Proturbo  Autodiagnoosi

Tiilikeula 740 pitkäisku B230 8v 503whp // Kuulumisia!

  • 809 Vastauksia
  • 387987 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SoUppA

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Hyvän näkönen projekti sinulla! Mutta mieleen jäi vaan toi sun auton vieminen näytille jo keväällä.. Ei kannata hosua tämmösen projektin kanssa. Nää tuppaa yleensä viemää aikaa ja hermoja aikalailla.  :D Mutta tsemppii rakennukseen !!

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 366
  • Jee jee
Turvakaaret
« Vastaus #151 : 03.12.2013, 08:40:58 »
Jotain legendaa tossa kuulin, että jokkiskaaret riittää driftingiin ja jokkiksessa käytetään saumallista putkea.
Tulokasluokassa taitaa kelvata, mutta ei kyllä sen korkeammissa luokissa. Hyvä lisäturvahan noi jokkiskaaretkin on ja tietysti ne myös jäykistää koria.
!

Poissa Cyklowni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
Vs: Turvakaaret
« Vastaus #152 : 03.12.2013, 20:30:43 »
Tulokasluokassa taitaa kelvata, mutta ei kyllä sen korkeammissa luokissa. Hyvä lisäturvahan noi jokkiskaaretkin on ja tietysti ne myös jäykistää koria.

Kyllä noita saman tason kaaria vaaditaan melkeen lajissa kun lajissa nykyään, jokkiksessakin jos katsastuskortti on uudempi kuin 1/2011.
http://www.autourheilu.fi/attachements/2011-12-13T14-32-43175.pdf
« Viimeksi muokattu: 03.12.2013, 20:32:36 kirjoittanut Cyklowni »

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 366
  • Jee jee
Kyllä noita saman tason kaaria vaaditaan melkeen lajissa kun lajissa nykyään, jokkiksessakin jos katsastuskortti on uudempi kuin 1/2011.
http://www.autourheilu.fi/attachements/2011-12-13T14-32-43175.pdf

Jokkiksessa kelpaa kyllä saumallinen putki edelleenkin, vaikka sääntökirjaan tulikin pieni tovi takaperin joitain muutoksia.
!

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Hyvän näkönen projekti sinulla! Mutta mieleen jäi vaan toi sun auton vieminen näytille jo keväällä.. Ei kannata hosua tämmösen projektin kanssa. Nää tuppaa yleensä viemää aikaa ja hermoja aikalailla.  :D Mutta tsemppii rakennukseen !!

Juu sehän menee "varauksella", että ilmottelen lähempänä tapahtumaa tuleeko valmista vai ei. Tilannetta tosiaan hankaloittaa armeijaan lähtö, mutta onhan siinä aikaa..

Turvakaarista sen verran, että siellä oli jokkiskaaret valmiina ja nyt putkia tulee sen verran lisää, että ne muistuttaa jotenkuten niinku rallikaaria. Takana ristikko, pään päällä pari poikittaisputkia, etuovien takana 2 putkea ja sitten taakse yks putki ns takapenkin kohalle poikittain.

Nyt ne kaaret rupee olemaan suurin piirtein hitsausta vaille valmiit ! :)
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa rooppis93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • yrittänyttä EI laiteta... tai ainakin niin ne sano
Asiasta hyppykeppiin millos oot intiin menos ja minne?  Itse menen tammikuussa parolaan, midtin vain jos samaan mestaan oltaisiin menossa  :D
Pahoittelut iirjoot6s virheitä emännän kans kåytiin låhikuppilassa    S*
-740TDic kartano rotta n.130hp/220nm kytkin sanoi heihei. - EX. volvo V70 TDI "vähän" lipsahti

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Kyllä nää vaan pirusti vie aikaa  :( Mutta kannattaa silti tehdä mielummin ajan kanssa kerralla kunnolla kun hosua ja tehdä sillä asenteella että "teen joskus sitten paremmin".. En meinaa tosin että niin olisi tässä tehty mutta hyvä vinkki jatkon kannalta.

Meiänkin porukasta oli 2 autoa mitkä piti olla ACS:sään valmiita keväällä ja sinne molemmat ilmotettiinkin. No ei valmistunut ei ja mietittiin että Xtreme car showhun on varmasti valmiita. No eipä näistä kumpikaan liiku tänäkään päivänä. Ja oma autokin piti olla helposti kesäksi ajossa. No eipä ollut eikä ole mitenkään varmaa että on edes vielä ensikesänäkään  :idiot2:

Sitä tulee yllättävän paljon kaikkea hieromista, pikkuhommaa ja suunnittelua jotka kokonaisuudessa vie todella paljon aikaa.. Kun kunnolla tekee. Mutta eiköhän se sitten palkitse kun pääsee ajamaan  :sundaydriver: :3/4 jättää sen:
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Kyllä nää vaan pirusti vie aikaa  :( Mutta kannattaa silti tehdä mielummin ajan kanssa kerralla kunnolla kun hosua ja tehdä sillä asenteella että "teen joskus sitten paremmin".. En meinaa tosin että niin olisi tässä tehty mutta hyvä vinkki jatkon kannalta.

Meiänkin porukasta oli 2 autoa mitkä piti olla ACS:sään valmiita keväällä ja sinne molemmat ilmotettiinkin. No ei valmistunut ei ja mietittiin että Xtreme car showhun on varmasti valmiita. No eipä näistä kumpikaan liiku tänäkään päivänä. Ja oma autokin piti olla helposti kesäksi ajossa. No eipä ollut eikä ole mitenkään varmaa että on edes vielä ensikesänäkään  :idiot2:

Sitä tulee yllättävän paljon kaikkea hieromista, pikkuhommaa ja suunnittelua jotka kokonaisuudessa vie todella paljon aikaa.. Kun kunnolla tekee. Mutta eiköhän se sitten palkitse kun pääsee ajamaan  :sundaydriver: :3/4 jättää sen:

Tottahan tuo. Yllätys yllätys ainakin toisen niistä autoista tiedän. ::) Kattoo tossa lähempänä kevättä, miltä se sitten näyttää. Se on ihan perus, että "onhan tonne kesään aikaa" ja sitte auto on toukokuussa vielä p*llun päreinä tallissa :D.

Onhan se omalla kohdalla karu fakta, että ens talveen jää vielä paljon hommaa, mutta ei juurikaan ajoon vaikuttavia.. Tai no alustajuttuja + takakontin siistimistä + vahvemmat vetarit jne. ^^  Parin viikon päästä "rahahana" sulkeutuu, koska työsoppari loppuu ja otan 2vk lomaa ennen sotimista. Oon koittanu tässä rakentaa sellasta vehjettä, että sais ainaki kesäks nippuun, leimattua ja suurin piirtein kaikki muutoskatsastettua. Tähän kun on sitä fyrkkaa uponnu paljon ja vähän päälle. Pikkuhiljaa eteenpäin ja taas vois mennä konehuonetta siivoo hallille. Täytyy tilata paremmat moottorin kumityynyt ja maalaa konehuone. Pitäs vielä kertaalleen laskee puristussuhteet yms ja toivottavasti sillä lopputuloksella, että kansi kiinni ja keulille. Nooh. Jatketaan.. ! :)  :3/4 jättää sen:

E: Nyt on kyllä jotenki veto veks ja vähän kipee olo. Lepäilen kotosalla tän illan ja laskeskelen vaikka niitä tilavuuksia =D

E2:
Asiasta hyppykeppiin millos oot intiin menos ja minne?  Itse menen tammikuussa parolaan, midtin vain jos samaan mestaan oltaisiin menossa  :D
Pahoittelut iirjoot6s virheitä emännän kans kåytiin låhikuppilassa    S*

Vekarajärvi !  :)) Keskelle ei mitään !  *taavih->
« Viimeksi muokattu: 04.12.2013, 21:07:53 kirjoittanut migl »
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Oho :D ei tullu hyväksyntää ACS:stä. Ainakaan nuorirakentaja kilpailusta :D samapa tuo. Ei se maailma siihen kaadu ja projekti jatkuu. Ei ne kai tiiliskiviä arvosta, mutta mä arvostan  S* Onhan tossa kesällä cruisinkeja yms kissanristiäisiä. Vrcf:n kesämiitti ainaki !
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Pumpe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • Ilo alkaa kilosta.
Eipähän tuu ylimääräisiä paineita  :)
S80 D5
740 "T6"

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Eipähän tuu ylimääräisiä paineita  :)

Näin on, mut tavoteaikataulu siltikin siellä hujakoilla niin saa piirrettyä 2 viivaa ku lumet sulaa :D
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Heips... Mä otin rennosti tän viikonlopun ja kävin jauhamassa hallilla vaan kakkaa. Työkaluihin en koskenu. Teki ihan hyvää vähän ottaa iisimmin.. Pari viikkoo enään toitä ja sitte parin viikon loma. En osaa varmaa lomailla enää.. Helmikuusta painanu töitä ilman lomia + kouluaikoinaki tuli painettua töissä kaikki loma- ja vapaapäivät. :D

Tässä ois muutama kysymys..

-Ahtoputkien koko? Eli mikä ois näille viritelmille sopiva ahtoputkien koko (ei se vielä ajankohtasta ole, mutta tietääpähän sitte kun ajankohtaseks tulee. Onkos se sitä 2.5" - 3"?)

-Öljynjäähdyttäjän koko? Vakio ei riitä, vai riittääkö?

-Onko kovinkin vakavaa, jos männät jää suurin piirtein dekkitasoon ykk:ssa? Sitä täytyy tarkemmin vielä kattoa heittokellolla yms.

-Puristussuhde näillä tämänhetkisillä lukemilla 8.87.. Hieman on epätarkka vielä, mutta eikös se ole aika korkea bensalle..?

Lähetään näistä nyt liikkeelle.. Muutaman henkilön kanssa näistä jo keskustellu ja varmasti jokasella oma mielipiteensä ja näkemyksensä. Haluaisin kuitenkin kuulla monia mielipiteitä vaikka todella luotettaviltä tahoilta oon näitä jo kyselly, mutta varmuutta, varmuutta.. Oon tällänen arkajalka hössöttäjä  :-[

Osahankintoina tuli postista haettua cooleri ja toinen ruutumaski... Maski on paremmassa kunnossa kun edellinen, mutta ruma lambda sond merkki siinä.. Ei se kyllä juur mitään maksanutkaan ja niinku sanottu. Parempi kuin edellinen halki oleva..

Ens viikolla arkkupakastin leimakuntoon ja turvakaaret teen loppuun, kunhan kaveri saapuu hitsilaitteineen hallille. Sitten seiskassa konehuoneen riisumista vielä vähän ja hiomista ennen maalausta.. 


Jatketaan.. ! :)

« Viimeksi muokattu: 08.12.2013, 23:16:57 kirjoittanut migl »
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
8.87:1 on aika hemmetin matala puristussuhde nykyaikana. Mutta saapahan työntää enemmän painetta.
Jäitä housuun!

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
8.87:1 on aika hemmetin matala puristussuhde nykyaikana. Mutta saapahan työntää enemmän painetta.
Ysin hujakoille tulee itelläkin, ihan vaan koska painetta pittää olla :D
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa visa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
2.5 tuuman ahtoputket riittää mun mielestä oikein hyvin..
Toi 8.87:1 puristus on ihan hyvä ellei jälkeenpäin harmita jos etanolille vaihdat niin kun ei tullu isompia puristuksia.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy