Autodiagnoosi  Carcom Oy

Tiilikeula 740 pitkäisku B230 8v 503whp // Kuulumisia!

  • 809 Vastauksia
  • 387987 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #240 : 23.01.2015, 00:13:19 »
Nonniin. Tänään tuli hyvän kaverin apu tarpeeseen. Sähköjuttuja tehtiin, lämppäri paikoilleen ja megasquirtin johtosarjaa. Nyt sitte vielä jarrut loppuun ym ja laatikon kiinnitys koneesee yms fiksaukset niin tekniikan voi nakkaa keulille ;) kuvia laitan kun kotia kerkeen :)
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #241 : 27.01.2015, 07:02:21 »
Etenee, etenee :) mut kysymys ! Eihän turboseiskan tolpissa oo mitään eroa esim purkuauto b200f etutolppiin? Alapalloa irrottaessa alapallon pultti katkes ja ei huvita sitä alkaa työstää, jos iskaritolppa on näissä kaikissa sama ? Väliaikais alusta tulossa ennen kun on pelimerkkejä ostaa bc racingin setti.
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #242 : 27.01.2015, 08:22:16 »
Joo kyllä ne samat on.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #243 : 27.01.2015, 23:20:36 »
Joo kyllä ne samat on.

Kiitos tiedosta ! :) Täytyy purkuautosta ottaa tolppa !

Noniin. Tänään tuli sovellettua bensapumppu "levylle" alusta, eli kumiset pakoputkikannakkeet M8 kierteellä (4kpl) levyn ja takakontin pellin väliin, niin jää tilaa noiden U-pulttien alakiinnitykselle. Etuiskarit tosiaan irti (toisesta menin ajatuskatkon myötä ampumaan jousen ylälautasen pultin auki --> jousipuristimia tarvitaan... :D Ja se vasen tolppa sano ittensä irti katkenneen pultin takia. Kojelautaa mallailtu kabiiniin ja pitäis alkaa leikkelemään. Sitten on halkeemien kittaus ja sitte sen jälkeen nukkaus..

Kuva siitä kumista.



ONGELMA:

Takaiskarien alemmat pultit.. No eihän ne lähe irti vaan pyörii iskarin puslien kanssa tyhjää. Miten te hyvät ihmiset ootte ratkassu näitä ongelmia. Kaasupoltin toki saatavilla, mutta ei huvittais ruveta sitä roudaamaan kaverin hallilta omalle hallille jne.. Riittääkö vaikka kosaanin lämpö? Toinen asia: mulle saa tarjota mieluusti ilmaseks ehjiä tuohon koppaan kelpaavia iskareita. Vanhat on puhkiruostunu.. Myös purkuautossa.

ONGELMA 2:

Saako mistään noita ns ankkureita vai mikä oikea nimitys onkaan. Eli etujarruputkiin liittyen se pultattu kappale lokarissa, missä jarruputki liitetään jarruletkuihin mitkä menee satulaan..?

ONGELMA 3:

Miten on laitettu noita sokkakiinnityksiä puskuriin? Mulla tulee siis puskurille tohon eteen pultti läpi ja siitä sokka. Itse aattelin noihin törmäysiskareihin vai mikä oikea nimitys onkaan, niin porata 12mm reijän noiden vakiomuttereiden väliin..? Onko ihan kaukaa haettu vai miten näitä toteutetaan..?

Kuva:


ONGELMA 4:

Millä kannattaa koittaa tota sulanutta sintterilevyä poistaa tosta asetelman pinnasta? Vaikka rujolle näyttää (ehkä joidenkin mielestä), niin asetelmahan on ihan täydessä iskussa vielä. Ei ole pahemmin epätasasta, muutakun toi sulanu pinnote.

Kuva:


Noh.. Jotakin tuli nyt rustattua. Kaikkea en muistanu kirjotella, mutta vauhti päällä tätä saa kyllä niputtaa. Kone pitäis kotitallista raahata hallille jne... Toivottavasti noihin probleemiin löytyy apua. Kiitos kaikille tähän mennessä ! :) Ja joo.. Esim turvatankki kuvissa likanen ym. Ei oikeen oo puunattu vielä mitään.

Kuvia yleisesti:







Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #244 : 27.01.2015, 23:24:31 »
Noi kumitutit kestää sitten ajoautossa noin vuoden, testasin kiinnittämällä öljyjäähyn niillä. Ei hyvä.

Iskarit irtoaa kun päästät tukivarren sisältä molemminpuolin poikki sen pultin ja holkin ja kaikki.

Teräsharjalaikka rälläkkään vois olla aika pätevä tuohon asetelman siistimiseen, tai somalillakin vois lähteä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #245 : 27.01.2015, 23:28:52 »
Nuo pakoputkikannakkeet kantsii laittaa silleen että paino tulee yläpuolelle, eivät siis kestä roikottamista.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #246 : 27.01.2015, 23:53:47 »
Epäkeskoon tai hiireen joku 400 paperi ja vedät käsivaralta koko asetelman mataksi.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #247 : 28.01.2015, 07:06:19 »
Kiitos kaikille nopeista vastauksista ! :) tosiaan noi kumikannakkeet tulee telineen ja takakontin pellin väliin eli paino tulee päälle. Kuvassa ne onkin paikoillaan.

Täytyy tolla epäkeskolla surrata tuo asetelma mataksi. :) ja rälläköidä iskarit irti. :)
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #248 : 28.01.2015, 08:18:44 »
400 paperilla menee koko elämä. Itse olen vetänyt joko kulmahiomakoneella lamelilaikalla tai sitten sellaisella paineilma vingulla.

Kannattaa muistaa että noissa asetelmissa on melkoisen karkea koneistus jo tehtaan jäljiltä ja ei aiheuta minkäänlaista ongelmaa.

Yhden kerran kun annat pikku kytkin potkaisun niin asetelma on jo kiillottunut nätiksi.


Tässä kohtaa voidaan sanoa että `turha tarkuus on teknillistä osaamattomuutta` :D
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #249 : 29.01.2015, 07:06:03 »
Eilen oli enempi siivouspainotteinen päivä mutta iskarit lähti irti. Tänään taas päivänvalossa purkuautosta osien lainaamista ja illaks hallille väsäilemään :)
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #250 : 01.02.2015, 16:37:53 »
Hmm.. Alustamurheet painaa mieltä. Kun vaan jostain sais pelimerkkejä tarpeeks bc racingiin niin olisha  se helppoa. Noh ei parane lannistua vaan loppuun asti taistella vakioalustan ja rälläkän kanssa. Lähempänä kesää sitten pyöräyttää bc racingin alle.

Itse tehty säädettävä panhard ? Kellään siitä kokemusta ?
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #251 : 01.02.2015, 17:06:49 »

Itse tehty säädettävä panhard ? Kellään siitä kokemusta ?

Putki poikki ja kierretanko väliin. Ei tarvi välttämättä olla vanttiruuvi, ku käyttää toista päätä irti..

Mä tein tälleen 240:iin.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=914.msg946399;topicseen#msg946399


Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #252 : 01.02.2015, 18:23:38 »
Tälläinen löytyy allekirjoituksen seiskasta:


Tarvikkeina muistaakseni  M20 pultti josta kanta poistettu + 2kpl muttereita. Eli säätäessä tuo pitää irroittaa taka-akselinpuoleisesta päästä mutta eipä tuota tarvitse säätää kuin sen kerran jos ei korkeutta kokoajan säädä.
« Viimeksi muokattu: 01.02.2015, 18:25:42 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #253 : 01.02.2015, 18:35:18 »
Kakkosnelkkuun sorvatuilla palikoilla:

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #254 : 01.02.2015, 18:43:50 »
Hei kiitti paljon näistä ! Entäs tuplavakaajat? Taakse teen tuplat. Yks 19-20mm vakaaja löytyy, niin tartteis toinen löytää kaveriks. Mutta nyt tie käy pari nopeeta juttua tekemään hallille ja kojelauta + parit osat lähtee kaverille nukkautukseen.
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy