Kulkukoira  Proturbo

Tiilikeula 740 pitkäisku B230 8v 503whp // Kuulumisia!

  • 809 Vastauksia
  • 387987 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Kyllä minun silmään näytti jo huomattavasti paremmalta kuin viimeksi ja siis valmiimmalta. Eikai tässä kussu kuin kytkin nyt? Sekin todennäköisesti ratkeaa kytkinkäpälää shimmaamalla. Ainakin kytkin tuntui minun jalkaan kantavan.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Ei tuossa muuta ku kytkin ja sitte muovata kaariin tilaa. Pidemmät jouset. Siinäpä melkeen sitte oiski.
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa o-pp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
... Motorsporttia tämä vain on. Ja on siellä monikin auto vaiheessa messuilla ettei mulla taaskaan oo asian tiimoilta pahaa mieltä ja saanu paljon neuvoja ym viikonlopun aikana.

Oikea asenne! Nyt viimeistelyt ja kesällä ajoa.

Irrota työsylinteri ZF:stä ja kokeile kytkinhaarukan päästä edestakainen liike. Siinä pitää olla jotain, heitetään hatusta, 4-7 mm vapaata liikevaraa --> silloin painelaakerin kohdalla välys on about puolet tuosta. Ja painelaakerin kohdalla välys asetelman käpälöihin tulee mitoittaa juuri pariin milliin (levyn kulumisvara).

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Oikea asenne! Nyt viimeistelyt ja kesällä ajoa.

Irrota työsylinteri ZF:stä ja kokeile kytkinhaarukan päästä edestakainen liike. Siinä pitää olla jotain, heitetään hatusta, 4-7 mm vapaata liikevaraa --> silloin painelaakerin kohdalla välys on about puolet tuosta. Ja painelaakerin kohdalla välys asetelman käpälöihin tulee mitoittaa juuri pariin milliin (levyn kulumisvara).

Jees kiitosta infosta ! Ja kiitos myös ennen messuja kiire-avusta! Korvaamatonta apua tarjositte jälleen ! Eiköhän tuota huomenna/ylihuomenna kerkeä taas alkaa ihmettelemään. Yks firishomma tossa katsastusremontin merkeissä, mutta eiköhän sitä aikaa taas tuosta ala löytymään ja kyllä fiilis on nyt jo hyvä. Penkkiaikaa saapi alkaa varailemaan, kunhan kytkimen saa rokkaamaan.  ;)









Nämä kuvat lainattu VolvoGroupFinlandin Facebook sivuilta. Jos tunnistat kuvat omaksi niin pistä infoa jos mainintaa haluat. Laatukuvat tulee, kunhan nuo kuvaajan ketaleet ne filtteroi ja viimeistelee.

Tässä oma räpsy samsunkista joka on kokenut hitsauskipinän mahtia linssille :D



Foorumilaisia ei paljoa jutulle tullut. Enempikin olis voinu olla. Tosin mahtoiko edes foorumilaisia olla liikenteessä ? :D Oli siellä muutamia tuttujakin nassuja ! ;)
« Viimeksi muokattu: 29.03.2016, 01:33:10 kirjoittanut migl »
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Pohjola

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • Pussit kuuluu jalkoväliin
Taisin messuilla jo kysyäkkin että mikkä alatukivarret sulla tuola on, mutta en muista jostain kumman syystä :D Elikkäs mitkä nuo alatukivarret mahtoivat ollakkaan?
Volvoilusta parantunut

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Taisin messuilla jo kysyäkkin että mikkä alatukivarret sulla tuola on, mutta en muista jostain kumman syystä :D Elikkäs mitkä nuo alatukivarret mahtoivat ollakkaan?

Mä en jostain kumman syystä muista vastasinko mitään järkevää mutta TXR:n tekeleet nuo :) tilasin L-M-R:n kautta.
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Ihan käteensopivalta tuo tuntui kun istumaan pääsi. Käsijarrukahvan paikasta taisin mainitakin, mutta minä nyt olen tämmönen horojalka, että penkin pitää olla ihan takana. Vähän sama dilemma kun muut valittaa minun autoista, että eihän tämmösillä asetuksilla voi ajaa! :D BTW kiitos kevytmaidosta!
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2382
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Oltiin liikkeellä lauantaina ja tätä sekä muita voimaeläimiä (turbo-seiskat) tuli hämmästeltyä. Itsekin tuli noita etupyörien cambereita kummasteltua että mistä löytyny (säädettävät) tukivarret. Onko muuten etufillarien kääntyvyyttä lisätty? Kumminkin driftereissä vissiin aika yleinen modi vai kääntyykö Volleissa fillarit tarpeeks jo vakiona...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Oltiin liikkeellä lauantaina ja tätä sekä muita voimaeläimiä (turbo-seiskat) tuli hämmästeltyä. Itsekin tuli noita etupyörien cambereita kummasteltua että mistä löytyny (säädettävät) tukivarret. Onko muuten etufillarien kääntyvyyttä lisätty? Kumminkin driftereissä vissiin aika yleinen modi vai kääntyykö Volleissa fillarit tarpeeks jo vakiona...

Nuilla TXR:n palikoilla saa 65 astetta muistaakseni pyörää linkkuun.
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa erkkaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • Nytkin nytkin, nytkin palaa kytkin...
Tämä sentään on iterakennettu ja pesty S*... toisin kun eräillä valmiina ostettu eikä edes viittiny pestä, paskaa konehuone täynnä  :nohnoh

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote
« Vastaus #745 : 06.04.2016, 08:58:35 »
Tämä sentään on iterakennettu ja pesty S*... toisin kun eräillä valmiina ostettu eikä edes viittiny pestä, paskaa konehuone täynnä  :nohnoh

Nojuu en ota tähän kantaa sen enem´pää. Kukin tyylillään, mutta kiitos kehuista ! :)

Nyt on käyttiskalustoa päivitelty. V70TDI saa väistyä tähdellisen edestä pois :/ Pakko se oli iso Sprinter hakea.. Nyt kun käyttispuoli kunnossa niin aika kohdistaa katse tähän seiskaan..

Mistäs suomesta sais hyväs ja jäykät jouset. Pitäs keulaa saada ylös kun uusilla tukivarsilla sukelsi alas.. Ehkä vakiokorkuset riittäs.. Nyt on jäätävä Kerava-kulma.. :D Ja trailerille lastaus on vaikeeta ym ym..

Kytkimelle ajattelin työsylkkään työstää säädettävän tangon.. Toivottavasti se nyt olis vaan siitä kiinni, eikä mitään isoa rahallista menoa olis enään tämän takia. Penkitys maksaa taas hunajaa.. :D
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Agua

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
pyöräyttähän ratti linkkuun ja ota kuva niin nähdään miten hyvin ne rattaat kääntyy :)
samalla voisit ottaa ala tukivarsista kuvat...

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Oisko alustaks bc racing mitään jos tää on drifting käyttöön tulossa? En oo yksiäkään jäykkiä madallusjousia löytäny vakiotolppiin.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Täytyypi ottaa kuvaa kääntyvistä fillareista. Coilisarja tulossa kun rahatilanne antaa myöden. Pitää kokeilla vakiojousilla nyt alkuun. Senmoset tarvii syyhkiä jostain.
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi

Ei se o pakko olla kallis, sorvattu kiekko 144:sen etujousi + sachs kaasu. Huom yksi jousi riittää hyvin molemmille puolille  :)





(Tulit muuten eilen motarilla vastaan, näyttelystäkö?)

 

Ateho  Elekma