Kulkukoira  Proturbo

Tiilikeula 740 pitkäisku B230 8v 503whp // Kuulumisia!

  • 809 Vastauksia
  • 387982 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Hx 50mfs vois olla kyllä aika passeli. Semmosen kun löytäs edukkaasti.

Tänään pitäs siirrellä volle nosturille. :)
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Kl racinginta 8495sek eli karvan yli 900e.
Samalla otat sieltä pako ja imusarjan niin on täks kesäks vetoja :)

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Eikö luulisi vähän pienemmänkin ahtimen tuottavan sen ~500hp verran ilmaa kuin jonkun hx50 mörssärin? Toki kasitappiseen on aika rajulla kädellä syötettävä sitä ilmaa moniventtiilikoneisiin verrattuna, mutta kuitenkin ahtimen suurentaminen on aina heräämisestä pois. Driftingkäytössä kuitenkin luulisi olevan mukavampi jos sitä menoa olisi hieman leveämmällä alueella ilman jäätävää aasinpotkua.

Kannattaa soitella useampaan pajaan ja kysellä tarjouksia sekä varsinkin kertoa minkälaiseen moottoriin ja käyttötarkoitukseen ahdinta hakee. Osaavat varmasti jeesata valinnassa.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa lintta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Jos sen Holsetin väkisin haluaa niin tuolta sitten ennemmin tuolta: http://www.speeding.nu/p/turbo-tillbehor/turbo/holset/holset-hx50mfs.html

780€ kotiin posteineen.

Tuosta vielä 70€ Halvemmalla tuolta aikaisemmin linkkaamastani osoitteesta tuo bw S366 ahdin mikä kooltaan vastaa aika lähelle tota 50mfssää, tätä kuitenkin pidetään selvästi paremmin heräävämpänä kuin holsettia.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Kyllä jos sen holsetin hommaa niin kannattaa päästää itsensä helpoimmalla ja ostaa se yhteistyökumppanilta esim Kkd. Ei taida tulla kalliimmaksi kun säästää kalliit rahdit kun sopii vaikka noudosta? Samalla myös saanee vinkkejä ammattimiehen näkökulmasta..

Ja ei se 50mfs nyt niiin mörkö ole. Onhan siinä 7mm isommat siivet kun esim 40 superissa mutta ei se fyysiseltä koolta juurikaan isompi ole.. Hx40 superi vaan alkaa vinokoneessa olemaan aika hapoilla jo 500-550hp (moottori)tehoilla? Että jos tehotavoite on +500whp eli konetehoa lähemmäs 600hp niin kyllä se vaatii jo jonkunmoista rusettia pakoputkeen.. Ja onhan se tietysti hyvä olla aavistus reserviä kun nälkä kasvaa syödessä ;) Tuollaista Bw sx300s3 ts. Sx366 on itsekkin tullut jonkunaikaa silmäiltyä ja olisi itselle ainakin kiinnostava vaihtoehto.. Omassa kokoonpanossa vaan menis niin moni asia uusiksi että pitänee toistaseksi pysyä 40superissa. Eiköhän sen oman koneen saa jo silläkin päreiksi että ei liene siitä kiinni :D Mutta seuraavaan kokoonpanoon voisin kuvitella itselleni ilmaa työntämään hx50mfs, gtx3582 tai Bw 366
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Keskustellu oon kokeneempien kanssa käynyt ja HX40Superin modaaminen on sen verran kallista touhua, ettei järkeä. Uuteen ahtimeen ei oikeen varat riitä.. Joku 400-500 olis se budjetti siihen sijotukseen.

Pakosarja tulee totaalicustomina, koska se  tehään just ja tasan tuohon konehuoneeseen parhaimpaan paikkaan.

Imusarjana miettiny tuota KL-Racingin. Kuulin vaan juttua, että semmosta on jouduttu hitsuuttelemaan ja korjailemaan.. En tiedä onko jotain tusina kiinakamaa vaiko jopa ihan hyvä. Hinta on ainakin sopiva.
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Anteeks taas repost mutta hätä on.. Tarjottiin garretin gt45:stä spekseillä:
Kompura:
Trim: 69A/R: .66Inducer: 68.7Exducer: 97.8

Turpiini:
Trim: 92A/R: 1.05
Inducer: 87.4
Exducer: 77


T4 laippa 3.5" vband downpipen lähtö imuputki 4" paine 3"

Mitä "raati" tuumaa..? Onko liian jytky. Hinta olis sopiva..
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Eikös tollasessa riftinki pelissä pitäis olla ennemmin hiukan tiukka pakopuoli, niin saisi sitä vääntöäkin hieman enemmän ja ahdin heräisi herkemmin.
Säästä sen verran, että saat ostettua suoraan sen kuulalaakerihimmelin sinne moottorin kylkeen.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Eikös tollasessa riftinki pelissä pitäis olla ennemmin hiukan tiukka pakopuoli, niin saisi sitä vääntöäkin hieman enemmän ja ahdin heräisi herkemmin.
Säästä sen verran, että saat ostettua suoraan sen kuulalaakerihimmelin sinne moottorin kylkeen.

Joo niinhän sen pitäis, mutta menoja enemmän kuin tuloja vähän kaikessa. Muunmuassa tuo alusta. Helkkarin iso sijoitus nuo pu-puslat.. Tuo GT45 ei vaan taida nyt olla sekään sopiva.. :D

E: Vähän throwbackia.. Kuvat: J.Kainulainen Photography (Yesse foorumilta)







« Viimeksi muokattu: 03.02.2016, 01:08:54 kirjoittanut migl »
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Hoi ! Nyt ois pidennetty viikonloppu Himoksella takana ja aika ruveta touhuamaan.. Sain hyvän tarjouksen käyttämättömästä Switserin S300 ahtimesta. Imu 66/88 ja pako 71/80 pakopesä AR 1.15.. Eikös tuo olis ihan passeli. Jokseenkin jostain kun pienemmän pakopesän löytäis niin ois täydellinen. Alkuun tuolla vois pärjätä. Ihan uus ahdin ja hinta ois parempi ku sopiva !
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa vmattine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Hoi ! Nyt ois pidennetty viikonloppu Himoksella takana ja aika ruveta touhuamaan.. Sain hyvän tarjouksen käyttämättömästä Switserin S300 ahtimesta. Imu 66/88 ja pako 71/80 pakopesä AR 1.15.. Eikös tuo olis ihan passeli. Jokseenkin jostain kun pienemmän pakopesän löytäis niin ois täydellinen. Alkuun tuolla vois pärjätä. Ihan uus ahdin ja hinta ois parempi ku sopiva !

Eikös pakopesä ole ihan sopiva kaverilla tulossa 2litrasee oharii 1ar oleva pakopesä ja turbo vaikuttaa järkevältä mullla toi volvo holsetti 65imu ja pako71
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Eikös pakopesä ole ihan sopiva kaverilla tulossa 2litrasee oharii 1ar oleva pakopesä ja turbo vaikuttaa järkevältä mullla toi volvo holsetti 65imu ja pako71

Joo ostin tuon switzerin pois. Ostan pienemmän pakopesän kunhan joskus tulee vastaan. Tuo saa kelvata toistaseks. :D kokeilemalla nää selvii :P
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
L-M-R:lle tilausta pistetty menemään. Pikku yhteistyökuvioita tässä meneillään. Tallilla päivästä toiseen tohinaa. Pohja aikalailla duunattu kondikseen. Vielä Takapään putsailua ja uutta suoja-ainetta. Tuli meinaan aika maukas kun taka-akselille asti edestä tänään suihkin pohjaa. Harmi kun se ei kauaa tolta näytä. Massaa lähteny monta kiloa ja peltiäkin laitettu vähemmän mitä otettu pois. Tosin teen vahvikkeita, niin varmaan ei suuria painoeroja tuu. Kello on paljon ja 6.00 herätyyyyyys, joten uppaan kuvat myöhemmin ! :)

Jatketaan !
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Edistyy, edistyy. Kohta onkin pohja rapsuteltu massoista ja uus kerros suoja-ainetta suihkittu pintaan. 2/3 tehtynä. Pohja muutenkin kohta valmis. Tänään hain Super Pro tms merkkiset polyuretaanipuslat RallyRacelta ja voin todellakin suositella kauppaa ! Sopiva hinta ja loistava asiakaspalvelu.

Viikonloppuna tukivarsien hiekkapuhallus ja maalaus. Värimaailma tuonne pohjaan avoinna.. Pinkkiä nyt tietysti tulee.. :D Koska mä voin. No mutta tää viikko on tullu painettuu pitkää päivää niin taas unten maille !

PS: Kiinalainen lähetti hydr.käppärin 0,75 sylintereillä.. Ei auta muu kun tehä keppiä pidemmäks. Voi olla raskaat nykäsyt muuten.. :D
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa hempp2_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
En lähe tätä sen kummenmin kaunistelemaan:

Kiinalaiset sylkyt voi olla sitten melkoisen paskoja.
Eli jos ilmauksen kanssa tulee ongelmia niin syy voi olla muualla kun ilmaajassa.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo