Carcom Oy  Ateho

Tiilikeula 740 pitkäisku B230 8v 503whp // Kuulumisia!

  • 809 Vastauksia
  • 387984 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Liian iso pääsylinteri jäykistää kytkinpoljinta entisestään. Moottoripyörien kanssa tullut jos jonkinnäköistä pääsylinteriä testattua ja todettua tuo asia.
SRE 763 asetelman kanssa ainakin riittää vakioromut hienosti joten ihan kauheesti isompaa pääsylinteriä en ainakaan ite laittais kun vakiona, tai sitten pitäis työsylinteriä suurentaa samassa suhteessa :idiot2:

Jos kytkin ei irrota, mutta on joskus toiminut ja vika löytyy pääsylinteristä, vaihtaisin ite ehjän ja samankokoisen sylinterin tilalle, en isompaa.
« Viimeksi muokattu: 03.12.2015, 15:51:57 kirjoittanut Juusoo »
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Sieltä tuli rally racelta obp:n 3/4 tuumanen pääsylkkä. Askartelen ttuossa kiinni kun joutaa. Tuli hommattua yks kansipahvivammanen 960. Tuo 744 pääs eilen hallin lämpöön talvilevolle. Katellaan mitä talvi tullessaan tuo ;)
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Uus vuosi uudet kujeet. Paljon uutta tulossa, mutta katsotaan miten lompakko antaa periks. Päällimmäisenä mielessä, mistä halvat vahvat vetarit. Ei taida muuta jäädä jäljelle kuin karpiola..

Jako muuttuu kiinteästi (ei lättyjä) 5x112 tai 5x120. Sikspä juuri vahvistetut vetarit olis jees, kun pitäs sitte nipulliseen vakiovetareita muuttaa tuo jako, kun niitä napsuu poikki.. Paljon tulee muuttumaan fiksumpaan ja järkevämpään suuntaan tämä tuotos. Toivottavasti pääsis ens vuonna jokusen kilpailunki ajamaan. Saas nähdä, saas nähdä. :)

Yks naapurimaan palsta tarjoaa ihan hyvää settiä. 65 asteen kääntyvyyden mahdollistavat alatukivarret, korvakkeet toiselle takasatulaparille, etupoikkitukea, etutolppiin camber-säätöä ym.. Olo on kuin lapsella karkkikaupassa. :D
« Viimeksi muokattu: 03.01.2016, 16:01:44 kirjoittanut migl »
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
En usko että tarvitset vahvempia vetareita jos pysyt katulaillisessa rengastuksessa.
Suosittelen siis että käytä rahasi siihen että saat auton ajokuntoiseksi ja säätöihin yms.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Selkis ! :) Kemppiperällä noita vakiota saanu rikottua, mutta onhan ne käännöksissä ym kovilla tietysti. Vahvat vetarit nyt on hankintalistan häntäpäässä ! :) Tässä just protopartsilta kaikkea pikkusälää megasquirtin päivitystä ajatellen tilailen ! :)

Paljon on visioita päässä, mutta mitä nykylainsäädäntö sanoo semmosesta artikkelista nimeltä pedal-box..? Semmonen himottas meinaan asentaa. Helpottais yleistä elämistä ton auton kanssa kummasti, kun sais jarrutehostajan ym lingottua mäkeen. Jarrutehohan on tietääkseni semmosen kanssa myös ihan hyvä..?
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa vmattine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Selkis ! :) Kemppiperällä noita vakiota saanu rikottua, mutta onhan ne käännöksissä ym kovilla tietysti. Vahvat vetarit nyt on hankintalistan häntäpäässä ! :) Tässä just protopartsilta kaikkea pikkusälää megasquirtin päivitystä ajatellen tilailen ! :)

Paljon on visioita päässä, mutta mitä nykylainsäädäntö sanoo semmosesta artikkelista nimeltä pedal-box..? Semmonen himottas meinaan asentaa. Helpottais yleistä elämistä ton auton kanssa kummasti, kun sais jarrutehostajan ym lingottua mäkeen. Jarrutehohan on tietääkseni semmosen kanssa myös ihan hyvä..?

Kävin sitä itsekkin kysymässä katsastus asemalla ja siellä sanottiin että jos poljinvoima pysyy hyvänä eli ei tarvi seistä sen päällä niin se käy !
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Kävin sitä itsekkin kysymässä katsastus asemalla ja siellä sanottiin että jos poljinvoima pysyy hyvänä eli ei tarvi seistä sen päällä niin se käy !

Täällä taas katsuri ei ihan varauksetta ihastunut ajatukseen. Tuumasi että ei oikein ole perustetta millä jarrujärjestelmän "huonontamisen" voisi hyväksyä muutoskatsastuksessa. Juuri siksi omaankin projektiin on tehostin jäämässä, ehdottomasti olisin pedalboxilla tehnyt jos siihen olisi luvan saanut.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Trafin sivuilta:

"Automalliin tarkoitettu tehdasvalmisteinen jarruvoiman jakosuhteen säädin (ns.
pedal-box) saadaan hyväksyä muutoskatsastuksessa. "

Eli jos löytää tehdasvalmisteisen Volvoon (tai jos sanoo sen olevan tarkotettu Volvoon)

http://www.trafi.fi/filebank/a/1414581752/5e73033ab42c085c11391f9311595602/15692-Soveltamisohjeita_liikenneministerion_paatokseen_auton_rakenteen_muuttamisesa.pdf
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa pl

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 197
  • www.vrcf.fi
Uus vuosi uudet kujeet. Paljon uutta tulossa, mutta katsotaan miten lompakko antaa periks. Päällimmäisenä mielessä, mistä halvat vahvat vetarit. Ei taida muuta jäädä jäljelle kuin karpiola..

Jako muuttuu kiinteästi (ei lättyjä) 5x112 tai 5x120. Sikspä juuri vahvistetut vetarit olis jees, kun pitäs sitte nipulliseen vakiovetareita muuttaa tuo jako, kun niitä napsuu poikki.. Paljon tulee muuttumaan fiksumpaan ja järkevämpään suuntaan tämä tuotos. Toivottavasti pääsis ens vuonna jokusen kilpailunki ajamaan. Saas nähdä, saas nähdä. :)

Yks naapurimaan palsta tarjoaa ihan hyvää settiä. 65 asteen kääntyvyyden mahdollistavat alatukivarret, korvakkeet toiselle takasatulaparille, etupoikkitukea, etutolppiin camber-säätöä ym.. Olo on kuin lapsella karkkikaupassa. :D


vakiovetarit saa kestämään ihan mukavasti kun käyttää ne sorvissa ja ohentaa  :o  :idiot2: vakiona vetari kiertyy vain boorin ulkopäästä kapeasta kohdasta, kun koko vetari sorvataan saman paksuiseksi kuin ohuin kohta niin jousto tapahtuu koko matkalla. kikka on todettu toimivaksi src autossa (+300hv ja 9" leveä slicsi melko pitävän alustan kera)

Poissa Maikkimaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Eikö se ole todettu että ne paukkuu poikki vaikka olisikin sorvattu?... Ja millainen on sitten SRC autossa vääntö ja miten se tulee moottorista.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Lainaus
Eli jos löytää tehdasvalmisteisen Volvoon
Eli tähän voi käyttää Gt mallin pedalbox  8)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Eli tähän voi käyttää Gt mallin pedalbox  8)

Kyllä jos on tehty 740. Sillon täysin laillinen :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Kyllä jos on tehty 740. Sillon täysin laillinen :)

Millanen se on ?
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Niin tämä "Gt" on vaan sanonta, sanoo vaan että toi on siitä ultra harvinaisesta Gt mallista. Tiedä sitten miten katsurilta riittää huumori

Poissa lintta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Pedalboxien myyjät pyydettäessä yleensä kyllä kirjoittavat todistuksen että tarkoitettu kyseiseen automalliin ja nämä ovat kelvanneet katsureille. Kannattanee kuitenkin konsultoida käyttämääsi katsastuskonttoria asiassa niin saat varmuuden mikä heille kelpaa.

 

Autoracing  KL-varaosat