Carcom Oy  Ateho

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15776 Vastauksia
  • 3256827 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Nercs

  • Vieras
Kuules se riippu ihan teistä se kustannus jos itse vaihtelee osat ja sen service valon sammutta,ei maksa paljon.Säännöllien huoltovihko varmaakin se kertoo että öljyjen vaihdosta on kulunut se 1 vuosi joten niitten vaihtamien ei paljon maksa,kun kummiskin yli 10 auto on kyseessä jos siihen hankinta hintaa verrataa,Jos käyttää merkkihuolossa niin rekkari ylös ja kilometrit,soittaa lähinpään liikkeeseen jotka tekevät huoltohommia niin tulee tarkka hinta huollolle.
Ps kun menet sinne paikan päällee katsomaan autoa tarkista jarrut ja muut seikat että auton on kunnossa se kun nostaa niitä käyttökuluja helposti jos joutuu rempaa tekemään.
« Viimeksi muokattu: 29.08.2011, 10:19:54 kirjoittanut Nercs »

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Ok. 2006 mallinen kyseessä. http://www.nettiauto.com/volvo/s40/4034638 <- Eli tuo tuossa.. siinä parhaillaan palaa huoltovalo kuulemma, mietin vain että millainen kustannus odottaa jos tuon ostaa.


260tkm huollossa vaihdettavat osat on moottoriöljy ja suodatin sekä sisäilmansuodatin, sen lisäksi nivelten yms asioiden tarkistukset.
Ei ole mikään iso huolto siis kyseessä
240 000km tai 4 vuoden iässä jakohihnan vaihto... elikkäs maaliskuussa 2010,  tuo jakohihnan vaihto olisi hyvä löytää sieltä huoltokirjasta.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Ja toinen, mistä v band laippoja edukkaasti? 3" Tarvitteisi. Vai pitääkö lähtee teettämään

KKD motorsport?
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa v6omega

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
Katsastus lähenee (V70N) ja mitä ilmeisimmin etutukivarsien etuhelat lienevät vaihtokunnossa.

Mitä raati suosittaa - ostetaan koko uusi  alatukivarsi (Motonet 88 € + alapallonivel 24 €) vai pärjäisikö vain uusimalla helat (Motonet 2 x 17 €) vai jotain muuta?

Tuohon helojen vaihtoon kuluu enemmän maksullista työaikaa kun vain tukivarren vaihtoon.


Ilmeisesti siis yleensä vaihdetaan etupuslat ja pitäisikö samalla laittaa laittaa esim.  PowerFlexin  polyuretaanipuslat - onko eroa käytännössä (muuta kuin hankintahinta...) => http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=4811.0

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi

Ilmeisesti siis yleensä vaihdetaan etupuslat ja pitäisikö samalla laittaa laittaa esim.  PowerFlexin  polyuretaanipuslat - onko eroa käytännössä (muuta kuin hankintahinta...) => http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=4811.0

Ainakin kaikki tiestä tuleva tärinä kulkeutuu koriin paljon helpommin, en nyt mitään muita hyötyjä keksi, kuin tuon paremman tuntuman tien pinnan muotoihin :)
Ajomukavuuden kuitenkin haluat varmaan säilyttää ja pehmoisemmilla se toteutuu helpommin.

Motonetin kumiosia saa kyllä sitten lukemani perusteella uusia kerran vuodessa, mikäli ajaa vähän, enemmän ajava uusii niitä sitten useammin :)
Alkuperäiset volvolta kestänee hyvänä sen 50-60tkm.

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3172
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Ainakin kaikki tiestä tuleva tärinä kulkeutuu koriin paljon helpommin, en nyt mitään muita hyötyjä keksi, kuin tuon paremman tuntuman tien pinnan muotoihin :)
Ajomukavuuden kuitenkin haluat varmaan säilyttää ja pehmoisemmilla se toteutuu helpommin.

Motonetin kumiosia saa kyllä sitten lukemani perusteella uusia kerran vuodessa, mikäli ajaa vähän, enemmän ajava uusii niitä sitten useammin :)
Alkuperäiset volvolta kestänee hyvänä sen 50-60tkm.

Powerflexiä puoltaa lisäksi pitkä kesto :) eivätten kovin nopsaa kulu väljäks. Eikä ainakaan omassa juuri muuttunut äänet. Tosin vain takahelat vasta vaihdettu etualatukivarsiin (VAGilaiseen). Mutta kaikella järjellä kyllä se kuminen pehmeämpänä vaimentaa kantautuvat äänet.
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
KKD motorsport?
En löytänyt? Siis pelkkä 3" laippa hakusessa, turbon mukana tullut on ~5mm pitkä niin siihen hyvä hitsata että pysyy suorana.. Juu.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3172
  • Accidental Motorsport - Koska voin
En löytänyt? Siis pelkkä 3" laippa hakusessa, turbon mukana tullut on ~5mm pitkä niin siihen hyvä hitsata että pysyy suorana.. Juu.

tai
http://www.race.fi/fi/product/31902-V-Band-liitokset.html

tai
http://www.martelius.com/index.php?module=ekauppa&type=2&product=VP76
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
tai
http://www.race.fi/fi/product/31902-V-Band-liitokset.html

tai
http://www.martelius.com/index.php?module=ekauppa&type=2&product=VP76
Voi hellan lettas että noilla on hintaa, ebayssä oli reipas 30e posteineen mut siinäkin oli panta ja kaks laippaa, johan mää teetätän halvemmalla sen laipan  :o
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Ja seuraavaa pukkaa, -92 940 D24TDIC pääs löpö vissiinkiin loppumaan, konehuoneessa letkut tyhjänä.. Pumppuun ainetta ja suodattimeen, kävi jo
käynnissä mutta tyhjäkäynti humppas 500-1500 niinkuin ennen löpön loppumistakin. Sammutin sitten eikä sen jälkeen enää ole käyntiin lähtenyt?  ???

Suutinputkea otin auki niin ei työnnä startilla yhtään ainetta? Pumppu laitettu paluureiästä täyteen, mitäs?  :o Voiko suodatin olla niin tukossa että
ei anna työntää yhtään löpöä?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3172
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Ja seuraavaa pukkaa, -92 940 D24TDIC pääs löpö vissiinkiin loppumaan, konehuoneessa letkut tyhjänä.. Pumppuun ainetta ja suodattimeen, kävi jo
käynnissä mutta tyhjäkäynti humppas 500-1500 niinkuin ennen löpön loppumistakin. Sammutin sitten eikä sen jälkeen enää ole käyntiin lähtenyt?  ???

Suutinputkea otin auki niin ei työnnä startilla yhtään ainetta? Pumppu laitettu paluureiästä täyteen, mitäs?  :o Voiko suodatin olla niin tukossa että
ei anna työntää yhtään löpöä?

voi olla että suodatin tukossa tai linja jos tankin pohjalta mujtu päässy liikkeelle tai sitten ilmaa niin paljon että jossain päin ilmalukko.
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
voi olla että suodatin tukossa tai linja jos tankin pohjalta mujtu päässy liikkeelle tai sitten ilmaa niin paljon että jossain päin ilmalukko.
Linja on irti konehuoneesta, se letku mikä menee tankilta tulevaan putkeen ja siittä kaatelin löpöä.

Millä tuo ilmalukko lähtisi jos sellainen on? Meinaan on sahattu jo niin paljon että sillä ei kyllä lähde jos sielä sellainen on. Pitää tuota suodatinta vielä kokeilla,
otan suodattimelta tulevan letkun irti ja puteliin.

Ideoita voi heitellä, perjantaina vasta luultavasti pääsen auton kimppuun  ::)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Volvo TDI

  • Vieras
Laita vaikka sähköpumppu letkuun kiinni ja imet ilmat pois. Sitten kun tulee pelkkää polttoainetta voit lopettaa.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Laita vaikka sähköpumppu letkuun kiinni ja imet ilmat pois. Sitten kun tulee pelkkää polttoainetta voit lopettaa.
Elikkäs mihinkä letkuun?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Volvo TDI

  • Vieras
Suodattimen jälkeiseen että suodattimesta tulee ilmat pois. Voi sen pumpun kytkeä siihen väliinkin ja ottaa pois kun on saanut käyntiin.

 

RallyBaron  Samppasport