain suositukseksi Valvoline VR-1 olikoha 20w50
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Itsellä 20w50 valvoline vr-1. Hyvin pysyy koneessa, eikä tarvi olla kokoajan vaihtamassa.

 

RallyBaron  Samppasport