Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Tiilikeula 740 pitkäisku B230 8v 503whp // Kuulumisia!

  • 809 Vastauksia
  • 387987 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Morjesta! Tää päivä menikin laskeskellessa moottorin tilavuuksia, iskun pituuksia jne.. Ainoa kasaaminen oli oikeestaan öljypumpun laittaminen paikoilleen ja maalasin arkkupakastimen 2 talvivannetta, koska huomenna on kai pakko pyöräyttää talvikiekot alle.. Tosiaan noita moottorin tilavuuksia yms tuli mitattua ja siinä ohessa pari kaveriakin rupes keulimaan ja vähän kuittailemaan josta seuraa pieni avautuminen..

Tosiaan mä oon vasta 19 vuotias sanotaan nyt vaikka sitten suuruudenhullu tän projektin takia.. Opiskelin itteni sähkäriks hyvillä arvosanoilla ja työkokemuksella. Painan hyväpalkkasessa työssä nykyään ja Tammikuussa lähen hakemaan verorahoille vastinetta valtion lomalaitoksesta. Oon siis koko pienen ikäni rassannu ensiks mopoja ja 17 vuotiaana eka auto.. Nyt sitte tullu rassattua ja ruuvattua erilaisia pommeja, josta on kokemusta kertyny. Mukana on Volvoja enimmikseen  ::)

Halusin alottaa tälläsen projektin, joka on ainakin mun mielestä menny tähän asti ihan hyvin. Siitä kyllä kuuluu suuri kiitos teille, jotka avarratte mun tietopankkia, koska enhän mä koskaan ole alaa opiskellu ja muutamia termejä yms käsitteitä ollu hukassa.. Kuulemma pitäs vaan osata kaikki asiat ennenkun tällästä projektia voi tehä..?

Olishan se toki helpompaa jos olis vaikka se 3 vuotta autoasentajan uraa takana, mutta oon heikkohermonen ihminen ja mulla hitsaa jo välillä näiden Volvojen kanssa kiinni, niin mitä se olis joidenkin modernimpien autojen kanssa (jos olisin ammatiltani automekaanikko) + iltasin vielä oman projektin kimpussa. Kai mä olisin jo narunjatkona jossain..?

Tässä on muutama hieno ihminen, joilta oon pystyny tiukassa tilanteessa kysymään vaikka vähän tyhmemmänkin kysymyksen + aktiivista ja asiallista porukkaa löytyy foorumilta runsaasti, mutta eipä se mua hävetä kysyä tyhmiä ja itsestäänselviä kysymyksiä.. Naurakoot ihmiset vaikka sitten niille, mutta mulle se on pääasia, että saan mieltä askarruttaneeseen kysymykseen vastauksen ja pääsen hommissani eteenpäin.

Tekemällä mä oon tottunu oppimaan ja tässäkin projektissa on sen verran monta tonnia rahaa, kiinni, että olisin muutaman kerran tyttöystävän kanssa päässy vaikka etelässä käymään, joten haluaisin tän paskan tiiliskiven tehä kerralla kunnolla valmiiks ihan vaan siks, että rahaa ja aikaa on kulunu ihan tuhottomasti, että en edes sitä haluu ajatella.. Kuitenki se on hauskaa ja lopussa se kiitos seisoo, eikä se näiltä parilta v*ttuilijalta pois ole, millasta paskaa projektia mä väsään ja millä lopputuloksella.

Kiitos ja anteeks tällänen Sunnuntaiavautuminen..


E: nyt on luurissa kuvat niistä vanhoista laakereista! Koitan huomenna keretä lisätä! :)
kateelisia löytyy aina, ja tosiaan tämmöinnen projektiahan on semmonen että ei näitä aisoita opeteta missään autopuolen linjalla, jotain pieniä aisoita mootorin virittämisestä löytyy mutta ei näin laajamittaisesti joten nämä asiat täytyy ns. opetella kantapään kautta, eikä se mielestäni ole siitä iästä kiinni vaan siitä kuinka määrätietoinen on ja kuinka paljon o valmis haastamaan oman tietämyksensä jota projektin edistyessä tulee lisää.:) ei muuta jatkaa samaan malliin ja kateelisille luu kurkkuun :pomo:
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Näinpä juuri :) En mä niiden anna häiritä ^^ Mjoo toi maanantai meni ysisatasen kanssa ku pyöräytin talvitassut vanteille ja alle. Eilen kävin hallilla taas muovailemassa turvakaaria :P koht pääsee hitsaamaan. :)
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Taas tulee nopeeta "päivittelyä", mutta tällä kertaa kysymyksen muodossa.

Mietin, pystyykö jättämään ohjaustehostimen pois pelistä? Ennenkin oon tehostamattomalla autolla ajanu, eikä se nyt niin kauheeta ole, mutta sitten sitä tulee mietittyä rata-ajoa? Esimerkiksi luisuttelua. Miten se ohajus sillon käyttäytyy ja vaikkapa varttimaililla? Onko tässä mitään järkeä? 
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa hksp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Suosittelen kyllä pitämään sen ohjaustehostimen, aika raskas laite on käännellä ilman  ;D käyttiksestä remmi hetkeks pois niin huomaat! vesipumppu ei sitten vain ole mukana pelissä niin älä pitkää lenkkiä heitä  ::)

Hieno projetki btw!!

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Suosittelen kyllä pitämään sen ohjaustehostimen, aika raskas laite on käännellä ilman  ;D käyttiksestä remmi hetkeks pois niin huomaat! vesipumppu ei sitten vain ole mukana pelissä niin älä pitkää lenkkiä heitä  ::)

Hieno projetki btw!!

Niinjuu aivan. Koko pumppua muistanukkaan. No mut jos sen korvais käsikäyttösellä veivillä ja tyttöystävä tohon apparin penkille veivaileman sitä? Kai se ohjaustehostin sinne löytää tiensä takasin, mutta ois taas ollu hajoavia osia vähemmän :D

Ja kiitos! :) Nyt taas kipin kapin hallille rälläköimään kaariin viisteitä ja lovia. Josko ne kohta sais hitsattua paikoilleen! ^^

E: Winterbeaterista kuva talvipyörillä (sateenkaarimeininki ja silleen!!):
« Viimeksi muokattu: 27.11.2013, 17:14:12 kirjoittanut migl »
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa tanskude

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Eikös ohjaustehostimella oo aina oma hihnansa ja vesipumpulla sekä laturilla sama hihna?

No kuitenkin, toinen tykkää äideistä ja toinen tyttäristä. Tehostettu ohjaus ilman tehostina on jäykempi kuin alunperin tehostamaton ohjaus. Omasta mielestä ilman tehostinta on parempi "näppituntuma" tiehen vauhdissa mutta paikallaan käänneltäessä/hiljaisissa vauhdeissa on sitten vähäsen raskaampi käännellä.. Ja katsastussedillä ei riitä ruis ranteessa väännellä rattia jos tehostimen hihna puuttuu, kokeiltu juttu  :D

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Mietin tässä noita hihnoja kunnes tajusin että toi ysisatanen on metrin päässä. Vesipumppu ja tehostin on ainakin tässä samssa. Nyt meen tankkia irrottelee -->
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Ja katsastussedillä ei riitä ruis ranteessa väännellä rattia jos tehostimen hihna puuttuu, kokeiltu juttu  :D
Katsastussetä voi antaa sulle hylsyn toimimattomasta tehostimesta.

Poissa tanskude

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Katsastussetä voi antaa sulle hylsyn toimimattomasta tehostimesta.
Sillä kertaa tulikin hylsy.. Oli siinä muistaakseni muutakin huomautettavaa/hylsyn syytä kuin pelkkä tehostin.

Ja mitä tohon hihnahommaan vielä tulee niin omat muistikuvat/kokeumukset rajoittuu lähinnä 240:n b200f koneella jossa tehostimelle oli oma hihna, seiskoista ja yseistä ei ole sen tarkempaa tietoa. Laturin ja tehostimenkin paikka vaihtelee auton mallista riippuen.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Oli muuten positiivinen ylläri tossa toissapäivänä ku sen tankin pudotin, niin oliki yli puolillaan hyvää käyttämätöntä bensaa  8)

Täytyy vaan suppilon kanssa siirrellä kanistereihin ne ja vippaa romikselle noi kaikki bensavermeet kun niillä ei mitään tee.. Tuli tossa mietittyä, että paljonkohan mahtaa Volvo painaa, kun kaikki jotakuinkin turha lähtee pois, mutta tulihan sinne kaaret tietysti yms. ^^

Tänään onkin  <Kippis> päivä ja huomenna vois mennä ihmettelemään ja tekemään. Turvakaarien putketkin rupee olemaan suht hyvässä mallissa, että kohta pääsee hitsaamaan.
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Kyllä lottoisin paria sataa kiloa. Muutokset kuten nuo penkit, niin tuo nopeesti säästöö painossa. 8,1kg painaa kappaleelta toi sun penkkis.  ;) Lasikuitu/hiilikuituosaan vähä sijoittaa jos vielä pitää saada kepeyttä ;)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Kyllä lottoisin paria sataa kiloa. Muutokset kuten nuo penkit, niin tuo nopeesti säästöö painossa. 8,1kg painaa kappaleelta toi sun penkkis.  ;) Lasikuitu/hiilikuituosaan vähä sijoittaa jos vielä pitää saada kepeyttä ;)

Ens talvena rupee lokarit yms vaihtuu kuitusiin kunhan tekniikan yms saa nyt pelaamaan. :D eiköhän toi nyt tässä tulevalla kokoonpanolla tuu ampasee ihan hyvin :P on muuten vergi ja lonkero nannaa <3 <Kippis>
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Tänään tuli vähän käytyä hallia ihmettelemässä. Jotain turvakaaren pätkiäkin siinä muovailin ohimennen. Pistän tähän pari kuvaa menneiltä päiviltä. Nyt on kuvia myös vanhoista laakereista ! VIHDOINKIN :D









Eiks nykyään oo muotijuttu et renkaat raapii kaaria ja pohja laahaa maata? Aika länässä koko paska meinaan.



Pari kuvaa, kun tankki irti. Roiskahti bensaa vähän silmäänki, mutta positiivinen yllätys oli se, että oli muutama kymmentä litraa käyttämätöntä bensaa!  8)





Sitten rupee noi putketkin jo pikkuhiljaa sopimaan tonne kabiiniin. Pari putkea tässä kuvassa hollillaan.



Ja näin lopuksi. Tuli hommattua asiallinen kyltti tohon meijän hallipaikan oveen.. :D



Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa fm12

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Mites turvakaaret on edistynyt ja saiskos niistä vähä lisää kuvia? Onko iha luokitusten mukaiset eli meinasitko driftingiin ilmottautua tolla?  8) Mitä sähköjä meinasit karsia tosta ku niitä kuitenkin on aika paljon ni sais hyvin painoo pois?
Mut hyvännäköne projekti voisin tulla joku kyttäilee teiän tallille ku tässä lähimailla asuskelen

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Mites turvakaaret on edistynyt ja saiskos niistä vähä lisää kuvia? Onko iha luokitusten mukaiset eli meinasitko driftingiin ilmottautua tolla?  8) Mitä sähköjä meinasit karsia tosta ku niitä kuitenkin on aika paljon ni sais hyvin painoo pois?
Mut hyvännäköne projekti voisin tulla joku kyttäilee teiän tallille ku tässä lähimailla asuskelen

Tervetuloa vaan ! :P Mä en tiiä mitä noi sääntökirjat yms hommelit sanoo saumallisesta putkesta. Jotain legendaa tossa kuulin, että jokkiskaaret riittää driftingiin ja jokkiksessa käytetään saumallista putkea. Räpsin niistä kuvia, tossa kunhan kerkee :)

Ja luisuttelua nyt tulee vaan olemaan ratapäivillä yms. En mitään sarjaa :P Katuautohan tämä on. Ja ihan tuolla tien päällä turvallisempi tunne, kun on häkki ympärillä, vaikka ei ny tarkotus oo rutata tota tiiliskiveä..

Kyllä sähköistä lähtee kaikkea turhaa. Penkinlämmittimet, sähkölasit, peilit jne.. :D Tarpeelliset jää :)
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

 

Proturbo  Autodiagnoosi