Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Tiilikeula 740 pitkäisku B230 8v 503whp // Kuulumisia!

  • 809 Vastauksia
  • 387986 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
2,6... :o

Eli pientä hienosäätöä voisi tarvita jonnekkin? ???
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Ahtoa oli käytössä sellainen kevyt 2.6-2.7bar.

Mutta omistaja halusi 500whp niin se sieltä otettiin ;D

Ei muuten tullu helpolla mutta sellaisen 77 dynovedon jälkeen tuo napsahti tauluun.

Onko enemmän paukutettu rullilla kun 164:sella ;D (olihan se 164)?

Ei se joo ihan helpoin tie ollut... ;D Mutta kyllähän se sieltä sitten viimein  ::) Kiitos tuhannesti ! Heitin sen muuten puoliks vitsillä, että tavotehan on 500whp, niin painakaa sen verran tauluun... :D Alkuun se tietysti vaikutti, että sieltä ei tuu mitään muutaku murheita murheiden perään.. :D 

Tosiaan aika järee ahtopaine (kyllähän vinokone kestää) ja siihen tulee toivottavasti muutos kansitöiden myötä. Kannesta luulisin, että ahdistaa. Myöskin puhunut muutamien gurujen kanssa asiasta. Mutta kaikki aikanaan.. Onhan tässä koko talvi aikaa ! Lähtökohta hyvä, ettei räjähtäny penkkiin vaikkei sekään noiden vastoinkäymisten myötä olis ollu mikään ihme.. Boost osaa oikeestaan kertoo enemmän tästä setistä, kun minä. Auto meinaan oli siellä pojilla hyvässä hellässä huomassa ja itellä oli sen verta menoja jne skeidaa, että aika vähällä olin seurailemassa auton kehitystä, kun se tosiaan oli "vähän" isompi operaatio, kun yhessä illassa pienet säädöt sisään ja tulos paperille. Olisin kyllä vaan ollut kärpäsenä katossa, kun en noista säätötöistä vielä ole niin perillä..

Edelleen tuhannet kiitokset boost, o-pp ja kumppanit tehdystä duunista.

Raju laite ja komee teholukema. Hieno homma että wish horse powerit realisoituivat wheel horse powereiksi! Mitenkäs isolla puhaltimella tässä nyt painetaan ilmaa koneeseen ja olikos tässä joku E85 saatavuusongelma vai miksi käytössä on normaali pumppubensa?

Ostin aikanaan käytettynä bensaromut (ei RE85 soveltuvat) ja muutenkin tarkotus ajella maantiellä, niin paremmin bensapumppuja löytyy kun RE85 pumppuja. Myöskin kansi mahdollisti (ostin käytettynä) bensan käytön, kun puristukset oli ton lohkon kanssa 8.9.

Switzer S300nen imu 66/88 ja pako 71/80, pakopesä AR 1.15
« Viimeksi muokattu: 06.12.2016, 20:26:23 kirjoittanut migl »
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Half time

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Hienot lukemat!. Ei muuta kuin hieman viilausta ja ehottomasti samaan penkkiin ja samalle säätäjälle ni näkee muutokset!.   ;)

Kyllähän noin isolla ahtimella pitää melkein 600hp irrota! siitä seuraava tavoite!.  ;)

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vinokone tykkää :) Olen itse tota samaa ymmärtänyt että kun 8v:llä mennään +500hp niin kannen virtaus, nosto, palotila, dura ynm. Saada nämä soimaan yhteen, ei ole enää tässä vaiheessa niin sinnepäin. Pakopaine ei ilmeisesti mitattu penkityksessä
« Viimeksi muokattu: 09.12.2016, 16:37:51 kirjoittanut bolinder »

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Ei mitattu kun ei ollu nipan paikkaa valmiina, eikä viitsitty porata pakopesään reikää nipalle.
Sanotaanko niin että oli vähän kaikkea muuta ihmeteltävää...

Mitä parempi kansi ja nokka yhdistelmä sitä enemmän perusmoottoritehoa, jolloinka haluttu teho saavutetaan pienemmällä ahtopaineella....

 
« Viimeksi muokattu: 10.12.2016, 08:53:31 kirjoittanut boost »
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
http://www.topplocksverkstan.se Olen itse tuolta lueskellut paljon, Jännä siinä kun ruotsinpoika viilaa, niin huomaa että ei mennä kauas siitä volvon omasta kanavanmuodosta vaan sitä tavallaan siirretään. Ainut toi palotila mitä se tykkää aika paljon täytehitsata.  Mutta ei siinä katsotaan mitä tästä tulee, migl raportoi sitten kuvien kanssa mitä kannelle on tehty eikö  :)

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Nokka-akseliksi ehdottaisin Enem K15turboa. Oli aivan mahtava nokka pelkästään jo vapaahengitteisessä 46/38 venttiileillä varustetussa hiplatussa 530-kannessa. 292/113/12,5/2,6. Tekevät blankosta.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Millä nokalla tämä penkitettiin? Venttiilikoot?

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä

Sitten lupasin speksailla kannesta, eli tässä tietoja:

531 perusportattu kansi 46/37mm rosteriventtiileillä. R-seetit. Noin millin laskettu. Nokka FS280 (280 ast. (245@1mm), 11,5 nosto, 110 nokkakulma). Nokassa 2mm pienempi perusympyrä, mutta venat on pitkää mallia, joten lash-capejä ei käytetä. VW yksinkertaiset "pugpack" jouset (vähän alle 60kg seetillä ja auki yli 100kg, en muista tarkkaan). KL-racing teräsretainerit. Omavalmiste säädettävä nokkapyörä, kanttihammas.
Jotenkin vähän oudolta tuntuu että ei enempää irronnut tuolla paineella, kun kuitenkin aika pätevän olonen kansikin, ja vielä pitkäisku alakerta?
« Viimeksi muokattu: 10.12.2016, 22:28:43 kirjoittanut lakeshead »

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Joku laittaa hanttiin oikeen tosissaan tuossa kokoonpanossa? Cooleri kunnollisella kennolla ja iso?
Enem V16 Turbo nokalla mitattu Harisella nykyaikaisella penkillä isolla rullalla jossa pyörä ei luista 2.1 Bar 655 hv ja 825 nm. Siis 8 v vinokoneesta.
Ahdin Holset HX50MFS 67/72 19# pakopesä.
Auto käy vieläpä alle 1000 rpm tyhjäkäyntiä tasaisesti. RE85 polttoaineena.
« Viimeksi muokattu: 10.12.2016, 22:45:46 kirjoittanut Eikka »

Poissa volijant

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
 Juu oishan se kiva nähdä tämänkin motin tuotto Re85 setupilla ja enempi hifistellyllä kannella..
Kaikkee muitakin "pikku" juttuja ku hakee kohilleen niin eiköhän se siitä tokene tosi toimiin..
Rullan luiston kanssa ei tässäkään revittelyssä tainnut olla ongelmaa..

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Olisko tuossa sitten n 140 hv vaparina bensalla , ja tuossa Eikan ilmoittamassa n 210 hv re85 ?
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Tämä sama perusmotti antoi aikoinaan 1.15 bar:lla 428 hevosvoimaa 98E:llä.
« Viimeksi muokattu: 11.12.2016, 20:32:33 kirjoittanut Eikka »

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Tämä sama peusmotti antoi aikoinaan 1.15 bar:lla 428 hevosvoimaa 98E:llä.

N 200 vapari bensalla ? Varmaan tuo n 200 hv on ihan ok 8 v kannella noista rautalohkoista ? Litratehoista sitten ei ihan tarkkaan tiedä , mutta tilavuuksissa tuskin kovin suuria eroja ?
« Viimeksi muokattu: 11.12.2016, 00:33:53 kirjoittanut hyvoneju »
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
N 200 vapari bensalla ?

Niin sen täytyy olla. Kone 2508 cc.
« Viimeksi muokattu: 11.12.2016, 00:36:08 kirjoittanut Eikka »

 

Carcom Oy  Ateho