Ateho  Elekma

Tiilikeula 740 pitkäisku B230 8v 503whp // Kuulumisia!

  • 809 Vastauksia
  • 387982 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 366
  • Jee jee
Miten meni noin niinkuin omasta mielestä toi penkitys?
Kysymyksen asettelusta voisi tulkita penkitykseen menneen vituiksi? 500 Wheel Horse Poweria taisi muuttua 500 Wish Horse Poweriksi?
!

Paikalla Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13506
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Kysymyksen asettelusta voisi tulkita penkitykseen menneen vituiksi? 500 Wheel Horse Poweria taisi muuttua 500 Wish Horse Poweriksi?
ei kun päivä jo pitkällä eikä tiedetä mitään niin iski uteliaisuus että kuinka meni penkitysksen kanssa.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Anteeks, että oon ollu hissukseen eilisellä, mutta klo 02 tulin taas kotiin hallilta. Eilen se kyseinen dynoheppu soitteli ja pahotteli, että sillä on sopivasti tälle päivälle jotain kiireellistä menoa. En sitten enempää kyselly, vaan sovittiin uutta ajankohtaa. Sattuuhan sitä.. Mut täähän on tätä mulle ihan tyypillistä tuuria.. ='DD Nyt ei kyllä ollu musta tai autosta kiinni. Me oltiin valmiit ;) Eilen taas tuli sit laitettua kumminkin auto nippuun, mutta onpahan nyt aikaa hifistellä ja käyttää monta kertaa kunnolla kuumaks jne jne jne. 100 kertaa käydä kaikki pultit ja mutterit läpi jne.

PS: Tää paikka, missä käyn, niin tekee näitä iltahommina, tai ainakin omat penkitysajat on ilta-aikoja, niin maanantaina sitten iltasella popcornit kaupasta mukaan ja teen jonkun liveseurannan. (no eikaisentään.. päivittelen tänne mahdollisuuksien mukaan)

Uus ajankohta 7.9 maanantai-ilta. Viikonloppuakin ehdotti, mutta sillon on muuta menoa :/ Ei tää nyt niin paha juttu ole, kun ei viikonlopuks ollu seiskalle mitään ajoja. Toki ois se kiva ollu tänään päästä tuskista ja nähä, mitä käy..

Ööh.. Sitten tekniikkaan. Isot pojat on kertonu, että 500whp on ihan mahdollista tuolla setillä. Eikka, keneltä toi modattu ahdin on peräsin, on 8v vinokoneesta kiskassu 2 bar ahdoilla karvan yli 500whp. Pitkäiskunen 2.5l alakerta tuolla on. Puristukset 8.9 jne.

Josko tänään ottais vähän kuvia jne. Käyttiksen ruuvaamista tänään.

Pahoittelut pettymyksestä (ei ollu mun syy :hello: ), mutta maanantaina uus yritys..
« Viimeksi muokattu: 01.09.2015, 15:48:45 kirjoittanut migl »
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Turhaan siis Tauskina tärisin tuskissani.

Ensi maanantaita jännittäen. Noh eipähä käy minunkaa elämä tylsäksi.  :D
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Huomenna klo 17.30 -->  :-\ jänskättää
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Huomenna klo 17.30 -->  :-\ jänskättää
hyvinse menee  :nuhtelu
kiitoos ja anteeks.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Huh. Nyt saatii talli-ilta päätökseen joka alko suoraan viikonloppureissun paluusta :D 17.30 aina tähän 2 asti + siivous vielä. Tuhannet kiitokset täälläkin O-PP:lle. Taas olis pallo ollu hukassa ilman tätä seppää. Tosiaan lamputettiin uudesta ykk-piikistä tarkka sytkäennakko. Edellinen oli n. 5asteen tarkkuudella. Sitten hallin pihassa saatiin muutamat vedot (pieni alue) ja vedenkierto-ongelmat alko.. Aikaa siihen meni pähkäilyyn ja paljon. Tää järjestelmä kun on ilman paisuntasäiliöö. Tosi paljon saatiin perstuntuma säätöjä just vetojen aikana tehtyä ja kaikki on huomiselta pois. :) vedenkierto-ongelmat ratkes termarin poistolla ja lämppäriä kun ei ole vielä kytketty, niin se saatto olla yks aiheuttaja. Lämppärin letkut tulipellin kohilta irti ja putki väliin. Vikat vedot suju hyvin ja vedet piti sisällä.. Viimesen vedon sai 1sellä kaasu pohjassa vedettyä kun vähän vauhtia haki yleisen tien puolelta ;) Tietysti megaruutan lämpötila-anturin (vedenlämpö) kalibrointi epätarkka. Pitää protopartsilta kysyä arvot huomiselle.. huh.. Myöhäseks menee, mutta menköön. Jännittää sairaasti huominen.. Latausjännite ym sähköprobleemat vielä harmittaa, mutta ei ne tota penkkivetoa häiritse. Noh.. Huomenna ollaan viisaampia.

Laitetaan kisa pystyyn ja voittajalle mainetta ja kunniaa. Pistäkää veikkauksia lopputuloksesta. Jotain paperille printattua tulosta tai joku, mikä hajoaa... :D
« Viimeksi muokattu: 07.09.2015, 02:16:41 kirjoittanut migl »
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 366
  • Jee jee
Siis millaisia noi vedenkiertohäiriöt oikein oli ja miten ne ilmeni? Lähtökohtaisesti en jättäisi termaria pois koneesta.
Sulla ei ole paisaria, mutta syylärissä on korkki joka aukeaa tietyssä paineessa ts. päästää nestettä pois? Mä ratkaisin ton "ongelman" tommosella ylivuotopömpelillä. Ylimääränen neste menee sinne ja sit se menee takasin syyläriin.

!

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Jotkut autot on jo vakiojäähdytyksellään todella hankalia ilmattavia, saati sitten sellanen jossa mikään osa ei ole alkuperäistä nähnykään :)
Joskus kun joku vesiletku, letkulähtö tms. on sopivassa asennossa niin ilmaa ei saa kunnolla pois millään. Sitten kiehuu, kuplii ja sylkee nesteet tantereelle.
Termostaatti vaan harvemmin on syyllinen nesteiden sisällä pysymättömyyteen...
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Anturien kalibrointi kannattaa mittailla ihan itse. Ei joltain muulta kopsatuilla arvoilla, tämä siksi että antureissa on heittoja. Kannattaa 3piste mittaus suorittaa anturille niiltä lämpötiloilta missä moottorin lämmöt tulevat suunnilleen olemaan. Eli vaikka -20astetta 0astetta 100astetta...

Poissa Yesse

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 518
  • T4 Racing
    • Kuvia
Mä laitan arpani tälle: +360 heppaa saadaan rullattua ja sit pamahtaa jotain, mitä ei ole varaosana mukana
Tämän perustan siihen, että mun volvo on paskana, ni ei sunkaa toimi  :P

Jos tulee +-10hp @500whp ja kaikki pysyy nipussa, ni tarjoon ensimmäiset 4kpl "sponssikuva" tulosteita.
S40 T4 BTCC. 310hv/425nm @1.6bar [Holset HE221w] 

 (PS. Multa ei kannata kysyä apua ku ledivaloihin, en oo tekniikkavelho)

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
385hp mun arvaus.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Paikalla Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13506
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
160 ja leimalle ilman ongelmaa.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
442hp/ 1,8bar.
2,4 bar = rikkinäinen kansi.
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vajaa 2bar ahtoja ja tehoa pyärillä 411hp
Veikkaan ettei mitään hajoa, ainoastaan erinäisiä rakennuksen alkuvaiheen ongelmia.

 

Kulkukoira  Proturbo