Elekma  Autoracing

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15776 Vastauksia
  • 3268754 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Puolan testaus  ;)

Höh, ja mä kun koitin hakea tuota , no kiitoksia vinkistä.

kohta 1.      11,79 v

kohta 2.      00.8 ohmia

kohta 3.      7,26 (kun mittarin asteikoksi asetettu 20Kohmia)

kohta 4.      11,79 v

Sormet jäätyi ennen tuon viimeisen kohdan mittaamista.
« Viimeksi muokattu: 20.02.2011, 15:49:55 kirjoittanut jaskajokunen »
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Tuo 3. kohdan 7.26 on liian vähän. Se varmaan pysyy sillä käynnissä jotenkin jos satut saamaan sen käyntiin. Saisitko keneltäkään kokeiltavaksi toista puolaa?

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Ei ole tutuilla tuommoista kenelläkään. Paljonkos tuommoinen puola kustantaa ? Saako niitä muualta kuin siniseltä ? Tuon kulkuvälineen kulutus on noussut pikkuhiljaa eli nykyään vie maantieajossakin n.11 l/100 eli sekin kai viittaa puolan kuolemaan. Tulpat on viime keväänä vaihdettu, kansi ja sytytyspiuhat on by Volvo ja vaihdettu 2007
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Timovaan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • www.vrcf.fi
Ei ole tutuilla tuommoista kenelläkään. Paljonkos tuommoinen puola kustantaa ? Saako niitä muualta kuin siniseltä ? Tuon kulkuvälineen kulutus on noussut pikkuhiljaa eli nykyään vie maantieajossakin n.11 l/100 eli sekin kai viittaa puolan kuolemaan. Tulpat on viime keväänä vaihdettu, kansi ja sytytyspiuhat on by Volvo ja vaihdettu 2007

Motonetin puola  70€
-V70 2.4 d vm-2002

Lause ei välttämättä ala ISOLLA kirjaimella.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Tais maksaa vajaan 100e tarvike ja löytyy varmaan joka liikkeestä. Tiskillä vissiin jotai 2...300e välistä.

wptimppa oli nopeempi  :hello:

Poissa J-VP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
Nyt täytyy sanoa ettei aavistustakaan =/ pari vuotta sitten ostin tuon vollen ja sen jälkeen oon tehny vain pieniä huoltoja. Mistäs mä sen oikein löydän.. Pitääs saada autotalli tyhjättyä jotta pääsee auton kimppuun. Kun en viitsi rassata raikkaassa -25 asteen lukemissa..

Juu eli tyhjentynyt todennäköisesti silloin suodattimen vaihdon yhteydessä. En tiedä tuon tuon sun autos ideologiaa niin tarkkaan mutta siinä se on naftafiltterin yhteydessä, tyyliin pohjaproppu -> Lasketaan puoli kahvikupillista pihalle ja that's it.
S70 2,4 20V man 2000
Ex 960 II 2,5 man 1995

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Tais jäätyä 360:stä bensaletkut. Seissyt pari viikkoa kovassa pakkasessa, nyt kun lämmityksen jälkeen koitin käynnistää hörähti nätisti käymään, kävi siististi n.20s. Sitten lähti kierrokset nouseen ja sammu. Kävi kaasuttimellisen, eikä lisää bensaa tullu? Tankissa on ollut n.10 litraa 95:sta koko ajan. Voihan toki bensapumppukin olla hajalla, tai letkut muuten vaan tukossa, mutta toi jäätyminen tuntuis luontevimmalta kelit huomioiden.

En kerennyt kaatamaan kaasariin vielä suoraan bensaa, mutta tuskin se käyntiinkään olis lähtenyt jos koneessa ois vikaa enemmän. Onko tuossa bensajärjestelmässä jotain paikkaa joka jäätyy helposti ja kannatais katsoa eka? Kone siis b200k.

Elättelen kyllä toivoa että viikon päästä kun menen taas kotiin on kelit lauhtunut ja volle ponnistaa kinoksesta ylös kuin palmun alta. ;D
« Viimeksi muokattu: 20.02.2011, 22:43:40 kirjoittanut o_j »
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Katso nyt se suodatin siihen letkuun konehuoneessa vaikka uusi. ovat päällepäin jos ihan kirkas hyvännäköisiä, mutta sakkautuneet sisältä ja ulostulokohdista. Sakkaa siellä on ja jos on paljon vettä joukossa eli horinut viimeisetkin tankista niin jäätyyhän se vesi. Se on kai matala Cisac, se kaasutin?
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Katso nyt se suodatin siihen letkuun konehuoneessa vaikka uusi. ovat päällepäin jos ihan kirkas hyvännäköisiä, mutta sakkautuneet sisältä ja ulostulokohdista. Sakkaa siellä on ja jos on paljon vettä joukossa eli horinut viimeisetkin tankista niin jäätyyhän se vesi. Se on kai matala Cisac, se kaasutin?

Joo, Cisac 34-34 Z11. Eli se heti kaasarin alapuolella oleva suodatin? Täytyy vaihdella, tai ainakin avata ja kattoo. Ei oo kuiviin saakka päässy tankki meneen, mutta sen verran menty pingistä penkkojen välillä että varmasti päässy vettä höriin bensan joukossa jos sellasta tankin pohjalle on päässy kertyyn.

Kun ei vaan ois mistään auton alta päässy jäähän, ei oo sulatuspaikkaa lähistöllä.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Ei nyt huolto juttua mutta..

Miten tuo kilometrien tarkistus onnistuu suomessa kun katsastusasemillahan merkkaavat ne ylös niin pitääkö soitella joka konttori erikseen läpi ja kysellä rekisterinumerolla vai mitenkä?
Onko tähän kellään lisää sanottavaa vai näppäilenkö edellisen katsastusaseman numeron luuriin?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Onko tähän kellään lisää sanottavaa vai näppäilenkö edellisen katsastusaseman numeron luuriin?

tuo kilometri asia kyllä kiinnostais muakin, ekan auton ku myin ni tuli seuraavanapäivänä uudestaan myyntiin 100tkm mittarista pois ruuvattuna ja hintaa +3000 euroa.

onko tuossa jo petoksen merkit ?

eli mieleen tuli että onko vastaavia tilanteita välttämiseksi minkään laista keinoa tarkastaa mittarilukemaa mistään ?

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
tuo kilometri asia kyllä kiinnostais muakin, ekan auton ku myin ni tuli seuraavanapäivänä uudestaan myyntiin 100tkm mittarista pois ruuvattuna ja hintaa +3000 euroa.

onko tuossa jo petoksen merkit ?

eli mieleen tuli että onko vastaavia tilanteita välttämiseksi minkään laista keinoa tarkastaa mittarilukemaa mistään ?
Eikös digimittareista saa selviteltyä ihan volvolla alkuperäsen lukeman?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Eikös digimittareista saa selviteltyä ihan volvolla alkuperäsen lukeman?

kyseessä oli muuten bmw ja digi digi  :-[

olisikohan käyttöautolta sitten saanut selviyden ? mutta siinä tilanteessa on kyllä auto jo ostettu, tieto olisi hyvä saada ennen kaupantekoa  :buck2:

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
kyseessä oli muuten bmw ja digi digi  :-[

olisikohan käyttöautolta sitten saanut selviyden ? mutta siinä tilanteessa on kyllä auto jo ostettu, tieto olisi hyvä saada ennen kaupantekoa  :buck2:
Ostotilanteessa selvittää ensin paikalliselta merkkihuollolta ajan ja kun menee autoa katsomaan niin käy tsekkaamassa mittarilukeman ;D

Tämmönen löyty kun haeskelin a katsastuksen puhelinnumeroa

Lainaus
Matkamittarilukemat

0200-2200
ma–pe 7.30 – 18.00
la 9.00 – 14.00.

(8.03 € / yhden auton onnistunut haku + pvm/mpvm)

Jaa että kahdeksan euroa pitäs maksaa hmm.. Selviääköhän tuolta edes mitään?

E: Linkki: http://www.a-katsastus.fi/Palvelut/Sivut/matkamittarilukemat_tiedustelut_puhelimitse.aspx
« Viimeksi muokattu: 22.02.2011, 14:40:59 kirjoittanut HembalanD »
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Kuppi_kahvia

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • www.vrcf.fi
Eikös digimittareista saa selviteltyä ihan volvolla alkuperäsen lukeman?

Vanhemmassa 850 Volvossa voi itsekkin tarkistaa: http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?f=1&t=6731

 

RallyBaron  Samppasport