Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Tiilikeula 740 pitkäisku B230 8v 503whp // Kuulumisia!

  • 809 Vastauksia
  • 387997 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Rajapaineventtiili ja paineenalennin on kaksi eri asiaa. Itselläni ainakin kalvon yläpuolelle tulee paine paineenalentimen kautta ja alapuolelle suoraan...
Tällä tyylillä toimii suhteellisen hyvin, parahan olisi laittaa sähköinen ohjaus. Saisi painettua sitä venttiiliä koko paineellaa kiinnipäin, kunnes sitten se halutaan avata.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Kiitos vastauksista ja joo sampo mä tuun kipasee ! Voi heittää.vesilintua tol nykysel paineensäätimel. :D

Nokkaa en lähtis vaihtamaan.   Kokeilitteko nokkaa säätää kumpaankin suuntaan?

Mulla oli GT-6 nokka joka oli alipaine alueella aivan persiistä.

Saattaa olla että hx-40 superikin jää pieneksi,  tietenkin jos sen tekisi 68 pakosiivellä.  Mutta alkaa turbolle tulla hintaa.

Suosittelen tuota 52 pro:ta 16 pakopesällä niin heräisi mukavasti ja kuminpolttoon saisi aika rajun vääntö pompsun.
Sitten heitätte huitsin hel..ttiin tuon nykyisen ahtopaine ohjauksen ja laitatte portin yläpuoliseen ohjaukseen rajapaineventtiilin hydrauliikka liikkeestä  (0-4bar säätöalueella). 


 

Joo solas koitti nokasta säätää, mutta ei vaikutusta. Pitää koittaa metsästää tuommonen hx52 pro. Kokeilemalla se selviää miten pelittää. :)
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa mise

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Rajapaineventtiilillä säädetään venttiilin etupuolella olevaa painetta eli venttiili pyrkii säädetyn jälkeen vuotamaan ylimääräiset pois etupuoleltaan, kun taas paineensäädin (tai alennin) pyrkii pitämään venttiilin jälkeisen paineen halutussa.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Eli puhumme oikeaoppisella nimellä `paineensäädin`.   Se on vaan hauska kun sen sanoo hytikka liikkeessä ne on aivan pihalla että no minkäslainen.

Itse kun käyn samassa liikkeessä niin ne tietää suoraan mitä tilataan vaikka sanoisi mitä:)   Joskus olen sanonut kompressoriin 0-4bar paineensäädin :idiot2:   Aina on tullu sama tuote.


Säätikö se kumpaankin suuntaan vai pelkästään toiseen?
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa o-pp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Lainaus käyttäjältä: boost

Säätikö se kumpaankin suuntaan vai pelkästään toiseen?

Sääsi vain yhden nokkapyörän säätöviivan verran (pari astetta) myöhäisemmäksi ja sitten takaisin. Ei kokeillut aikaistaa. Niinku boost puhuttiin, olisi ollut hyvä kokeilla reilusti molempiin suuntiin, mutta aika alkoi loppumaan.

Olin siis taustahengailijana dynossa.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Tänään kaikki meni hyvin noin 70km ajan? Tai siis noh. Eilen kaverin kans saatiin sähköt tähän toimii jotenkuten ja suunnitelma siirtokilvet viikonlopuks tuli laitettua käytäntöön. No sit oltiin pääkaupunkiseudun hulinoihin menossa ja ilmeisesti takaiskarin alempi mutteri anto periks ja pongahti motarilla kaverin tuulilasiin.. Nyloc mutteri ja käyty moneen kertaan läpi.. Noh motonetistä uutta.. Sit koko matkan 3500rpm jälkeen pätkimistä jne.. Spekuloitiin muutaman herran kans sit kohteessa et tulpat.. Siirryttii syrjäsemmäl kiinni oleval huoltsikal vaihtaa tulppia ja vaihdettiin ne.. Kerran auto käyntiin ja vaikutti ihan ok.. Sammutus, kamat kasaan ja liikkeellelähtö... Auto saha sahaa ja sahaa.. Sit jossai vaihees meni jumii.. Nyt ei pyöri konekkaan. Luulin että starttimoottori otti itteensä siitä vauhtiksen starttikehän puuttuvasta hampaasta.. No starttiki täs parkkiksel irrotettii mut edellee kone jumis.. Tai no tulpatki taas kertaallee irti muttei mitää ihmeellist siinkää ilmenny.. Nyt oottelen kaveria ja dollytraileria.. Sit ois se 60km hinattavaa..

Jälleen kerran sattupa sopivasti just omalle kohalle tämmönen v#tun loistava tilanne.. Taas laittaa miettii et onks tää vaan väärä harrastus mulle..?
« Viimeksi muokattu: 19.09.2015, 02:22:56 kirjoittanut migl »
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Tänään kaikki meni hyvin noin 70km ajan? Tai siis noh. Eilen kaverin kans saatiin sähköt tähän toimii jotenkuten ja suunnitelma siirtokilvet viikonlopuks tuli laitettua käytäntöön. No sit oltiin pääkaupunkiseudun hulinoihin menossa ja ilmeisesti takaiskarin alempi mutteri anto periks ja pongahti motarilla kaverin tuulilasiin.. Nyloc mutteri ja käyty moneen kertaan läpi.. Noh motonetistä uutta.. Sit koko matkan 3500rpm jälkeen pätkimistä jne.. Spekuloitiin muutaman herran kans sit kohteessa et tulpat.. Siirryttii syrjäsemmäl kiinni oleval huoltsikal vaihtaa tulppia ja vaihdettiin ne.. Kerran auto käyntiin ja vaikutti ihan ok.. Sammutus, kamat kasaan ja liikkeellelähtö... Auto saha sahaa ja sahaa.. Sit jossai vaihees meni jumii.. Nyt ei pyöri konekkaan. Luulin että starttimoottori otti itteensä siitä vauhtiksen starttikehän puuttuvasta hampaasta.. No starttiki täs parkkiksel irrotettii mut edellee kone jumis.. Tai no tulpatki taas kertaallee irti muttei mitää ihmeellist siinkää ilmenny.. Nyt oottelen kaveria ja dollytraileria.. Sit ois se 60km hinattavaa..

Jälleen kerran sattupa sopivasti just omalle kohalle tämmönen v#tun loistava tilanne.. Taas laittaa miettii et onks tää vaan väärä harrastus mulle..?

Kieltämättä tätä projektia lukiessa olen miettinyt ihan samaa, kuten omallakin kohdalla monesti :D Asiaan, kone sulla kilkatti jo aiemmin ennen kuin oli edes käynnissä? Mikä silloin oli vikana vai oliko syy silloinkin puuttuva hammas? En löytänyt tästä päiväkirjasta vastausta. Kummallista myös se että nylocci irtoaa.. vaatii melkoisen tärinän että lähtee pyörimään itsestään. Kriittisissä paikoissa kannattaa käyttää nord-lockia jos tuntuu ettei mutterit pysy kiinni.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Voihan se olla et kierre menny tai ei sii muuta vaihtoehtoo ole :D. Ja sen kilkatuksen paikansin siihen vauhtiksen puuttuvaan hammaspyörään..
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Ennemmin pro55 ku pro52. Pro52 pakopuoli ei riitä tapittamaan kompurapuolta siksi mun mielestä pro55 parempi vaihtoehto ja ei ole pakopaine ongelmaa.
pro52 71/71mm 16# vs. pro55 71/77mm 22# T4... 71mm kompura riittää moottorista riippuen 850-900hv.
Villi veikkaus vaan että 18--> pesät menee jo vähä yliampuviks näissä.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6347
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Villi veikkaus vaan että 18--> pesät menee jo vähä yliampuviks näissä.

Etuvetomiehen moottori ei ole edes vielä alueella, kun vinokone on jo rajoittimella :2funny:

Mielestäni Migl:n kannattaisi keskittyä olennaiseen, eli saada tämä nykyinen setti toimimaan ja kestämään ja sitten vasta alkaa miettimään keinoja tuon 500whp tavoitteen saavuttamiseksi. Tässä vaiheessa on täysin merkityksetöntä, että onko autossa 400, 500, tai 900 heppaa, kun se ei kuitenkaan toimi :-[

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Joo samoilla linjoilla , suurempi ahdin ei nyt välttämättä ole ajankohtaista ?
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
No niin no. Tarkotus oli nyt tässä tosiaan tää "loppukausi" ajella tuolla setupilla ja talvella sitten vaihdella tuota palikkaa tuonne.. Tilanne on nyt niinkin kaaoottinen, että siellä se alakerta jumissa on. Edelleen painottaen, että eilen meni jumiin starttimoottorilla pyörittäessä.. Ja kyseistä starttimoottorin pyöritystilannetta ennen se auto kävi ihan normaalisti ja jenkaakin siinä annoin, kun testasin, miten uudet tulpat reagoi kierroksilla..

V*ttu.. No tuli haettua yks 740 lisää ja 850 T5R korjattua, josko sen sais vaikka myytyä.. Sen verran tänään kokeilin tästä kyseisestä peltilehmästä, että jakohihna pois paikoiltaan ja nokkaa pyörittelin --> pyörii 360 astetta. Samaten kytkin pohjassa kaveri koitti pyörittää konetta --> jumissa.. Sitten koitettiin eilen 5 vaihde sisässä työntää autoa kolmen miehen voimin, josko se olis saanu koneen pyörähtää --> ei pyörähtäny.

Koitan naapurilta pummia nosturia hetkeks täällä kotipitäjällä lainaan, että sais ton laatikon nypättyä siellä irti. Sitten jos siellä on kaikki ok ja edelleen jumissa, niin auto dollytrailerilla hallille ja konetta irrottelemaan..

Mä ilmottelen taas, kun jotain ilmenee.. Lopuksi kaksi kysymystä... Miksi ja miten...?!?!?!?! Rupee huumorintaju olee loppu... Jos sitä hetkeks menis nukkuu..
« Viimeksi muokattu: 20.09.2015, 06:43:52 kirjoittanut migl »
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Se on sitä motorsporttia! :D
Toivotaan että ei oo pahasti rikki :)

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #598 : 20.09.2015, 11:24:50 »
Kannattais varmaan tutkia ennen käynnistystä , nyt ehkä ehjättävissä , kun on ollut käynnissä ehkä romurautaa  :o
Eiköhän siellä kone ole jumissa , joten varmaan turhaa ruveta laatikkoa irrottamaan ?
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #599 : 20.09.2015, 16:06:13 »
Eiköhän siellä kone ole jumissa , joten varmaan turhaa ruveta laatikkoa irrottamaan ?

Helpompi nyppästä nosturilla toi laatikko ensin irti ja sitten hallilla kone tulee helpommin ylös.. Ja saa koneen mooottoripukkiin kiinni sit samantien.
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

 

Carcom Oy  Ateho