Kulkukoira  Proturbo

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15776 Vastauksia
  • 3257107 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4398
Kurkkaas kyynärnojan sisään sen muovilipsukkeen alle?  ???
Siellähän se, OBD wannabee. Tässä vielä noi tee-se-itse lukijan ohjeet.
« Viimeksi muokattu: 08.02.2011, 14:46:51 kirjoittanut Acke »

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Puhuttu että "R-tulpat" megan kanssa hukkakipinälle

Tarkoittaa siis vastusta(?) tulpassa eli NGK BPR6ES olis hyvä?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Mulla on ollu syksystä asti noi tulpat Hestecillä ja suorasytkällä. Ei oo ollu ongelmia. Hariselta ku kysyin, ni se sano, että pitäis mennä ihan hyvin ns. normiajossa, mutta esim. säätöön ei kannata välttämättä, voi mennä pimeeks kovilla ahdoilla ja rikkaalla seoksella. Ite säätelin karttoja sinne 0,9bariin asti, AFR välillä alle 11, eikä ollu ongelmia. Jos ois pitkiä kovia vetoja, ni vaikka BPR7ES. Totesin vaan, että korttihan mulla lähtis, jos pitäisin yleisellä tiellä kaasua pohjassa vaadittavat määrät :D
Mites kelpaako nuo seiskat jatkuvaan ajoon vai pitääkö ostaa säätötulpat erikseen  ???

vinoturbo siis..
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Puhuttu että "R-tulpat" megan kanssa hukkakipinälle

Tarkoittaa siis vastusta(?) tulpassa eli NGK BPR6ES olis hyvä?
NGK BPR7ES on hyvät, jos haluut hipoilla nii sit vaikka NGK BPR7EIX (nämä saa about 35euroon ebaysta)
« Viimeksi muokattu: 08.02.2011, 22:59:21 kirjoittanut Juzi »

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Mikäs olikaan paras kikka availla kiinni jumittunutta tankin luukun lukitustappia? Kyse siis työkalusta eli 850 tdi vm. 96


V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Mikäs olikaan paras kikka availla kiinni jumittunutta tankin luukun lukitustappia? Kyse siis työkalusta eli 850 tdi vm. 96

Virtsaa siihen luukkuun, sekä kuljettajan penkille.
Muuta ei oikein tule mieleen... eihän se löpö oo ihan finiitto?  vai jäikö luukku edes aukeematta?

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Miksu, mä tiesin että suhun voi luottaa! ;D

ei ole löpö loppu vielä, ajelen kotiin ja koetan kehitellä jotain. Huomenna olisi kyllä pakko saada tankattua.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Miksu, mä tiesin että suhun voi luottaa! ;D

ei ole löpö loppu vielä, ajelen kotiin ja koetan kehitellä jotain. Huomenna olisi kyllä pakko saada tankattua.

yleensä niihin lukkoihin pääsee käsiksi ja käsin vetämään tappia kontin puolelta verhouksen takaa, mutta en tiijä miten tossa 850:ssä on.  Käyttöohjekirja???

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Itsekkin muistelen että kontin puolelta pääsee tuon avaamaan :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Ohjekirja on auf Deutsch, joten ajattelin käyttää tätä ohjekirjaa ensin. :)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Henko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Tarttis säätää tyhjäkäyntiä vähän lähestyvän katsastuksen takia. Hestecillä siis. Kone ahdettu B19, A-nokka, tyhjäkäyntimoottori jne. Minkälaisilla kierroksilla ois hyvä, onko päästöt paremmat ohjearvoa pienemmällä tai suuremmalla tyhjäkäynnillä? Sytkäennakko on nyt muistaakseni jotain 19 astetta, ja vähän vajaa 800rpm. Pitäiskö koettaa säätää laihahkolle tms? Käyn kyllä tossa työpaikan naapurissa autokorjaamolla ottaa päästölapun, mutta en mää viittis siinä kovin paljon alkaa säätelemään, tuskin niillä on semmoseen aikaa. Hariselle jaksa ton takia ajella.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Saksankielistä ohjekirjaa tavailemalla asia selvisi. Eli sieltä tankin puoleisen takapilarin alemman luukun takaa löytyy koukku, jolla vapauttaa lukitus.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Saksankielistä ohjekirjaa tavailemalla asia selvisi. Eli sieltä tankin puoleisen takapilarin alemman luukun takaa löytyy koukku, jolla vapauttaa lukitus.

No, mähän sanoon!!

Poissa weisto

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 520
  • V60 D4
Nyt rupeaa sarvi otassa olemaan jo niin pitkä, että seiniin kolisee.  >:( :'(

Eli auto -04 V70 ja tällä kertaa murheen kryyninä kuljettajan takana oleva takapenkki ja siitä se yksistään kaatuva selkänoja. Takaselkänoja ollessaan kiinni, eli ihan normaalisti niin kuin siinä istutaan, pitää autolla ajaessa aivan JÄRKYTTÄVÄÄ kitinää pienimmästäkin töyssystä ajettaessa... Siis oikeesti rasittavaa kitinää, joka ei tämän hintaluokan autoihin todellakaan kuulu! Kun selkänojan laskee alas, kuten olen viimeaikoina ajellut, kitinä häviää. Eli se vika on hyvin todennäköisesti siinä lukitusmekanismissä...Mutta...

...olen kokeillut vaikka sun mitä voitelevia aineita, teflonspraytä, kunnon rasvaa yms. mutta lopullista helpotusta asiaan ei ole löytynyt. Löytyiskö täältä???  ???

Asia rupesi vituttamaan niin paljon, että laitoin auton myyntiin...  :-\

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
...olen kokeillut vaikka sun mitä voitelevia aineita, teflonspraytä, kunnon rasvaa yms. mutta lopullista helpotusta asiaan ei ole löytynyt. Löytyiskö täältä???  ???

Asia rupesi vituttamaan niin paljon, että laitoin auton myyntiin...  :-\

Laitoin omaani sähköteippiä siihen kinnitysrautaan johon tuo selkänojan lukko menee (c pilarin kohdalla!).
pari kierrosta ja on niin tiukka ettei enää liiku yhtään.

 

Samppasport  Futurez