Proturbo  Autodiagnoosi

Tiilikeula 740 pitkäisku B230 8v 503whp // Kuulumisia!

  • 809 Vastauksia
  • 387982 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Eilen se hyrähti käyntiin. Väliaikasesti motonetin tulpanjohdoilla. :D
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Voi veljet... Mä taas pitkästä aikaa otin tän raasun työn alle. Aikomuksena kattoa mitä kasasin väärin kun oli tää pulttiepisoodi..

Noh.. Auto hinaamalla naapurin talliin ja se klassinen laatikko irti.. Oireena oli siis, että kuuluu joku ihmeellinen ääni voimansiirrosta ja vaihteet ei mee päälle.. Noh. Tuosta operaatiosta valmistu tänään 50%.. Sivuääni hävis kun laitoin vähän enempi vaseliinia silmälaakerin kuulille. Mutta taas kun laitoin auton läjään niin sama juttu.. Ei mee pykälät sisään..

Kytkintuntuma on kova ja semmonen kun se oli sillon toimivanakin. Vaihteet menee sisään auton ollessa sammuksissa. Vaihde sisässä kytkin pohjassa startatessa auto liikkuu.. Jotenkin kytkinvialta kuullostaa, mutta mikä perkele voi olla, josko tämä kokonaisuus on ennen toiminu..

Onko kellään ideoita? Nää menee vissiin taas henkimaailman puolelle.
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa visa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
voisko kytkinhaarukan liikkeessä tai työsylinterissä olla jotain häikkää. ootko koittanu ilmata kytkintä?

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Nää menee vissiin taas henkimaailman puolelle.

Ei mene, se sun kytkin ei vaan irrota.

Voisiko olla ilmaa jäänyt johonkin? Toimiko se siis aiemmin samalla setillä?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 7kanelkeet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • www.vrcf.fi
Mulla oli nii kulahtanu kytkimen pääsylinteri että ei saanu sre765 asetelman kans tarpeeksi liikettä. Tilalle isompi AP-Racingin pääsylinteri ja teräspunosletkua työsylkälle asti ku vakio letku eli nii paljo välissä. Sain kytkimen toimimaan kunnon ilmauksen jälkeen vaan nyt se on nii miehekäs (aika raskas polkasta) käyttää, että ei kytkinpolkimet taho kestää  :))
Jos pää ei tiedä mitä perse tekee, silloin on pyykkiä
Volvo 940 Turbo
Volvo 765 Turbo *USA*
Dodge Ram 2500 5.9 Cummins 4x4

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Siis on toiminu ennen tuo koko paketti. Koitin ilmata, ei vaikutusta
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
  • www.vrcf.fi
Kytkintuntuma on kova ja semmonen kun se oli sillon toimivanakin. Vaihteet menee sisään auton ollessa sammuksissa. Vaihde sisässä kytkin pohjassa startatessa auto liikkuu.. Jotenkin kytkinvialta kuullostaa, mutta mikä perkele voi olla, josko tämä kokonaisuus on ennen toiminu..

Onko kellään ideoita? Nää menee vissiin taas henkimaailman puolelle.

Mulla oli 740 turbossa aikanaan samat oireet: asetelma oli sopivasti halki. Silmällä halkeamaa ei nähnyt vasta kuin puristamalla asetelmaa kasaan. Kun asetelmaa painoi kasaan, sen kitkapinnan (siis se kytkinlevyä vasten tuleva pinta) ulkohalkaisija alkoi kasvamaan ja halkeamien kohdalle alkoi muodostua rakoa.
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Mulla on ennenkin kytkimen pääsylkkä temppuillu. Se osa, mihin letku tulee kiinni, niin ei istu sinne runkoon sillain hyvin niin voi ottaa ilmaa välistä, mutta vaikka sen niin tekiskin, niin kytkintuntuma on kova. Taas ollu hiljasta ku talviautoa oon kasannu, mutta pakko ois tällekkin jotain tehä.

Kannattasko kytkinpääsylinteri uusia. Millasen ostan ja mistä? Siitä kai pitäs lähteä liikkeelle, jossei kovin kallis oo. Työsylinteri on motonetistä keväällä uutena ostettu. On tämäkin työmaa prkl. Tosin voiko sitten joku olla ottanu itteensä siitä pudonneesta pultista. Tuskinpa... Perkeleen henkimaailma... =D Rahaa kun olis niin ois kaikki jo uutta.
 
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Mulla on ennenkin kytkimen pääsylkkä temppuillu. Se osa, mihin letku tulee kiinni, niin ei istu sinne runkoon sillain hyvin niin voi ottaa ilmaa välistä, mutta vaikka sen niin tekiskin, niin kytkintuntuma on kova. Taas ollu hiljasta ku talviautoa oon kasannu, mutta pakko ois tällekkin jotain tehä.

Kannattasko kytkinpääsylinteri uusia. Millasen ostan ja mistä? Siitä kai pitäs lähteä liikkeelle, jossei kovin kallis oo. Työsylinteri on motonetistä keväällä uutena ostettu. On tämäkin työmaa prkl. Tosin voiko sitten joku olla ottanu itteensä siitä pudonneesta pultista. Tuskinpa... Perkeleen henkimaailma... =D Rahaa kun olis niin ois kaikki jo uutta.

Ebaysta satasella saa pääsylinterin  :)
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
OBP Sylinteri Rally Racesta.  Tais olla 40-50€    0.75 tuumanen on 19mm
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa rrikke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
mulla oli kerran juuri sama vika ja oli levyssä pieni halkeama kun taisi asentaessa jossain vaiheessa tippua
940 16vt 448hv 611nm 1.1bar
242 T5 500hv 1bar

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
mulla oli kerran juuri sama vika ja oli levyssä pieni halkeama kun taisi asentaessa jossain vaiheessa tippua

Jossei sylinteri auta niin sit menee levy ja asetelma vaihtoon. :( hyvä se on tuo kytkinsylkkäkin uusia ku oon sen kans ennenki tapellu. Tosin kai se toimii kun ilmasin työsylinteriä niin puski nestettä. Tässähän tää selvenee vika kerrallaa.
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Tili tuli ja kohta se menee. Se kytkimen pääsylkkä. Rally Racelle soitin. Minkäsmoisilla spekseillä se pitää olla. Niitä on kuulemma monia.
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
0.75 tuumanen.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa 7kanelkeet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • www.vrcf.fi
Mulla on tuo AP-Racing 0.812 tuumane pääsylinteri ja SRE765 paineasetelma. Vipusuhteita pitäs alkaa sihtaan keväällä paremmalle mallille kytkinhaarukkaan ku on senvera jäykän olone polkasta että ei kytkinpolkimet taho kestää..
Jos pää ei tiedä mitä perse tekee, silloin on pyykkiä
Volvo 940 Turbo
Volvo 765 Turbo *USA*
Dodge Ram 2500 5.9 Cummins 4x4

 

KL-varaosat  Race.fi