RallyBaron  Samppasport

Tiilikeula 740 pitkäisku B230 8v 503whp // Kuulumisia!

  • 809 Vastauksia
  • 387986 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Teholla ei silikoonien räjähtämiseen ole vaikutusta. Sama onko vaikka 1000hp jos painetta vain 0.5bar. Sen sijaan paine vaikuttaa, mutta mikä huomioitavaa tietysti myös pinta-ala. Suurimpi halkaisijaiseen kohdistuu suureempi voima. Itselläni ei ongelmia motonetin silikoonien kanssa 3" ahtoputkistoilla ja paineet välilla karkaili sinne 2.5bar huitukoille. Jatkuvaa painetta noin 1.5bar. Klemmaritkin oli ihan tavallisia motonet klemmareita, mutta niitä irtoili pari kertaa.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vissiin munki kannattaa 3 tuumanen ahtoputkisto rakentaa kun painetta sen 1.5-2bar tulee.
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Niin tuliko siihen silkkariin reikä vai lähtikö paikoiltaan? Klemmarit tulee olemaan kyllä kunnollisia, koska huonolaatuset klemmarit just antaa periks ja sitte silkkariliitokset paukahtaa irti.

Ei kai se hirviästi silikonista kiinni ole pysyykö se paikallaan vaan klemmareista  :D oli tosiaan kunnolliset, tai ainakin pitävät, klemmarit ja ihan repes tuo silikoni  :buck2: painetta tais olla likemmäs 2bar
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Teholla ei silikoonien räjähtämiseen ole vaikutusta. Sama onko vaikka 1000hp jos painetta vain 0.5bar. Sen sijaan paine vaikuttaa, mutta mikä huomioitavaa tietysti myös pinta-ala. Suurimpi halkaisijaiseen kohdistuu suureempi voima. Itselläni ei ongelmia motonetin silikoonien kanssa 3" ahtoputkistoilla ja paineet välilla karkaili sinne 2.5bar huitukoille. Jatkuvaa painetta noin 1.5bar. Klemmaritkin oli ihan tavallisia motonet klemmareita, mutta niitä irtoili pari kertaa.

Ihan sama mikä halkasija siel on ni sama voima sinne kohdistuu ku paine pysyy samaan.1bar=1kg/cm2. Eikös vaan ;)

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Tai sitten ei. Meinaatko, että esim 6mm letku työntyy pois samalla voimalla, kun 70mm letku? 1kg/cm2 ja noita cm2:sia on enemmän.
« Viimeksi muokattu: 27.10.2013, 16:54:34 kirjoittanut miikel »

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Tai sitten ei. Meinaatko, että esim 6mm letku työntyy pois samalla voimalla, kun 70mm letku? 1kg/cm3 ja noita cm2:sia on enemmän.

Jep, monestiko esimerkiksi ahtopainemittarille menevä letku on klemmarilla kiinni? Tulisiko mieleen jättää ahtoputki ilman klemmaria, vaikka sama paine siinäkin on...
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Jep, monestiko esimerkiksi ahtopainemittarille menevä letku on klemmarilla kiinni? Tulisiko mieleen jättää ahtoputki ilman klemmaria, vaikka sama paine siinäkin on...

Luit ajatukseni ;D Meinasin kirjoittaa saman stoorin tuohon esimerkiksi. Kaveri itse sanoo, että 1kg/cm2 ja sitten ettei pinta-ala vaikuta. Jarrumännässä, eikä missään tietenkään ole männän koolla väliä?

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Ja johan se peruskoulussa opetettin että F=p x A eli voima on paine kertaa pinta-ala.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Auto lähti tyylillä maalaukseen lauantaina tollasella vaatimattomalla Cadillac Escaladella ja 8 metriä pitkällä kärryllä. Bensoihin meni 160e ja illalla piti mennä viihteelle, mutta enpäs mennykkään sattuneesta syystä  ;D. Kulutus oli vaatimattomat 18-20l/100km (6.2 litranen V8 bensa). Oli kyllä kieltämättä mukavin automatka ikinä! Matkustin takapenkillä perseenlämmitin päällä elokuvaa kattoen (kaikki ilo irti). Yks kaveri järkkäs tosiaan hyvän yhdistelmän, kun pyysin sitä kuskiks. BE-korttia kun en omista ja toi Escaladekin oli kuormuriks rekisteröity.

Sitten maalautukseen: Yks toinen kaveri sen mulle maalaa ja tekee luonnollisesti pohjahommat ja hinnasta en osaa sanoa, kun sovittiin, että kaveri kirjailee kaikki tunnit yms maalien hinnat ylös ja sitte katellaan jotain hintaa. Auton ollessa maalauksessa keskityn moottorin loppuun kasaamiseen + käyttis 940:ssä on vähän ropaamista ja fiksaamista. Täytys välillä varmaan uhrata enemmän aikaa tolle parisuhteen kauniimmallekkin puoliskolle, ennenkun sillä menee pata jumiin kunnolla. :D Maalausaikataulu kun aikaistu viikolla, niin meni toi torstai myöhäseks + pe-la yönä lopetin joskus 3-puol 4 aikaa volvon purkamisen / valmistelun maalaamoon lähtemiselle. Sitte la aamulla 9 ylös pienessä krapulassa ja autohallin kautta nokka kohti Kouvolaa ja maalaamoa.

Tässä pari kuvaa!

Lähtö hallilta:


Mistä tuli aamupalaa haettua?

« Viimeksi muokattu: 28.10.2013, 00:41:51 kirjoittanut migl »
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Tuo yhdistelmä bongattu tosta Tuupakan mäkin pihalta lauantaina. Käytiin siinä Faabion kanssa hakemassa aamupalaa kun lähdettiin Nääsvilleen xtreme carshowhun  :2funny: Otin siinä ohiajaessa jonkun suttusen bongauskuvan mutta empä taida jaksa laittaa sitä kun tossa on jo kuva samasta paikasta.
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Tuo yhdistelmä bongattu tosta Tuupakan mäkin pihalta lauantaina. Käytiin siinä Faabion kanssa hakemassa aamupalaa kun lähdettiin Nääsvilleen xtreme carshowhun  :2funny: Otin siinä ohiajaessa jonkun suttusen bongauskuvan mutta empä taida jaksa laittaa sitä kun tossa on jo kuva samasta paikasta.

Hahaha :D tosiaan ensiks siitä teboililta muutama kymppi Cadillacin tankkiin ja sitte aamupalaa huiviin. Kas ku en ite nähny teitä :D Faabion kyllä tunnistan vieläkin. Joskus nuorena ja hurjana kun tuli AR miiteissä pyörittyä.

Tottakai kuva esille! Tiiätpähän kenet oot bongannu ;)
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Hahaha :D tosiaan ensiks siitä teboililta muutama kymppi Cadillacin tankkiin ja sitte aamupalaa huiviin. Kas ku en ite nähny teitä :D Faabion kyllä tunnistan vieläkin. Joskus nuorena ja hurjana kun tuli AR miiteissä pyörittyä.

Tottakai kuva esille! Tiiätpähän kenet oot bongannu ;)

Joo kyllämä tunnistin että mistä autosta on kyse kun oon muutaman kerran topiccia kahtellu. Et varmaan tunnistanu joo ku ku oltiin Mk5 golffilla. Ei viitti enään lähtee bensasyöpöillä reissuun ku kaikki rahat on menny rojekteihin   ;D

Tossa se huono apparin paikalta otettu bongauskuva  :idiot2:


EDIT: Tosiaan just käännyitte pihaan ku lähdettiin parkkiruudusta liikenteeseen..

EDIT2: Ettei menis ihan offtopiciks niin onnea rojektiin. Ihan hyvä että välillä seiskojakin rakennetaan. Meiänkään porukassa ei oo kun 2x 700sarjalaista työnalla mutta 200sarjalaisia on aika monta. Oot näköjään Okalta käyny ostaa yläkerran ja bensavermeet. Ihan hyvinhän niillä on todistetusti saatu pauhua. Mutta meinaatko millä polttoaineella ajaa? 500whp+E85 voi olla aika hankala saada 1000cc suuttimilla? Tai on ainakin vähintään sen 100% auki ja sehän ei koskaan ole hyväksi..

EDIT3: Finjectorin suutinlaskurin mukaan:
Tavoite moottoriteho: 560hp (n.500whp)
BSFC: 0.7 (arvio bensaturbon ominaiskulutuksesta)
Suutinten määrä: 4
Suuttimen aukiolo: Max.80%
Sopiva suutin= 1158 - 1415 cc/min

Samat tiedot mutta etanoliturbon ominaiskulutuksella niin laskurin mukaan sopiva suutin on 1654 - 2021 cc/min
« Viimeksi muokattu: 28.10.2013, 14:35:06 kirjoittanut Likonen »
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Joo kyllämä tunnistin että mistä autosta on kyse kun oon muutaman kerran topiccia kahtellu. Et varmaan tunnistanu joo ku ku oltiin Mk5 golffilla. Ei viitti enään lähtee bensasyöpöillä reissuun ku kaikki rahat on menny rojekteihin   ;D

Tossa se huono apparin paikalta otettu bongauskuva  :idiot2:
(KUVA)

EDIT: Tosiaan just käännyitte pihaan ku lähdettiin parkkiruudusta liikenteeseen..

EDIT2: Ettei menis ihan offtopiciks niin onnea rojektiin. Ihan hyvä että välillä seiskojakin rakennetaan. Meiänkään porukassa ei oo kun 2x 700sarjalaista työnalla mutta 200sarjalaisia on aika monta. Oot näköjään Okalta käyny ostaa yläkerran ja bensavermeet. Ihan hyvinhän niillä on todistetusti saatu pauhua. Mutta meinaatko millä polttoaineella ajaa? 500whp+E85 voi olla aika hankala saada 1000cc suuttimilla? Tai on ainakin vähintään sen 100% auki ja sehän ei koskaan ole hyväksi..

EDIT3: Finjectorin suutinlaskurin mukaan:
Tavoite moottoriteho: 560hp (n.500whp)
BSFC: 0.7 (arvio bensaturbon ominaiskulutuksesta)
Suutinten määrä: 4
Suuttimen aukiolo: Max.80%
Sopiva suutin= 1158 - 1415 cc/min

Samat tiedot mutta etanoliturbon ominaiskulutuksella niin laskurin mukaan sopiva suutin on 1654 - 2021 cc/min

Kiitosta vaan ja oonhan mäkin vähin äänin sun projektia käyny kurkkimassa! ;) Mulla toi bensasyöpön käsite muuttu tolla reissulla! Arkkupakastin 940 vie sen 10l/100km ja se on ekoauto tohon Escaladeen verrattuna! Nojuu. Kyllä se 10l/100km tuntuu kans viimesinä päivinä ennen tilipäivää! ^^ Tossa juu näyttäs yhdistelmä kivasti lipuvan tohon tebarin mittarille.. :2funny: Tosiaan rupesin seiskasarjalaista värkkäämään, koska 2-sarja on ryminällä tullu porukoilla työn alle. Ja siis onhan ne hienoja. Ei siitä pääse yli eikä ympäri. Sitten taas ysisarjalainen mulla oli jo ja hommasin käyttikseksi farkun, joka on toki sekin piristetty malli ja siitä' sitten jossain vaiheessa käyttikseen sopivat 300hp dynorullilta ulos kunhan seiska valmistuu..

Viime talven lintta oli 740 B200F ja jotenkin siihen palikkaan tykästyin. Se oli facelift ja ihan vaan yleisen pahennuksen aiheuttamiseksi halusin tiilikeulan! :D se on varmaan volvolta kaikkien aikojen palikkamaisin malli ja siitähän mä tykkään ja tosiaan harvemmin näitä rakennellaan muihin verrattuna. :D Varmaan rakentajat tyrmäävät ton kenkälaatikon aerodynamiikan ja ilmanvastuksen takia (onkos nää kaks sama asia??!!).. :2funny:

No tuota.. Aattelin ton viinan jättää toistaseks SuperAlkoon ja kulutan sitä itse Colan, appelsiinimehun yms oheistuotteiden kanssa ja kokeilla miten saan ton vermeen toimimaan bensalla. Noi bensaletkut ei meinaan  etanolista tykkää ja muutenkin tulee vähemmän säätämistä ekalla kertaa. Varmasti tulevaisuudessa sitten kun tämä kattila joskus jotenkin toimii ja kiekuu, niin etanoli tulee vaihtoehdoksi. Odottelen kuitenkin vielä kyseisen aineen yleistymistä huoltsikoilla, kun on 45L turvatankki vaahdoilla, niin ei paljoa kerkee menovesi siellä vanhentua ja tarkotus ois ihan omin avuin auton kanssa liikuskella miiteihin ja tapahtumiin. 

No sitten suuttimiin: Voihan kehveli. Isommat tilaukseen ja tonniset saa jäädä käyttöauto 945:seen :D Suuri kiitos vinkistä! :) Tosiaan O-P:n 242:sesta oon käyny hyvät osat poimimassa hyvään tarkotukseen! ;) En oo vielä teijän porukkaan törmänny, vaikkakin just tuolla Tuusulassa oon parit kerrat käyny ja jostain päin Vantaata mä hain ton ZF:n laatikon ja tuleehan tuolla pyörittyä. Aivan varmasti rusalla oon kyllä teijän porukkaa nähny. ^^ 

« Viimeksi muokattu: 28.10.2013, 17:23:57 kirjoittanut migl »
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Noh.. Kaveri laitto vähän kuvaa kun otti ovilistat pois.. Viikonloppuna keikka kouvolaan hitsaamaan. :D Saas nyt nähä mitä muuta tosta hiekkapuhalluksen tiimoilta tulee esiin.  :2funny:

Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Arvashan sen että tohon mun kommenttii tartutaa.Mut kun oli puhe letkun räjähtämisest ni tottakai sen ensimmäiseen käsittää että se letku räjähtää eikä vaan lähe liitoksesta irti ;)

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy