Futurez  Kulkukoira

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15776 Vastauksia
  • 3269962 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa TTracing

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • Volvoilua Vuodesta 1997
Linkin takana oleva oireilu volvossa viittaisi myös vähän samaan kuin omassa, mutta ei kyllä mahda olla sama vika.

Mutta ei kai se sitten voi kytkin olla, jos se olisi lahoamassa?

Auto ei siis äsken joo meinannut lähteä hyvin käyntiin (ollut aiemminkin samaa vikaa; johtuen tulpista myös, käy kylmänä vähän huonosti.) Vingunta tuli ilmi viime yönä kaveria heittäessä kotiin, alko poistulo matkalla sieltä ja pysäytin auton ja kuuntelin vähän aikaa vikaa, annoin olla ja ajoin rauhallisesti sen pihaan.

Miltä tuon hihnan loppupeleissä pitäis näyttää että olis vaihdontarpeessa? Tuossa ylimmässä kohtaa hihnaa oli ns. kulunut viiru, niin ainankin se osoitti vähän merkkejä..

kyl vaikuttas et kannattaa vaihtaa vaikkei siinä ees vika olis eihän se vara venettä kaada.... onneks näihin on helppo ja erityisesti halpa vaihtaa hihna, toi käynnistymis ongelma vois viitata siihen että apuakseli olis pompannu ja sytys myöhäsellä.ja/tai jako yhen pykälän pielessä. tämmösii heittoja mulla tuli mieleen..
240 GLi ehkä joskus Turbo?

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2464
  • Kantti on kaunista.
Juu. Tilaan just uuet osat paikallisesta.

E: Kiitokset

EDIT: Tulpat vaihettu, puolanjohto + tulpanjohdot vaihettu. Uusi puolanjohto ei käynyt kunnolla, vanha takaisin. Uuden kanssa ei toiminut kunnolla(oli liian pieni).

Ja taas löytyi ihme letku, mikä on murtunut, täytyy ottaa siitä kuva kunhan nyt seuraavaksi kerkeää.

EDIT2: Huomenna virranjakajan, pyörijän ja sytytyksen tsekkaus
« Viimeksi muokattu: 19.12.2011, 21:30:13 kirjoittanut Teemu- »

The moose

  • Vieras
millä lähtee 945 kattokiskot irti ? no repimällä  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 20.12.2011, 17:36:34 kirjoittanut The moose »

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2464
  • Kantti on kaunista.
Onko kellään B19K koneesta räjäytyskuvia, yms. mistä näkisi tyhjänkäynnin säädön, yms..?

Kysymys letkusta kuvalla.


Tuonhan pitäisi olla paluulinja tankkiin, mutta on tehty uusi paluulinja tuosta yläpuolelta....? :uglystupid2:

hevonen

  • Vieras
Onko kellään B19K koneesta räjäytyskuvia, yms. mistä näkisi tyhjänkäynnin säädön, yms..?

Kysymys letkusta kuvalla.


Tuonhan pitäisi olla paluulinja tankkiin, mutta on tehty uusi paluulinja tuosta yläpuolelta....? :uglystupid2:
Ei se ole paluulinja, se on kaasarin "henkireikä".
Tuo missä on murtuma on varmaan ihan bensan meno kaasariin.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2464
  • Kantti on kaunista.
Tota, miksiköhän se on noin toteutettu..? Puhun siis tuosta, missä on toi pultti päässä. Kaverin isä tuli siihen tulokseen, että se olis vanha paluulinja, mut teillä taitaa olla enemmän kokemusta näistä.

Poissa Rsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
Aloitin vaihtamaan S60 -07 lähivalon poltinta,mutta voiko olla näin että sen vaihto vaatii puskurin irroituksen?vai saako umpion irti helpommin?   :juhau:

Poissa ässä60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Aloitin vaihtamaan S60 -07 lähivalon poltinta,mutta voiko olla näin että sen vaihto vaatii puskurin irroituksen?vai saako umpion irti helpommin?   :juhau:
Ainakin vanhempaan onnistuu polttimon vaihto perinteisesti konehuoneen puolelta, ilman umpion irrotusta.

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Ainakin vanhempaan onnistuu polttimon vaihto perinteisesti konehuoneen puolelta, ilman umpion irrotusta.

Onnistuu uudempaankin, ahdasta kyllä on..
volvoja - onhan noita.

Poissa Rsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
Onnistuu uudempaankin, ahdasta kyllä on..

Siinä se ongelma tulee kun se xenonin poltinhan on kiinni tuossa uudemmassa 2 ruuvilla vielä, normi hehkun sais vaihdettua "helposti"
Siinä syy miksi haluaisin umpion irroitettua, yrittänyt selailla foorumeita läpi että mitenkä mutta ei.

Poissa Tsuppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • volvolla makso mitä makso;hulluutta on monenlaista
Käykö 240:iin (b200f) 740- tai 940-sarjan Volvojen tankin siirtopumppu suoraan? Löytyykö keltään suoraa osanumeroa, Motonetin varaosa haku ei sitä anna.

Jos nyt en väärin muista 200 300 900 on kaikissa sama tankin pumppu eli se ainoa joka motonetissa on tarjolla

Paikalla TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1945
  • S60 T6 AWD -11
Aloitin vaihtamaan S60 -07 lähivalon poltinta,mutta voiko olla näin että sen vaihto vaatii puskurin irroituksen?vai saako umpion irti helpommin?   :juhau:
Puskuri pitää irroittaa. Tai oikeastaan se päällimmäinen osa. Ne listat jotka ovat kulmissa pitää ainakin ottaa pois kun siellä alla on pultit.
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Puskuri pitää irroittaa. Tai oikeastaan se päällimmäinen osa. Ne listat jotka ovat kulmissa pitää ainakin ottaa pois kun siellä alla on pultit.
ja nuo listat ovat klipseillä kiinni joten aloittaa vaikka ulkoreunasta nyppäämään listaa ylös. sitten on siellä sisälokarissa kiinni molemmilta puolen torxeilla (olikohan 25) ja sitten kun avaa konepellin niin siinä keskellä on painettavia klipsejä. puskurin alahelmastakin kiinni molemmilta puolin.
volvoja - onhan noita.

Poissa Rsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
Kävin autoasi huoltamolla ja muutamalla kympillä pääsi polttimon vaihdosta  :) Sininen tarjosi samaa palvelua 105€  :2funny:

Poissa duster

  • Tarrabongari #1
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
voiko aivan aavistuksen väljä sisempi raidetangon pää tehdä tällaista kiusaa pyörien suuntauksessa?
aloitetaan ongelman ytimestä, viime keväänä vaihdatin vasemmalle puolelle sisemmän raidetangon pään kun vuosihuollossa mainitsivat että on vähän klappia, ja satuin alkuperäisen saamaan lähes ilmaiseksi. no seppähän laittoi sen sinne vain mitään sen enempää kierteitä katsomatta: ratti aivan vinossa. sen verran vinossa olikin, että soi uudet kesärenkaat edestä yhdessä kesässä käyttökelvottomaksi.
nyt kun ostin uudet talvirenkaat, niin halusin tietysti että auraus säädetään kuntoon ja homma hoituisi mukavasti samassa rengaspajassa missä kaverini on töissä.
no menin suuntaukseen, todettiin että oikea ulompi raidetangon pää on niin väljä että se pitää uusia ennenkuin suunnataan. uusimme sen, ja todettiin vielä että on aivan aavistuksen verran tunnettavissa klappia saman puolen sisemmässä päässä.
ei siinä mitään, aloitettiin suuntaus, kone sanoo että kunnossa on ja suorassa ovat pyörät ja ratti suorassa on säädetty, mutta kun ajan niin vetää oikealle ja rattia täytyy pitää hiukan vasemmalle jos haluan että auto kulkee suoraan. jos pidän rattia suorassa niin auto lähtee kohtuuttomasti oikealle. onko se aavistuksen klappi nyt noin kiusallinen tuossa, ei luulisi että konekaan valehtelee kun sen mukaan on kaikki kunnossa mutta todellisuudessa ei ole?
V70 2.0T -98

 

Carcom Oy  Ateho