Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Tiilikeula 740 pitkäisku B230 8v 503whp // Kuulumisia!

  • 809 Vastauksia
  • 387982 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Ei oo yhteistyöhalunen nyt tää kone puhelimen kans niin kuvien lataaminen ei onnistu..

Anyway. Hain eilen moottorin tiivisteet postista. Kiitos näistä Hegeh! Tänään laitoin kampuran päädyt kiinni. Missä vaiheessa toi jakokopan takalätkä ilmestyy kuvioihin. Joo saa nauraa vapaasti. Ekaa kertaa lyöny ton punalohkon levälleen ja vielä on kasaamisjärjestys hukassa. Muutenkin tossa alakerran tiivistesatsissa on helkkaristi kaikkia tiivisteitä , mistä ei oo hajuukaan mihin ne menee... Vesipumpun tiivisteet ja o-renkaat tunnistin tosta kasasta, mutta kaikki muut kupariprikat jne on ihan tuntemattomia.

Onko tohon lohkoon räjäytyskuvia jossain? Pitäs nyt kansi kaverin kautta plaanauttaa ja perjantaina pääsee koppa uuteen talliin. Saatiin kimppatalli pystyyn, ni pääsee kunnolla hommiin! :)
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Ei oo yhteistyöhalunen nyt tää kone puhelimen kans niin kuvien lataaminen ei onnistu..

Anyway. Hain eilen moottorin tiivisteet postista. Kiitos näistä Hegeh! Tänään laitoin kampuran päädyt kiinni. Missä vaiheessa toi jakokopan takalätkä ilmestyy kuvioihin. Joo saa nauraa vapaasti. Ekaa kertaa lyöny ton punalohkon levälleen ja vielä on kasaamisjärjestys hukassa. Muutenkin tossa alakerran tiivistesatsissa on helkkaristi kaikkia tiivisteitä , mistä ei oo hajuukaan mihin ne menee... Vesipumpun tiivisteet ja o-renkaat tunnistin tosta kasasta, mutta kaikki muut kupariprikat jne on ihan tuntemattomia.

Onko tohon lohkoon räjäytyskuvia jossain? Pitäs nyt kansi kaverin kautta plaanauttaa ja perjantaina pääsee koppa uuteen talliin. Saatiin kimppatalli pystyyn, ni pääsee kunnolla hommiin! :)
Kaikki niistä tiivisteistä ei menekään sulle tohon. Tiivistesarja käy moneen eri vinokoneen moottorityyppiin. :) Ja kai se takalätkä menee sinne siinä järjestyksessä kun sen haluat laittaa :P Stefa lätkään valmiiks paikoilleen ja kampuran ollessa siellä moottorissa tiukattuna jo kivasti niin hivautat vaan paikoilleen :)

edit. luin ensin väärin. Luulin ensiks että tarkoitit takalätkää :D siis joo, ennen kampuran hihnapyörää ja apuakselin ratasta.
« Viimeksi muokattu: 08.10.2013, 23:08:17 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Kännipäivitys o parasta :D toi kuvien lataamine o hankalaa.. Kansi on plaanaukses ja vauhtipyörä. Hommasin pasi ojennuksen vauhtipyörän kaverilta siis. Bensalinjat tuli O-P:ltä niinku kansi jne myös. Sain järkättyä kimppatallin ja oon Volvoa purkanu paljon. Moottori on melkee kasas. Siis alakerta.  Öljypohja tulee kaverilta vielä. ^^ ei oo proju  menny jäihi. Jatkan lonkeron juomista raumalla. PS: Oon vaihtabu 850T5:sen 940 turboon. About 200hp. Kiva talvilintta kemppiperällä. Kumi palaa mukavasti. Kuvaa fb ryhmässä.. Siis vrcf fb ryhmässä. Jatketaas muuten jutusteluu selvinpäi tossa ku päivä valkenee. Kiitos ja hei ;D
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Nojuu. Tässä on 3 iltaa volvoa purettu parin kaverin kanssa ! :) Ovet, nokkapelti ja takakontti on otettu irti ja lähtee viikonloppuna kaverille maalattavaks. Koria mä vielä ite vähän hiekkapuhaltelen ja puran ens viikon aikana. Tänään lähti kone ja laatikko veks + johtosarjaa irrottelin.

Oon jo nyt varma, että noissa piuhapuuhissa menee sormi suuhun ja syvälle :D Pakko hommata joku kirja tai dokumenttiä, miten noi johdot tonne asetttuu ja kuuluu mihinki.. :D Tottakai ne väreittäin menee, mutta siltikin vähän hirvittää, kun megaruutan piuhat tulee sekaan.

Niinjoo. Megaruutta kävi protopartsilla tekemässä mutkan ja sinne asennettiin sytkäpuoli yms hall-anturi esim. Johtosarja antureineen tuli ostettua samaan syssyyn.

Huomenna taistelen vaikka väkisin kuvia tänne..

Ei muutakun nukkumaan ja aamulla töiden kautta tallille.
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Lisäsin kuvia pitkän kaavan kautta :D Tässä pläjäys


Vähän tilpehööriä..


Tiivisteet:


Moottori on suurin piirtein tässä vaiheessa. Kuvan oton jälkeen pikkusen edenny:


Pasi Ojennuksen vauhtipyöräm ostin kaverilta. Tällä hetkellä on sorvissa tasapainotuksessa ja tasotuksessa. Kansi myös samaan syssyyn kävi tasohionnassa + venttiilien ja kanavien putsaus. Tän vp:n kaveriks tulee Ford Mustang asetelma ja sintterilevy. Painelaakeri GT Corollasta:


Sitten itse auto näyttää tälle nyt.. Huomenna se riisuminen jatkuu ja la maalaukseen. Kerron siitä lisää.



Tosiaan maalaukseen piti lähteä viemään kaverin luokse lauantaina ovet, takakontin luukku ja konepelti.. Noh nyt tuli pari muuttujaa ja koko koppa pitäs kiikuttaa myös.. No ei kai siinä. Töiden jälkeen sitte vaan konehuonetta enemmän avoimeks, eli johtoja yms apulaitteita helvettiin. Sisustanhan mä vedän kylmästi telalla ja pensselillä.

Väriksi tulee se perus kiiltävä musta. Ei nyt mikään ihan uniikein väri, mutta työkonemaali on halpaa ja kestävää. Lopputulos myös näyttää hyvälle, ihan niinkuin normiväreilläkin. Auto tulee kuitenkin ajoon. Eikä sitten kaikki paska näy heti maalipinnassa. Muutenkin tykkään mustasta väristä. Konehuonekin näyttää kummasti puhtaammalle kun on musta ;) Turvakaaret, snowcap jne tulee jollain toisella värillä (ehdotelkaas) eli joku väri mikä sopii mustan kanssa! :) Keltasta ite miettiny, mutta aika nähty sekin ja vihree. Konehuoneeseen tulee varmaankin niitä perus sinisiä letkuja, silkkareita yms tingeltangeleita.
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Ite en laittais mitään "huomioväriä" nuihin pikkuosiin, mielummin joku suht tumma väri mustaan autoon, ettei näytä miltään perus räpellykseltä..(ei herneitä kellekkään) Joku hopea/harmaa ois varmaan omaan silmään passeli!

e. siis ulkopuolelle tuleviin osiin, esim snowcap.

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
mielenkiintonen projekti :)
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Nopeasti etenevä projekti O0

Ensimmäisistä kuvista pisti silmiin vöiden kiinnitys. Jos tulee nuo monipistevyöt käyttööön niin muuta olkavöiden kiinnitys jonnekin muualle kun siinä penkkien takana matalalla kulkevaan poikkiputkeen. Noin kiinnitettynä niistä vöistä ei ole mitään iloa jos sattuu jotakin. Oikeaoppisesti olkavöiden kulma on 10-45° alaviistoon, ei missään nimessä yläviistoon eikä alas penkin taakse. Laita vaikka takaistuimen vöiden kiinnikkeisiin kiinni (ilmeisesti kuskin toinen olkaremmi on niin), parempi vaihtoehto olisi jos hitsaisit takatukien väliin poikkiputken ja vyöt siihen kiinni.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Juu tattista vastauksista ja kyllä tonne sisälle vielä muutama metri tulee putkea. Turvavöiden kiinnitys muuttuu juuri niinkuin estate sanoi, eli taakse poikkitanko ja siihen tulee vyöt. Kyllähän tää purkaminen on helppoa, mutta kyllä tahti hidastuu kasausvaiheessa :D toki nyt o menny jo monta tuntia purkamiseen, mutta paljon on eessä. Kyllä tämä toivon mukaan pääsiäisenä olis messukeskuksessa näytillä konepelti auki ja sitten omistaja onkin pelti kiinni ;D Salon messut myös tähtäimessä ! Kahtellaan nyt mitä tunnit tuo tullessaan ;)
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Pumpe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • Ilo alkaa kilosta.
Jos koppa tulee kiiltävän mustaksi niin vedä snowcap ja muut tommoset mattamustaks ja kaaret valkoseks  ;)

Ja EI sinisiä silikooni letkuja!!!
« Viimeksi muokattu: 25.10.2013, 16:55:08 kirjoittanut Pumpe »
S80 D5
740 "T6"

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Itellehän näitä autoja rakennetaan, eikä muille. Itelläki on sinisiä letkuja konehuoneessa. Ja nyt tekeillä olevan 242 aattelin maalata telalla oranssiks. Eikä kyllä sitte kiinnosta yhtään mitä muut on mieltä.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
No ne sinisethän on niitä halvimpia ja yleisimpiä :D

kattoo ny koppa tulee maalauksesta mitä keksii muiksi väreiksi. Voi perkele mä sanon näitä deadlinen aikaistumisia. Täällä mä juon lonkeroo ja puran konehuonetta. Kasaaminen onki sitte helvettiä :D
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Pumpe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • Ilo alkaa kilosta.
Biltemasta saa halvalla mustia  ;)   
S80 D5
740 "T6"

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Biltemasta saa halvalla mustia  ;)

Kaverin 1jz +500hp kokoonpanossa oli kanssa noita halpoja (motenetin/bilteman) silikoneja ja tais olla eka veto kun paukahti silikoni. Painetta jotai 1-2bar...
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Kaverin 1jz +500hp kokoonpanossa oli kanssa noita halpoja (motenetin/bilteman) silikoneja ja tais olla eka veto kun paukahti silikoni. Painetta jotai 1-2bar...

Niin tuliko siihen silkkariin reikä vai lähtikö paikoiltaan? Klemmarit tulee olemaan kyllä kunnollisia, koska huonolaatuset klemmarit just antaa periks ja sitte silkkariliitokset paukahtaa irti.
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

 

Kulkukoira  Proturbo