Elekma  Autoracing

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15776 Vastauksia
  • 3268458 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa haurala93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • www.vrcf.fi
Ei kai umpiota pidättele kuin kolme 10mm kantaista pulttia. Vilkku pitää irrotaa ensin päästämällä jousi lukituksesta. Onko sulla 9/93 uudempi malli? Vanhemman umpion irrotuksesta en tiedä varmasti.

uudempi -96. tuntu vaan siltä että yks ois piilossa viellä  ???, mut hyvä jos ei. huomenna nypätä irti ja laittaa loppuun.
v70 mk2 -00/01 2.4 140hp

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Ajattelin viikonlopun aikana releistää nuo farkun valot, mutta minkälaiset releet sinne oikein pitäisi laittaa? ???
Kun sähköalan tietämys on aika pitkälti mallia "väri väriin ja loput maihin"  ;D
http://s13.photobucket.com/albums/a288/Hanski240/Tekniikkakuvat/?action=view&current=37Reletys.jpg&refPage=&imgAnch=imgAnch37
Ja jos tuota Hanskin kaavioo käyttää, niin sillon tarvii siis ostaa piuhaa, kutistesukkaa, sulakerasia, liittimiä, releet ja lamppujen pohjat? Sulakkeita ja tinaa löytyy omasta takaa.


Edit: tollanen pitkille? http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=48-1860
Ja tällänen puolikkaille? http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=48-1861
« Viimeksi muokattu: 06.01.2012, 11:18:30 kirjoittanut Kaziganth »
No kun halvalla sai.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Ja taas 760 vm.1988 kyseessä. Onko takalasi pelkällä kumitiivisteellä kiinni? Ei kait tuolla mittään liimoja pitäis olla ellei joku oo sinne jälkikäteen niitä survonu?

Kattopahvi varmaan helpoin sitä kautta ottaa irti..

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Ja taas 760 vm.1988 kyseessä. Onko takalasi pelkällä kumitiivisteellä kiinni? Ei kait tuolla mittään liimoja pitäis olla ellei joku oo sinne jälkikäteen niitä survonu?

Kattopahvi varmaan helpoin sitä kautta ottaa irti..

Kyllä se taitaapi olla liimalasi sekä sedanissa että farkussa.
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

The moose

  • Vieras
Ja taas 760 vm.1988 kyseessä. Onko takalasi pelkällä kumitiivisteellä kiinni? Ei kait tuolla mittään liimoja pitäis olla ellei joku oo sinne jälkikäteen niitä survonu?

Kattopahvi varmaan helpoin sitä kautta ottaa irti..

Legenda kertoo sen taipuvan repsikan ovesta, itellä farkku nii en sieltä ottanu.

Toveri Hembaland on vissiin tehny ohjeen sedanin pahvin kunnostukseen katos takaveto FAQ

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Juu, on tullu kyseiset ohjeet luettua. Mutta miksi purkaa auto atomeiksi sisältä, kun helpompaa kallistaa penkit ja purkaa takapenkkejä vähän eestä ja lasi pois? Samalla vaivalla heitän mietoo kalvoo siihen lasiin ja korjailee ruosteita :D

Täytyy koittaa jostain selvitellä 100% varmaks että onko liimattu vaiko pelkällä tiivisteellä.

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Missä 940 siaitsee lh 2.4? ja miten nään onko autossa lastu ? kyseessä vm.95 b230fk
volvoja - onhan noita.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4398
Apukuskin jalkatilassa, potkumuovin takana. Orkkislastu on luultavasti muovisuojan alla.

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Apukuskin jalkatilassa, potkumuovin takana. Orkkislastu on luultavasti muovisuojan alla.

Lastu, minkä muovisuojan alla ?
volvoja - onhan noita.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4398
Siis sen potkumuovin alla on semmonen metallinen mötikkä jonka sisällä lastu on, piirilevyssä kiinni. Mötikässä lukee jetronic. Orkkislastun päällä on usein läpinäkyvä muovisuoja, lähtee vetämällä.
Jos on virilastu niin saattaa olla joku lappu liimattu siihen, ex. vikingin lastuissa taitaa olla näin, mutta esim. deran lastuissa ei taida olla mitään ylimääräistä tekstiä. Mun orkkis? lastussa oli alumiininvärinen lappu jossa oli joku numerosarja.

E: ton jetronic laatikon saa auki ottamalla kiinnitysraudat pois edestä ja ottamalla sen ison liittimen josta kaikki johdot lähtee irti. Kansi on kiinni "kynsillä" takapuolella, meisselillä saa väännettyä auki.
Ja akku tietysti irti operaation aikana.
« Viimeksi muokattu: 08.01.2012, 21:03:06 kirjoittanut Acke »

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Siis sen potkumuovin alla on semmonen metallinen mötikkä jonka sisällä lastu on, piirilevyssä kiinni. Mötikässä lukee jetronic. Orkkislastun päällä on usein läpinäkyvä muovisuoja, lähtee vetämällä.
Jos on virilastu niin saattaa olla joku lappu liimattu siihen, ex. vikingin lastuissa taitaa olla näin, mutta esim. deran lastuissa ei taida olla mitään ylimääräistä tekstiä. Mun orkkis? lastussa oli alumiininvärinen lappu jossa oli joku numerosarja.

E: ton jetronic laatikon saa auki ottamalla kiinnitysraudat pois edestä ja ottamalla sen ison liittimen josta kaikki johdot lähtee irti. Kansi on kiinni "kynsillä" takapuolella, meisselillä saa väännettyä auki.
Ja akku tietysti irti operaation aikana.
Nyt olen tyyytyväinn vastaukseen, kiitos! :) :pomo:
volvoja - onhan noita.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Juu, on tullu kyseiset ohjeet luettua. Mutta miksi purkaa auto atomeiksi sisältä, kun helpompaa kallistaa penkit ja purkaa takapenkkejä vähän eestä ja lasi pois? Samalla vaivalla heitän mietoo kalvoo siihen lasiin ja korjailee ruosteita :D

Täytyy koittaa jostain selvitellä 100% varmaks että onko liimattu vaiko pelkällä tiivisteellä.
Eipä sitä sen enempi tartte selvitellä, se lasi on liimalla kii ja istuu hiukka maan perusteellisen tiukassa...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Tämä selvä. Mutta siltikin omasta mielestä on helpompi rullata selkänojat alas, irrottaa selkänoja ja niskatuet takaa ja purkaa se lasi. Jos toinen vaihtoehto on purkaa kaikki penkit, keskikonsoli, ratti, osa kojelautaa ymsyms irti. Oluen kulutus on taattu :D
Toinen vaihtoehto on, että samalla kun uusin tuulilasin, niin fiksaan kattoverhoilun..

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Tämä selvä. Mutta siltikin omasta mielestä on helpompi rullata selkänojat alas, irrottaa selkänoja ja niskatuet takaa ja purkaa se lasi. Jos toinen vaihtoehto on purkaa kaikki penkit, keskikonsoli, ratti, osa kojelautaa ymsyms irti. Oluen kulutus on taattu :D
Toinen vaihtoehto on, että samalla kun uusin tuulilasin, niin fiksaan kattoverhoilun..
Jep, melkein sanosin että ota mieluumin se tuulilasi irti kuin takalasi, saatat saada jopa ehjänä irti.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa ReeVeeRee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 204
Auto ykköskoppanen V70. Tarkoituksena pistää katkaisija lisävaloihin. Herätteen maa on varmaan järkevin vetää ohjaamoon. Mutta mistä ihmeestä läpivienti?

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo