Carcom Oy  Ateho

Tiilikeula 740 pitkäisku B230 8v 503whp // Kuulumisia!

  • 809 Vastauksia
  • 387986 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
2.5 tuuman ahtoputket riittää mun mielestä oikein hyvin..
Toi 8.87:1 puristus on ihan hyvä ellei jälkeenpäin harmita jos etanolille vaihdat niin kun ei tullu isompia puristuksia.

Eiköhän etanolia varten tuuu kone sitte uusiks avattua tai ainakin kansi irti. :)


Kiitosta kaikille jälleen vastauksista. :) tänään poistin jarruputkia yms perkaamista konehuoneessa. Käyttikseen umpionvaihtoa jne.
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa o-pp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Mun mielestä 500 whp tavoiteeseen vaadittava ahtopaine ei sovi yhteen noin korkean puristussuhteen kanssa. Bensalla. Tämä käsitys perustuu kavereiden kokemuksiin. Hyvä vaan, että kyselet useita mielipiteitä!

Paljeraon suhteen 1,0mm yläpuolella siirrytään vaaralliselle alueelle. Jos männät tulisi tarkassa mittauksessa tuurilla edes 0,15-0,20 mm yli, niin olisi hyvä vakio Goetzen pahvin kanssa.

Ps. Lisämittarit on mulla keittiön pöydällä! Noudatko, kun olet nurkilla?

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Mun mielestä 500 whp tavoiteeseen vaadittava ahtopaine ei sovi yhteen noin korkean puristussuhteen kanssa. Bensalla. Tämä käsitys perustuu kavereiden kokemuksiin. Hyvä vaan, että kyselet useita mielipiteitä!

Paljeraon suhteen 1,0mm yläpuolella siirrytään vaaralliselle alueelle. Jos männät tulisi tarkassa mittauksessa tuurilla edes 0,15-0,20 mm yli, niin olisi hyvä vakio Goetzen pahvin kanssa.

Ps. Lisämittarit on mulla keittiön pöydällä! Noudatko, kun olet nurkilla?
Komppaan. Tosiaan myös oman tuttavapiirini reuna-alueilla liikkuu ihmisiä, jotka aktiivisesti mukana rallicrossissa omalla autollaan ja sanoivat että kovassa rääkissä yksinkertaisesti ei kestänyt kovilla yli kahden kilon paineilla ja yli 9,x puristuksilla (perusbensa vai mitä lie käyttävät nykyään). Toki eriäviä mielipiteitä ja kokemuksia on varmasti muilla, mutta jos pelaa varman päälle?
« Viimeksi muokattu: 10.12.2013, 22:14:54 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Joo kyllähän se pakosti 500whp tehoilla tolla kokoonpanolla yli 2bar tarvitsee? Joten on varmaan aika hilkulla puristuksien kanssa. Mutta toisaalta isot puristukset = sama teho pienemmällä ahtopaineella vrt. löyhähkö puristus ja kovat ahdot. Mutta kuinkas tarkka tuo puristus-suhteen laskelma on? Onko sulla jotkut mittatilausmännät vai luettelokoot? Minkä pituinen kanki? Millä kansipahvin paksuudella laskettu?

Jos männät tulee tasan dekkitasoon ja vakiopaksunen pahvi niin eikös sillon yleensä puristukset jää johkin 8-8,5 tuntumaan jos kantta ei ole laskettu? Ja tietysti olettaen että männissä suht samankokonen "allas" kun vakiomännissä?

Vertailunvuoks itellä tollaset Wisecon "hyllykama"(muistaakseni) männät. Tulee just dekkiin tai ehkä kympin yli. Ja noilla on on vakiopaksusella pahvilla rutut muistaakseni 8.0:1



EDIT2: Toi Okan kansi tais ollakkin millin laskettu. Eli sillon lienee toi 8.8:1 aika lähelle?
« Viimeksi muokattu: 10.12.2013, 23:27:44 kirjoittanut Likonen »
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Mun mielestä 500 whp tavoiteeseen vaadittava ahtopaine ei sovi yhteen noin korkean puristussuhteen kanssa. Bensalla. Tämä käsitys perustuu kavereiden kokemuksiin. Hyvä vaan, että kyselet useita mielipiteitä!

Paljeraon suhteen 1,0mm yläpuolella siirrytään vaaralliselle alueelle. Jos männät tulisi tarkassa mittauksessa tuurilla edes 0,15-0,20 mm yli, niin olisi hyvä vakio Goetzen pahvin kanssa.

Ps. Lisämittarit on mulla keittiön pöydällä! Noudatko, kun olet nurkilla?

Juu mä olin tossa Vantaalla eilen, mutta en muistanu niitä mittareita. Mä ilmotan ku tuun seuraavan kerran vantaalle. :)

Joo kyllähän se pakosti 500whp tehoilla tolla kokoonpanolla yli 2bar tarvitsee? Joten on varmaan aika hilkulla puristuksien kanssa. Mutta toisaalta isot puristukset = sama teho pienemmällä ahtopaineella vrt. löyhähkö puristus ja kovat ahdot. Mutta kuinkas tarkka tuo puristus-suhteen laskelma on? Onko sulla jotkut mittatilausmännät vai luettelokoot? Minkä pituinen kanki? Millä kansipahvin paksuudella laskettu?

Jos männät tulee tasan dekkitasoon ja vakiopaksunen pahvi niin eikös sillon yleensä puristukset jää johkin 8-8,5 tuntumaan jos kantta ei ole laskettu? Ja tietysti olettaen että männissä suht samankokonen "allas" kun vakiomännissä?

Vertailunvuoks itellä tollaset Wisecon "hyllykama"(muistaakseni) männät. Tulee just dekkiin tai ehkä kympin yli. Ja noilla on on vakiopaksusella pahvilla rutut muistaakseni 8.0:1

(KUVA)

EDIT2: Toi Okan kansi tais ollakkin millin laskettu. Eli sillon lienee toi 8.8:1 aika lähelle?

Samanmoiset männät mullakin koossa 96 Kanget varmaan std mittaset, mutta h-profiilit. Iskun pituus sen 86mm, koska pentan kampura. Kansipahvin paksuus puristuksissa 1.2mm, kantta laskettu sen 1mm + mitä nyt plaanauksessa tavaraa lähtee..

E: Hiljasta ollu projektin teko. Konehuone kohta maalauskunnossa, kaaret melkeenpä hitsauskunnossa ja hmm.. Tullu tässä nyt sitä käyttisvehjettä katsastuskuntoon hierottua.. Mitähän ton koneen kanssa nyt sitte tekis.. No ei auta muu kun oottaa mäntäkortista kuvaa ja laskee vähän tarkemmin noi. Palotilan tilavuuskin pitäis uusiks laskea. Josko sen vielä tänään kerkeis.
« Viimeksi muokattu: 15.12.2013, 20:15:51 kirjoittanut migl »
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Värikriisi iski taas ku kaveri toi noita yhtiä osia ja ruvettiin pohtimaan. Konepellistä se muotoili parit vääntymät kitillä suoraks. Helvetti ku on vaikeeta toi värin päättäminen..

E: mustassa vielä pysyttelen toistaseks, mutta aivot raksuttaa kokoajan..
« Viimeksi muokattu: 17.12.2013, 21:11:59 kirjoittanut migl »
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Huomenna touhu jatkuu kun kaveri tulee mun seuraks niin karsitaan turhia sähköjä veks ja suunnitellaan tulevaa. :) pe loppuu työt ja ikävä kyllä säännöllinen rahantulo mutta 16 päivää lomaa, joten tallissa tulee vietettyä laatuaikaa ;)
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
 johtosarja lattialla.. :D kuvia tuli napsittua myös. Voihan video sentään miten paljon vanhassa autossa kulkee johtoja.. Pitäsköhän ton käynnistyä vielä joskus.. :D Ilmastoinnin kilkkeet lähtee veks ja katon josko sais ihan perus lämppärin tilalle. Yhen idean kaveri pamautti, että hommais  kaasari 740:sestä johtosarjan ja karvalakki mallista, niin sais kaikki tarpeelliset piuhat.

Kuviakin on nutta eiköhän tosta vanhasta johtosarjasta saa karsittua jotain veks ja simppelimmäks :D joku varashälytinboksikin löyty.. :D

Kuvia uppaan mahollisesti huomenna.
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa rooppis93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • yrittänyttä EI laiteta... tai ainakin niin ne sano
Hahha ja tietenki se johtosarja on joskus purettu aikasemmin niin ei mitään järkeä johtojen väreissä? :D
-740TDic kartano rotta n.130hp/220nm kytkin sanoi heihei. - EX. volvo V70 TDI "vähän" lipsahti

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Hahha ja tietenki se johtosarja on joskus purettu aikasemmin niin ei mitään järkeä johtojen väreissä? :D

Yllättävän vähän oli patentteja.. :D Sitä piuhaa on muuten vaan ihan tajuttomasti mutta laitetaas muutama kuva.

Elikkäs aloteltiin vähän muotojen hakua konepeltiin, kun oli vähän rutussa tosta taitteesta:


Koppa näyttää tältä:


Konehuone taas tältä (keskiviikkona ois tarkotus maalata toi konehuone)


Noh... Sähköt karsittiin korista veks ja niitähän on ihan tajuttomasti..



Ja sisustakin rupee nyt maalauskuntoselle näyttämään. Enään ne kaaret ja ilmastoinnin vermeet lähtee veks..



Ja loppukevennyksenä Perjantaina arkkupakastin teki temput ja jätti meikäläisen 3km päähän kotoota. Kärrykin oli perässä ja näin komeella yhdistelmällä tulin pihaan.. :D Vikana todennäkösesti YKK anturi, jonka vaihdoin. Tänään tien päälle. Saa nähdä toimiiko..
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | Parit kuvat.
« Vastaus #175 : 24.12.2013, 15:44:32 »
Meikäläinen toivottaa oikein hyvää joulua projektin seuraajille! :) Tossa välipäivinä tosiaan puuhastelen sitä sun tätä ja silleesti. Nyt rauhaa ja ruokaa yms mukavaa laatuaikaa tallin ulkopuolella ja sitten taas "sorvin ääreen" !  :tonttu: :tonttu:

Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | Parit kuvat.
« Vastaus #176 : 28.12.2013, 19:29:53 »
Kiirus tulee. Toverini maalari sairastu kuumeeseen ja siltä osin meni vähän noi maalaushommat reisille, mutta kyllä tämä tästä. Hiottu on paljon ja tossa kun saadaan toisen kaverin kanssa päivä lukkoon, niin laitetaan hitsauskone huutamaan ja turvatankille telinettä, kaaret, tankinluukku veks jne. Kohta se armeijakin kutsuu ja tässä on uusvuos, laivaristeily yms eessä. Noh.. Reipas viikko aikaa. Tänään meininki on vaihteeksi viihteellinen. <Kippis>

Jokunen kuvakin tuossa puhelimessa aikaansaannoksista, mutta päivittelen niitä taas kunhan maalia saa toi konehuone. Moottorin puolesta tulee varmaan nyt vaan testattua ens kesä tolla kokoonpanolla. Ei oikeen rahaa enään ole muihin muutoksiin. Ens kesänä jää ajot kuitenkin vähiin ja varmaan katsastaminenkin. ELI JOS toi hilavitkutin toimii, niin auto kulkee maantiellä trailerin päällä tai puuhakilvillä. Ahtopaineita tulee sitten katottua, miten moottori toimii jne. Paska homma, mutta rahantulo loppu töistä perjantaina. Vika tili tuli ja lomarahat tulee ens vuoden puolella. Räikkälukon kumminkin tilasin + sitten tulee pikkuostoksia tehtyä (muunmuassa KL racing ja kytkinsetti.)

Täytyyhän sitä ens talvellekin jättää tekemistä ! :D Ei vaan kaikkea pysty nyt rahan ja ajan takia tekemään, mutta mihinpä tässä ois kiire..
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | Parit kuvat.
« Vastaus #177 : 31.12.2013, 23:10:41 »
Lyhyesti: Hyvät uudet vuodet kaikille !  ELK JA  <Kippis>
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | Parit kuvat.
« Vastaus #178 : 04.01.2014, 23:57:15 »
Huijuijuiiiiiii. Nyt on hieno fiilis tallilla. Kohta kaikki voi muuttua radikaalisti. Rupee konehuoneessa kaikki olemaan pikkuhiljaa kondiksessa sille että maaliruiskua rupeen näyttämää. En ookkaan hetkeen maalannu enkä ikinä noin suurta ja vaikeeta pina-alaa mutta kokeilemalla selvii mitä tapahtuu. Viinaksiakin mukana ihan vaan kaiken varalta jos vituiksi menee. :D
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | Parit kuvat.
« Vastaus #179 : 05.01.2014, 14:54:22 »

Turhaa chät tyylistä keskustelua projekteissa ei sallita.

Käyttäjät voivat myös muokata omia viestejään ja siten lisätä viestiin uusia juttuja nostamatta topikkia ylös.


 

Carcom Oy  Ateho