Carcom Oy  Ateho

Tiilikeula 740 pitkäisku B230 8v 503whp // Kuulumisia!

  • 809 Vastauksia
  • 388003 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #255 : 02.02.2015, 07:46:58 »
 

Tollaset värkkäsin omaan farkkuun. Vakaajien väliin voi vielä hitsata lattarautaa, jos ei ole tarpeeksi jäykkä ;)

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #256 : 04.02.2015, 19:41:47 »
Kaatuuko maailma siihen jos lokareissa olevat sivuvilkut jättää pois? Vakionahan ne siinä tosiaan on, mutta ne on perhana päässy karkuun ja silleen.. Hienompi se olis tuo lokariki silotettuna. Tosin muuttuuko vilkun rytmi tiheäksi kun ne kannat tai mitkä onkaan on tuolla korin sisällä jossain eikä niihin taida päästä käsiksi vaikka lokarin irti ottaiski..?
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #257 : 04.02.2015, 21:15:38 »
Kaatuuko maailma siihen jos lokareissa olevat sivuvilkut jättää pois? Vakionahan ne siinä tosiaan on, mutta ne on perhana päässy karkuun ja silleen.. Hienompi se olis tuo lokariki silotettuna. Tosin muuttuuko vilkun rytmi tiheäksi kun ne kannat tai mitkä onkaan on tuolla korin sisällä jossain eikä niihin taida päästä käsiksi vaikka lokarin irti ottaiski..?

Ku ottaa lokarin pois nii siellä ne johot roikkuu ja vissii ne  sivuvilkut on pakolliset. voithan toki sovitella siihen sellaset peilit joissa on vilkut.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #258 : 04.02.2015, 22:40:52 »
Kyllähän se alkaa vähän nopeammin vilkuttamaan. Vastus polttimon tilalle niin pääsee siitäkin. Lokari irti niin pääsee käsiksi vilkun piuhoihin. Pienempi vaiva se on kyllä ne piuhat kalastaa kuin alkaa hitsaileen vilkunreikiä umpeen ;)

Paikalla Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #259 : 04.02.2015, 22:56:35 »
Usa-mallisesta ne volvo logot vilkkujen paikalle ja leimalle sitten ongit johdot?

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #260 : 05.02.2015, 08:14:47 »
Täytyy siis ottaa lokarit irti. Kellään tietoa näihin:

Etulokarin pulttien tyyppi ja montas niitä menee per puoli. Just oon irrotellu niitä muttei nyt muistu.. ? Vaihdan ne samalla, koska maali lohkeilee muuten. Käyn pulttikaupassa muutenkin tänään..

Niin ja vauhtipyörään pultit tänään kans. Onko sillä merkitystä että on pasi ojennuksen tekemä vp. Eli vauhtikseen ja ap racing asetelmaan tartteis pultit kans.. koko, kierre, vahvuus, määrä..? Perus pultti vp:lle ja asetelmaan kuusiokolo/torx?

Tuli portteri myytyä, niin sai touhurahaa. Äkkiä sileeks kaikki ja raha kiertoon :D

Kojelauta ym lähti kaverille nukkautukseen. Siitä tuli kaunis  S*

Imu- ja pakosarjan muttereiden tyyppi kiinnostaa muuten kans.

Paljon sekavaa tekstiä... pyydän anteeksi :D

E: tosiaa eile unohtu puolet noist pulteist jne kattoo.. noh.. Vielä alapalloniveleen 2 pulttia tarvii ostaa (muistan vaan 10.9 vahvuuden..)

Lohkosta uupuu yks moottorikannakkeen pultti. Sen tyyppi?

Olin ottamassa mallikappaleita mukaan, mutta ne jäi prkl hallille.. Pulttikauppaan pitkä matka hallilta ja se on pieni poikkeama työmatkalta.. siks hakisin kaikki mieluiten kerralla. Jos apuja saan näiden kanssa niin suuri kiitos..
« Viimeksi muokattu: 05.02.2015, 08:24:25 kirjoittanut migl »
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #261 : 05.02.2015, 13:37:17 »
Mulla on mennyt ihan std pultit omassa autossa. Tehokin on tosin jonkin verran alle 500, joten ei ole tarvinnut miettiä turhaan.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #262 : 05.02.2015, 13:59:14 »
Mulla on mennyt ihan std pultit omassa autossa. Tehokin on tosin jonkin verran alle 500, joten ei ole tarvinnut miettiä turhaan.

Std koossa mäkin pysyn mutta kierre, pituus yms speksit :D
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #263 : 06.02.2015, 21:48:47 »
Mites toi vilkun johtojen kalastelu? Kauheen pieni reikä se on lokarinki alla :Dd  vasemmalle pitäs vielä vaihtaa ns koko johtosarja missä on vilkku ja tuulilasin pyyhkijän moottori.
« Viimeksi muokattu: 06.02.2015, 21:50:41 kirjoittanut migl »
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #264 : 07.02.2015, 01:08:31 »
Rautalankaa ja väntää koukun päähän ja sit kalastaan. Silleen ite ton aikoinaan hoidin.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #265 : 08.02.2015, 23:10:04 »
Joo sainkin jo kuskin puolen jiiriin. Onneks on pienet kädet ja näppärät sormet ;) heh heh.. No mut tota joo. Varastin apparin puolelle piuhat purkukiposta ja homma pelittää silläkin puolella.. Nyt ylistyslause: Tuo purkuauto on aivan loistava keksintö. Olisin ihan kusessa ilman sellasta.. Eli note to all. Jos alat tekemään isoa projektia, suosittelen purkuautoa. Toi munkin kippo makso 200e naapurikaupungista ja ajamalla pääsi kotipihaan (olihan siinä leima ummessa, mutta kumminkin).. Helpottaa rakentelua kummasti. :)

Sitten pitäs tosta purkuautosta ottaa ehjänä tuulilasi ja takalasi irti. Tähän vinkkejä?


Nyt kuvia ja ongelmia..

Tuli väkerreltyä purkuautoon viritelty sähköflekti tuohon seiskan syyläriin. Rahatilanteen salliessa tulee griffinin metallinen.


Nukatut sisustan osat....  S* S* Oon ihan rakastunu..


Siellä vähän jarruputkia... Ilmeisesti nyt saa edestä ottaa molemmin puolin yhen jarruputken pois talteen, kun tulee 850 etujarrusatulat. Nehän on 1 mäntäset, joten sillon 1 putki riittää..?


Siinä muutaman euron edestä uusia osia :P Käsijarrukamppeet kaikki, jarrukilvet, rei'itetyt ja uritetut etulevyt, raidetangon päät, sähköosia, päävirtakatkasijaa, vipukytkimiä ym :)




SITTEN ALKAA KYSYMINEN YM!

Mikä tämä on? Se on tossa rintapellissä ollut kiinni ja siihen sen takasin laitan, mutta sen voi laittaa kaksinpäin. Eli kummin päin toi siihen pitäs kiinnittää..? :D



Sitten mulla on jäätävä ongelma iskaritolppien kanssa.. Tosta apparin puolelta kaikki muu paitsi iskaripatruuna lähti hyvin irti...

No nyt sitten kuskin puolella ongelmia. Tuntuu, että ei ole etunapaa ollenkaan noissa tolpissa.. Purkuautostakin jo ottanut sen yhen tolpan tonne kaveriks.. Mutta näyttäs sille, että tossa on levy ja napa samaa rautaa? Yhen levyn saanut jo lekalla lyötyä palasiksi, koska ei se "levy" irtoa.. Mikä ihme tässä nyt on ? Onko jotain jäänyt iskareiden sielunelämästä tietämättä? Laitan vielä kuvia..












No niih... Eli noi jotkut iskaripatruunat istuu kovin kiinni, miten sen "mutterin" saa kivasti auki? Koitettiin antaa lämpöä ja papukaijapihdeillä avata.. Ei onnistu.. JA SITTEN MUA V*TUTTAA JA IHMETYTTÄÄ NOI JARRULEVYT....?! Auttakaa taas tyhmää ja tietämätöntä.. :D
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Kaksnelikantti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #266 : 08.02.2015, 23:24:59 »
http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Paineilma/Tyokalut/Porakoneet-ja-Talttavasara/Talttavasara-AH6-15020/
Tommosella sain ite ne iskarin mutterit irti, ja lähti todella helposti auki. Tuosta on vielä 15e versio jolla itse aukasin mutta en löytänyt sitä.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #267 : 08.02.2015, 23:31:08 »
Nuo jarrulevyt on sitä mallia jossa on laakeri itsessään eli ei irtoa kuin napamutterin avaamalla.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #268 : 09.02.2015, 00:17:02 »
Iskarin mutterille reilusti lämpöä, irrotusöljyä ja isoja putkipihtejä. On usein kovassa ja kun saa liikkumaan niin kannattaa nitkutella vähän edes takas ettei leikkaa kiinni. Aina ne on irti lähteneet.. ;)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 +500whp tavote | ACS 2015
« Vastaus #269 : 09.02.2015, 09:38:39 »
Omat tolpat jouduin rälläkällä katkaisemaan ja sorvaamaan mutterin paskaks. Hitsasin lattarautaa niihin muttereihin ja väänsin metrisillä papukaijoilla mutta ei liikkunu. Coilover tolpathan mä siis niistä teen että olis ollu katkaisu edessä muutenkin.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

 

Ateho  Elekma