Futurez  Kulkukoira

Tiilikeula 740 pitkäisku B230 8v 503whp // Kuulumisia!

  • 809 Vastauksia
  • 387986 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 366
  • Jee jee
Sylintereiden oikea mitoitus helpottaa pedalboxin katsastusta melko paljon. Mitä paremmat jarrut on, niin sitä vähemmän vaatii selittelyitä.
!

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Pedalboxien myyjät pyydettäessä yleensä kyllä kirjoittavat todistuksen että tarkoitettu kyseiseen automalliin ja nämä ovat kelvanneet katsureille. Kannattanee kuitenkin konsultoida käyttämääsi katsastuskonttoria asiassa niin saat varmuuden mikä heille kelpaa.

Jos tuollaisen lapun saa ei missään konttorilla ole mitään ongelmia (tai jos on niin on susipaska konttori).

Laki kun on kaikille sama.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Kaippa tuon pedal boxin joutaa hetkeksi sivuuttamaan. Hydr. käppäri lähti eilen tilaukseen, irroitettava ratin keskiö tuli postissa ja takakontista purettu tankkia ym pois edestä. Varapyöräkotelo lähtee pois ja teen vähän erilaisemman takakontin. Tästä tää taas muodostuu..

21mm Takavakaajiakin nyt 2kpl joten hyvän tuplavakaajan saan tehtyä ;) Tänään vois vähän kuvatuksia ottaa..

Pitkällisen mietinnän jälkeen taidan jättää taakse vain yhdet jarrusatulat ja liittää tuon hydraulisen siihen kaveriks. Tilasin tuplasylkillä, että on molemmille satuloille oma sylinteri. Luulis ainaki lähtevän perse irti.. :D

Keskustelu jarrunesteestä.. Tuossa sivuluisutouhussa on jarrunesteet kovilla. Onko nuo "kilpanesteet" joku myyntikikka vai oikeestikko paremmat..? Tällä hetkellä motonetin nesteet järjestelmässä. Jokatapauksessa joutuu imemään tyhjäksi, kun tulee muutoksia.

Mitäs sitten vielä.. PU-Puslat tarvis jostain tilata. Onko se rally-race vai myykö joku halvemmalla..? Ahdinpäivitys pakosarjoineen vaiheessa ja imusarjan teko. Sekä pako- että imusarja tehään ja mitotetaan just tätä autoa varten.. ;)

Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa tanskude

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Ainakin moottoripyörätouhuissa huomaa nopeasti eron motoxin ja "kilpanesteen" välillä. Pidemmän matkaa/useita lyhyempiä siivuja peräkkäin jarrua vasten ajellessa motoxin nesteet keitti melko nopeesti.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Ainakin moottoripyörätouhuissa huomaa nopeasti eron motoxin ja "kilpanesteen" välillä. Pidemmän matkaa/useita lyhyempiä siivuja peräkkäin jarrua vasten ajellessa motoxin nesteet keitti melko nopeesti.
Oliko kiehumispisteet verrattavissa keskenään?
No kun halvalla sai.

Poissa Zam1z

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • Mustalaatikko
Onhan noilla nesteillä eroa kuin yöllä ja päivällä. Tosin niitä kilpanesteitäkin löytyy vähän joka makuun.
Itse taas sanoisin että luisuhommissa nesteet ei ihan niin kovalla ole, kuin rata-ajossa. Varmaan pärjää hyvälaatuisella norminesteelläkin, mutta ei niistä kisalitkuistakaan haittaa ole
EX: 440x2,340,360,760+muut

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Kyllähän jarrunesteiden (ilmoitetuissa) kiehumispisteissä on suuria eroja. Autoon jolla ajetaan muutankin kun arkiajoa niin on kyllä mun mielestä ehdoton hankinta. Ei ole monen kympin sijoitus. Onhan se ikävä jos autossa on paljon voimaa ja rahaa laitetty mutta sillä ei voi radalla kierrosta enempää ajaa koska on säästänyt jarrunesteissä 30e.. Motulin 600 -sarjalainen lienee suosituin ja sitä saa vaikka motonetistä. Sitten onhan noita paljon muitakin. Gulf, ate, ebc jnejne..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Race jarrunesteet imee itseensä normaalia nopeammin kosteutta ja näin lämmönsieto romahtaa vuodessa "norminesteiden" tasolle. Jarrunesteen vesipitoisuusmittari maksaa parikymppiä, hyvä hankinta jos on radalla noita kiehuttelu ongelmia ja muutenkin.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Eli joka kaudelle uudet nesteet..? Eihän tuo paha prokkis ole ! :)

Palaan aiheeseen pedal box ja meen tonne yleiselle aihealueelle jauhamaan lisää.. Mä sen niin haluisin asentaa.. Itse pedal boxin saa asentaa paikallisen inssin mukaan, jonka kanssa oon käyny keskusteluja oman rakentelun osalta. Se trafin pykälä sanoo, että jarrupaineita ei pidä saada ajon aikana säädettyä, niin rivien välistä luettuna lukitus paineensäätöön ja tadaa. Boxi saaa olla..

Pointti mulla oli myös tässä pedal boxissa tuon jarrutehostimen poisto. Sais kivasti lisää tilaa konehuoneeseen.. Ja kytkimen pääsylkkä joka on vittumaisessa paikassa lähtis pois.. Jännää vaikka sais jarrutehot paremmaks (näin mulle on kerrottu pedal boxista), niin miksei sitä sais laittaa...
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Pari kuvaa.. Yleistä sekasortoa ja projektointia. Varapyöräkotelolle sanoin heihei..

Kertokaas korivelhot ja peltisepät minkäs vahvusta peltiä kannattanee nyt tilalle hitsata. Pointti on taas se keveys että ei liian paksua vaan semmonen joka on hyvä ja jämäkkä. Munapussit myös hitsuuttelen uusiksi. Kuvissa myös uusi takavakaaja, joista modailen tuplavakaajan..

Siinä takakonttia:



Uus 21mm vakaaja:



Konehuone täynnä sekasortoa. Konehuoneeseen siistimpi ilme on yks talven työkohde. Tosin oli se siistimpi ennen purkutöitä.. :D





Ratin pikairroituskeskiö:

Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Älkää tuomitko repostista. Pahoittelen. Nyt on tilanne päällä..!

Eli sain käyttöön täksi kuukaudeksi naapurista nosturillisen tallin kun ne viettää Espanjan lämmössä pikku lomaa.. Pikasesti tarvis alustan osia tilailla. Polyuretaanipuslien vaihto ja tukivarsijumppa se ensisijainen. Tietysti samassa taka-akselille ym romuille uutta maalia. Mistä siis sais nopeella toimituksella edullisesti 740seen p-u puslasarjan..? Vai onko jotain toista vaihtoehtoa. Kertokaa viisaammat. Päivittelen tässä myöhemmin. Ebaystä tuli tilattua kaikenlaista sälää jälleen. =D Tai no. Hyödyllistä sälää. Mutta palaillaan asiaan..

PS: Ahdinvalinta sittenkin avoinna. Ei tuo yksi BorgWarner ollutkaan tuohon omaan käyttöön sopiva.. Miettinyt oon Holsetin HX52MFS:ää.. Jos jollain jotain hyvää ahdinta myydä niin paiskokaa tarjouksia privalla. Semmonen mikä heräilee suht alhaalta kun jollain mörköpakopesällä driftingissä mä rikon voimansiirron kun pitää pumpata ahdin kytkinpommeilla hereille.. ;D
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 451
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
milliseen peltiin ajat sikkikonneella uria, tullee tarpeeks jämäkkä  :)
volvo amazon -69 230et 398.5hp/510nm
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compact kaarellinen hupiauto 564whp

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Aika vaikea yhtälö hyvin heräävä ja tuotto +500whp. Näin niinkun vinokoneessa varsinkin.. Kyllä se tuon teholuokan ahtimella varmasti ottaa sen 4000-5000rpm ennenkkun on kunnolla hönkää päällä. Toki vaikuttaa paljon myös nokka jne. Varmaan paras joskaan ei halvinvaihtoehto on gtx3582r. Tuohon teholuokkaan pitäis piisata ja on "hipo" ahdin. Holsetin valikoimasta vois olla hx50mfs järkevin? Onhan noita vaihtoehtoja.. Valintojen maailma..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
670 heppaa kampiakselilta @2.62bar naapurimaassa hx50mfs:llä :) eikä ollut kun 2,3l 8v moottori
http://www.turbobricks.com/forums/showthread.php?t=286614
Ei ehkä se heräävin vaihtoehto mutta tavoitteisiin pääsisit :)

Poissa lintta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Itse päädyin rahattomuudessani tuollaiseen BW366 vaikka halusin tuollaisen kuulalaakeri Garretin. Tulossa 2.5 litraiseen koneeseen mikä ei kuitenkaan Volvon.

Nämä BW.n Airwerks ahtimet mielestäni hintalaatusuhteeltaan parasta mitä markkinoilla on.

Riittää hyvin tuohon +500 ja jää varojakin jos nälä kasvaa syödessä.

http://www.turbozentrum.de/en/turbos-co/borgwarner-airwerks/s300sx3-turbo/borgwarner-airwerks-s300sx3-turbo-177275/a-29008/

Ja saa tuolta tuota s200 malliakin mikä varmaankin olisi sulle vielä parempi vaihtoehto. Tämän pitäisi riittää tuohon +500 (??)

http://www.turbozentrum.de/en/turbos-co/borgwarner-airwerks/s200sx-turbo/borgwarner-airwerks-s200sx-turbo-177268/a-29006/

 

Samppasport  Futurez