Ateho  Elekma

Tiilikeula 740 pitkäisku B230 8v 503whp // Kuulumisia!

  • 809 Vastauksia
  • 388011 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Onkos tässä nämä penkit?
http://www.nettivaraosa.com/kilpa-autoilu/1413657
Taitavat olla kun kävin tätä seiskaa aikanaan katsomassa edellisen omistajan pihassa. Samat penkit ku itellä.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Taitavat olla kun kävin tätä seiskaa aikanaan katsomassa edellisen omistajan pihassa. Samat penkit ku itellä.

Näin olin katsovinani ja kun näitä penkkejä katsoin tuohon omaan 240 niin noissa kuvissa näkee vähän paremmin minkälaiset
penkit kyseessä kuin tuossa myyntikuvassa..

sori hieman offia.
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Kiitosta kyssärivastauksista ja oishan se hupsua ajella etelä-suomessa Savon ja Kuopion mainoksia autossa kii :D Aijaa.com meni mun osalta roskakoriin ja käytän photobucketia kuvien kanssa. Putkiston kanssa järkeilin silleen, että se tulee takaata ulos :D tarpeeks hommaa muutenkin.

Tsekkan huomenissa noita penkkejä vaikka tarkemmin :)
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa 144

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Hio laakeripukista iskeymä ja sen ympäristö pois, jos jännität ni teen särötarkastuksen sille. Osoite sama mistä osia on tarttunut mukaan, mul on se vihree Amazon ovensuussa..

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Eiköhän tuosta hyvä tule hiomalla varovasti. Kokeilemalla selvii. Tänään oli laiskotuspäivä. Masentelen myös puuttuvaa tallipaikkaa. Naapurilla oli Hiacen duunailua viikonloppuna, niin se koneen + vaihdeasin irrotus jäi tosiaan. Täytyy joku ilta kysyy oisko se talli vapaana..

Pitäis vissiin ruveta pänttäämään noita Megaruutan saloja tosissaan.. Ei oo mikään pikkuhomma ja hyvä ois kerralla onnistua. Kait sitä vois pikkusen ruveta taas lueskelemaan ja sisäistämään -->
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Tässä on nyt aika liipasimella yhen tallipaikan saaminen  8) Tässä on nyt tullu ostettua P-Ojennuksen vauhtipyörä kaverilta ja siihen tulee se perinteinen mustangin asetelma ja 4 lapanen sintterilevy.

Siniseltä kävin kyselee moottorin tiivistesarjaa ja motonetistä sain hyllystä kansipultit ja glycon kk-laakerit. Elring kansipahvi ja glycon runkolaakerit jäi tilaukseen.

Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
No niin no.. Mä kipasin tänään Motonetissä kattomassa mitä ne oli saanu tilattua mulle. Glycon runkolaakerit tuli. BINGO. Kansipahviksi laitoin toiveena, että Elring tai Goeze. Noh... Sieltä se myyjä kiikutti mulle Glaserin pahvia. Se jäi sinne ja sanoin että haluan sen perkeleen Elringin.. Saas nähä mitä seuraavaks tulee.. Mulla tulee ekaa kertaa nyt vakiosta poikkeeva moottorinohjaus, joten säädöissä joku voi mennä pieleen, joten vaihan kansipahvia mieluummin kuin esim sulanutta Wisecoa.. Tosin Hegeh sai masssapahvilla kangenkin paskaksi, joten kaikki on mahdollista ja kukin laittaa kansipahviksi minkä lystää. Mulla se tulee nyt massapahvina vaikka sitten sulakkeeksi. Eipä ole iso homma vaihtaa tollaseen vinokoneeseen, jossei tuhoudu mitään muuta.

Tänään oli motocross päivä ja huomenna sitten askartelemaan laakereita. Tiivistesarjaa havittelin Volvon alkuperästä, mutta eivät ainakaan täällä myy sinisellä, kuin koko moottorin sarjaa reilu 300e. Mä tingin nyt tässä ja hommaan Hegeh:in kautta Victor Reinzin tiivistesarjan alakertaan. Toivon mukaan ajaa asiansa.

PS: Oisko tää kansipahvihomma nyt loppuun käsitelty? :) Tattista jokaselle. Hyvää faktaa ladottu tiskiin tässä ihan oikeastikin.  8)

E: Mun mielestä se oli Glaser mikä pamahti Hegehillä penkissä ja suliko se veivi siinä samassa..? Noh sieltä sen topicista löytyy.
« Viimeksi muokattu: 01.10.2013, 23:14:19 kirjoittanut migl »
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography

PS: Oisko tää kansipahvihomma nyt loppuun käsitelty? :) Tattista jokaselle. Hyvää faktaa ladottu tiskiin tässä ihan oikeastikin.  8)

On tässä ketjussa.

Tällä jatkuu

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39296.0

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Tänänä rupesin alakertaa kasaamaan. Onko mahollista, että 5. laakeripukki on lohkosta n. 1.5cm irrallaan eli jää rako. Eli kampiakseli ei asettunu ns. vapaasti paikoilleen. Onko tää normaalia uusien laakereiden kanssa? En uskaltanu jatkaa vaan yks kaveri tulee huomenna kans ihmettelemään. Aattelin täälläkin kysästä.

Mitäa mieltä ootte noiden pulttien kanssa? Kiertokangen/runkolaakereiden ja muiden alakerran pulttien. Tiättävästi h-profiilien pultit on kerran kiristetty ja nyt ois toinen kiristys tiedossa. Tod. näk runkolaakerien pulteilla sama. Uskoisin että ed. omistaja ne on vaihtanut kun puhu koko alakerran tehneen uusiks. Huomenna tulee kuvia.  '

Hegehiltä tulee alakertaan Victor Reinzin tiivisteet ja yläkertaan Elring. Kiitos Hegeh! Oravannahkoja sähköisessä muodossa on siirretty tilillesi vastineeksi.   
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Tänänä rupesin alakertaa kasaamaan. Onko mahollista, että 5. laakeripukki on lohkosta n. 1.5cm irrallaan eli jää rako. Eli kampiakseli ei asettunu ns. vapaasti paikoilleen. Onko tää normaalia uusien laakereiden kanssa? En uskaltanu jatkaa vaan yks kaveri tulee huomenna kans ihmettelemään. Aattelin täälläkin kysästä.

Eikö kaikki laakerikannet ole kuten kuvassa? Eli numerot oikein ja se "tippa" oikeaan suuntaan.


Poissa BitterPill

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Mitäa mieltä ootte noiden pulttien kanssa? Kiertokangen/runkolaakereiden ja muiden alakerran pulttien.

Siitä en tiiä että miten ne kestää siellä jos on vanhat mutta fixukselta löysin runkolaakeripukkien pultit hintaan 0.71snt/kpl  niin kai ne kannattaa tolla hinnalla laittaa uudet.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Siitä en tiiä että miten ne kestää siellä jos on vanhat mutta fixukselta löysin runkolaakeripukkien pultit hintaan 0.71snt/kpl  niin kai ne kannattaa tolla hinnalla laittaa uudet.

Jos uudet pultit saa tuohon hintaa, en kahta kertaa miettis.
Kannattako jättää vaihtamatta ja sitten takaraivossa hiipii kuitenkin aina ajatus, että kestääkö ne vanhat???
Tieto luo tuskaa.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Nooh. Ei noi oo kun kertaalleen kiristetty ja 12.9 vahvuset ja nyt toisen kerran eikä mikään iso momenttikaan ollu, eli kestänee. Samaten kiertokankien ARP pultit, eli nekin kestänee siis. On noita nähty, mitkä on 4 kertaa kirrattu ja vieläkin kestää. Eikä oo paljoo ajettu tolla alakerralla, mutta aikani kuluks uusin laakerit. Positiivinen yllätys oli se, että mulla on tossa alakerrassa edellinen omistaja ostanu vahvistetun alahihnapyörän, eli säästy just 250e.  8)

Ja pikkusen kun asetteli, niin löysi se kampiakselikin paikkansa! Huomenna sitten ajan kanssa lisään niitä kuvia. ^^
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Otappa kuvaa niist "vanhoist" laakereist.Kiinnostaa vaan nähä ku tiedän itekki tän motin ettei sil oo ajettu ku sen max 500km

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Juu tuossa on puhelimessa, mutta oli eilen niin kova väsy, että  siirsin taas kuvien uppaamista tälle päivälle :D
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

 

Ateho  Elekma