Elekma  Autoracing

Rentun Ruusu, 760 Turbo -84

  • 112 Vastauksia
  • 45836 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #75 : 10.01.2016, 20:48:40 »
Toi ACC on kyllä syvältä ja poikittain. Kyllä tästäkin yksilöstä "lämmintä" tulee, mutta huuru ei poistu. Jossain siis kai kosteutta? Samaa ongelmaa oli kevyesti jo kesällä. Sulakepohjakin on aika karun näköinen, kun tuo tykkää pitää puhallusta aina täysillä.  :(

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #76 : 11.01.2016, 21:31:53 »
Tämän yksilö bongasin joulun alla Sutelan prisman parkissa, en osannut yhdistää autoa ja omistajaa. Komea vehje!

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #77 : 18.01.2016, 22:30:42 »
Tämän yksilö bongasin joulun alla Sutelan prisman parkissa, en osannut yhdistää autoa ja omistajaa. Komea vehje!
Kiitokset! Siellähän se prismalla vietti aikaa ties kuinka paljon  ;D

Sunnuntaina oli sen verran urheilumieltä, että tuupattiin parin kaverin kanssa tämäkin raato talliin. Jos sille vaikka vahingossa innostuis jotain tekemäänkin? Sen verran aloittelin, että ostin tänään tähän ahtimen pienoismallin ja KL mallisoiva kuuleri löysi tiensä keulille. Kuviakin olis, mutta laatu on jotain hirveän ja järkyttävän välimaastosta.

To do listalla olis siis:
-laajakaista ja ahtomittari
-ahdinpäivitys
-putkisto
-laatikkoswappi
-etujarrut
-panhard
-takaiskarit ja jouset
-lämmityslaitteen kunnostus
-nesteiden ja öljyjen uusinta

Myöhemmin keväällä sitten olis vielä tarkotus korjailla kattoverhoilu ym. pientä näpräämistä. Katotaan mitä keretään...

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #78 : 20.01.2016, 23:03:25 »
Eilen tuli haettua tähän kolmas vaihteisto. Jos vaikka tämän saisi jo asennettuakin.


Kytkinlevy ja asetelma tarvii vielä tilailla. Muuten kaiken pitäisi löytyä omista romulaatikoista.


Konehuone näyttää tällä hetkellä about tälle:


Huomenissa olis tarkotus tuhota pakosarja pikkumitsua varten ja perjantaina askarrella DP. Pääsee sitten niputtamaan siltä osin paikat nippuun, ellei iske joku into alkaa vaihtamaan yläpään tiivisteitä ja/tai kantta.  ::)
« Viimeksi muokattu: 02.10.2017, 21:27:04 kirjoittanut Kalamies »

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #79 : 28.01.2016, 21:42:54 »
To do listalla olis siis:
-laajakaista ja ahtomittari
-ahdinpäivitys 13C
-putkisto Sama vanha
-laatikkoswappi M90, SRE763 & KL-Racing 6-lapanen jousitettu
-etujarrut
-panhard
-takaiskarit ja jouset
-lämmityslaitteen kunnostus Kenno jumpattu ja putket pesty
-nesteiden ja öljyjen uusinta

Myöhemmin keväällä sitten olis vielä tarkotus korjailla kattoverhoilu ym. pientä näpräämistä. Katotaan mitä keretään...

284406 / 5.2. Aika pitkälti kaiken oleellisen sai tehtyä. Kardaani tulee vielä vaihtumaan parempaan ja loput listan kohdat tarvii tehdä myös pois. Ahtimeksi tuli kuitenkin 13C alunperin kaavvaillun 16T:n tilalle. Syynä tähän oli manuaalimuutoksessa löydetty YKK-anturin paikka. Sum summarum: tämä muutetaan LH2.4 ohjaukselle keväällä ja samalla sitten suoraan joku isompi turbo. Voimansiirto sietänee kasvaneet tehot ja tuskin tuolla kymppisarjan malmikasallakaan suuria ongelmia tulee sen kanssa.  ::)

284480 / 6.2. Laatikkoöljyt tuli vaihdeltua, kun ei niiden kunnosta ollut mitään tietoa. Ulos tuli ~1,6l tummaa öljyä ja sisään meni 1,7l Total 75w-80 GL4 vaihteistoöljyä.
« Viimeksi muokattu: 06.02.2016, 21:59:22 kirjoittanut Kalamies »

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #80 : 07.02.2016, 15:40:32 »
Horsman nykykunto kaikessa rumuudessaan on kutakuinkin tälläinen  *W->










Kuvista varmaan hoksaakin suurimmat muutokset, eli M90 ja 13C. Samalla vaihtui myös lämppärin kenno, sisusta tiskattiin aikalailla perinpohjin, pari kappaletta startteja, uus plussakaapeli, uudet akunkengät ym.

Kaikki meni muuten ihan kivasti, mutta lasiin kertyy öljymainen kalvo sisälle ja lämppärin puhaltama ilma haisee aivan järkyttävälle. Tähän tarvis vielä keksiä jotain, mutta mitä?  Etustefa tihkuu ja puhaltaa öljyä auton alle, mutta ei kai se nyt voi tuota aiheuttaa? ???
« Viimeksi muokattu: 02.10.2017, 21:29:41 kirjoittanut Kalamies »

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #81 : 07.02.2016, 19:10:10 »
No miltäs se ajaminen maistuu nyt käsivaihteisena? :) aaweesta ei taida suunta ollakkaan kun ylöspäin :D

Paikalla Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2468
  • Kantti on kaunista.
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #82 : 07.02.2016, 19:21:58 »
On kyllä härski ulkokuorestaan O0
Toi sisusta, siihen mie en kyllä varmaan tottuis ikinä :D

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #83 : 07.02.2016, 19:29:35 »
On kyllä härski ulkokuorestaan O0
Toi sisusta, siihen mie en kyllä varmaan tottuis ikinä :D
se on kuuminta hottia eli yes! O0
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #85 : 15.02.2016, 11:23:00 »
No miltäs se ajaminen maistuu nyt käsivaihteisena? :) aaweesta ei taida suunta ollakkaan kun ylöspäin :D

Onhan se vähän erimaailmasta. Myönnettäköön, että sintterillä ajaminen vaati vähän totuttelua ja tuo M90 rallatus on kyllä jotain aivan mahtavaa. Muuten ei ole mitään pahaa sanottavaa swapista.

Kuormaliina  :nohnoh
Laitoin sen leimalle ja lopun voit sitten lukea omasta allekirouksestas.  ;D
Onhan se muuten kaikinpuolin pätevä, mutta tohon itse räikän alle tarvis varmaan laittaa joku kumisuikale tai jotain.


Horsmaa tuli koeponnistettuakin sen ~300 mailia Toijalaan ja takasin. Muuten ei ollut mitään ongelmia, mutta virkavaltaa tuntui auto vähän kiinnostavan menomatkalla. Saattoi toki johtua kuljettajan ajolinjoistakin mokoma pysäytys...

Parit Yessen ottamat räpsyt vielä, niin saadaan tähänkin ketjuun edes kerran laadukkaita kuvia:








Masulin arkistoista löytyi myös:





Nyt kun on näin paljon hyviä kuva, niin voikin laittaa boonuksena tähän loppuun perunaotoksia rempasta O:-)






Myös lämppärin putket tuli hinkattua, mutta kuva siitä on kadonnut johonkin. Matot on sitten ihan oikeesti ton väriset  :buck2:

Keppitelineestä puuttui vastakappale, niin kätevänä tein moisen:


Kardaanista tuli 730mm pitkä laipan ulkoreunasta päätyyn. Nyt sen pitäisi olla noin 5-10mm lyhyempi kuin M90 kardaanin. Näin jäi optio käyttää M5 hardykiekkoa tulevaisuudessa. Samalla vaihtui tukilaakeri ja tukikumi. Kiitokset tekijöille!


Uudet virtahilut:


Ja seuraava johtotyömaa:



« Viimeksi muokattu: 02.10.2017, 21:38:43 kirjoittanut Kalamies »

Poissa Masutus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • Justihi
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #86 : 17.02.2016, 20:57:49 »
Ai että. Täs vehkehees on kyllä "sitä jotakin!"  :D S*
Sopivasti pussihousuilua kuitenkin varsin persoonallisen näköisenä pitäen O0 Omaan makuun hyvällä maulla tehty ja pidetty (jos noin voi edes sanoa) ;D Todella hieno tuo olisi varmasti myös ylimaalattuna ja siistittynä, mutta onhan tuo rottalook komea ja aivan oma juttunsa.
Innolla seurantaan. Jatkahan samalla linjalla.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #87 : 31.03.2016, 15:26:17 »
Kiitos!  ;D

Tämän ritsan kanssa on vaan haaveiltu huolettomista kilometreistä ja nautittu murheellisia maileja pitkin kevättä.

Ensimmäisenä tiensä päähän tulivat etujarrupalat, jotka vaihtelin mittarilukemalla 285 706 2.3.

Kuten huomaa, niin etusatulan liu'ut on olleet tosi tosi jumissa. Herkistelin ne ja nyt ne on enää jumissa. Uudet satulat odottelee edelleen tallin hyllyssä aurinkoista päivää. Paloja vaihtaessa huomasin, että levyt sais melkein uusia joka nurkkaan. Ei olleet vielä minimissä, mutta eivät kyllä erityisen kehuttavatkaan.

Uusilla Bosch/TRW paloilla jarrutusteho huononi entisestään merkkittävästi ja sitten tulikin polkastua jarrupolkimesta pultti poikki


Tein sen itse ja luulin säästäneeni -pakoputkea on myös korjattu kerran tai pari. Kyseinen nosturi on tullut autolle muutenkin jo ehkä turhankin tutuksi



Välillä on päässyt jopa ihan ajamaankin asti! Kaverikuva talviritsan kanssa on vähän vanhempi ja kaverikuva merikontin kanssa on vähän tuoreempi






Taakse 25mm speiserit ja säädettävä panhard tuli asenneltua mittarilukemalla 286 500 24.3.


Samalla kertaheitolla säädettiin myös kulmat. Tarkkasilmäinen huomaa, että perä on myös nähnyt hieman lisää rälläkkää. Mun mielestä menee aika kivasti vaaterissa nyt.

Kiitokset tekijöille!


Lopuksi joku kiva kaveri vois kertoa, millä tämän pultin saa pysymään kiinni? Liimaa ja ylikierään?

Nyt viimeisellä irtoamisellaan tais särkeä jotain muuta mukanaan. Tarvis vaan kerätä motivaatiota ja tutkia, että mitä meni ja paljonko joutuu köyhtymään taas.  >:(
« Viimeksi muokattu: 02.10.2017, 21:46:29 kirjoittanut Kalamies »

s73

  • Vieras
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #88 : 31.03.2016, 19:54:14 »
Oletko vaihtanut puslan tuohon mistä pultti on irti?

Sinistä lukitetta ja normaali tiukkuus.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #89 : 31.03.2016, 20:47:41 »
Nyt viimeisellä irtoamisellaan tais särkeä jotain muuta mukanaan. Tarvis vaan kerätä motivaatiota ja tutkia, että mitä meni ja paljonko joutuu köyhtymään taas.  >:(
Hämeenlinnasta koko taka-akselin tuenta 40€ :)
No kun halvalla sai.

 

KL-varaosat  Race.fi